Tervehdys hiljentyneeseen Vilpolaan. Tarvitsin jonkin tilan kirjoittaa, joten tässä sitä ollaan.
Mitä helvettiä voi nuori ihminen tehdä kun sydämessä on paikka jollekin, jota et voi pitää elämässäsi? Joku, jota douppi vie, on vienyt jo varmaan puolet elämästään? Tänään en tiedä missä hän on, en ole tiennyt sen jälkeen, kun lähti vetämään piriä, josta itse vedin nokkaani herneen. Sanoin rumia, sanoin asioita jotka kaduttavat. Millainen ihminen toivoo toiselle kuolemaa? Kadulta kuulen huhuja, mutta kukaan ei puhu totta ja miksi puhuisivatkaan?
Miten pitäisi käsitellä sydäntä, joka ei kuuntele järkeä yhtään? Miksi sydän haluaa jotain, joka haluaa vain kuosia?
Eksäni, jolla on siis edelleen suuri vaikutus elämääni, on siis narkomaani. Rikollinen. Ja minulle edelleen suunnattoman rakas? En ymmärrä miten tämän tyyppinen ero voi olla näin raastavaa, miksi en voi unohtaa kun itse laitoin stopin? Millaisen surutyön olette tehneet te, joiden entinen rakas on huumeriippuvainen?
Miksi ihana, älykäs, hyväsydäminen, oikeudentajuinen, kiltti ja hellä ihminen haluaa sen kovan, kylmän pirikuosin kerta toisensa jälkeen, kun lopulta se saa vain itkemään? Miksi rakkaus ihmiseen ei riitä auttamaan?
Voisin kylvettää eksäni lyyneleilläni useamman kerran, miksi tämä ei lopu tai kauan tämä kestää? Miksi ihmisestä tulee toiselle kuin huume?
Miksi ihminen, jonka seurassa on turvallisinta ja lämpimintä, itkettää eniten? Miksi hän itkettää teitä molempia?
Onko ammattiauttajasta hyötyä tällaiseen. Jos menisin, sanoisinko vain olevani rakastunut narkkariin ja saisin avun ja mieleni kuntoon?
Mieleeni ei mahdu muuta kuin kysymykset? Missä hän on? Miten hän voi? Ajatteleeko hän koskaan minua? Haluaisiko hän meidät takaisin olevaksi ja eläväksi? Tuleeko hän koskaan kuntoon? Onko hän jo kuollut? Onko hän vankilassa? Miksi puhelin on kiinni? Miksi Facebook ei päivity? Miksei hän vastaa? Miksi hän ei ole koskaan pyytänyt anteeksi? "Mua kaduttaa enemmän kuin mikään" ei ole sama kuin"anteeksi", miksi se ei ole?
Hänen äitinsä oli sanonut: tarvitset naisen joka laittaa sinut ruotuun. Voi, miten väärässä olitkaan, ex-anoppi. Ihminen, joka ottaa hatkat ja katoaa, kun n. kuria yritetään ottaa, ei voi tulla kuntoon siten. Ja siitä tuli syyllinen olo. Enkö ollutkaan sopiva... Luulen, että anoppi piti minusta. Ja hänen pitäisi tietää, että ero ei koskaan johtunut minusta. Mutta nuo sanat sattuivat. Hän jätti minut koska tahtoi narkata, ja nyt minusta tuntuu, että minä en ollut riittävä. Ihana anoppi, hän ei varmaan koskaan osannut arvata ä, että vielä joskus kuulisin nuo sanat. Hieno nainen, en todellakaan tarkoita pahalla.
Aamuisin kun herään, teen voileipiä. Tapani tehdä voileipiä on nykyään erilainen. Entinen muistutti hänestä. Muutin uuteen asuntoon, kun vanhassa oli liikaa muistoja. Minä pakenen häntä, mutta minne tahansa menen, hän tulee perästä. Hän muistuttaa minua tuhansin eri asioin miten ihanaa meillä oli: ne muistot laukeavat tuoksuista, äänistä, tapahtumista. Ja joskus löydän hänet oikeasti, fyysisesti. On ihanaa. Hän hymyilee, eikä hän tee sitä usein enää. Tiedän ihmisiä, jotka luulevat, ettei hän voi hymyillä. Minä hymyilen. Ja sitten me eroamme, ja molemmat itkemme. Kun hän on muualla, minä itken ja hn sekoilee. Enkä silti voi lakata toivomasta, odottamasta, välittämästä.
Tätä on kestänyt nyt kaksi vuotta. Viimeisin tilanne on täydellinen kontaktin katkaisu minun taholtani. Tai oli. Sitten tulivat huhut.
Enkä helvetti soikoon osaa toimia enää mitenkään päin. Haluan tietää missä hn on!!!!!€!!!! Mitä tekisin sillä tiedolla... En tiedä.
Ihan totta. Koska nämä olot helpottavat? Tuleeko ensin välinpitämättömyys, anteeksianto vai unohtaminen?
Miten tällaiseen pyydetään apua? Näinä päivinä minua lohduttaa jointti. Se turruttaa mielen. Ei sekään kovin hyvältä vaikuta. Muuten iltaisin vain itkettää. Miksi hän ei ole tässä mun vieressä? Tässä, missä molempien on hyvä ja turvallista olla?
Anteeksi, en tiedä oliko tässä mitään järkeä, ei kai. Ei vain ole ketään, jolle voisin puhua. Ja sydäntä raastaa joka helvetin päivä yksi piripää, ja kai tunsin tarpeelliseksi purkautua tänne.
Jos osaatte vastata mihinkään, niin kiitos ja kumarrus.
//edit tammikuussa: vaihdoin otsikkoa, kun nää omat ahdistukset on enemmän tai vähemmän ohi ja nyt ollaan konkreettisemmin siinä tilanteessa, että vielä kerran koitetaan.