Olet täällä

Miehen kannabiksen käyttö.

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Miehen kannabiksen käyttö.

ViestiKirjoittaja Piipoo » 15.8.2019 21:02:06

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 8v ja meillä on kaksi lasta. Alussa meillä meni hyvin ja pössyttelimme välillä kumpikin silloin tällöin. Minä tulin raskaaksi aika pian joten siihen loppui minun sauhuttelu, mutta miehen ei. Olemme jo kerran eronneet miehen polttelun takia koska hän tekee sitä useasti päivässä, ei pysty työelämään eikä hoitamaan arkisia asioita sekä hänestä tuli kauhean ilkeä minua kohtaan. Muutin pois lasten kanssa mutta kas mies lopetti polttelun ja vannoi ettei enää polta sekä hommaa töitä yms. Muutettiin takaisin yhteen mutta ei sitä kauaa kestänyt kun mies alkoi poltella ja kävi vähän aikaa töissä mutta ei enää tällä hetkellä käy. Olen aivan loppu, en haluaisi erota koska tiedän kuinka hyvä isä ja puoliso hän on kun ei käytä. Mutta en tiedä mitä tekisin että mies lopettaisi tai miten saisin sen lopettamaan kokonaan.
Olen joskus ajatellut että olenko oikeasti niin ärsyttävä ja inhottava kun mieheni antaa ymmärtää vai johtuuko hänen käytös kannabiksesta jota menee runsaasti. Hän valittaa koko ajan että metelöin, huudan, olen ärsyttävä kun yritän puhua asioita halki, naamani kuulemma vituttaa häntä aamusta asti joskus. En osaa tehdä asioita oikein ja minun kanssa on kuulemma vaikea tehdä asioita yhdessä. En tiedä johtuuko tämä kannabiksesta vai olenko oikeasti niin vaikea? :cry:
Piipoo
Miedosti panostava jäsen

Re: Miehen kannabiksen käyttö.

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 11.9.2019 12:26:14

Piipoo kirjoitti: Olemme jo kerran eronneet miehen polttelun takia koska hän tekee sitä useasti päivässä, ei pysty työelämään eikä hoitamaan arkisia asioita sekä hänestä tuli kauhean ilkeä minua kohtaan. Muutin pois lasten kanssa mutta kas mies lopetti polttelun ja vannoi ettei enää polta sekä hommaa töitä yms. Muutettiin takaisin yhteen mutta ei sitä kauaa kestänyt kun mies alkoi poltella ja kävi vähän aikaa töissä mutta ei enää tällä hetkellä käy. Olen aivan loppu, en haluaisi erota koska tiedän kuinka hyvä isä ja puoliso hän on kun ei käytä. Mutta en tiedä mitä tekisin että mies lopettaisi tai miten saisin sen lopettamaan kokonaan.
Olen joskus ajatellut että olenko oikeasti niin ärsyttävä ja inhottava kun mieheni antaa ymmärtää vai johtuuko hänen käytös kannabiksesta jota menee runsaasti. Hän valittaa koko ajan että metelöin, huudan, olen ärsyttävä kun yritän puhua asioita halki, naamani kuulemma vituttaa häntä aamusta asti joskus. En osaa tehdä asioita oikein ja minun kanssa on kuulemma vaikea tehdä asioita yhdessä. En tiedä johtuuko tämä kannabiksesta vai olenko oikeasti niin vaikea? :cry:

Jos miehesi ei kykene edes töissä käymään kyseessä on todennäköisesti kannabisriippuvuus (tai sen merkittävät haitat ja yleinen negatiivisuus joka voi muuttua jopa agressiivisuudeksi jollain asteella, kokeneet psykiatriset sairaanhoitajat ovat nähneet tätäkin juttua ja se ei todellakaan sovi kaikille) ja oikea paikka on tällöin pätevä päihde/mielenterveyshoito, lisäksi altistat lapsiasi negatiivisuuteen koska jostain se tuote on tultava+lapset kärsii jos vanhemmat kiistelevät tuolla kuvaimellasi tavalla.

Toinen aika epätodennäköinenvaihtoehto on, että hän käyttää sitä lääkkeeksi johonkin mutta käytös kertoo aivan jostain muusta. Itse eroaisin jo lasten hyvinvoinnin vuoksi sekä aika vilkkaasti. T: Aito lääkekannabiksenkäyttäjä laillisesti (meitä on vajaa 300kpl:tta koko Suomessa)
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Väsynyt vaimo » 18.9.2019 13:12:03

Hei.

Kirjoituksestasi paljastui monia yhtymäkohtia omaan tilanteeseeni. Me tosin olemme olleet yhdessä jo n. 20 vuotta, olemme nelikymppinen pariskunta ja meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Mies on poltellut _aina_, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta pääosin kuitenkin joka ikinen ilta. Oli monen vuoden jakso, jolloin hän käytti myös paljon alkoholia. Hän tosin käy töissä, mutta kunnianhimottomasti, ei pidä työstään. Kunnianhimottomuus, laiskuus, päämäärättömyys leimaa hänen elämäänsä, itse kun vastaavasti haluan edetä urallani ja tehdä aktiivisesti asioita, harrastaa luonnossa liikkumista yms. Meillä ei ole kovinkaan paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja yhteiset jutunaiheetkin tuntuu nyt loppuneen.

Meidän esikoinen lähestyy teini-ikää, ja siksi mietin koko ajan milloin hän hoksaa iskän polttelevan tai mikä pahempaa, löytää varaston ja saa väärän päihdekäytön mallin.

Miksi olen sietänyt tätä niin monta vuotta? Hän on kuitenkin pääosin hyvä isä, tekee välillä kotitöitä vaikka päävastuu onkin minulla kaikesta. Käytön syitä on miehellä ollut vaihtelevasti, milloin se on stressi milloin tyytymättömyys kaikkeen elämässään. Minäkin olen usein syyllinen, minun kanssani ei ole kiinnostavaa olla ja olen tunnekylmä ihminen, joka käytöksellään ajaa hänet polttamaan. Henkisesti raskasta tämä syyttely on ollut, jatkuvaa ymmärtämistä ilman että itse saan vastaavaa tukea omien huolieni puimiseen.

Olen alkanut kallistua avioeron puoleen, haluaisin elää oman näköistä elämää johon ei päihteet kuulu. Mutta mistä saisin voimaa tehdä tämän?
Väsynyt vaimo

ViestiKirjoittaja Piipoo » 24.11.2019 00:11:57

En ole pitkään aikaan käynyt täällä joten huomasin kirjoitukset vasta nyt. Kiitos viesteistä. Mieheni on selittänyt kannabiksen käyttöä selkäkipuihin joita hänellä on ollut kauan. Uskon että selkä on kipeä mutta apua voisi saada muualtakin. Kävimme syksyllä perheneuvolassa mutta siellä mies selitteli että meillä on erilaiset säännöt lapsille joka ei nyt mielestäni pidä paikkaansa. Olen kuulemma liian lepsu vanhempi mutta sitten kun yritän pitää kuria lapsille niin siitä tulee sanomista koska lapset yrittävät viimeiseen asti pistää hanttiin eli tiedossa kitinää ja itkua joka ärsyttää miestä. Minulla on aika harvoin ongelmia lasten kanssa kotona esim. Ilta puuhissa mutta heti kun mies on kotona niin lapset alkavat temppuilla joten mies toteaa joka ilta samaa narinaa ja tappelua saa kuunnella. Mies meni töihin koska rahat alkoivat loppua ja kerroin myyväni auton jos ei mene töihin. Saan kuulla kuinka puhun lapsille negatiivisesti joka ärsyttää häntä. En itse tunnista useinkaan tälläistä ja myönnän että joskus puhunkin negatiivisesti joissakin tilanteissa mutta että se olisi joka päiväistä ja koko päivän kestävää niin ei minusta. Mies vähentänyt polttelua koska on töissä mutta vapaa ajalla sitä menee silti. Haluaisi kuulemma eroon pössyttelystö mutta ei tiedä miten sen tekisi koska hänelle tulee kuulemma hirveät oireet lopettamisesta. Olen ohjeistsnut häntä palveluiden pariin mutta hän ei koe että saisi sieltö apua koska ei saanut viimeksikään tarpeeksi apua. Pari viikkoa sitten sanoin miehelle suorat sanat hänen käytöksestään minua ja perhettä sekä työntekoa kohtaan. Sanoin että olen miettinyt pois muuttoa koska en jaksa enää koko aikaista arvostelua, polttelua ja valittamista. Mies siihen ettö ei tee hyvää lapsille meidän ero johon totesin että ei tee tämäkään ja kerroin kuinka me muut kärsimme hänen käytöksen takia.
Piipoo
Miedosti panostava jäsen

Paluu Vilpola