Hei. Kaksi päivää sitten se iski vasten kasvoja. Kirjaimellisesti.
Taas se sai häädön. Johan se asui puoli vuotta tässä osoitteessa. Taas oli kerätty tavarat uutta kotia varten. Moneskohan kerta.
Vuorokauden ennakkovaroituksella kämppä tyhjäksi. Hommasin pakun,hommasin varaston tavaroille. Äidin kanssa luvattiin mennä auttamaan, tekemään loppusiivo. Mutta mikä meitä odottikaan. Kaatopaikka. Huumeluola. Neuloja ja ruiskuja. Kymmeniä ja kymmeniä. Joka hyllyllä,laatikossa,kaapissa, maton alla ja päällä, sohvalla ja sen alla...
"En minä käytä" . Tragikoomista.. Kieltää sinnikkästi,on niin sekaisin että luulee voivansa vakuuttaa meille "syyttömyyttään". Jääkaappi täynnä mätää ja homeista ruokaa. Lattialla ties mitä paskaa. "En minä käytä mitään,ne on sen yhden kaverin". Palaset loksahtaa. Tiesinhän minä että jotain se käyttää.
Mutta neulat ja ruiskut. Silti järkytti. Järkyttää. Miten äiti jaksaa?
Mun veli. Narkomaani. Vittu minkä teit. Haista paska saatanan itsekäs valehteleva kusipää!! Vien sinut huomenna klinikalle. En kerro sitä vielä, mutta jos et mee hoitoon,et tapaa mun lapsia etkä minua enää. Rakastan sinua. Sinä rakastat huumeita. Se särki mun sydämen. Ja äidin, jonka sydän on jo valmiiksi hajalla.
Pikkusisko