Eihän me sitten missään olla, mikä sinänsä on mulle ihan yhtä yhdentekevän ok kuin jos oltais.
Mun on tehny mieli yrittää kirjottaa jotain kaksvuotispostausta, mutta en ole oikein läytäny sopivaa tulokulmaa. Seuraavat 30 min aion kuitenkin yrittää.
Alku oli kankeeta ja ankeeta, oletettavasti koska asiat tapahtu aika nopeesti. Olinhan mä tietty "tienny" ettei dokaamiseni ole ihan tervettä jo iät ja ajat, mutta noin niinku aikuisten oikeasti tajusin asian vasta toukokuussa 2017, jolloin myös aloin plinkata. Nollailin joitain viikkoja ja ajattelin sitten olevani vihdoin valmis kohtuukäyttäjäksi. Kaks viikkoa siitä (ei edes ihan täysin putkeen dokaten) tärisinkin viekkareissa päivystyksessä ja teinilääkäri mietti olenko ihan juoppohulluuskuoseissa. No, en kuitenkaan ollut, mutta maksa-arvot pelästytti mut niin kovasti, että lopetin seinään.
Hirveetä häpeetä ja perkeleenmoista paniikkia. Kauhistusta ja katumusta. Viekkareita, muttei erityistä viinanhimoa. En missään tapauksessa halunnu, että nollailu olis muuttanu mitään muuta, joten menin festareille, menin "kaikkidokaakokoajan"-etelänlomalle. Ja mietin olenko nyt ihan tosissani.
Näköjään olen ollut.
Usein nähty "saan olla juomatta"-lausuma mua jotenkin tökkii, ehkä en vaan ole tarpeeks nöyrä, kun ajattelen, että ihan itse joko juon tai olen juomatta. Toki mun on helppo huudella, kun olen tälläinen mistään mitään tietämätön itseriittoinen ekakertalainen. Joten en tietenkään ole myöskään erityisen kiitollinen mistään tahi kellekään. Raittius ei edes ole mulle erityinen itseisarvo, mutta sillä saavutan muita "etuuksia" tai olen menettämättä niitä.
Ehkä mä en siis olekaan oikeasti raitis, vaan harhaoppinen väkisinraitistelija. Mutta niin kauan kuin tää on mulle näin helppoa, ihan sama. Ylpeyttä lankeemuksen edellä/onnistumisen mahdollistavaa itseluottamusta, ihan miten kukakin haluaa asian tulkita.
Olin ongelmallisesta dokaamisestani mahdollisimman syvällä kaapissa, ja niin mä olen myös raitistelusta. Edes monet noista mun "lähimmistä ystävistä" ei varmasti käsitä, etten tosiaan kahteen vuoteen ole juonut yhtään mitään, missään välissä. Tiedotuslinjani on ollut niukkaa, jossain vaiheessa olen jotain sanonut maksa-arvoista, mutten mitenkään muuten avautunut.
Jahas, nyt muuta.