Moikka
Joskus aikanaan pari viestiä kirjoittelin ja sitten plinkki taas jäi. Ryyppääminen valitettavasti ei. Vaihtelevalla menestyksellä on edetty, mutta nyt alkaa sisäisissä maailmoissa tulla tunne, että alkaisi riittää. Niin, niin helppoahan se olisi vaan todeta, että enää ei juoda, vaan täällä te tiedätte, että eipä se sitten aina olekkaan niin helppoa. Mäolen juonut humalahakuisesti pitkään. Nyt sitten viimesen muutaman vuoden aikana tilanne edennyt siihen pisteeseen, että juodut määrät ja kerrat on lisääntyneet ja määrät on välillä aika huimia, kauppaan pitää lähteä jos kesen loppuu, eli jos oon päättänyt juoda pari niin harvemmimpa se päätös on sitten enää pitänyt. Pisin yhtäjaksoinen juomaton aika viime kuukausina on ollut n viikko. Oon tässä tätä kelaillut jo pitkään, että VMP tämä elämä välillä on tän läträämisen kanssa. Nyt sitten herännyt siihen, että olot olleet suht ahdistuneet, ja tässä yks päivä tuli se joku oma pohja vastaan. Olin taas päättänyt juoda sen pari, ja kas kun päädyin vetämään kaksin käsin. Sillä seurauksella, että aamulla totesin, että ei, tänään ei kyllä pysty duunia tekemään, makasin koko päivän himassa synkistellen ja miettien, että miten hitossa minä annoin itseni päätyä tähän. Ja itelle työ on kuitenkin ollut se, joka on aina tehty. Nyt on toinen nollapäivä, tänään työt onneksi niin myöhälle, ettei kauppaan edes siitä alko ostoksille kerkeä. Mun heikkous on juuri se, että jokusen juomattoman päivän jälkeen tulee se olo, että no miksei pari. Nyt vaan alkanut tajuta, että niin, ei kannattaisi kun se ei oo nyt sitten siihen pariin jäänyt. Maksakin varmaan huutaa hoosiannaa, mieli huutanut hoosiannan lisäksi tuskaa jo hetken aikaa. Nyt oon yrittänyt saada itselleni jotakin mielekästä tekemistä vapaille ja kotiin. Olen nelikymppinen sinkku nainen, asun yksin, juominen ollut yksinäisyyden ja jonkun pahan olon hoitoa, huonolla menestyksellä niinkuin alkohoidolla yleensäkin käy, nehän vaan yksinäisyys ja huono olo lisääntyy. No, nyt sitten ollaan ehkä oikeasti siinä pisteessä, että haen ehkä oikeasti muutosta elämääni. Joten josko vähän aktiivisempi täälläkin olisi.