Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja 0132 » 3.7.2019 09:07:56

Auringon ympäri pyörii elämämme karuselli.
Iloista Raitista elämää sinne maailmalle.

Putkis 0132, telttailija.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 4.7.2019 21:38:58

Kiits 0132, yritetään pysyä näillä kiertoradoilla!

Himassa.

Paluu ihan ok, vaikka lentoon ja aikaeroon palo kokonainen vuorokausi. Hyvällä tsäkällä vrk-rytmi saattaa kuitenkin loksahtaa paikoilleen jo heti ens yönä.

Jonkinlaista arkeilua sitten seuraavaks, tosin äijäkin on vielä viikon lomalla.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 5.7.2019 12:55:37

Perjantai.

Eka koneellinen pyykkiä pesty ja ansista haettu. Kaupassa pitäis käydä, mutta kolmen viikon massakauden jälkeen ei mitään kunnollista tietenkään tee mieli. Saati ruuanlaittoa.

Onneks yöllä sentään sato paljon, ja kohta ehkä lisää, joten ruohonleikkuuseen ei vielä tänään, voi kyynel, pääse.

Illalla pitäis oikeestaan ystäväistellä, eli mennä suureen ääneen ihkustelemaan yhtä niiiiin suloista sisustusta, viehättävää puutarhaa ja uutta ihanaakin ihanampaa paljua. Toki mullakin olis nyt kerrankin jotain jolla päteä, kun matka osittain suuntautu kohteisiin, joissa kukaan noista kansainvälisistä globetrottereista ei ole käynyt. Mutta voi olla etten viitsi sittenkään.

Vilma, yritän kirjoittaa jonkinlaisen matkakertomuksen lähipäivinä! Ehkä jotain kaksvuotiskoontia vois yrittää myös.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.7.2019 13:59:01

Lauantai.

Vähän jähmeetä, kävin kolmen viikon katkon jälkeen reeneissä kääntymässä, mutta kunto loppu ihan kesken. Äijä on vielä enemmän tiltissä ja alkaa nyt vasta juur ja juur olla oikeella mantereella ja oikeessa valuutassa.

Kävin eilen sitte kuitenkin ystäväistelemässä, tulipa osoitettua hyvää tahtoa ja yhteishenkeä ja kiinnostusta. Varsinkin kun muille tuli vähän muuttujia, ja mun taksipalveluja tarvittiin. Koska ei olla osallistumassa kaveriporukan kimppamatkalle, voi hyvin käydä niin, etten näe noita enää koko kesänä.

Kaupassa pitäs käydä. Ei vaan tee vieläkään mitään mieli.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.7.2019 21:17:41

Myöhempi lauantai.

Tyhjäkäyntiä yhä edelleen. Enkä oikein edes tiedä mihin seuraavaksi ryhtyisin, kun kesän kolmesta kalenteriin merkitystä asiasta kaks on takana, ja kolmas vasta elokuussa.

Aikanihan mä sinänsä saan hukattua turhankin helposti, mutta mielenrauhan saavutan vain suorittamalla. Oli se sitten kuinka väärin, vahingollista tai vaarallista tahansa.

Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että mä lasken suorituksiks lähestulkoon kaiken hengitystä haastavamman.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 7.7.2019 08:47:57

Kato, Tyräkki on äijineen laskeutunut kotiplaneetalle ja näyttääkin olevan hommelit aika hakusessa!

Joo, se on mullakin siivoussuoritukset tänään eessä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.7.2019 12:44:34

Helistin, saas nähä mikä määrä a. unta ja b. kofeiiniä vaaditaan tän kooman taltuttamiseen. Tänään tähän mennessä ekaa 10 h ja jälkimmäistä noin about 200 mg, joka alkaa olemaan mun elimistölle ihan maksimipäiväannos.

Sunnuntai, päivän suoritukset tulikin jo lueteltua ylempänä..
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.7.2019 19:50:50

Taistelen pysyäkseni vielä hetken hereillä, joten yritän kirjoittaa jonkinlaisen lyhyen matkakertomuksen.

Oltiin pitkän aikaa lähössä Eurooppaan viime vuotista läntisemmälle reitille, mutta tehtiin sitten äijän täysvuoskymmensynttäreistä tekosyy kaukomatkailla. Koska varsinkaan äijä ei kestä kovin kuumia kelejä, vaihdettiin alkuperäiset ajatukset, kuten Las Vegas ja Grand Canyon, pohjoisempiin vaihtoehtoihin, kuten San Franciscoon ja Yellowstoneen.

Yövyttyjä osavaltioita kerty seittemän, ajettuja kilometrejä noin 5000, syötyjä burgereita paljon, hiilijalanjälkeä helvetisti. Lisäks äijä joi kaks kaljaa. Mä olin mantereella ihan ekaa kertaa, äijälle retki rapakon taakse oli jo kolmas. Oltiin suunniteltu reitti ja kohteet aika tarkasti etukäteen: pari isompaa kaupunkia, luontokohteita, outlet-ostareita, erikoismuseoita. Yöpymiset pääsääntösesti tienvarsimotelleissa hakuehdoilla "free wifi + free parking".

Meille on kehittyny aika vakiintunu tapa matkustaa, koska ei kumpikaan jakseta esmes maata rannalla tai kiertää samaa kaupunkia kovin kauaa. Saati tutustua paikallisiin asukkaisiin :mrgreen: Yö- tai edes iltaelämässä ei myöskään kaksistaan matkaillessa käydä.

Paljon tuli nähtyä kaikenlaista silmäkarkkia ja ihmeellistä asiaa. Ehkä muutama osavaltio lisää pitää käydä tsekkaamassa esmes sitten, kun mä saavutan täysiä vuoskymmeniä.

Ötökuvat jäi kyllä varsin vähälle, tollasen sentään kaivoin rantakiven alta.

Kuva
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 8.7.2019 20:20:42

Maanantai.

Yhä väsyä, mä selvisin yksillä päikkäreillä, äijä otti kahdet.

Mutta nyt mun kyllä pitää päättää (tämä) päiväni.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 9.7.2019 09:21:38

Yellowstone! Wauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Olette kyllä reippaita immeisiä! Jukupliut 5000 km autollakin. Ja vielä lentomatkat päälle. Ei oo ihme jos on homma hieman hakusessa täällä päässä. - Nyt lepäätte kaikessa rauhassa ettekä tee aikaerosta toipumisesta mitään suoritusta!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.7.2019 20:39:32

Tiistai.

Ei täsä nyt kyl Helistin tosiaan taida muu suorittaminen auttaa, kuin väsyelkojen kuittaaminen. Viime yönä nukuin kellon ympäri ja yli, ja kohta taitaa olla uuden erän aika.

Reeneis kävin, muuten ei mittään mainittavaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 10.7.2019 17:28:38

Keskiviikko.

Vähän vähemmän unta ja vähän enemmän puutarhailua.

Äijänhän piti tehdä lomallansa patio, noh, lomaa on jäljellä kaks päivää ja onhan patiolle jo katottu paikka. Valmistunee ehkä kesällä 2021. Sitten heti kesällä 2022 pitäiskin kurtturuusujen olla hävitettynä, tätä tänään jo aloiteltiin..

[Henk. koht. en kaipaa patiota, enkä pelkää, että kunta ottais kurtturuusu-uhkasakkoja käytäntöön ihan lähitulevaisuudessa.]
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.7.2019 12:57:52

Torstai.

Taas se mulle hyvin yleinen riivaava perusolo, että jotain pitäis tehä ja saada aikaan (eli suorittaa), mutta mikään ei oikein kiinnostais. Paitsi klikkailla roinaa verkkokauppojen ostoskoreihin. Mun ostosriippuvuus ei sillä tavalla ole esmes luottotietoja uhkaavaa, että saan homman kyllä poikki ennen velkaneuvonta. Mutta en ennenku olen ylittäny kaiken kohtuuden. Mitäänhän mä en varsinaisesti tarttis. Paitsi ostokokemusfiksejä.

Menen kyllä ehkä myös treeneihin, mutta mähän en (valitettavasti) reenaamisesta saa sillä tavalla kiksejä, että voisin sillä riippuvuustarpeitani tyydyttää.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.7.2019 20:19:40

Jaha, alkaisko se taas olla uniaika.

Luulin vielä ihan jokusia minuutteja sitten, että oltais huomenna oltu menossa äijän porukoitten mökille. Ihan siis vaan käymään päiväseltään. Äsken kävikin kuitenkin ilmi, ettei tuo järjestyksen jättiläinen ollutkaan sopinut mitään vanhustensa kanssa, niin että emme olekaan menossa. Noh, eipä siinä, ihan sama mulle. Siis aikuisten oikeasti ihan sama.

Tosin en ihan aina ymmärrä äijän toimintatapoja.

Kävin reeneissä ja mietin samalla, että kun on olemassa kaikenlaisia ristiinallergioita, onko myös ristiinaddiktioita. Mullahan esmes on, tai on ollut, ongelmia niin syömisen, juomisen kuin ostostelun kanssa. Mutta sitten taas mulla ei tunnu olevan alttiutta vetää överiks töitä, urheilua, seksiä tai pelaamista. Ihanko vaan sattumalta näin, vai jonkun tietyn aivokemiaongelman/-poikkeavuuden takia. Myöskään nikotiini ei nalkittanu mua yhtään, eikä kannabis viehättäny. [Eikä kilteissä piireissäni onneks juurikaan esmes napeilla pelattu.]

Toki voi myös olla, että luontainen laiskuuteni puskee aivokemioittenkin läpi.

[Enkä tarkota, että olis esmes kiva olla työuupunut, mutta olishan addiktioherkkyydestä kiva joku käänteishyötykin saada. Esim. aikaansaavuus ja tarmokkuus.]
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.7.2019 17:03:39

Perjantai.

Harkitsin mustikkamettää, mutta hairahduinkin sitten autotalliin perkaamaan ikuisia muuttolaatikoita ja muita romulootia. Perkuu on ollut vaiheessa jo useamman vuoden, tietenkin. Hamsterina mua toki ihan viihdyttää kamojeni läpikäyminen, koen sen melkein yhtä nautinnollisena kuin uusien hankinnan. Luopuminenkaan ei ole mulle mitenkään mahdotonta, ilmeisesti tavaravirroissa ylipäätänsä on jotain mua syvästi tyydyttävää.

Huome ehkä yhteen tapahtumaan. Ehkä siks, että homma on vähän niinku äijän vastuulla, muttei se ainakaan vielä ole esittänyt minkäänlaista toimintasuunnitelmaa.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat