Olet täällä

Aviomieheni on narkomaani

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Aviomieheni on narkomaani

ViestiKirjoittaja Mimmoinen » 28.12.2020 10:54:32

En tiedä mistä aloittaisin. Olen todella nurkkaan ajettu. Tuntuu, etten voi puhua kenellekään leimaantumatta itse idiootiksi.
Olen kuitenkin nyt pulassa oman pääkoppani kanssa ja lisäksi mieheni tarvitsisi apua. En vain tiedä minne ottaa yhteyttä, koska pelkään lasten menetystä.
Kun tapasin mieheni oli se menoa. Rakastuin todella nopeasti. Hän on lämmin ja hellä. Aivan mahtava lasten kanssa. Arki sujuu ilman riitoja kotitöistä ja tunteista puhutaan ääneen. Olemme molemmat herkkiä ja usein itketään sylikkäin milloin milläkin. Suhteemme perustui luottamukselle. Heti aluksi hän kertoi päihdetaustastaan. Oli ollut selvänä tuolloin 1,5 vuotta
Muutimme nopeasti yhteen. Molemmilla oli lapsia ennestään. Hänen omat vielä huostassa muualla, mutta hekin nykyään asuvat kanssamme. Kaikki sujui mukavasti ja lapset tulivat toimeen keskenään. Minä rakastan mieheni lapsia ja hän minun. Uusperheemme on hitsautunut mukavasti yhteen.
N. Vuosi sitten mieheni retkahti ekan kerran. Tämä tapahtui minun ollessa pois kotoa. Hän on koukussa stimulantteihin ja piikittämiseen. Tämän retkahduksen jälkeen on jäänyt kiinni harvakseltaan silloin tällöin.
Aina itketään. Aina lupaa, että lopettaa. Perhe on tärkein.
No nyt tänä syksynä on jäänyt kiinni useammin. Ennen joulua oli kahden viikon jakso jolloin homma oli jo kokonaan karata käsistä. Taas itkettiin ja taas kuulin samat lupaukset. Tämän jälkeen on jo jäänyt kiinni kahdesti. Erona on nyt se, että ei enää lupaa. Tilalle on tullut vähättelyt ja selitykset.
Mieheni ei piripäissään käyttäydy juuri eri tavalla. On ehkä vain vähän pirteämpi ja yleensä puuhaa jotain turhanpäiväistä. Se millä satuttaa, on valehtelu ja piilottelu. Ja jos jää kiinni niin saan aina tylyt sanat ja mies vetäytyy kuoreensa.
Haluaisin miehen hoitoon. Hän haluaa sitä itsekkin, mutta pelkona on lasten tai työn menetys.
Itse en enää tiedä mitä tehdä. Olen aivan loppu tästä toisen kyttäämisestä ja sitä miten tämä hallitsee jo koko elämääni. Pelkoa, epätoivoa, surua, pettymyksiä, toivoa. Alan sairastua tässä rinnalla tai olen varmaankin jo sairastunut.
Mimmoinen

Re: Aviomieheni on narkomaani

ViestiKirjoittaja Johanna » 31.12.2020 12:51:26

Hei, Mimmoinen!

Kerrot elämästäsi huumeita käyttävän puolison rinnalla. Ymmärrän pelkosi lasten ja työn menetyksestä varsin hyvin. Tilanteessanne on se hyvää, että jos puolisosi on myös itse halukas hoitoon hakeutumiselle. Kannattaa yhdessä tästä vaihtoehdosta vakavasti keskustella, koska jos käyttö jatkuu, se yleensä aina lisääntyy, ja siinäkin tapauksessa voi olla työn menetyksen vaara. Mitä lapsiin tulee, niin hoitoon hakeutumisella ei varmasti ole kuin positiivinen merkitys tulevaisuuden kannalta.

Itsesi jaksamisesta on sinulla myös huolta, huumeiden käyttäjien läheisten vertaistukiryhmästä voisi olla sinulle isosti apua. Irti huumeista ry:n vertaistukiryhmien paikkakuntakohtaiset kokoontumisajat läydät heidän verkkosivuiltaan, kannattaa tarkistaa, korona vaikuttaa myös niihin. Jos ryhmää ei läheltäsi löydy, niin soita päivystävään puhelimeen 0800 980 66 sieltä saat keskusteluapua ja neuvoa.

Toivottavasti pääsette eteenpäin asian suhteen, olisi mukava kuulla miten teillä jatkossa sujuu.
Parempaa uutta vuotta toivoen!

Terveisin
Johanna
Johanna
Vertaiskeskustelija

Re: Aviomieheni on narkomaani

ViestiKirjoittaja aaaaaaa » 11.10.2021 22:33:27

"Hän haluaa sitä itsekkin, mutta pelkona on lasten tai työn menetys"

työpaikalla ei päästä kenenkään terveystietoihin käsiksi, ei ole pelkoa työn menetyksestä. lastensuojeluilmoitus varmaan tulee, mutta jos sinä et käytä mitään on lapsista vastuussa yksi selvä aikuinen.

tämä on niitä tekosyitä, miksi ei tarvii lopettaa narkkaamista
aaaaaaa
Miedosti panostava jäsen

Paluu Vilpola