SW10 kirjoitti:Hyva kirjoitella tanne muistiin krapulatuntemuksia niin muistaa sitten kun alkaa oikein suuta napsua. Itse olen tehnyt saman tuolta parin vuoden takaa ja luen sen aina jos viinihammasta kolottaa.

Näinhän se on. Kumma, miten nopeasti kaikki koettu tuska ja epätoivo unohtuu, kun kyse on alkoholista. Olen kiitollinen siitä, että olen "vain" kaljajuoppo. Kaapit on viinaa täynnä tälläkin hetkellä, mutta ne saavat yleensä olla koskemattomina, vierasvarana. Lupasin, etten enää osta olutta kotiin, jos alkoholitonta ja kotikaljaa (2,2%) ei lasketa.
Tämä päivä meni tosiaan pikku usvassa vielä. Yksi olut lounaalla ja kahvi siihen päälle auttoivat pahimman sekavuuden yli. Alkuillasta otin vielä toisen oluen. Päivällisen jälkeen alkoi väsyttää niin tavattoman paljon, että en enää pysynyt hereillä. Harvemmin niin selvästi kroppa kertoo että nyt ollaan ihan piipussa, että nyt olisi hyvä ottaa pienet unet. Niinpä menin pitkälleni puoli seitsemän aikaan, ja nukuin reilun tunnin ajan. Herättyäni olin kuin uusi mies.
Olen tässä tehnyt vähän iltapalaa ja pohdiskellut asioita. Kroppa tuntuu vielä aralta, mutta kyllähän tästä taas selvittiin. Viikko elämästä meni hukkaan ryypätessä ja krapulaa potiessa. Nyt viikonloppuna aion käydä treenaamassa, josko se parempi elämä siitä taas lähtisi.
Mainittakoon, että eilen otin yhteyttä A-Klinikkaan ja varasin uudelleen sen keskusteluajan, jonka jo kertaalleen keväällä peruin. Lisäksi aion nyt hyödyntää olemassaolevan lähetteen maksa- ja sokerikokeisiin, joka koko kesän odotti kun en ehkä halunnut tietää missä mennään. Kolme-neljä viikkoa ennen kokeita olisi oltava hyvin pienellä alkoholinkulutuksella, tai kokonaan ilman (0-3 annosta / vko, suositus). Tukena perhe ja ystävät, unohtamatta eloisia painajaisia, joita minulla on ollut ilo kokea viimeisen kolmen yön ajan.
Niin se on ystävät, krapula kestää yhtä monta päivää kuin on ryypännyt.