Olet täällä

Avomies kannabis koukussa!

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Avomies kannabis koukussa!

ViestiKirjoittaja Mallu » 3.6.2008 05:53:56

Kiitos kommentistasi. Mainitsemasi haitat ovat selvästi nähtävissä mielenterveyspuolella työskenneltäessä. Kädenvääntöä käydäänkin mielestäni lähinnä siitä, kumpi on vaarallisempi alkoholi vai kannabis, siihen en ota kantaa, koska alkoholistinkin mielenterveys ja fyysinen kunto on vaakalaudalla.

Mutta tuskin elämä päihderiippuvaisen kanssa koskaan ruusuilla tanssimista on. Onneksi sinun puolisosi on päässyt puhtaille vesille.
"Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle." -Tabermann
Mallu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Perhosenlento » 5.6.2008 07:36:29

Heippa tämän ketjun aloittaja ja kaikki muutkin.
En ehtinyt lukea koko pitkää viestiketjua läpi, mutta otsikon mukaisesti kuulun tähän samaan "porukkaan", eli mies on koukussa.

Olen kirjoittanut joskus aikaisemmin tänne omasta tilanteestani, pohdin ihan samoja asioita kuin aloittaja.
Olemme jatkaneet tämän pössyttelijän kanssa yhdessä (oltu pian vuosi), mutta nyt taas asiat on alkaneet mietityttää minua. Miehen käyttö on niin pitkällä, että viljelee kannabista kotonaan, mielestäni liian suurimuotoisesti. Olisikin vain yksi kukkapurkki jossain... Amfetamiini on mukana kaveriporukassa, harvoin, mutta kuitenkin. Minusta hän käyttää kannabista liikaa, ja se surettaa, että paljon silloin kun minä olen läsnä.

Miksi te pössyttelijät ette voi olla ilman, humaltua tästä tosi elämästä ?
Kun kyselen tätä, tuli vastaus, että hän voisi kysyä samaa minulta ?! Siis toisin päin.
Perhosenlento

ViestiKirjoittaja nezumi » 5.6.2008 08:27:52

.
Viimeksi muokannut nezumi päivämäärä 29.8.2017 16:43:14, muokattu yhteensä 1 kerran
nezumi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Perhosenlento » 5.6.2008 09:04:27

Ehkä voisin hyväksyä pienen pilven polttelun, mutta nyt mietin että missä menee raja. Hamppuviljelmät, amfetamiini ja ehkä jotain muutakin silloin joskus kun on kaverien kanssa ekstrareissu jonnekin. Miksi.. ja miksi ei ilman. Hän tiesi jo seurustelumme alussa, että olen huumevastainen. Ja mä tiesin jo pian alussa, että hän pössyttelee silloin tällöin. Se vaan kuulosti sitten niin harmittomalta.

Jos joku samassa tilanteessa oleva (itse ei käytä huumeita, mutta mies käyttää) kaipaa asioiden läpikäymistä jonkun kanssa, niin saa kirjoittaa. Laita yksityisviesti niin voidaan jutustella. Itselläni on tarve tuoda ulos näitä sekaviakin mietteitä.
Perhosenlento

ViestiKirjoittaja Indica » 5.6.2008 10:10:19

Avutonta porukkaa. :roll:
Indica

ViestiKirjoittaja nezumi » 5.6.2008 15:10:50

.
Viimeksi muokannut nezumi päivämäärä 29.8.2017 16:43:22, muokattu yhteensä 1 kerran
nezumi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kultakala » 5.6.2008 20:34:38

Perhosenlento kirjoitti:Ehkä voisin hyväksyä pienen pilven polttelun, mutta nyt mietin että missä menee raja.

Tuohon yhteen kommenttiin en viitsi vastata. Ei se ole avutonta, että kyselee. Mä kysyin tänään tietä ja hyvä olikin, koska ilman paikallisen paikallistuntemusta olisin pyörinyt hukassa kuin puolukka vielä puoli tuntia.

Mutta joo. Mun mies siis on jonkinsortin juoppo. Ehdottomasti liikakäyttäjä. Mutta siinä on se mutta. Että kyllähän sitä toisella on oikeus joskus vähän nollata. Miehethän juo, onhan sillä työnsä, tarvitsee myös vapaa-aikansa...

Niin. Missä mentiin 'sen rajan' yli? Silä se raja on ylittynyt. Sinä itse tiedät mitä siedät. Eikä sinun tarvitse sietää pilvenpolttelua yhtään, jos et halua. Sinä voit sanoa, että EI ja pelastaa itsekunnioituksesi. Tai sitten voit tehdä uudet säännöt ja elää niiden mukaan. Mutta jos vaan ajautuu tilanteen edetessä siirtelee huomaamattaan rajojaan ja antaa toisen kävellä 'oikeuksineen' ylitseen.
"Sattuuhan sitä."
Sanovat ne, joille ei ole sattunut.
Kultakala
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mallu » 10.6.2008 17:23:26

nezumi kirjoitti:pienenä nähnyt vanhemmat humalassa ja se sattu. jos olisin nähnyt tuskin edes tajunnut että ovat pilvessä, muuta ku että äitil ja iskäl on hauskaa.

Mä olen pienenä nähnyt mun vanhempia pienessä huppelissa ja mua ei sattunut se yhtään. Se kuului joihinkin tilanteisiin ja koskaan minulla ei sen vuoksi ole ollut turvton olo. Joten mä olen sitä mieltä, että sinänsä ihan sama on mikä päihde on kyseessä jos käyttö on häiritsevää.
"Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle." -Tabermann
Mallu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.11.2008 13:32:43

Aviomieheni alkoi käyttämään 20 vuoden jälkeen pilvee. Oli joskus nuorena pössytellyt ja nyt ollut kannabis koukussa yli puoli vuotta. Huumeet totisesti vaikuttaa persoonaan, vaikka on kyse "vain" kannabisesta. Olen itse nähnyt, kuinka huumeet avaa ns. valhe maailman. Todellisuuden taju hälvenee, keskittymiskyky huononee, mieliala vaihtelee päivittäin. Ihminen, joka tarvitsee huumetta, hänellä on paha olla itsensä kanssa. Mielenterveysongelmat käyvät käsi kädessä huumeiden kanssa. Älä missään nimessä tee lapsia ihmisen kanssa, joka käyttää huumeita. Siitä ei tule kuin vaikeuksia. Lapsellasi on oikeus päihteettömiin vanhempiin. Kuinka uskaltaisit jättää lapsesi ihmisen kanssa, jos tiedät että hän ei ole selvinpäin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.12.2011 20:50:46

Mies hoidon piirin ensin. Itsensä pitää hoitaa huumeista vapaaksi. Sitten on aika seurustelun ja lapsen, jos suhde jatkuu. Kannusta mies menemään päihdepoliklinikalle hoitosuhteeseen. Siellä hän saa tukea.
Vieras

ViestiKirjoittaja OnTheEdge » 11.2.2012 22:47:55

Minun mielestä oli aine mikä tahansa, alkoholi tai pilven polttaminen, jos siitä tulee toistuva tapa paeta ongelmia niin silloin se on ongelma riippumatta aineen laadusta. Mun avopuoliso pakenee ongelmiaan pulloon.. ja pilveen. Pilvessä hän on onnellisemman näköinen, mutta se on valetta.
OnTheEdge
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu (ei kirj.) » 14.2.2012 17:31:31

OnTheEdge kirjoitti:Minun mielestä oli aine mikä tahansa, alkoholi tai pilven polttaminen, jos siitä tulee toistuva tapa paeta ongelmia niin silloin se on ongelma riippumatta aineen laadusta.

Tämä on totta. Lisäksi useimmiten näillä super-polttajilla on monesti mt-ongelmia joita ei ole selvitetty. Kuitenkin joka neljäs amislainen ja joka viides lukiolainen myöntää ainakin kokeilleensa cannabista. Jokaisesta ei tule käyttäjää, osasta tulee käyttäjiä, osa siirtyy kovempaan kamaan. Ongelma on, kun selvänä ei elämä kiinnosta; oli kyse aineesta kuin aineesta..

Mulla on useampi tuttu ketkä ovat poltelleet vuosia, pari jopa yli 10v ja tavanneet puolisonsa ja lopettaneet.. Valitettavasti on myös näitä, ketkä seurustelevat ja jopa vauva tulossa.. Eipä avovaimo tiedä miehen käyttävän mitään kun on lopettanut.. Lopettanut ja viihdekäyttää jatkuvasti jotakin.. Mikäli oikeasti tahtoo suhteeseen jossa toinen ei hyväksy käyttöä, on valmis sen lopettamaan; ellei ole jollain tasolla koukussa. Sama toiseen osapuoleen, että hyväksyy minkä itse kokee parhaana. Osa hyväksyy puolison satunnaisen polttelun, osa ei.. Rajat täytyy tehdä itse..

PS: nämä "trollit" tulevat tuolta saunan puolelta.
PPS: MDMA:ta ja LSD:tä käytetään terapeuttisina määrinä määrätyissä terapia-hoidoissa, ei tosin Suomessa..
malibu (ei kirj.)

ViestiKirjoittaja Vieras » 4.3.2017 00:35:26

Nii ja 90% niistä kannbiksen polttajista ketä mä tunnen käyttää tai on ainakin käyttänyt kovempia ja/tai jotain muita päihteitä myöskin. Ärsyttää tuo ihme puolustelu polttelua kohtaan! Ei mikään päihde oo mitenkään hyvä runsaassa käytössä! Ja kyllä, kannabis todella muuttaa persoonallisuutta sekä sen ihmisen käytöstä ja elämän sisältöä. Ja näit oon nähnyt monta. Omassa elämässä ei ainakaan oo mitään hyvää asiaa sanottavana asian suhteen! Mies poltteli 5 vuotta ja sitten päätin, että nyt riitti. En halua elää tälläistä elämää ja sanoin että nyt meidän tiemme eroaa. Mies päätti omatoimisesti lopettaa touhun ja palasimme jonkin ajan kuluttua takaisin yhteen. Tästä on nyt vuosi.. Mies on polttanut vuoden aikana (minun tietääkseni) kolmisen kertaa ja minun tulisi kuulemma luottaa siihen että se pysyy aisoissa.. Mutta en luota. Miks luottaisin, ei se oo pysynyt aiemminkaan! Nykyään epäilen vähintään joka viikko hänen sauhuttelevan... Haistelen vaatteita, tavaroita yms... Ei tää kyllä häävii oo. En pystyis henkisesti enään sellaseen elämään mihin kannabis liittyy myös. Tää kulunut vuosi on ollut parasta ikinä meen suhteessa ja jos nyt selviäisi että mua on kusetettu asian suhteen.... Se olis siin sitte.
Vieras

Edellinen

Paluu Vilpola