Oon ajanut itseni tosi hämmentävään ja epämiellyttävään tilanteeseen. Tapailen kilttiä, luotettavaa miestä. Miestä, jonka kanssa on mukava, turvallinen ja helppo olla, seksikin on mukavaa eikä mitään valittamista. Mutta kaipaan eksää. Mä oon jotenkin nyt tullut siihen varmuuteen, että meillä on jotain erityistä. Se, mitä meillä on, on ollut aina hyvää. Mulla on huoleton, helppo olla eksän kanssa. Mua ei pelota mikään hänen kanssaan. Mä en ole epävarma, arka tai ujo hänen seurassaan. Mun ei tarvitse esittää mitään. Me emme varmastikaan läheskään aina ymmärtäneet toisiamme (koska maailmat, jossa olemme kasvaneet, ovat niin erilaiset), mutta miten helppoa meidän on puhua toisillemme!
Eksä rakastaa minua. Hän haluaa, että mun on hyvä olla. Nyt erinäisten tietojen valossa olen tästä niin varma. Mut tää ei tunnu lohdulliselta tai hyvältä. MUA V*TUTTAA. Mua vituttaa enemmän ja enemmän hetki hetkeltä.
Hän saattaa olla matkalla kohti selvää elämää. En osaa sanoa, onko tämä kerta erilainen kun aiemmin. Hän sanoo, että on. Hän sanoo, että ensi kerran on saanut ulkopuolista apua, ja se on avannut silmiä. Hän sanoo, että vaikka hän haluaa selvyyttä ollakseen kanssani ja myös erinäisten perhesuhteidensa vuoksi, ensisijaisesti hän haluaa tätä ensimmäistä kertaa itsensä vuoksi. En tiedä. Haluaisin uskoa, totta kai. Mutta nyt on tultu pisteeseen, missä kauniit sanat vain hermostuttavat. Uskon joka sanaa. Tiedän, että hän on rehellinen. Ja nää on asioita, mitä tiedän, nämä jutut eivät muutu, oli huumeita tai ei. Voi kuulostaa naiivilta, mutta se ei ole sitä. Tiedän että hän rakastaa ja jokainen asia, mitä hän sanoo, on totta. Mutta lupauksiin en voi luottaa, ja vaikka voisinkin... Onko tällä suhteella toivoa? Onko hänen raittiudellaan toivoa? Millaisia ongelmia raitistumiseen voi liittyä? Retkahtaako hän? Kuinka monta kertaa?
Mä olin pitkän aikaa valinnut ns. avoimen linjan yrittäessäni unohtaa eksän. Kerroin monille läheisille kavereilleni avoimesti eksän huumeongelmasta, rikostaustasta jne. Nyt mua kaduttaa. Mun on vaikea puhua näistä tunteistani, koska mut tuomitaan heti. "Juokse pois", he sanovat, "miten sä voit tykätä tollasesta ihmisestä?", he kysyvät.
Tuollaisen kysyminen on niin typerää! Miten he saattavat kysyä edes tuollaista. Mua kaduttaa, että olen kertonut. Nyt päätin taas vaieta, mutta sekin on vaikeaa, jollekin pitäisi puhua edes, en tiedä kenelle kehtaan. Psykologille on ruuhkaa.
Miten kukaan voi haukkua ihmistä niin rumin sanoin, kuin ihminen voi haukkua narkkaria? Mua oikeasti oksettaa. Musta tuntuu, että mua haukutaan, kun eksää haukutaan. Ongelma on siinä, ettei häntä moitita vain niistä typeryyksistä, joita hän on tehnyt, vaan ylipäätään... Ja silloin haukutaan muakin. "Miten sä saatat rakastaa narkkaria?" he kysyvät. Eivät he varmaan halua loukata. Mutta että se loukkaa. Onko se minun syyni, että rakastuin ns. vääräään ihmiseen? Oliko se heidän erinomaisuuttaan, että rakastuivat ns. tavallisiin ihmisiin? Onko se väärin rakastaa? Tää meidän suhde voi olla niin raastava, niin kuluttava... Mutta tosiasia on, että se on tähän päivään asti ollut antoisa. Ja se antaa joka päivä enemmän (vaikkemme nykyään ole parisuhteessa, vain muuten yhteydessä).
Tää on niin sekavaa tekstiä. Mun oloni on niin sekava.
Ihminen, jota minä rakastan on: hellä, lämmin, luotettava, voimakas. Rakastava, reilu, oikeudentajuinen. Aina apuna, aina läsnä. Mun eksä on tällainen. Harmi, että hän on myös sairas.
Kaiken kaikkiaan, ongelma on tämä(/nämä):
On rakkaus. Iso, voimakas, molemminpuoleinen ja lämmin rakkaus.
On huumeet, on huumekoukku.
On nuori nainen, joka ei lähes koskaan ole yksin, mutta tämän asian kanssa niin usein yksinäinen.