Voe Hyvvää Päevää, etten paremmin sano.
Vilmakin saa toistaiseksi laskea peukut ja varpaat alas. Ja hyvältä maistui lasillinen vettä, kun seassa oli
Vilmaston sinne sekaan heittämät ripaukset ja ropsaukset
Hoitoa sitten lopulta siirrettiin viikolla. Eilen oli joku lääkäri katsonut papereita, ja päättänyt, että hoito voidaan antaa. Siinä sitten laverilla maatessa juttelin hoitajan kanssa ennen kanyylin laittoa, ja hänpä halusikin jutella vielä lääkärin kanssa. Tuli takaisin, taas juteltiin, ja taas hän kipaisi lääkärin luo. Oikeastaan ei kipaissut, kun jouduin loikoilemaan aika kauan. Mikäpäs mulla ollessa, makuuasento ollut mun lempiasento viime viikkoina. Lopulta hoitaja saapui takaisin, ja lopputulema oli se, että odotetaan viikko. Tämän päiväinen lääkäri oli siis eri kuin eilinen. Päätettiin ottaa myös astmalääkkeet kokeeksi käyttöön.
Minulla on edellisen taudin jälkeen diagnosoitu astma, johon käytin päivittäin lääkkeitä. Se on vaan ollut vuosia remissiossa, joten lopetin niiden käytön. Joskin lääkärin mukaan nämä hengitysvaikeudet voivat johtua tästä minulle annetusta dosetakseli nimisestä sytostaatista. Nyt viikko seurataan. Kaiken huippu oli se, että syöpäpolin lääkäri ei voinut kuitenkaan kirjoittaa minulle reseptiä astmasuihkeista, vaan minun olisi pitänyt mennä roikkumaan terveyskeskuksen akuuttivastaanotolle hakemaan resepti. Onnekseni minulla on hyvä ystävä, jonka puoleen käännyin, ja sain häneltä reseptit. Eipä ole ihme, että joka paikkaan on pitkät jonot, kun meitä näin pompotellaan.
Neljäkymmentäviisi minuuttia minä siellä loikoilin ilman, että mitään tapahtui. Räpläsin kännykkää ihan tyynenä ja odottelin, mitä tuleman pitää. Melkoista säätämistä aiheutui siitäkin, kun ensi viikolla olisi ollut ajat samoina päivinä terveyskeskukseen kuin nyt annettiin syöpäpolille. Näitä mun Xgeva pistoksia ei hoideta syöpiksellä vaan Tk:ssa. En kyllä tiennyt itkeäkö vai nauraa, mutta totesin, että nauru on parempi, sehän pidentää ikää. Laitetaan vain asenne kohdilleen
Saanpa nyt viikon toivottua huiliaikaa, joten kaikki hyvin. Toiveissa jopa käydä hoivassa vanhusta moikkaamassa, en olekaan nähnyt häntä muutoin kuin videopuhelujen välityksellä sitten useiden viikkojen.
Eli tässä valtakunnassa kaikki mainiosti, toivottavasti teillä muillakin. Hymyä huuleen.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.