Olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta josta vuosi kihloissa ja nyt syksyllä menimme naimisiin. Alkusuhteessa mieheni kertoi avoimesti lääkeongelmastaan jonka vuoksi lopulta hakeutuikin kuukauden mittaiselle katkolle kun olimme seurustelleet vuoden. Ongelmana silloin oli enimmäkseen bentsot (lyricat varsinkin) Katko tuotti tulosta jonka jälkeen mies oli käyttämättä ainakin vuoden jolloin retkahti lyricoihin sekä subutexiin. Käyttö oli mieheni mukaan satunnaista. Mies oli sitä mieltä että pystyy itse lopettamaan käytön. Tehtiin välillä kotitestejä jotka olivat välillä puhtaita mutta välillä näkyi bentsot sekä bupret positiivisina.. olin hajalla, en tiennyt mitä tekisin että hän lopettaisi. Samalla kuitenkaan en pitänyt eroa vaihtoehtona koska mieheni on todella hyvä mies minulle ja arki sujuu hyvin, mies käy töissä ja hoitaa kotiaskareita yms, ja ennenkaikkea rakastin häntä äärettömän paljon ja halusin naimisiin hänen kanssa. Aina hän lupaa että lopettaa lääkkeiden käytön ja haluaa olla rehellinen minulle mutta silti välillä joudun pettymään kun löydän jostain lääke jemmoja. Nyt ollaan oltu naimisissa reilut 2kk ja sama kuvio jatkuu ja alan olemaan väsynyt tähän, tuntuu että päivittäin joudun tarkkailemaan ja epäilemään miestäni onko taas käyttänyt lääkkeitä. Tiedän sen että tiedostaen menin naimisiin ihmisen kanssa jolla päihdeongelma, haluaisin vain keksiä keinon jolla pystyisin keskittymään enemmän omaan elämään ja tekemiseen eikä kaikki energia mene mieheni kyttäämiseen.
Mieheni siis itsekin haluaa lopettaa satunnaisetkin käytöt koska haluaisimme molemmat lähitulevaisuudessa lapsen mutta alkaa tuntumaan ettei siitäkään kohta tule mitään koska en pysty luottamaan mieheeni