Hyvää heinäkuun puoliväliä!
Eilisen aktiivinen puuhapäivä sai taas aivoni toimimaan ylikierroksilla. Jollei minua olisi jo kertaalleen testattu, voisin epäillä kaksisuuntaista mielalahäiriötä. Mutta ei, ehkä olen vain eläkkeellä oleva satunnainen duracell- pupu
Mutta yöllä keksin aina kaikenlaisia hommeleita, joita vaihtelevasti toteutan. Nyt iski siivousbuumi - jo siksikin, että saamme tyttäremme tänne pariksi viikoksi. Yleensä hänen läsnäolonsa tarkoittaa sinne tänne siroteltuja tavaroita, hyppimistä sinne tänne aikataulujen mukaan ja pikkuvessassa leijuvaa hiuslakan tuoksua, argh! Mutta ihanaa nähdä omaa lastaan, vaikkakin olemme jatkuvasti törmäyskurssilla. Tämä klassinen äiti-tytärsuhde, josta en ole näyttänyt oppineen mitään.
No vkl meni viinittä mistä olen iloinen. Eikä se viini tunnu nyt ajankohtaiselta muutoinkaan, kun on kaikkea puuhaa tiedossa. Odotan edelleen palkintoani - niitä parempia yöunia, jotka se alkoholiton elämä muka toisi. Vaikka komppaan kyllä omalääkäriäni siinä, että meillä vanhenevilla naisilla se hiipuva estrogeeni vie ne yöunet. Piste.
Joskus mietin, kun meillä täällä Suomessa kaikki on niin kontrolloitua, säännösteltyä ja rajoihin aseteltua. Että onko muualla maailmassa tai lähinnä Euroopassa samanlaista holhoamista ja varoittelua kuin meillä? Ja ihan naurettavia ovat kaupan myyntirajoitukset, mistä lehdissäkin ajoittain kirjoitellaan. Että jos on itse virkeä ja aikainen eläkeläinen, niin et saa sitä yhtä saunasiideriä ostaa, jos kello ei ole yhdeksää. Nää on just niitä asioita miksi hengittäminen ja eläminen ulkomailla on sallivampaa. Mutta tietenkin jos ryhdyt täysraittiiksi ilman mitään alkoholia, niin tietty elämä on helpompaa.
Tässä nämä päällimmäiset, nyt piha kutsuu. Kivaa viikkoa, pysykää kuivilla.