Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja vilmasto » 12.3.2019 05:57:09

Ei kuulosta minustakaan yhtään tylsältä. Minusta kuulostaa ihan ylelliseltä kun on mahdollisuus joka aamu lähteä uimahalliin! kun se fiilis siellä altaassa on vaan minusta niin hyvä.
Äänikirjat on minulle ihan tuntematon juttu kun luen paperisia versioita.
Ja sukkien kutominen on minulle lähinnä avaruustiedettä :lol:
Eli ei sinun elämä kuulosta tylsältä ollenkaan.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 12.3.2019 09:15:35

juu, ei sitä aina muista kuka mitäkin on kirjoittanut. en muuten löytänyt enää sitä Katumaa Areenalta, outoa kun yleensä dokkarit pysyvät siellä pitkään ja muutkin ohjelmat. vai etsinkö liian hätäisesti, en tiedä.
vitsit kun olisi mahdollista maksua vastaan tilata Ulpukalta villasukat! kuten Vilmatsonille, samaa avaruustiedettä minullekin :cry:
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 12.3.2019 09:32:03

Sylvia , jos klikkaat suurennuslasia ja sitten kirjoitat siihen hakukenttään Katuma25, niin löytyy.
Tsekkasin äsken, että on vielä siellä.

Eipä olisi suurempaa iloa ja kunniaa, kun voisi neuloa teille lämpöiset villasukat, ja kätkeä jokaiseen silmukkaan voimaannuttavia ja iloa tuottavia ajatuksia.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 15.3.2019 21:16:23

Ihana oli Sylvian mainitsema dokkari Dagnysta. Ensimmäinen ajatus oli, että syntymäaika on väärin, eihän tuollaista voi olla olemassa. Geeneissäkö syy. Hänelläkin oli kolmen litran punkkupänikkä pöydän reunalla, ja ruokalautasen vierellä lasillinen.

Kaksi viikkoa mennyt maistitonta maaliskuuta. Eikä ole tehnyt tiukkaakaan. En tiedä miten olen ennen ehtinyt lipittämään viiniä. Tai oikeastaan en silloin ehtinyt tehdä muuta kun piti juoda viiniä. Sairasta.
Ja se on ihan totta, että alkoholi vie yöunet. Olen nukkunut muutamat viimeiset yöt paremmin kuin vuosiin. En kyllä ole vuosiin ollut kahta viikkoa ilman hörppyjä. Tai joo, tammikuussa yritin tipatonta, katkesi kahteen viikkoon. Nyt nää aamun uimahallireissut motivoi entisestään.

Ja elämä tuntuu muutenkin paljon paremmalta. Ahdistus ja masennus tuntuu katoavan.

Mukavaa viikonloppua kaikille :D
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 16.3.2019 09:50:18

Hienoa Ulpukka! Se on ihana tunne, kun huomaa, että päivät täyttyvät jostain muusta kuin viinin juomisesta, juomisen suunnittelusta/kaipuusta tai juomiseen liittyvästä harmistuksesta. Sulla on mahtava uintitsemppi myös päällä. Mä yritän myös aktivoida itseäni enemmän liikkumaan.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 16.3.2019 11:24:34

onpas porukalla hienoja uutisia. olen iloinen puolestasi, Ulpukka. meinaan kun oot hyvin päässyt kiinni uintihommaan eikä viini rassaa päätäsi. jo se että on juomatta on toki paljon meikäläisille mutta aidon ilon saa siitä kun juomattomuus ei tee tiukkaa, kuten tiedämme.
ja masis on mennyttä ja yöunet parantuneet. valtavia asioita.
minäkin muuten panin merkille että Dagnylla oli viinipönikkä keittiön tiskipöydällä :lol: ajattelinkin heti kun sen huomasin että kyllä pohjimmiltaan perusjuoppo tuommoiset asiat noteeraa. mutta eikö, aivan mahtava tapaus tämä Dagny.
miten muuten vanhuksesi voi tällä haavaa? viinittä jaksat varmasti paremmin tämänkin asian kanssa.
ja kiitos vinkistä, aion katsoa sen Katuman. tai en tiedä, ehkä en halua pilata omaakin piristynyttä mieltäni sillä riski siihen on kun tiedän mistä dokkarissa on kysymys.
iloa viikonloppuusi Ulpukka! ja muille tietty kanssa.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 1.4.2019 05:09:14

huhuu Ulpukka! mitä kuuluu?
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 1.4.2019 08:03:22

Kiitos kysymästä Sylvia, täällähän minä.

Huomenta huhtikuu, heipat maistiton maaliskuu. En kirjoittanut huikaton
huhtikuu, kun tavoite ei ole ihan nollapäivillä huhtikuuta huitoa eteenpäin. Tai oikeastaan en ole asettanut hirveästi tavoitteita, päivä kerrallaan.

Eli annan itselleni luvan nollata laskurin, jos siltä tuntuu. Maistiton maaliskuu meni ohitse , kyllä siinä muutamia kertoja käytiin vuoropuhelua viinin kuiskeiden kanssa. Ei vain kantti antanut periksi luovuttaa, kun niin uhosin täällä, että klaaraan maaliskuun maistittomana. Oikeastaan yritin mahdollisimman vähän ajatella koko asiaa. Kiireiseksi siinä piti itsensä tehdä, jotta tylsyys ei yllättäisi.
Minähän en voi kompastella lähikaupassa, kun olen valikoiva juoppo, ja minulle kelpaa vain valkoviini. Eli Alkoon täytyy suunnata askeleet, jos huikkaa haluttaa. Ja aina ei viitsi lähteä kauemmas kauppareissulle.
Aamu-uinnit on ollut myös oiva motivaattori.

Lintujen kevätmuuton ohessa on tuttavapiirissäni ollut useita kaksijalkaistenkin muuttoja. Muuttosiivouksia on ollut useita, niissä on päiviä vierähtänyt. Pienokaisten kanssa olen myös kuluttanut aikaani. Vanhus on edelleen sairaalassa, hänen luona tietenkin vieraillut päivittäin. Ajallisesti se ei vie kovin paljoa, kun perustarpeet hoituvat sieltä käsin. Tällä hetkellä tilanne on parempi, ja infektiot on nujerrettu. Tulevasta me emme kenenkään kohdalla tiedä.

Tämä valoisuus ja tällä hetkellä paistava aurinko saa mielenkin valoisaksi. Mitä enemmän ikää karttuu, sitä ankeampaa jatkuva pimeys on talven aikaan. Lapsena se oli jopa mukavaa. Ja ohimennyt liukkaus, se vasta on poikaa. Yhden komean mätkähdyksen tein maaemon kanssa, lensin päistikkaa mahalleni. Ja kyllä sen kropassaan tunsi muutamien päivien ajan. Onneksi ei mitään vakavaa.

Plinkin olen yrittänyt aamuisin avata, ja pikaisesti kahlannut lävitse. Uusia kamuja on tullut mukaan, tervetulotoivotus kaikille, jos tähän ketjuun piipahdatte.

Muistakaa, että on aprillipäivä :lol: Mukavaa sellaista kaikille.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 1.4.2019 20:18:18

Hienoa Ulpukka! Maaliskuu tipattomana! Mahtavaa :D
Dangy fani minäkin! Katsoin dokkarin ja viinitetran huomasin, tietty :D
Ja heti tietty ajattelin, että noin pitkään elänyt, vaikka viiniä juokin... :D :D :D . Mutta sitten toki pähkäilin, ettei ehkä sitä tetraa kerralla vetäse...
Voi miten kevyt ja lentävä askellus hänellä oli! Olisikohan se hänestä tehty aiempi dokkari jossain? Pitää googlata.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 7.5.2019 23:35:35

Aikaa on vierähtänyt siitä, kun viimeksi omaan ketjuun olen jotain rustaillut.
Nytkään ei oikein ole sanoja, murhemielellä ja hieman pelokkaana valvoskelen. Löysin kaulaltani patin pari viikkoa sitten. Kävin ultrassa, ja olihan siellä kaksikin huolestuttavan näköistä suurentunutta imusolmuketta.
Kävin ultrat privaatisti, huomenna julkiselle puolelle lisäsuunnitelmia varten. Yhden syövän olen selättänyt, mutta kyllä nämä epäilyt silti vetävät hiljaiseksi. Epätietoisuus on pahasta.

Energiataso on muutenkin melko alhainen, vanhuksen kanssa on ollut rankka kolmen kuukauden mittainen sairastelujakso, tällä hetkellä tilanne on taas siltä osin valoisampi. Mutta kun tässä ei nyt joutaisi itse sairastelemaan, koska hän tarvitsee minua.

Vähentelykään ei ole sujunut kovin mallikkaasti. Huhtikuu ei ollut huikaton, humalaton kylläkin. Siitäkin on ärsytyskynnys ylittynyt. Taitaapi jatko mennä täysin raittiina.

Meidän ihanan ja uskomattoman Sylvian kirjoituksista saan kyllä voimaannuttavia ajatuksia. En oikein osaa edes kirjoittaa omia ajatuksiani Sinulle Sylvia. Lämpimiä voimahaleja.

Yritän nyt, josko hieman saisin nukutuksi. Kahdelta viime yönä heräsin, siitä asti on oltu samoilla silmillä.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 8.5.2019 02:43:28

Moi, voi vitsit onpa kurja uutinen tuo imusolmukeasia. Ei ihme että valvottaa. Sanot, että olet selättänyt yhden syövän jo. Mikä syöpä se oli?

Toivottavasti huomenna / tänään selviää enemmän. Ei sitä voi kuin toivotella tsemppejä vaikka se vähän laihalta kuulostaakin.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 8.5.2019 07:48:37

Voihan Ulpukkaa, kyllä nyt harmittaa puolestasi. Mutta optimisti minä pitää täällä peukkuja, että kyse ei ole mistään vakavasta. Helppo kuitenkin ymmärtää että nuo paineet niskassa ei ole huikaton sujunut. Toivottavasti jatkossa onnistuu, jotta voimasi riittävät kaikkeen tulevaan. Me täällä olemme virtuaalisesti vierelläsi.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 8.5.2019 07:59:25

Ulpukka!
Toivotaan hyviä tuloksia!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 8.5.2019 13:11:16

voi Ulpukka kulta, olipa ikävä uutinen.
on se kumma että omasta tilanteesta kertoen sanat tulvivat mutta toisen tällainen uutinen vetää sanattomaksi.
Mutta kun tässä ei nyt joutaisi itse sairastelemaan, koska hän tarvitsee minua. kirjoitat näin sydämellisyyttäsi ja sitkeyttäsi, mutta kyllä se olet ihan itse ensimmäinen josta sun pitää pitää huolta. muista se happinaamari-juttu: lento-onnettomuuden uhatessa ensimmäiseksi se oma naamari paikoilleen, sitten vasta kaverin, vaikka hän olisi lapsi.
jään odottamaan uutisiasi. voi kunpa, voi kunpa ne olisivat hyviä! olivat ne sitten mitä tahansa, tiedät keille ja minne kirjoitat ja purat tuntemuksiasi.
et ole yksin!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 8.5.2019 16:47:10

Kiitos teille tsempeistä, tuntuu tosi hyvältä, kun tietää, että tänne voi purkaa tuntojaan. Minä en mielelläni kuormita läheisiäni, vaan tiukan paikan tullen tsemppaan heitä. Vanhukselle ei tietenkään vielä kerrota mitään, lapsille annoin pienen ennakkovaroituksen siltä varalta, että pommi räjähtää.

Sain terveyskeskuksesta ajan kiireellisenä näytteen ottoon, tosin sekin menee ensi viikon torstaihin.
Odotteluahan tämä on, sitten odotellaan vastauksia. Ja sitten jotain, jota en vielä tiedä.

Pecorino, minulla oli huonoennusteinen rintasyöpä, kaksi leikkausta, sytöt ja sädetykset. Lisäksi kymmenen vuoden lääkitys. Edelleen joudun käymään vuosittain verikokeissa ja kahden vuoden välein mammografiassa, lääkärin mukaan kontrollit kestävät hautaan asti. Elikä, jos nyt pahanlaatuista, osaan pienen aavistuksen verran varautua tulevaan. Mutta eihän se kannata mennä asioiden edelle.

Sylvian ketjusta luin, kuinka hänen teksteistään saa tukea mahdollisiin omiin tilanteisiin. Se on juurikin näin. Samoin kuin sanoit, että vaikea löytää sanoja toisen tilanteeseen. Näin ainakin minulla. Fyysisesti on helppo olla sanattomanakin läsnä, virtuaali maailma kaipaa sanoja.

Jäädään kuulolle. Yritän taas toteuttaa omaa täytekakku reseptiä. Kakkuakaan ei syödä kerralla, otetaan pieni pala, ja loput laitetaan jääkaappiin odottamaan seuraavaa kertaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät