Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 7.6.2019 20:30:14

Jassås, Vadelma on käynyt kirjailemassa mielipiteensä myöskin. - Siittä ei sen enämpiä!

Jokohan se sit huomenna alkais viilenemään. Olis se kyllä suotavaa, sillä talo on lämmennyt jo kokonaan. Tänään oli jo aika valmistaa lämmintä ruokaa ja koska sähköhella ei ole vielä kytkettynä, niin tarvi laittaa se puuhällillä. Myöskään pyykinpesukonetta ei ole vielä asenettu mihinkään, joten tänään tarvi sit pestä pyykit käsipelillä. - Näil vempeleillä ei niin kiirus oo, koska Jr ei vielä näytä niitä tarvitsevan. Kyllähän tässä kaikenmoista säätämistä on tällaisen talon käyttöönotossa.

Suopursut näyttää kukkivan tuolla isomman tien läheisyydessä. Taidan tehdä keräysreisun lähiaikoina, sillä suopursuista lähtee niin mystinen tuoksu.

Näytti muuten kaupassa olevan juomahyllyt tyhjenemässä. Mä löysin vielä vissyä. Mä kun en sitä pöhnää kaipaile.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 8.6.2019 08:42:33

Kuva

Missähän se ukkonen luuraa sateineen?

Heinänteko pihalla jäi eilen kesken kun raivuri lakkasi toimimasta. Tars käydä hakemassa viikate vihdoinnii. - Kaik on vähän niisku vaiheessa! Risoooo......................

Raittiinna männään mihi männään kuiteskii
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 9.6.2019 09:41:34

Voihan myrkky! Mä en ole niin välittänyt sivustoni turvallisuudesta, koska se on toiminut pelkästään kuvavarasto ja harjoittelusivustona. Päätin sitten tutustua sivujen suojaamiseen paremmin ja lisäosista valkkasin tehokkaan tuntuiset turvalisäosat käyttööni. Sillä seurauksella, että jotkut perehtyneemmät käyttäjät näyttivät kuinka helppoa on mennä toisen sivustolle. - No, kiitollisena tästä yritin sitten pikapikaa perehtyä asiaan paremmin silleen pikapikaa nääs. Joo ja nyt mä en pääse millään ilveellä enää sinne sivulle takaisin. En edes sieltä palvelimen phpadmin-jutuista. Voihan prkkele, tän seurauksena on varmaan pakko tuhota kaikki sekä aloittaa alusta. Tään seurauksena kaikki kuvat tältä sivustoltakin katoaa jälleen kerran.

On ainaskin sivusto suojattu.

Tänään onkin oikein leppoisa säätila ollut näillä kieppeillä ja kevyttä sadettakin on saatu. Eilen rankaisin itseäni siivoamalla helteessä kun muita ei ollut kotosalla. Olikin kyllä lämmin työrupeama.

Raittius jatkuu myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.6.2019 11:13:17

Voi meitä tekniikkaneroja, Helistin.

Minä jouduin palauttamaan koneelle tehdasasetukset, kun innostuin poistamaan turhia asennuksia tilaa viemästä. Meni sitten joku tarpeellinenkin. :oops:
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 9.6.2019 14:48:41

Joitain operaatioita mä tein silloin aikaisemmin ja nyt pääsin sivuille takaisin????

Mutta kun se nyt sit tarvii suojata. Mutta miten mä onnistun suojaan sen niin, että itse pääsen sinne? - Mystistä kun niitä uudelleen nimettyjä tiedostoja ei sit löydy edes tiedostojen hallinnasta eikä edes sieltä phpadmin-jutuistakaan?
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 10.6.2019 07:06:46

Kävin siellä omalla sivulla katsastamassa, mut ei sinne ollut kukaan yrittänyt mennä viime yön aikana. Nyt ne suojaukset on pois päältä, mut tarvii yrittää perehtyä ohjeisiin oikein kunnolla, ettei sulje itseään ulos sivulta lopun kaiken.

Ulkona puhaltaa reipas raikas tuuli ja pusakka tarvii päälle laittaa kun ulos menee. Meidän kommuunin muut jäsenet ovat saaneet flunssan kuumeella sekä kurkkukivulla. - Miesflunssa on vakava tauti!

Raittiina myös tänään maanantaina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 11.6.2019 08:17:40

Olen tässä tutustunut tupakan kotikasvatukseen röökin hinta kun on jälleen roimassa nousussa. Täällä on aikaisemmin ollut isohko kasvimaa tuossa keskellä tonttia ja kasvihuonekkin löytyy. - Ei muuta kuin tupakin kasvatusta opiskeleen!

Lehdistöä ei viitsi plarata juurikaan, sillä joka tuutissa meuhutaan ilmastonmuutoksesta! (Arvatenkin palstan moraalin ylimmäinen vartija saa tuon edeltävän lauseen väänneltyä omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi.)

Kyllähän tällaisen kulutukseen perustuvan yhteiskunnan aiheuttamat rasitteet luonnolle ovat olleet tiedossani jo keskikoulusta lähtien, eli ainakin 45 vuoden ajan. - Mutta onhan tietysti paljon ihmisiä, joita ei moiset asiat ole kiinnostaneet pätkänkään vertaa, koska kapitalismi on se ainoa sekä oikea yhteiskuntamuoto. - Kommunismissa oli paljon hyvää ja oikeudenmukaista yhteiskunnallista ajattelua, mutta se valitettavasti joutui törmäyskurssille ihmisluonnon kanssa.

Joku valitettavasti kuvittelee, että ihmisen luonto olisi muuttunut toisenlaiseksi ja että kapitalistisessa järjestelmässä pystyttäisiin vastaamaan muutoksiin muka oikeudenmukaisesti globaalisti. Voihan paska mitä huuhaata!

Kot kot kot kotkoti kot!

Pidä tiukasti mielessä, että aina kun lakkaat kuluttamasta tai syömästä jotain tuotetta, on se aina joltakin ihmiseltä pois! - Eihän se näitä ketjun yläpäässä olevia haittaa tuollaiset päätökset paskankaan vertaa, mutta siellä ketjun alapäässä, joka myös vähiten siitä hyötyy tunnetaan nuo päätöksen konkreettisesti. - Mikä nyt sitten on oikein ja mikä väärin?

Joku suunta höpisee ja höpisee kestävästä kehityksestä. Mitähän sekin nyt sitten käytännössä toteutetaan ja mitä se nyt sitten lopultakin pitää sisällään? Jne jne?

Eilen ainaski luin jostain uutisen keksinnöstä, jossa sellutehtaiden päästökaasuja voitaisiin hyödyntää syhteettisen polttoaineen valmistuksessa. - Sellusta on moneksi! - Kyllä puusta tässä maassa kannattaa ottaa kaikki mahdollinen irti.

Nää Suomen metsätkö nyt sitten pelastaa EU:n ilmastonmuutokselta hiilinieluineen. - Vadelmamunkin tapaan totean tähän, että voi vittu mitä paskaa!

Joo, raittiina myös tänään tiistaina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 12.6.2019 07:55:40

Skorpioni kirjoitti:Nyt se rohkaisun sana.
Kun siitä pääsee se näyttää kaukaa katsottuna toiselta. Ei enää koskettavalta ei raskaalta vaan helpotukselta. Ei enää riippuvuutta ei halua juomiseen. Vapaus. Kaukaa katsottuna voi olla tyytyväinen siihen että unohdus vähitellen peittää koko asian. Elämä ilman alkoholismia on totuus ja ainoa totuus siinä asiassa. Ei tarvitse soutaa ja huovata.

Olen kyllä pitkälti samaa mieltä nimimerkki Skorpionin kanssa, mutta pari kohtaa ainakin minun sekä monen muun kokemuksen syvällä rintaäänellä vaatii hieman syvempää tarkastelua:

Elämä ilman alkoholismia on totuus ja ainoa totuus siinä asiassa. Ei tarvitse soutaa ja huovata.

Minun kohdallani asia vain nyt on niin, että raittiinakin minun tulee säilyttää kirkkaana mielessäni sellainen fakta, että minä olen alkoholisti koko lopun elämäni vaikka en alkoholia nauttisikaan. Asian tykkänään unohtaminen on kuollettava virhe ollut monen kohdalla. Vielä raittiiden vuosikymmentenkin jälkeen, saattaa mieleen putkahtaa pusikosta lasiin tarttuminen ja näin on tapahtunut myös minulle. - Ei ede tarvitse olla sen erityisempää juhlanaihetta tai vastoinkäymistä, aivan puskasta voi moinen älynväläys iskeä päähän. - Mikäli näin käy, kannattaa sitten krapulassa hakeutua vaikka lähimpään vankilaan kaikki suljetuimmalle osastolle välittömästi tai lähimpään Pöllölään kiiruusti. - Ensi krapuloissa se varmaan vielä onnistuukin, mutta auta armias mikäli päähän on jo kerennyt nousemaan alkoholistille tyypillinen puolustelujen sekä vähättelyiden selittelyjen ajatusmallit jostain aivojen lisko-osasta johon se on saatu aikanaan suurin ponnistuksin vangittua piiloon.

Raittiina myös keskiviikon ajattelin viettää.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 13.6.2019 16:36:18

helistin kirjoitti:Lehdistöä ei viitsi plarata juurikaan, sillä joka tuutissa meuhutaan ilmastonmuutoksesta! (Arvatenkin palstan moraalin ylimmäinen vartija saa tuon edeltävän lauseen väänneltyä omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi.)

[Poistettu henkilökohtaisuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

helistin" kirjoitti:Joku valitettavasti kuvittelee, että ihmisen luonto olisi muuttunut toisenlaiseksi ja että kapitalistisessa järjestelmässä pystyttäisiin vastaamaan muutoksiin muka oikeudenmukaisesti globaalisti. Voihan paska mitä huuhaata!

Mitä tulee ihmisluonnon muuttumattomuuteen, niin puhu vain omasta puolestasi. :) Ihminen pystyy muuttumaan, ja muuttamaan asioita jos ihan oikeasti haluaa.
Kehitystä tapahtuu jatkuvasti. Esimerkiksi ihmisoikeudet ovat verrattain uusi keksintö. Ei moisista keskiajalla vielä tiedetty. Eläinten oikeudet on vielä uudempi juttu. Ei vielä 1800-luvulla monellekaan juolahtanut mieleen, ettei eläimiä saisi rääkätä ihan huvin vuoksi.

Entäpä sitten tasa-arvo? Naiset saivat äänioikeuden Suomessa 1906 toisena maailmassa, ja täyden vaalikelpoisuuden ensimmäisenä maailmassa. Tasa-arvo ei ole vieläkään valmis, mutta sen kehitys etenkin länsimaissa on ollut sitä luokkaa viimeisen 100 vuoden ajan, että voisiko vielä väittää etteivät ihmiset muutu tai maailma muutu? :o

helistin kirjoitti:Pidä tiukasti mielessä, että aina kun lakkaat kuluttamasta tai syömästä jotain tuotetta, on se aina joltakin ihmiseltä pois! - Eihän se näitä ketjun yläpäässä olevia haittaa tuollaiset päätökset paskankaan vertaa, mutta siellä ketjun alapäässä, joka myös vähiten siitä hyötyy tunnetaan nuo päätöksen konkreettisesti. - Mikä nyt sitten on oikein ja mikä väärin?

Ai onko siellä ketjun alapäässä sitten joku kuluttamisen tai kaiken syömisen pakko? Eikä ole. Ei köyhän ole pakko kiskoa itseensä viinaa, keppanaa, tupakkaa ja läskiä jos ei halua, vaikka nuo kaikki tuotteet kyllä työllistävät ihmisiä. (teollisuutta ja lopulta sairaanhoitoa).
Alkoholiteollisuus ja ravintola-alakin on isoja bisneksiä. Ei niiden antimia silti kukaan pakota käyttämään, jos tuntuu että parempi on olla ilman.

helistin kirjoitti:Nää Suomen metsätkö nyt sitten pelastaa EU:n ilmastonmuutokselta hiilinieluineen. - Vadelmamunkin tapaan totean tähän, että voi vittu mitä paskaa!.

Siinäpä sitä isänmaan rakkautta tärkeintä kansallisomaisuuttamme, metsiä, kohtaan. Sileeksi vaan moiset mitättömyydet, ei niistä mitään hyötyä muuten kellekään ole. (ei sillä että olisin odottanut sinulla olevan erityisempää rakkautta Suomea kohtaan).
Paskaksi vaan kaikki, niin sillä se maailma paranee? Kun kaikki on nuin arvotonta ja nurjaa, niin mitä väliä sillä raittiudellakaan lienee?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 13.6.2019 17:34:34

[Poistettu henkilökohtaisuuksia -Päihdelinkin moderaattori] Omituisia vetoja, ei se taaskaan ole ymmärtänyt mistä on kirjoitettu, mutta selventämäänkään en ala, sillä se on täysin turhaa Vadelman tapauksessa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 13.6.2019 18:01:46

Vadelmamunkki kirjoitti:Ai onko siellä ketjun alapäässä sitten joku kuluttamisen tai kaiken syömisen pakko? Eikä ole. Ei köyhän ole pakko kiskoa itseensä viinaa, keppanaa, tupakkaa ja läskiä jos ei halua, vaikka nuo kaikki tuotteet kyllä työllistävät ihmisiä. (teollisuutta ja lopulta sairaanhoitoa).
Alkoholiteollisuus ja ravintola-alakin on isoja bisneksiä. Ei niiden antimia silti kukaan pakota käyttämään, jos tuntuu että parempi on olla ilman.

Onhan tämä tietysti yksi näkökulma asiaan.

Mä kyllä tarkoitin aivan jotain muuta sekä aivan toisesta sekä isommasta perspektiivistä, mutta mitäpäs siittä.

Mutta asiaan! Meidän uudistilakommuuniin muutti uusi jäsen. Jr:n opiskelukaveri. Häneltä lähti asunto alta kun vuokranantajan asiainhoitaja laittoi torpan myyntiin. Kaveri on myöskin maalaissieluja, eikä halua ainaskaan kerrostaloon muuttaa, joten muutti tänne meidän työsiirtolaan.

Me eletään täällä aivan keskellä suomalaista ihanaa metsää. Ollaan täällä aivan piilossa yksityistien päässä. Lähimmälle paikallistielle on kolme kilometriä. Tuolta paikallistietäkin reunustaa paikoitellen huiman korkea kuusimetsä. Aivan kuin ajaisi holvissa.

Mutta enämmittä puheitta menen tekemään raparperihilloa! - njam, jäätelön kanssa.

Raittiina on tääkin päivä vietetty, varmaan menee silleen yökin het perään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.6.2019 13:05:04

Raparperihillo on kertakaikkiaan mainiota!

Uudisasukastiluksilta ei mitään uutta tänään. Navetanvinnillä vois nyt järjestellä muuttoroinia parempiin asemiin ja nyt voi pöyhiä edellisten asukkaiden jälkeensäjättämät roinat, sillä hakivat eilen viimeisen kuormansa. Todella leppoisa ilmanala tänään, sopivan lämmintä, pilvistä mutta tyyntä.

Raittiina ajattelin tämänkin päivän viettää.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 14.6.2019 14:06:31

Asuinpaikkanne kuulostaa kovasti samankaltaiselta kuin meillä, joskin ehkä meillä on vähän vilkkaampaa liikennettä. Ollaan myös vika talo yksityistien päässä, 2 km kunnan ylläpitämälle tielle. 500 metriä edellisiin taloihin, että on meillä naapureita siinä mielessä.
Meiltä valitettavasti vaan ahne Helsinkiläinen kaupunkilainen on hakannut melkein kaikki lähimetsät. Eli minä olen fanaattinen avohakkuiden vastustaja. Ymmärrän, että Suomessa riittää metsää hakattavaksi liiketoiminnan tarpeisiin, mutta en tajua miksi pitää laittaa kaikki tasaiseksi kerralla. Eräs sukulaiseni joka omistaa paljon metsää sanoi, että on paljon kannattavampaa harvennushakata, jos asiaa laskee parille sukupolvelle eikä vaan itselleen. Mutta kun noita ahneita k...kapäitä riittää.

Mitä laitoit raparperihilloon? Ihan vaan sokeria vai onko jokin salainen mausteosa?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 14.6.2019 17:14:02

Meilläpäin ei sellasia isoja avohakkuita onneksi juuri vaikuta olevan. Vaik mistä mä sen tiedän kun en sen kummemmin enää autolla huvikseni ajele ympäri maakuntaa. Täällä näyttävät hoitavan näitä metsiään. Pohjoisessa olen nähnyt tuollaisen ison avohakkuun aikanaan.

Raparperihilloon laitoin pelkkää sokeria mausteeksi. Kait täs nyt lettuja on paistettava, jotta saapi syödä sitä hilloa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 15.6.2019 16:20:36

Laskin kanat tänään irti pihalle ja olen sitten vahtinut rouvien ulkoilua. Nyt on rouvaseurue jakaantunut pienryhmiin sekä hajaantuneet ympäri uudisasutuksen tiluksia. Saas nähä, meneevätkö itsekseen illalla aittaansa nukkumaan vaiko tarviiko jahdata pitkin pihaa villiintyneitä rouvia. - Mutta herkkulautanen tehoaa aivan varmasti!

Raittiinna kotkotetaan
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat