[quote="Aila"]Toisaalta aika on pysähtynyt, toisaalta viikot vain häviävät johonkin. Kipeä möykky sydämessä on ja pysyy...
Kun näen kouluun meneviä nuoria, se sattuu. Kun näen töissä olevia nuoria, se sattuu. Kun näen harrastusvälineitään kantavia nuoria, se sattuu. Kun näen isovanhempia lastenlastensa kanssa, sekin sattuu...
Hävettää muistaa, miten joskus pidin toista tuntemaani nuorta omaa poikaani lahjattomampana. Miten onnellinen olisinkaan, jos omani kykenisi nyt siihen "hanttihommaan", missä tämä toinen on.
AILA:niin tuttua ajatusmaailmaa....tilanne meillä:vihdoinkin yksi minun lähettämäni s.posti avun huuto taholle joka antaa tuettua asumista päihdenuorille,tuotti tulosta,laittoi eteenpäin viestin koordinoijalle ja neuvoi että pojan saatava sosiaalitoimesta puolto ja SAS ryhmän kautta lähete,nyt ongelman on,että poika ei minua sossuun mukaan halua ensi viikolla aika ja en saa selviteyttyä sosiaalityöntekijää.Huomenna soitan ja laitan alueen johtavalle sosiaalityöntekijälle s.posti viestin jos auttaisi...
Poika:kävi tässä yhden yön nukkumassa,sekava,hidas laihtunut taas.Itku kurkussa katsoin poikaa,MINUN poika,MITEN TÄSSÄ NÄIN KÄVI.poika sai opisekelu paikan ensi sykylle,mutta en tiedä miten onnistuu siinä,toisalta lottovoitto oli että ei heti tyrmännyt,itse suunnittelen jo lahjovani pojan käymään koulua,jos kk aina kävisi ja toisi osallistumis todistuksen minulle antaisin 100e kk rahaa
Kaverin nurkissa asustelee,välillä pyysi telttaan rahaa kun meni sukset ristiin kavereiden kanssa.Naura edelleen ja säälii meitä läheisiä,kun stressataan turhaan hänen takia,hän on kuulemma aivan onnellinen
Nyt kävi ilmi että muutakin kuin pilveä vetää,omien sanojen mukaan ei ole VIELÄ kokeillut muuta,mutta ajan kysymyshän se on,sieniä,happoa,SNAAZEI?en tiedä mikä on ja lyhenne SDII en tiedä sitäkään.
Pahinta kaikessa on,että kun pojan kanssa tilanne meni pahaksi,minun oma perheeni on jättänyt yhteyden pidon minimiin(veljet ja äiti),
kukaan ei kysy ikinä miten jaksan tai voiko olla avuksi,enemmän saan moitteita siitä miten alentavaan sävyyn puhun pojalle ja joukolla ihmettelevät miten poika näkee nälkää ja minä hylännyt oman lapsen.Pistää uskomattoman paljon vihaksi,miten ihmiset jotka eivät ole lähellekään kokeneet sitä mitä minä läpi käyn voi alkaa arvostelemaan,ilman ,että todellakaan heillä edes hajua miten totaalisen LOPPU olen ja ajoittain arki aivan retuperällä,kun ei vain ole voimia.Riittäisi edes että esittäisivät jaksavansa kuunnella,mutta ei tämä perhe on laitettu ulkopuolelle tai siis minut...
Miten ihminen voikin tuntea tuskaa todella kun näkee samanikäisiä nuoria kantamassa harrastusreppua tai kouluun menemässä.Se tunne,kun näkee näitä ja oma sydän nousee kurkkuun,vierität tuskan keskeltä kyyneleen ja mieli tekisi huutaa niin paljon ,että tuska lähtisi pois.Miten en vieläkään yli vuoten ole voinut katsoa pojan valokuvia"lapsuudesta",kun pelkään romahtavani täysin ja tiedän,että se aiheuttaisi tuskan pahenemisen.
Sitten koitat nuoremman pojan edessä esittää urheeta ja jaksaa vaikka tuntuu ettei jalat kanna...
Joka aamu sitä vain kuitenkin herää ja jatkaa hengittämistä....vaikka välillä joka hengen veto sattuu.
VOIMIA MYÖS SINNE!