Olet täällä

sotatilan julistus sairautta vastaan

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: sotatilan julistus sairautta vastaan

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 5.6.2019 13:10:27

Oi miten positiivinen ja hyvä kokemus/kommentti Sylvia kotisairaanhoidosta. Tai hoidonsta täällä Suomessa yleensä.

Pakko kommentoida vähän asian vierestä, mutta kuitenkin; ollaan mieheni kanssa todettu että maksetaan ihan mielellämme eläkkeistämme veroa Suomeen ja saamme sillä hyvinvointivaltion terveydenhoitoa. Joka on TODELLA vähän eritasolla kuin jonkun ns. viinimaan palvelut. Siksi ärsyttääkin suunnattomasti jotkut FB ryhmät, missä nämä meitäkin n. 10v vanhemmat eläkeläiset valittavat Suomen kalleudesta ja vertaavat talvehtimismaansa palveluja. Hohhoijaa, se on sitä että lipitellään siellä halpaa viiniä ja tullaan tänne itkemään jos julkinen ei heti hoida heidän sairaita maksojaan. Mutta tämä vain mielipiteenä.

Voi hyvin Sylvis, lämmintä piisaa.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 5.6.2019 13:33:49

Ihanaa kuulla, että sait niin hyvää palvelua sieltä. Mutta todellakin pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä, että et tarvitse heitä koko kesänä! Se olisi tosi hienoa, jos voisit vaan nauttia tästä kauneudesta kaikessa rauhassa.

Ginger, ikävä kyllä samaa mieltä en voi olla kanssasi siitä, että Suomessa saisi parempaa vastinetta verorahoilleen kuin muualla. Monien puolueettomien vertailujen mukaan monessa muussa maassa hoito on monesti paremmalla tolalla kuin meillä. Lääkäriin pääsy esim on helpompaa kuin täällä eikä pallotella lääkäriltä toiselle. Toki meillä on esim syöpäleikkausten ja vastaavien taso ihan maailman luokkaa, mutta pitkäaikaissairaiden ja eläkeläisten palvelut voi todellakin olla siellä halvan viinin maassa paremmat kuin täällä. Mutta silti maksan veroni tänne, kun tänne todennäköisesti jään. Olisi vaan ihan kiva saada jotain vastinetta. Mutta jos itse joutuu maksamaan lääketieteelliset toimenpiteet, tien ylläpidon, jätehuollon, veden jne ilman mitään valtion tai kunnan panostusta niin kyllä se välillä käy ottamaan pattiin näillä veroprosenteilla. Tehokkaammin sama raha osataan käyttää monessa muussa Euroopan maassa.

Taisi kyllä tulle tuolle vuodatukselle väärä ketju. Pääasiahan on, että Sylvia saa kaiken mitä tarvitsee ja kokee saavansa rahoille vastinetta. Nyt paistaa aurinko ja se on toistaiseksi ilmaista, nauttikaamme siis siitä :lol: .
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 5.6.2019 16:36:58

Niin monta juttuja johon olisin halunut kommentoida, mutta en mä nyt enää niitä juttuja jaksa kaivella tuolta jostakin :lol:

Mutta tämä viimesin eli kotihoito ihan hymyilyttää koska mikä helpotus se onkaan! nyt on paikka minne soittaa heti eikä sinun tarvitse enää pähkäillä mitä tehdä! Tuo turvallisuudentunne on ihan varmasti enemmän kuin mikään tässä tilanteessa! ja se on kuuleppa ihan meille plinkki-kavereillekin enemmän kuin tervetullut tieto :D kun kyllähän me murehditaan ja mietitään sinun tilannetta niin nyt mekin voidaan olla turvallisin mielin. On joku joka sinua auttaa ihan oikeasti kun plinkkiperhe on vähän tämmönen kasvoton/kädetön yhteisö kuitenkin. Vaikka kyllähän me neuvoja osataan antaa virtuaalisestikin 8)

Anna palaa nyt vaan ja helmat liehumaan! ota irti kaikista kauniista kesäpäivistä kun kyllä ne syksyn loskakelit sieltä vielä hyökkää joskus eteen. Ota kaikki auringon lämpö irti tulevaa talvea varten. Ja niinhän sinä teetkin sen perusteella mitä olen lukenut <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 5.6.2019 17:49:32

Tuo kotisairaanhoito kuulostaa todella hyvältä ja lisää varmasti elämänlaatua huimasti, kun ei tarvitse koko ajan kantaa huolta siitä mistä mihinkin asiaan avun saa eikä kuluttaa voimiaan päivystyksessä yms kauhupaikoissa. On myös kerrassaan upeaa, että kivut on saatu asettumaan ja jaksat puuhailla ja elellä kotiympyröissä. Siinä on kyllä jo paljon onnea kerrakseen ja tiedän, että osaat näistä hetkistä nauttia. Ihania kesäpäiviä Sylvialle!
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 6.6.2019 10:15:14

huomenta kamut ja kiitos viesteistä.
dreeni-takapakkeja muodostui yöllä. heräsin joskus kolmelta siihen kun lakana tuntui kostealta, tai oikeastaan läpimärältä :(
laitoin valot päälle ja katsoin mikä mättää. yksi dreenin pidike oli irronnut siten, että sappineste valui valtoimenaan. ihmeen paljon sitä paskanestettä virtaa ihmisessä, meissä kaikissa siis, mutta terveen ihmisen neste osaa poistua kropasta omia reittejään.
ei muuta kuin lukitus päälle ja tutkimaan saisinko liittimen takaisin piuhaan kiinni. se onnistui mutta liitinhän on aivan liian kepeä.
se irtoaa jos sen päällä nukkuu kyljellään tai muutoin vain nukkuessaan liikehtii sen päällä. onneksi sairaanhoitaja oli jättänyt tänne tukevaa teippiä jolla sain pidikkeen pysymään paikoillaan ja se oli kunnossa vielä aamullakin.
soitan joka tapauksessa kohtapuolin turvanumeroon sillä mulla on dreeniin liittyvä toinenkin ongelma koskien uusia huuhtelukapineita.
huuhtelu-"piikki" ei sovi dreenin korkkiin kuten pitäisi, en jaksa selittää tarkemmin. tein eilen nimittäin testin (mulla on siis jäljellä vielä osastolta saamiani huuhteluruiskuja) eikä se vaan sopinut. ei tosiaan hätää, koska huuhtelu onnistui osasto-ruiskulla.
että tämmöistä pikkuharmia.
mutta uskon että kaikki hoituu jotenkin. joko hoitajan pitää tulla taas tänne tai sitten saan tarvittavat neuvot puhelimitse.

tässä jälleen yksi esimerkki. jos joutuisin olemaan tekemisissä vielä syöpiksen kanssa niin kenelle soittaisin? tai joo, soittaisin "palvelevaan numeroon" kello 9-11, mutta numero olisi ensiksikin koko ajan varattu ja toiseksi numeroon vastaaja ei todennäköisesti osaisi auttaa vaan hänen pitäisi ensin keskustella jonkun kanssa ja homma menisi todella vaikeaselkoiseksi.
älkää käsittäkö väärin, sillä syöpis on mahtava paikka ja syövän hoidossa vertaansa vailla, mutta mitään neuvoja taikka tukea sieltä on vaikea saada. eli puhelinrumba olisi valmis ja sitä rataa.

no kappas. nyt jo hoitaja itse ehti pirauttaa! hemmetti miten sujuvaa.
hänen asiansa oli se, että dreenin sidokset pitää hänen mielestä sittenkin vaihtaa kaksi kertaa viikossa (koska kuten kerroin huoltaessaan dreeniä hän havaitsi että ihoni märki hieman) eli nyt siis kotihoito ilmoittaa koska tulevat tänne vielä ennen ensi keskiviikkoa.
aivan loistavaa jälleen. lisäksi sain tarpeelliset neuvot edellä mainittuihin kysymyksiini. olin tajunnut aivan väärin sen huuhtelujutun. teippijuttu pitäisi pitää kutinsa, eli siihen asiaan ei muutosta.
puhelun lopussa toivottelin hänelle hyvää työpäivää kuten hänkin minulle (siis hyvää kotipäivää) ja toistipa jälleen että soita heti jos mieltäsi askaruttaa jokin.

jaa-a, vaikea ottaa kantaa suuntaan taikka toiseen tuosta missä päin maailmaa saisi verorahoilleen parasta vastinetta.
se nyt on selvää, että Suomessa koko terveydenhuolto on päin seiniä eikä vaan tietoa eikä taitoa löydy jotta asioihin saataisiin muutosta. ylipäätään tuntuu surkealta kun kerta toisensa jälkeen käy ilmi, ettei politikoilla ole tuon taivaallista hajua tavallisen ihmisen arjesta. se ottaa minua päähän eniten. en ymmärrä. eivätkö he ole ennen hyväpalkkaista minsterin hommaansa elänyt kuin "tavalliset palkansaajat".
tuntuu siltä että huomattavan korkeat palkat ovat unohduksen moottoreita. esiin astuu ihmisen pimeä puoli eli tässä tapauksessa välinpitämättömyys kun itsellään sujuu hyvin. heh, Rinnekin väläytti sitä vappusatasta. tämä asiahan on omakohtainen pienen pienen eläkkeeni takia. tietääkö Rinne, ja hänen kollegansa, että JOS se satasen lisä toteutuisi (mikä on sitä paitsi muuttunut nyt viideksi kympiksi) että lähes jokainen pieneläkeläinen joutuu anomaan Kelalta esim sairauskuluihinsa toimeentulotukea pystyäkseen hoitamaan sairaudesta aiheutuvat laskut, niin täten tämä helvetin satanen/viisikymppinen vähennetäisiin taas toimeentulotuesta. joten homma (anteeksi kielenkäyttöni) kusee jo tässä kohdassa.
en ole muuten lukenut vielä tämän päivän uutisia. ottiko Li Andersson ministerin pestin vastaan? vai meneekö se tosiaan niin ettei hän suostu olemaan kepulaisten kanssa samassa hallituksessa? valistakaa tietämätöntä.

tänään P tulee jälleen kylään :D hän menee ensin tuohon ihan lähellä olevalle uimarannalle ja sitten tulee tänne syömään, kuten tosiaan tapamme on. eilen kun olin matkalla lähikauppaan hän pirautti että uudet perunat ovat jo tulleet ja pyysi että ostaisin niitä mutta eihän meidän pikku lähikaupassa ollut kuin ruotsalaisia perunoita. ostin sitten niitä mutta odotukset maun suhteen ei välttämättä ole kovin korkealla. samantekevää, sillä pääasia on taas viettää aikaa yhdessä.
saatan itsekin käväistä uimarannalla mutten rupea lojumaan hiekkaisen pyyheliinan päällä. paljain varpain hiekalla käveleminen taas on toinen juttu se :P

lähetin eilen tekstarin ex-ukolle että hänen kahdet pellavaiset kesähousunsa plus kalliin näköinen nahkavyönsä on täällä, ja halutessaan voi tulla hakemaan ne. vastasi että on etsinytkin niitä kaapeistaan ja tulee kuulemma mielellään käymään. ei minkäänlaisia tunnereaktioita syntynyt tästä. tulkoon tosiaan jos itse niin haluaa ja kesähousut on varmasti tarpeen. mikäs siinä siis. tuskin tapaaminenkaan aiheuta mitään sen kummempaa mielessäni taikka "olossani". jos äijä on hyvällä tuulella se on ihan mukavaa juttuseuraakin. tuskin se kehtaa alkaa naljailemaan mitään ja jos alkaa, annan samalla mitalla takaisin. en kipsaudu enää hänen seurassaan, niin ainakin arvelen.

ihanan kesäistä päivää kaikille! :P

ps. Vilmasto, tärkeä asia meinasi aivan unohtua. olen tunnistavinani (ja kuten kerrotkin siitä itse) että erityisesti sulle mun sairaus on vaikea pala. tämä johtuu varmasti siitä(kin) kun vasta runsas vuosi sitten menetit läheisen ihmisen sairaudelle.
olet muutoinkin tavattoman herkkä, vaikka onhan sinussa toki monta muutakin puolta. enkä toki kuvittele, että alvariinsa murehtisit minua :lol: mutta välillä ny kumminkin. mutta nyt asiat ovat reilassa ja ei muuta kuin toivotaan että tämä hyvä jakso jatkuu koko kesän tai mielellään vaikka vuosia! sekin on nimittäin mahdollista.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.6.2019 07:59:56

Ajatella, että tämmönen mahtava kotihoito löyty sen palliatiivisen myötä! se on niin iso juttu tuo turvanumero ja ettei ole epätietoisuutta enää mihin ja kelle soittaa kun apua tarvitset!
Se kummasti noilla vallankahvassa olijoilla muuttuu tuo muistin laatu kun se tilipussi paksunee. En usko, että monikaan noista on julkisen terveydenhuollon piirissä vaan varaa on yksityisiin palveluihin. Toki minäkään en pelkästään ole tkn varassa vaan meillä on oma työterveyshuolto, mutta ei meillä ole kuitenkaan mitään yksityisiä ortopedejä eikä esim.gynen jutut kuulu ollenkaan tthn palveluihin. Mutta mä luulen ettei ministerien tilipusseilla mietitä, että meniskö yksityiselle gynekologille vai jonottasko sinne tkn puolelle. Ja toki heillä nyt on omat työterveyssysteeminsä jo työnantajan puolelta.
Ja eihän siinä mitään kun on isompi tilipussi niin hyvä on kun käyttää sitä sitten vaikka sinne yksityiselle puolelle niin onpa julkiselta puolelta aina yks jonottaja vähemmän. Ei mulla mitään niitä yksityisiä vastaan ole. Mutta kyllä päättäjien pitäisi olla muutama työvuoro mukana siellä päivystyksessä tai jollain vuodeosastolla kun petipaikatkin loppuu kesken. Tai entä sitten vanhainkodin päivän seuraaminen?? siis ei minkään yksityisen vaan kunnallisen. Sen kun hoitajapula painaa päälle eikä ole mihinkään muuhun aikaa kun niihin pakollisiin toimiin.
Entä nämä synnäreitten lopettamiset sitten? toki siinäkin on pointtinsa, että syntyvyys vähenee, mutta kyllä ne lehtijutut on välillä ihan päättömiä kun synnytysosastojen ovia suljetaan.
Mutta sillä hetkellä kun se sairauskohtaus iskee olitpa millä päättäjän jakkaralla tahansa niin sillä hetkellä se ensihoitaja tulee kun tulee ja sillä hetkellä ei siitä rahapussista ole apua vaan samalla viivalla ne on kuin me kaikki muutkin.
No joo se siitä :lol: menee vähän aina tunteisiin tämmöset jutut 8)

Sun sairaus on erikoinen juttu mulle. Siis just tämä kun tätä taivalta on kuljettu alusta asti kun ollaan tapeltu niitten pönttöjen ja punasten pirulaisten kans. Kaikki hiekkalaatikot ja Vilman uima-altaat jne :lol: Kun tämä plinkki-maailma täällä on ihan oma juttunsa. Niin todellista, mutta kuitenkin virtuaalista elämää. Moni sun juttu tuo muistoja mieleen serkun kans käydystä taipaleesta. Niistä sun dreenin-peittovaateista tuli mieleen kuinka serkullakin piti olla omia liehuvia tunikoita viimeseen asti päällä vaikka mitä piuhoja sieltä alta tuli ja meni. Ja se kun piti olla kynsilakat kuosissa jos ei vaan ollut paha olo, että kesti sen hajun. Tai se kun joulun alla siihen sairaalan yöpöydälle tungettiin joululiina ja led-kynttilä kaiken muun tavaran sekaan. Kaikkea semmosta tulee mieleen eikä se ole paha juttu ollenkaan. Ne ajatukset tulee ja menee.
Niin, että kun sanotaan, että ihmiset tulee tarkoituksella matkalla vastaan vai miten se sanonta nyt menee? näinhän se on <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 7.6.2019 09:48:17

kaiken allekirjoitan mitä Vilmatson kirjoittaa vallankahvassa olevista.
ihmisiä nekin ovat vaan kun tuntuu että harva heistä tekee työtään syventyneinä kera todellinen tahto parantaa asioita ja siinä mielessä sydän edellä. toi sydän ny on huono sanavalinta mutta jokainen tajuaa mitä meinaan. en narisisi heidän korkeista palkoista sekä palkkioista jos koko sakki olisi osaavia ja antaisi parastaan. tarkoitan, että jos palkat eivät olisi hyvät niin kuka koulutettu taikka muutoin vain kapasiteettia omaava enää pyrkisikään niille palleille.
mutta kun tosiasia on että siellä lojuu joitain hakkaraisia joilla ei ole mitään käsitystä mistään. ja kansa äänestää näitä tyyppejä! ja nyt siellä on sitten rikostuomioinkin saaneita. minkä takia puolueet ei vaivaudu tsekkaamaan edes ehdokkaaksi pyrkivien taustaa? mikä vaiva se heille olisi? oliko se se eläinrääkkääjä joka pääsi läpi, ja kun kansa älähti somessa kuultuaan kaverin taustasta, äijä jäi heti pestin saatuaan pitkälle sairaslomalle kun häälle tuli niin paha mieli. hellan tettas sentään. kuten joku sanoi että häntä äänestäneet ne olisivat joutaneet sairauslomalle eikä äijä itse. vituttaa tämä tämmöinen :evil:

ai serkkusi nenään otti kynsilakan haju. mulla taas on semmoinen vaiva, että kynsilakan haju on parasta mitä tiedän :lol: ei ehkä liity sairauteeni mutta mulla on väritöntä lakkaa jossa aivan mahtava haju. imppaan sitä välillä, tosi on :shock: sama kun meitin autotallissa on mahtava pölyn ja bensan haju. kun vien roskia, jonne reitti on autotallin läpi, tuoksutan sitä hajua nokkaani oikein kunnolla.
nää on näitä merkillisyyksiäni. kuten se nyt jo onneksi mennyt himo syödä paperia :shock: kerroin siitä joskus.
sama juttu kalkkitablettien kanssa. voisin ahmia sitäkin kourakaupalla! kysyin osastolla lääkäriltäkin että mikä helkkarin juttu tämäkin on. lekuri vaan naurahti ja puristeli päätään, mutta koska sillä oli kone auki siinä, hän sanoi että vilkaistaanpa sun kalsiumlukemia, mitkä olivat sitten ihan ok. jankutin että tietääkö hän syyn moiseen himoon. ei tiennyt.
jokin aika sitten ostin apteekista peruskalkkia ihan tarkoituksella. paan suuhuni kaksi pilleriä (kokonaisina nieltäviä siis) ja nautinto jauhaa niitä hampailla perusteellisesti on päiväni kohokohta. ihan hullua, eikö!
mitä merkillisyyksiä teillä on? joko syömisen himoja tai muita erikoisuuksia? verrataan niitä :lol:

eilen oli taas niin kivaa kun P oli täällä. P "tunnusti" juovansa muutamia oluita päivässä vaikka on kuuluttanut lähipiirilleen, myös mulle, olevansa jälleen tukevasti kiinni raitistelujaksossa. kun hän oli eilen ennen luokseni tuloa uimarannalla, hän ei ollut matkalla tänne kyennyt ohittamaan lähes taloni naapurissa olevaa terassia juoden siellä tosin vain yhden lonkeron. P tuntee kyllä itsensä. tämä että ottaa yhden pari päivässä johtaa aina rajuun juomisputkeen, siksi tuo ei kertakaikkiaan hänelle sovi.
P sanoi, tai on sanonut monen monta kertaa, että hän täyttää kaikki alkoholistin merkit taikka kriteerit. myös se valehtelu kuuluu sairauden kuvaan. ja onhan niitä muitakin.
kysymys ei ole siitä ettenkö ymmärtäisi häntä. totisesti tiedän tasan miltä se alkon himo tuntuu. enkä ole ylpeä siitä että P:n salailu muun ohessa (juomiseen liittyvät seikat) aiheuttaa minussa varsin usein sitä ärtymystä. näin ei kuitenkaan tapahtunut eilen. päinvastoin, tunsin häntä kohtaan suunnatonta hellyyttä. saimme jälleen hyvästä keskustelusta kiinni, niin alkkiskuvioista kuin muistakin asioista. söimme niitä ruotsalaisia perunoita (pahoja) ja pilkoimme valtavat kasat tomaattisipulisalaattia lautasillemme ja grillasimme (uunissa vain) nakkeja. mauttomista perunoista huolimatta minäkin söin hyvällä ruokahalulla.

Kotisairaala pirautti äsken jälleen. vieläkin jaksan ihmetellä heidän huolenpitoaan. nyt puhelimessa oli toinen hoitaja ja hän aloitti keskustelun kysyen miten yö oli mennyt ja onko kaikki reilassa. hänen soittonsa tarkoitus oli ilmoittaa että heidän lääkäri tulee tänne ensi viikon tiistaina 10-14 aikahaarukalla. lekuri haluaa tehdä siis "tutustumiskäynnin", mikä sekin tuntuu ihan ällistyttävältä. siis tutustumiskäynnille! jo on aikoja eletty! tuo pitkävälinen aikahaarukka ei haittaa ollenkaan, kotonahan täällä aina ollaan.

lääkityksestä. alensin siis itse kipulääkettä, sen pitkävaikutteisen Oxycontin kolmesta kympistä kahteen kymppiin enkä ole huomannut muuta eroa kuin sen että suu kuivuu ehkä himpun verran vähemmän. tarkoitan että ei kipuja tuolla parilla kympilläkään.
ja tänään on vika antibiootti-päivä! miten ne ab-pillerit jotenkin tökkii aina ja niistä haluaa eroon mahdollisimman pikaisesti.

huolestuttaa Ulpukan tilanne. kun eilen luin uutiset, menin jonkinlaiseen tilaan. olin huolestunut, vihainen, pettynyt, surullinen ja vaikka mitä. omakohtainen kokemus tästä paskasairaudesta voimisti tunnereaktioitani. niin väärin! vihaan tätä sairautta! syöpää! sanakin on jo niin karmea että yököttää. syö-pä.
Ulpukka, jos luet tätä, uskon että pärjäät kyllä. olet voimakas, sitkeä ja rohkea.

nyt on dreenin huuhtelun paikka, sitten luen toisten tekstit.
kaikille sitkeyttä sekä voimaa kohdata vastoinkäymisiä, jos niitä kenelläkin parhaillaan on.
ja aurinkoa mieliinne, kaikesta huolimatta.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 8.6.2019 09:39:00

pitkästä aikaa nukuin överit, 15 tuntia :shock:
viiden kieppeillä iltapäivällä katsoin dokumenttia kun silmät alkoi makoisasti lurpahdella ja annoin periksi. läppäri kiinni ja päätin ottaa muka päiväunet. hereille havahduin ysin maissa; otin lääkkeet, huuhtelin dreenin, vaihdoin päälleni yöpaidan ja pesin hampaat - ja ei muuta kuin takaisin unille. heräsin vasta aamukahdeksalta.
mennyt viikko uusine asioineen on vienyt voimiani. siirtyminen Kotisairaalan potilaaksi on iso muutos, tai paremminkin totuttelu siihen että olen nyt palliatiivisessa hoitolinjassa. tuntuu siltä, että hyvin alkanut hoitosuhde Kotisairaalaan on tehnyt minusta innostuneen ja pilviä tavoittelevan harakan; olen ikään kuin tuulettanut asiaa koko viikon kuin myös sitä että kivut ovat hallinnassa. koska arki palaa? se jää nähtäväksi. en kuitenkaan pelkää mitään romahtamista. paitsi sitten jos/kun kuntoni romahtaa seuraavan kerran, mutta se olkoot sen ajan murhe se.

sunnuntaiksi on luvassa vilskettä. P tulee uimarannalle ja sieltä hän päätyy luokseni. veli ja hänen naisystävänsä tulevat kylään ja Kotisairaala tulee huoltamaan dreeniä. päätin jo, etten järjestä mitään tarjoilua; se vie voimia liikaa. veljellekin sanoin että tuokaa omat eväät mukaan :lol: sairaalla on nääs oikeutensa eli ei velvollisuuksia olla hyvä emäntä joka panee pöydän koreaksi.
ensi keskiviikko tuo vähän haastetta.
naapurini järjesti nimittäin liput erääseen jazz-konserttiin mihin menemme P:n kanssa.
se tietää reissua keskustaan. konserttipaikkaan on onneksi lyhyt matka steissiltä, mutta tottahan toki se vaatii meikäläiseltä aika paljon vaikkakin kyseessä on päiväkonsertti ja sopii hyvin "uni- ja päivärytmiini".
konsertin takia kysyn sunnuntaina tulevalta hoitajalta voisiko keskiviikon dreenin huollon siirtää toiseksi päiväksi, minkä pitäisi kuulemma onnistua kun mainitsin siitä alustavasti eilen puhelimessa olevalle hoitajalle. ehdottomasti menet konserttiin, hoitaja sanoi.
ehdin jo kaavailla että konsertin jälkeen olisi kiva mennä pitkästä pitkästä aikaa ulos syömään mutta oletettavasti haluan päästä pikaisesti kotiin lepäämään joten se siitä.

vaiheessa on saada tilini käyttöoikeudet veljelleni mutta mikä siinäkin taas on että pankki ei vastaa viestiini.
verkkopankin kautta lähettämässäni viestissäni nimittäin kysyin mitä toimenpiteitä se vaatii. ei vastausta. oma viestini lähti matkaan jo viikko sitten.
tämä kuvio kuuluu osastoon jos kupsahdan yllättäen. tosin pankille kirjoitin vain että olen sairastunut ja jos joudun pitkäaikaisesti sairaalahoitoon niin siksi veljelle käyttöoikeudet. pankkiasiathan voi hoitaa kaikki netissä turvakortilla mutta kuoleman kohdallahan tilit kaiketi suljetaan aika nopeasti. tarkoitan, että jos tilin omistaja kuolee, niin eihän kukaan ulkopuolinen saisi koskea tiliin ennen perunkirjoitusta eli siitä syntyisi ongelmia jos veli nostaisi tililtäni rahaa ennen sitä. tärkeä asia ja se pitää saada kuntoon.

OmaKantaan on ilmestynyt nippu lekurikielisiä raportteja. käänsin niitä eilen googlen avulla.
erinomainen uutinen on se, että luustosta ei löytynyt pahanlaatuisia metastaaseja eli etäpesäkkeitä.
arveluttavampi uutinen on se, että vatsaontelossa on jotain hämärää muttei välttämättä syöpää vaan löydös liittyy kuvissa näkyneeseen vatsakalvon tulehdukseen, mikä heijastuu vatsaonteloon, kuten sain jo osastolla kuulla lääkäriltä radiologin arvelun. mitään faktaa siis tästä ongelmasta ei ole kuten lääkäri painotti.
samoin se on huonompi juttu, että keuhkojen välisessä sidekudoksessa on rykelmä aiemmasta kasvaneita kasvaimia, joista en ole aikaisemmin kuullutkaan eli itselleni täysin uusi uutinen.
sitten oli tietysti mainittu pääkasvaimen laajeneminen maksan sisäisissä sappitiehyeissä sekä se uusi helkkarin kasvain pääkasvaimen rinnalla :evil:

kauhistuttaa eniten tuo jos vatsakalvolle muodostuu levinnäisyyttä, sillä se nettiystäväni J syöpissivustolla menehtyi siihen nopeasti.
en ikinä unohda päivää kun J kirjoitti että nyt on paha paikka. että kuvantamisessa oli käynyt ilmi että hänen vatsakalvonsa on täynnä kasvaimia, johon ex-ukko lekurina sanoikin että se on selvä peli sitten, kuten olikin. olen kirjoittanut tästä aiemminkin Plinkkiin, ties kuinka monta kertaa silloin kun tapahtunut oli ajankohtainen.
siitä on muuten aika lailla tasan vuosi aikaa.
J liittyi syöpissivustolle maaliskuussa saatuaan diagnoosin ja jo juhannukseen mennessä hän oli kuollut. se osui. menin aivan murskaksi vaikka hän oli "vain" nettiystäväni.
kuka arvaa mitä tein? no vedin kännit tietysti.
sittemmin me palstalaiset sovimme elokuussa että sytytämme J:lle kynttilän kukin tahollaan kun J:n liittymisestä palstalle oli kulunut tasan puoli vuotta. ostin oranssin kynttilän, sillä J piti oranssista. vain pari kolmea viikkoa aikaisemmin hän mainitsi ostaneensa oranssit lenkkaritkin. no ne lenkkarit jäivät käyttämättä. enivei, kynttiläpäivänä vasta sekosinkin ja join niin rajut kännit etten todellakaan muista koska olisin tehnyt saman tempun aiemmin. se oli kamalaa.
J oli alta viidenkympin ja häneltä jäi mies ja teini-ikäinen poika. niiiiin surullista.

huh, nyt taas tunteet nousi pintaan.
menen kahvikuppeineni parvekkeelle salatupakalle.
olen muuten edelleen repsahtanut polttamaan myös sisätiloissa, hyi hoi sille.
tänään olisi tarkoitus tehdä apteekkireissu, saa nähdä jaksanko köpötellä sinne vai otanko bussin.
mun reisistä huomaa miten lihakset ovat kadonneet. ikävän näköistä. ne ovat siis sairaalloisen kaposet, painokin on vain 57 kg.
kasvoistani ei kuulemma näy että sairastan, mistä olen iloinen. "näytät vain hoikalta", naapurinikin kannusti. voi miten ilahduin tästä.

oikein, oikein mukavaa kesälauantaita kaikille! :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 8.6.2019 15:58:50

Ihanaa, että saat nukutuksi, ilmankos mua ei nukuta, kun nukut minunkin puolestani :lol: Ihan huippu hyvä juttu. Ja se ärjy karhu yrittää nyt äristä ne ennakkopelot pellolle, vaikka teksti ei olekaan parasta mahdollista luettavaa. Tsemppiä siihen yritykseen. Lähetän voimarutistuksia.

Veljesi voi hoitaa pankkiasiotasi, jos annat hänelle tunnusluvut käyttöön, esim. mobiilipankiin. Kysyimme pankista, kun rupesin hoitamaan isäni raha-asiat. Ei tarvinnut valtakirjaa, eikä lisätä tilinkäyttöoikeutta. Riippuu tietenkin siitä, kuinka luotettavat välit teillä on, ja haluatko, että hän näkee tilitietosi tässä vaiheessa. Sehän on totta, että kuoleman jälkeen tili suljetaan oitis, eikä sitten pysty enään asioimaan pankkitunnuksilla, vaan laskut pitää toimittaa pankkiin.

Tämä kivuttomuus on tällä hetkellä sinun arkea, nauti siitä olotilasta. Kuten olen niin monesti todennut, huomiselle on varattu huomisen murheet.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 9.6.2019 09:21:39

Ulpukka, kiitos noista tiedoista. mutta kun mulla on pelkästään turvakortti, siis se Danske Pankin läpykkä jossa ne turvanumerot.
veli siis tietää jo varmuuden vuoksi missä säilytän tätä turvakorttiani sekä muut salasanat.
eli nettipankkiin mennessäni pankin sivusto pyytää ensin käyttäjänumeron, sitten salasanan ja sen jälkeen vielä turvakortista tietty pari annetulle luvulle.
ajatusleikki: jos siis yhtäkkiä menehdyn, haluan että veli voi nostaa vaikka seuraavana päivänä mun tililtä käteistä asioiden hoitamista varten. jos jälkikäteen pankki näkee, että tililläni on käyty niin syntyykö siitä harmia, jos siis kuolintodistuksessa lukee kuolinpäivä eli nostoa edeltävä päivä?
tosin, kohta Danske vaatii mobiilivarmenteen (vai mikä sen nimi on) ja tuo turvakortti jää historiaan.
mun pitäisi helkkari soikoon opetella se jo mutta oon nettinero ja se on mulle vaativa tehtävä. hitto kun olen näin toivoton näissä tekniikka-asioissa! oikein hävettää. mutta tajusitko tästä mitä tarkoitan?
luottamus veljeeni on sataprosenttinen eikä se kuuna päivänä saisi päähänsä seurailla pankkitapahtumiani. ei siitä siis todellakaan pienintäkään murhetta.
itse asiassa veli tulee tänään tänne ja voisimme käydä läpi sitä "mobiilivarmennetta" tai mikä sen nimi on ja mistä ohjeetkin pankin sivuilla. muistaakseni se on syyskuu kun turvakorttia ei voi enää käyttää. vielä tämä: veli on siis virallisestikin ainoa "perilliseni" koska muuta lähisukua meillä ei enää ole joten ne pienet varani pankissa menisi joka tapauksessa hänelle.
alkaa tuntua siltä, että paan sukanvarteen eli peltipurkkiin käteistä jonka veli voi käyttää tarvittaessa heti kuolinpäiväni jälkeen.
näin vanhanaikainen olen :oops:

ja kyllä muuten nautinkin tästä kivuttomuudesta! joka ikinen aamu herätessäni tunnistelen kroppaani onko kipua ja kun totean ettei ole, siitä alkaa hyvä päivä.
tänä aamuna oli tosin vaihteeksi dreeniharmia. piuhan ja pussin liitin ei kerta kaikkiaan pidä ja taas sotkin lakanat ja yöpaidankin heitin suoraan roskiin sillä sappineste, mikä pääsee valumaan liittimen falskatessa, on niin väkevää kamaa ettei se lähde edes kuudenkympin pesussa.
raaputin sitten vaan nesteestä kostuneen vanhan teipin veks ja panin liittimen kohdalle uutta teippiä. onneksi sain viime kerralla hoitajalta lakanan alle pantavan suojan joten tällä kertaa petauspatja ei sotkeutunut.
mutta se roskiin mennyt yöpaita harmittaa, myös siksi että viime kerrallakin tuhoutui yöpaita roskiksen täytteeksi :cry:
se on piakkoin yöpaita-shoppailun paikka. vaikea vaan löytää yhtä kivoja ja mukavia päällä.

taas huoli siitä että P on ratkennut eilen juomaan koskei hän vastannut puheluuni iltapäivällä parhaaseen terassiaikaan. hänen piti tulla tänään(kin) tänne mutta saas nähdä miten käy. tuo "huoli" on vähän liioittelua, aikuinen ihminen tekee mitä tekee. en siis rassaa itseäni sen kummemmin P:n retkahteluista. se tästä vielä puuttuisi. että eläisi ns läheisriippuvaisen elämää tai jotakin sellaista.

veli ja naisystävänsä tulee nyt kumminkin. kävinkin eilen kaupassa ja tekstasin veljelle että toisin kuin viimeksi sanoin heidän ei tarvitse tuoda mukanaan mitään tarjottavaa. mun tarjoilu on yksikertainen: paan coctailpiirakoita uuniin ja teen juustosalaatin.
myös hoitaja tulee käymään, mikä on eri hyvä juttu koska tuota dreenin falskaavaa liitintä pitää pohtia josko siihen löytyisi parempi keino kuin teippi.

kaunis ja ihana aamu! eilen vitosen asukkailla oli luhdilla illanviettoa ja heidän pulinansa loi mukavaa kesätunnelmaa. laseja kilisteltiin. joku soitti tällä kertaa "kitaran tapaista" soitinta, mikä sen turkkilaisen soittimen nimi nyt taas onkaan, se se oli mutten tosiaan saa nyt päähäni sen nimeä.
ja mikä ukkonen alkuillasta! jyrisi ja salamoi oikein kunnolla ja rankkasadekin pieksi jonkin aikaa.
panin ohjeiden mukaisesti partsin luukut kiinni ja katselin maisemaa lasin läpi. otin myös tietokoneden piuhat irti, tai siis sen nettiliittymän modeemin, vai mikä senkin nimi taas onkaan.

eilen soitteli se nainen johon törmäsin sairaalan ulko-ovella kun hän oli vasta kuullut syöpädiagnoosistaan ja kysyin tällöin häneltä mikä hätänä sillä hän itki ja oli aivan romahtamispisteessä. päädyimme silloin sairaalan pihan penkeille istumaan ja juttelemaan.
puhuimme puhelimessa yli tunnin, juttua riitti. hän kyseli tarkoin sairaushistoriastani kuten minäkin häneltä. ollaan samanhenkisiä, ilman muuta. puhe kääntyi miessuhteisiinkin ja päivittelimme sitä miten typeriä olemme olleetkaan kun olemme ylipäätään ajautuneet huonoihin suhteisiin. saimme näistä jutuista hyvät naurutkin. kivan tuntuinen tyyppi. sovimmekin että soittelemme pian uudelleen.
erittäin harvinaista että tässä iässä löytää samanhenkistä seuraa täysin tuntemattomasta ihmisestä.
soitin myös viime osastokäynnilläni olevalle huonetoverilleni, sille Papupadalle, sillä hän täytti eilen 75. oli mukavaa kuulla hänenkin kuulumisia ja tiesin etukäteen että hän ilahtuisi muistamisestani, kuten kävikin.

piru vie sitä mun kalkin himoani. mistä se voi johtua kun lääkärikään ei osannut päätellä moisesta mitään.
kalkkitablettien käytön ohjeistushan on niellä ne kokonaisina, mutta minä se pureskelen tabletit suussani puuroksi - hitaasti ja nautiskellen ja heti tekee mieli ottaa uusi satsi ahmittavaksi. siis niin omintakeinen mieliteko kuin olla ja voi! :roll:

nyt menen avaamaan partsin luukut. ei taida tänään tulla ihan niin helteistä päivää kuin muutaman päivän on ollut, eikä varmasti ukkostakaan.
sitten kahvia lisää.
olen taas niin tyytyväinen elämääni kuin olla ja voi. nyt kun ei ole kipujakaan niin elämä maistuu.
karhu nimeltään Ulpukka sen sanoo: huomiselle on varattu omat murheet, joten ei muuta kuin nautitaan tästä hetkestä jos ei mitään erityisvaikeuksia ole meneillään. ja asennetta peliin!
huomiselle kun saattaa olla varattuna myös onnistumisen kokemuksia taikka muuta iloa.

hyvää sunnuntaita kaikille :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.6.2019 11:08:03

Jos sinulla Sylvia ei olisi tuota sairautta, kysyisin oletko raskaana. Tuosta kalkin syömisestä, äitini aikoinaan kertoi että jokaisen raskautensa aikana hänen himonsa oli kaivaa muuratun uunin tiilien raoista laastia ja syödä sitä. Isä oli naljaillut että joka lapsen jälkeen pitää muurata uuni uudelleen kasaan.

Jonkin aineen puutostahan se on. Onko hemoglobiinisi miten matalla? Muistelen että sinulla oli sen kansa ongelmia.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 9.6.2019 12:30:44

Tuo kalkki himo voi johtua rasvan puutteesta. Näin muistaakseni oon joskus lukenut jostain. Esim.pähkinöissä on paljon hyviä rasvoja, kokeile syödä niitä jos vaan maistuu. :)

Mulla on myös danske bank ja käytän vielä turvakorttia. Se danskeID sovellus on semmonen joka pitää ladata puhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta, mutta jos ei oo puhelinta niin Danske bankin sivuilla lukee näin: " Lanseeraamme myöhemmin kevään aikana tunnuslukulaitteen, joka toimii tunnuslukusovelluksen tavoin. Laite on tarkoitettu niille asiakkaille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää Danske ID -tunnistussovellusta." Eli tommosen laitteen sitten voi vissiin jostain hommata.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Urtsi » 10.6.2019 07:42:35

Moi Sylvia, pitkästä aikaa.

Miten menivät veljesi ja naisystävänsä sekä hoitajan vierailut?

U
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 10.6.2019 11:26:46

moikat,
siis rasvan puutetta on varmasti ja hemoglobini myös aina alhainen. voisiko se tosiaan olla näistä tai jommasta kummasta kysymys? heti alkoi tehdä mieli kalkkia kun otettiin asia puheeksi!
ai Juulian äidillä oli tuo perinteinen raskaana oleville naisille muodostuva laastin himo. olen aina luullut ettei se taida pitää sittenkään paikkaansa mutta pitäähän se. isäsi kommentti on hauska :lol:
kyllä mullekin maistuisi muuten laasti, ja ennen kaikkea se lapsuuteeni kuuluva mieliteko liituun on uudestaan pöllähtänyt tontille.
mutta ajatella ettei lekurikaan tiennyt tuota rasvan tai alhaisen hemoglobiinin mahdollisesti aiheuttavasta kalkinhimosta. ei sanaakaan siitä maininnut.
rasvaa pitäisi lisätä ruokavalioon ja just pähkinät on hyviä. kaapissa on maapähkinöitä, turhan harvoin vaan syön niitä nykyisin. viikonloppuna söin kulhollisen pistaasipähkinöitä sentään. suolan vajeestahan mulle aina naputettiin syöpiksellä.

venkku, on mulla älykännykkä mutta pankkiasioiden hoitaminen sillä arveluttaa.
eilen latasin luuriini (tai veli asensi) sen Danske ID-sovelluksen mutten todellakaan käyttäisi sitä mielellään. entä jos puhelin katoaa? tai hajoaa? aivan älytön juttu koko systeemi. entä sellaiset ihmiset joilla EI ole älypuhelinta eikä varmasti taitoa sovelluksen käyttämiseen. en tajua.
tuota mainitsemaasi ilmoitusta Dansken sivuilla mistä kerrot en ole huomannutkaan. että myöhemmin tulee siis joku lukulaite.
veljeni tiesi kertoa, että se on EU:n vaatimus että turvakorteista luovutaan heh, turvalisuussyistä, mutta loput on pankin itsensä ideoimaa hulluutta että homma toimisi tosiaan älykännyn varalla. ihan päin prinkkalaa ovatkin sitten ideoineet. syyskuuhun ei ole enää pitkä aika ja ihmettelen myös sitä ettei silmiini ole sattunut kansan älämölöä moisesta muutoksesta. miten helvetissä voidaan olettaa/vaatia että kaikilla on älykännykkä?

Urtsi! kiva kuulla susta. menen kohta lukemaan oman ketjusi josko oot sinne raportoinut miten kesäsi on lähtenyt alkuun.
kiitos kysymästä, veljen & naisystävänsä vierailu sujui leppoisasti, mutta entä se hoitaja! :lol:
tällä kertaa luokseni tuli arvioni mukaan noin kolmikymppinen mukava, puhelias ja touhukas somalinainen - muttei hän kylläkään osannut hommiaan alkuunkaan. ensiksikin hänellä ei ollut aavistustakaan sairaudestani tai mitä hänen kuuluisi täällä tehdä, eli huoltaa se dreeni, eikä hänellä ollut mitään tarvikkeita mukanaan. ei edes desingfiointiainetta, kun taas viimekertaisella hoitajalla oli mukanaan täyspakki kaikkea kamaa saksista lähtien. onneksi itseltäni löytyy tuota puhdistuslitkua.
olisi pitänyt ottaa sakset mukaan, hän sanoikin kun yritimme leikata sidosteippejä mun ikivanhoilla ja jo tylsistyneillä jokapaikan Fiskarseilla. koko kuvio meni vähän niin että minä ohjeistin häntä tehtävässä eikä toisinpäin. kun hän oli lähtenyt ovesta jouduin perehtymään sidoksiin uudemman kerran ja teippasin koko helahoidon uudestaan ominpäin jättäen hänen teippaukset alle.
tiettävästi joku toinen potilas olisi saanut hepulin tämmöisestä tapauksesta mutta pääasia että tehtävä tuli tehtyä joten otan tämän vain hupaisana kokemuksena. että tämmöinen Kotisairaala :lol:
huomenna sitten tulee Kotisairaalan lääkäri käymään, saapi sitten nähdä millainen persoonallisuus hän on.

aamulla tunsin lievää pahoinvointia mutta ohi meni aamulääkkeillä. eikä dreeni pettänyt yöllä, luojan kiitos.

somalinainen kertoi että ennen vanhaan dreenin liitinkohdat olivat tukevampia, joten siitä päätellen hänellä oli kyllä pitkäaikaista kokemusta vaikka hän toheloikin. onko Vilmatson huudeilla? onko teitin osastolla sattumalta dreenipotilaita eli millaisia dreenejä teillä on? onko niissäkin esiintynyt tällaista falskaamista, eli se oranssi liitin itse dreenin ja letkun välissä on tuottanut ongelmia koska se irtoaa ominpäin letkusta? tuskin erilaisia dreenejä aivan pilvin pimein on. rasittava epäkohta.

valitettavasti olin oikeassa eli P oli retkahtanut lauantaina. oli ollut kylillä (sanojensa mukaan) aivan ryyppäämässä, eli kysymys ei ollut mistään parista kaljasta. eilen hän oli jatkanut juomistaan - ja oli jo kovasti masentunut.
onni onnettomuudessa on se että hän EI ollut nostanut reissullaan kaikkia rahojaan pankista (käyttää aina käteistä) mikä on hänen tapansa. tyyliin ettei huolta huomisesta ole.
se on se yksi ainokainen kalja. se lähtee siitä. ei välttämättä samantien mutta tuo yksi ainokainen kalja vaikkapa tiistai-päivänä alkaa kiihdyttämään hänen mieltä ja pam, muutaman päivän kuluttua viimeistään rämähtää. juuri näin on käynyt lukemattomia kertoja.
ja tämähän on alkoholismin klassikko. yksikin on liikaa. se panee hänet heti täpinöihin ja tämä yhdestä aiheutunut täpinä kestää niin kauan kunnes hän on saanut humalansa. hän ei yksinkertaisesti voisi juoda pisaraakaan alkoholia, koskaan.
tunnistan tuon itsessänikin siten, että perjantaijuomiseni aiheutti tietynlaista täpinää aina seuraavaan perjantaihin saakka. oli pirun vaikea irrottautua tästä "rytmistä". vaikkei se juominen ollut mielessäni jatkuvasti (toisin kuin P myöntää sen olevan) niin jossain mieleni sopukoissa tämä täpinä muhi. varmasti jokaiselle tuttua juttua. tuon ilmiön tunnistaminen tai ylipäätään hoksaaminen ei ollut suinkaan itsestään selvää. siihen piti tutustua sekä ajatuksella työstää ajan kanssa ennen kuin juttu meni jakeluun. kiitos taas Plinkin. yksikseni en olisi bonjannut tätäkään. näin se vaan on.

tänään on asioidenhoito-päivä mitkä kaikki hoituu netin kautta onneksi.
tai joo, kaupassa pitää ehkä käydä. toisaalta voisi viettää puuropäivän ja hedelmiäkin on runsaasti.
nektariini-kausi on alkanut! ihan lempihedelmiäni näin alkukesästä. myynnissä ne ovat liian raakoja mutta kun seisottaa niitä kulhossa tai lautasella päivän pari niin ovat todella mehukkaita. ne on kilon pakkauksissa ja hinta on about 3 e, eli ei paha.

moni kysyy eikö aikani käy sairauseläkkeellä pitkäksi. ei käy. päinvastoin joskus tuntuu siltä että taasko on jo ilta.
samat kuviot jatkuu. kirjoitan aika paljon nettiin, Plinkki tietysti ensimmäisenä. sitten on ne syöpissivustot, olen kirjoittanut niihinkin nykyisin aika paljon toisin kuin aikaisemmin.
sitten päivään kuuluu muita rutiineita kuten päivisin pyrin katsomaan aina jonkun Yle-dokumentin, illalla vasta sarjoja.
olenko jo maininnut dokkarin Venezuelan tilanteesta? kun ihmisiltä loppuu ruoka, puhdas vesi ja lääkkeet, ja sen apinahallituksen myötä avustuslähetykset maahan tuhotaan. panee taas miettimään esim kuinka hyväosainen sitä onkaan ja kuinka meillä asiat toimii. ja silti sitä narisee ties mistä epäkohdasta. toisaalta vaatimus on kehityksen sydän, mutta silti!

eipä muuta taas kerran kuin oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :P

ps. lopetan tekstini aina samalla tavalla. vois keksiä jo jonkun muun lopetuslauseen vaan kun mielikuvitus ei riitä :lol:
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 11.6.2019 07:22:55

Huomenta Sylvia, toivottavasti olet saanut nukuttua hyvin ja olosi on levännyt.

Tuosta kalkista - mäkin syön sitä alkavaan osteoporoosiin ja välillä tekisi mieli narskutella sitä enemmän kuin se max 2/vrk. Mulla on välillä tarve juoda piimää, maitoa kun olen käyttänyt lähinnä vain kahvissa - joten itse olen päätellyt, että on kalkkivajarit. Proteiinirahkat ovat hyviä, varsinkin vaniljalla maustetty Skyr, sinne voi nakkaa sit hedelmiä ja marjoja mukaan. Toisaalta olen kahvin heviuser, eikö se syö elimistön kalkkia? Enivei maito on minusta imeväisille ja vasikoille.

Aurinkoista päivää, eilen oli ihan hirveä tuuli ainaskin meidän huudeilla, toivottavasti tänään olisi rauhallisempaa. Huomenna Helsinki-pvä, muistanko oikein olitko menossa konserttiin? Jos jaksat mennä niin nauti, on uskomattoman hienoa että stadissa järjestetään kaikenlaista tapahtumaa. Ajattelin itsekin tulla " isolle kirkolle", mutta eilen tehty testilenkki osoitti, että ei kande, lonkkaa vihloo liikaa rasituksessa. Sitävastoin toivon itselleni huomiselle omalääkärikäynnille ymmärrystä ja kortisonipiikkiä. Sen jälkeen voi sitten suunnitella tulevia.

Halihalit Sylvia, olen päättänyt käyttää tätä tuplarutistusta aina ja vain sinulle. Totisesti olet sen arvoinen , vaikka täällä virtuaalimaailmassa emme pääse tämän lähemmäs toisiamme.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät