Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.10.2019 19:43:05

Kiits kannatuksesta vilmasto ja metsänpeitto, kyllähän mä nään että lukijalaskurissa numerot vaihtuu, enkä odota toistuviin Prismapäivityksiini sen enempää kommentteja, mutta onhan se kiva välillä kuulla lukijakunnasta :P

Tänään töitä, päikkärit ja ostari. Hain yskänlääkettä, näköjään valkkasin ihan alkottoman. Viinallisen version pullonpohjat kulautin viime yönä, sen verran yrittää räkätauti häiritä. Toistaseks olen kuitenkin ihan suht hyvissä voimissa.

Ja vaikka mä en varmaan siltä aina vaikutakkaan, en mä ihan hirveästi enempää äksöniä tai extravaganzaa elämääni edes kaipaa. Pikkunäppärä on ihan jees, sitä haluan olla itsekin.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 18.10.2019 17:41:24

Perjantai.

Oltiin lomalla, reilu vuorokausi. Yks yö äijän porukoitten mökillä. Käytiin luontopolulla ja sienessä ja saunassa. Mä myös kastauduin melkemeressä ja luin melke yhden kirjan. Autossa kuunneltiin Järviradion Kuuntelijan ääntä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 19.10.2019 07:47:31

No ehkä mua illalla nauratti mun tyräkkimäinen fiilis. Töitä, treenit ja Citymarket. Noin mä hoin mielessäni kun kotiin autoilin :lol:
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 19.10.2019 11:25:08

Vilmasto, hyvä että sä elit päiväni murmelina ja kosminen tasapaino säily, kun mulla oli eilen ihan tommonen erikoispäivä :lol:

Lauantai. Lidl odottaa. Himahommia olis.

Jos nyt vaan saisin itteni liikkeelle..
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 19.10.2019 19:17:53

Myöhempi lauantai.

Vetelöintiä ja keskivahvaa vitutusta, "pitkät viikonloput" on mul jotenki hankalia. Noin niinku työmoodi-viikonloppumoodi-lomamoodi -akselilla. En ehdi lomautua, mutta töihinpaluuangstin ehdin hommata. Ja toki mukana on sitä mun perus "pitässaadaaikaan"-tuskaa.

Kävin Lidlissä, olin näennäisesti äijän apuna haravoinnissa, kävin "avannossa". Joko vesi on vielä liian lämmintä (+6) tai olen liian karaistunut, kun en oikein saa enää tarpeeks kovia säväreitä.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 20.10.2019 12:42:24

Sunnuntai.

Jahas, sehän alkaakin olla päivä jo pitkällä juu. Otin 12h+ unta, ja nyt yritän tokan kahvimukin avulla saada edes jotain aikaseks.

Onneks sataa, joten äijä ei kehtaa painostaa puutarhahommiin.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 20.10.2019 15:14:58

Myöhempi sunnuntai.

Tein vähän töitä ja odotan, josko sadetutka pitäis kutinsa, ja pian pääsisin lenkille vähän kevyemmässä sateessa. Joten hieman voin osallistua palstan koulutuskeskusteluun täällä omassa karsinassani.

Mähän olen koko elämäni kuunnellut katkeraa äiteetäni, joka ei päässyt aikoinaan oppikouluun. Todistus olis hänen mukaansa toki riittänyt, tai ainakin kyvyt, mutta perheen varallisuus ei. Olenpa saanut kuulla tarinan siitäkin, kuinka äitee hiihtokilpailuissa hävisi jollekin oppikoululaiselle, mutta tämä oli varmasti järjestetty juttu.. Nykyään kun sitten pyörin "KK-kerholaisten" kanssa, voin omasta kokemuksesta (ja vain siitä) heittää, että kyllähän vanhempien koulutustaso yhä vaikuttaa siihen, mihin penskat päätyy. Selvästi yliedustettuina kaveripiirissäni ovat a. ainakin yhden korkeakoulutetun vanhemman jälkeläiset ja b. maanviljelystaustaiset.

Mähän en ole kouluttautumalla saavuttanu esmes pysyvää työpaikkaa/keskiverrosta poikkeavaa tulotasoa, mutta sainpa jatkaa nuoruuttani kaksvitoseks. Lisäks niin kauan kuin koulutustani vastaavat pätkä-/keikkatyöt pitää mut ansiosidonnaisen syrjässä kiinni, mun ei välttämättä tartte hakeutua matalapalkkaisempiin hommiin. Niihin joita paskaduuneikskin jotkut kutsuvat. Joten kyllä, kiitos suomalainen koulutusjärjestelmä, olet ollut mulle hyvä. Varmaan lähinnä siks, että mä sitten taas olen ollut tarpeeks sopiva sen muottiin, toisin kuin vaikka velipoikani.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 20.10.2019 18:30:22

Jahas, josko vielä viikon lopettajaiset ennen unta ja uutta kierrosta.

Äijä pitää mekkalaa, välillä poraa ja välillä huudattaa vinkuvaa imuria. Aikoo korjata lattiaa, saammepa nähdä miten tilanne kehittyy. Kuulla ainakin saamme.

Kävin lenkillä, mutta ei prkl musta ole juoksijaksi. Tai edes hölkkääjäks. Olen kai vaan liian läski. En noin muuten pidä juoksua muita etenemistapoja jalompana, mutta kun olis se niin nopeasti rasittavaa. Kun jotain korkean sykkeen treeniä kuitenkin olis hyvä tehdä. Noh, "reeniä horo, siinä on ämmille läksyy".

Ei kai mitään uutta tahi erityistä alkavalle viikolle. Jahas, uusia ääniä keittiöstä, kolinaa ja ähinää.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 21.10.2019 11:50:27

Asiantuntijat ovat juuri muuttaneet liikuntasuosituksia. Meidän läskien ei enää tarvitse juosta henki vinkuen sydän kurkussa kahtakymmentä kilometriä puolessa tunnissa. Jopa minuutin liikkuminen on parempi kuin ei liikkumista lainkaan. Eikä tässä määritelty liikkumisen lajjia.

Kyllä nuo korkeasti koulutetut asiantuntijat alkavat vähitellen oppia ne asiat jotka me kiertokoulun käyneet olemme tienneet aina. :mrgreen: :mrgreen:
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 21.10.2019 17:58:10

Klikkasin Juulia saman ilouutisen!

Tosin pahoin pelkään, että ne efektit, joita liikkumisesta haen, vaatis edelleen sitä veren maku suussa maksimisykkeillä suorittamista. Muahan ei terveysvaikutukset kiinnosta, pelkästään litteempi maha tai terhakampi perse.

Maanantai.

Töissä taas jos jonkinmoista sekoilua, eli ei mitään ihmeellistä. Pakko yrittää mennä huome ekstra-aikasi vääntämään hommia, kun en tänään jaksanu jäädä säätämään valmiiks.

Jahas, otetaankin Netflix-hetki jo nyt.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 22.10.2019 19:24:50

Tiistai.

Töitä ja treenit.

Päivän suurin valinta tullee olemaan se, mikä sarja alotetaan tänään, kun eilen saatiin Syntisen eka kausi loppuun. Ei huomattu sitä viime vuonna Areenassa, siks vasta nyt ja väärässä järjestyksessä.

Äitee soitti poikkeuksellisesti näin keskellä viikkoa, kun pari sen sisarusta käy ilmeisesti jonkinlaista kilpaa siitä, kuka sisarusparvesta ekana heittää ns. lusikan nurkkaan. Yks täti oli vahvoilla, mutta nyt eno oli ottanut kiriä, ei vielä loppukiriä kuitenkaan.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 22.10.2019 20:16:37

Tyräkki kirjoitti:
Äitee soitti poikkeuksellisesti näin keskellä viikkoa, kun pari sen sisarusta käy ilmeisesti jonkinlaista kilpaa siitä, kuka sisarusparvesta ekana heittää ns. lusikan nurkkaan. Yks täti oli vahvoilla, mutta nyt eno oli ottanut kiriä, ei vielä loppukiriä kuitenkaan.

Jestas, lähestulkoon siis kuolinkisat käynnissä. Kisaavatko kuolevat itse vai muut arvuuttelevat järjestystä?
Vanhat ihmiset muuten usein tuntuvat seurustelevan keskustelemalla ketkä kaikki ovat jo kuolleet.. tietysti kun ikätovereita ympäriltä kaatuu ja itsekin ikääntyy, ehkä kuolema tuntuu jo luonnolliselta osalta elämää. Ja niinhän se tietysti onkin.
Mun henkinen mummous ilmenee myös siten, että luen lehdistä kuolinilmoituksia.. tyylit niin vaihtelee. Mua järkyttää värssy "mitään et pyytänyt, kaikkesi annoit". Sehän on ollut aika ankea elämä, jos näin on ollut.

Sulla rullaa perusarki mukavasti. Mä en tuota Syntistä kai ole katsonut, mutta Roban tän kauden viimeistä jaksoa odotan kuumeisesti..
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 23.10.2019 18:38:19

Metsänpeitto, kai se olen vaan minä, ken kehtaa arvailla lähtöjärjestystä :D Ja minäkin ääneen vaan äijälle.

Keskiviikko.

Töitä ja treenit. Illan ohjelmassa vielä True Detective S3E2.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 24.10.2019 18:29:54

Torstai.

Töitä ja päikkärit. Ja äijällä ihan sama, tosin paria tuntia myöhemmässä rytmissä kuin mulla, kuuluu kuorsaavan sohvalla juurikin nyt.

Muita ketjuja lueskellessani tulin ajatelleeks, että mä en monen muun palstalaisen tapaan dissaa itteäni tai epäile olemassaoloni oikeutusta. Mä olen enempi systeemiä, ja sen virheitä, kuin itseäni syyttävä. Molemmat varmaan jotankuinkin yhtä hedelmällisiä lähestymistapoja elämän vastoinkäymisiin..

Onneks huome on perjantai ja onneks vknloppuna ei tartte tehdä muuta ku rästi- ja kotitöitä. En kestäis nyt milläänollenkaan mitään muuta.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 25.10.2019 16:51:16

Tyräkki kirjoitti:Metsänpeitto, kai se olen vaan minä, ken kehtaa arvailla lähtöjärjestystä :D Ja minäkin ääneen vaan äijälle.

.

:D siis kuolinveikkaukset käynnissä. Itse välillä arvuuttelen lähinnä pelolla, milloin isäni (muistisairas) saa kohtalokkaan keuhkokuumeen tms. Tulee kumminkin sekin sattumaan semmoiseen saumaan, etten jaksaisi sitä hemmetin sirkusta, kun perhe on mikä on. Mun puolesta ukko saisi elellä vaikka maailman tappiin ja potentiaaliset ongelmat olla laukeamatta niskaan lainkaan.

Tyräkki kirjoitti:
Muita ketjuja lueskellessani tulin ajatelleeks, että mä en monen muun palstalaisen tapaan dissaa itteäni tai epäile olemassaoloni oikeutusta. Mä olen enempi systeemiä, ja sen virheitä, kuin itseäni syyttävä. Molemmat varmaan jotankuinkin yhtä hedelmällisiä lähestymistapoja elämän vastoinkäymisiin..

.

Tämä on jotenkin kumma juttu. Kun tiedänhän minäkin järjellä, että olen ihan yhtä oikeutettu elämään ja olemaan onnellinen kuin muutkin. Tunnetasolla sitten ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän asia hiertää. Ehkä kymmenien vuosien henkinen väkivalta ja syyllistäminen jättää jälkiä. Onneksi se lapsuuden/nuoruuden voimakkain tunne siitä on lieventynyt.
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat