Olet täällä

Vittumaista tänään?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vittumaista tänään?

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 30.10.2019 19:42:31

Positiivista se käytännössä on kun sairas ihminen pääsee kärsimyksistään, mutta nimimerkki SylviaPlaan taistelu syöpää vastaan päättyi kuulemma lauantaina vääjämättömin seurauksin.

viewtopic.php?f=3&t=38842

Sylvia oli ammatiltaan kirjailija, joten tekstin suoltaminen sujui luonnostaan ja melkein 2 vuotta kestänyt "sairaskirja" venyi pitkäksi kuin nälkävuosi.

Vähättelijöiden yleisen teeman vastaisesti kyseessä ei ollut mikään märehdintätopic, jossa marmatetaan ainoastaan omia ongelmia, vaan hyvin lämminhenkinen viestiketju, joka ansaitsee päästä tämän forumin kunniagalleriaan.
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 31.10.2019 06:46:49

^ Vai niin siinä sitten kävi :( . Toki tämä oli odotettavissa(Niinhän se tosin on kaikkien ihmisten kohdalla ennemmin tai myöhemmin) ja nyt ei ainakaan ole enää kipua ja kärsimystä. Kepeät mullat Sylvialle <3.

Korkinkadottaja kirjoitti:Vähättelijöiden yleisen teeman vastaisesti kyseessä ei ollut mikään märehdintätopic, jossa marmatetaan ainoastaan omia ongelmia

Tästä rohkenen olla kyllä eri mieltä. Mitä olen vähättelijöiden puolta lukenut, niin jutut ovat ennemmin sellaista kaikki on ihqua ja nastaa ja ei se mitään haittaa, vaikka meni "vähän" överiksi, seuraavalla kerralla uudestaan ja dokaaminen on ihan okei, jos ei kännipäissään ole tappanut ketään ja sen tappamisenkin varmaan saisi anteeksi, jos joku niin tekisi ja tarpeeksi katuvat rimpsut rustaisi :roll: . Tokikaan en järin aktiivisesti vähättelijöiden palstaa tuijota, joten voi olla, ettei mulla ole kovin tarkkaa käsitystä siitä, mitä kaikkea siellä kirjoitellaan :? .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 7.11.2019 04:40:42

Ääh, pitäisi korjata psykoosisekoiluja, mutta ei mulla, vittu, ole rahaa. :cry: Olen ottanut lainaa 4000 euron edestä, enkä pysty kertakaikkiaan maksamaan. Ulosottoonkin pitäis maksaa maksusuunnitelman mukaan, ettei luottotiedot mene. Mun ulosottomieheni on kyllä ollut ymmärtäväinen tätä sairautta kohtaan, mutta helvetti, kun ahdistaa. En tiedä, voiskohan velkoja saada anteeksi sairauden perusteella. :?

Muoks: Oi, että, tulipa paha mieli tuosta Sylviasta. Toivottavasti hän lepää nyt jossain paremmassa paikassa. <3
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 7.11.2019 05:04:00

^ En tiedä, onko mitenkään mahdollista saada velkoja sairauden perusteella anteeksi tuollaisessa tilanteessa, että olet ottanut lainan ja heittänyt sen jonnekin taivaan tuuliin, mutta tiedän tapauksia, joissa ihan konkreettiset kaupat on saanut peruttua vetoamalla mielisairauteen. Tietenkin noissa tilanteissa on vaadittu hyvin pätevät psykiatrin lausunnot ja omat ruljanssinsa ja käytännössä mielisairaus on tarkoittanut bipon vaikeaa maniavaihetta.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 7.11.2019 05:17:45

^ Joo, mulla ei kyllä ole ollut maniaa, vaan ihan jotain ihme kuvitelmia. :( Voisin toki aamun valjetessa soitella ja kysyä noilta, että onko mitenkään mahdollista vaikka maksaa pienemmissä osissa ja koittaa selittää tätä tilannetta. Ei vaan kertakaikkiaan jaksaisi, kun on muutenkin niin väsy ja masis ja ahdistaa... Ja mun endometrioosilääkkeetkin maksaa 144e, plus Oxynormit, Neurontinit ja Tramalit päälle. Sossu ilmoitti, ettei noiden endolääkkeiden kanssa auta. Mutta pakkohan se on soitella. Jos luottotiedot menee, hirtän itseni.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja recklessroad » 7.11.2019 08:05:42

Nnaana kirjoitti:Jos luottotiedot menee, hirtän itseni.

Luottotietojen meno on sellainen mörkö, joka osoittautuu yllättävän pieneksi tapahtuessaan. Mulla oli sama homma muutama vuosi sitten (ja yritinkin hirttää itseni, tähän toki muitakin syitä), että elämä on suunnilleen ohi jos ne menee. Noh, viime kesänä meni, eikä se enää ollutkaan niin paha. Tuntui melkein helpottavalta, että ei tarvinnut enää ahdistua joka päivä kun postilaatikko kolahtaa, kun se "pahin" olikin jo tapahtunut. Odottaminen ja pelkääminen oli hirveintä.

Aika monella suomalaisella on sama tilanne erinäisistä syistä ja usko pois, elämä ei muutu niin radikaalisti kuin kuvittelee. Vuokrakämpän hankkiminen on vähän hankalampaa, puhelinliittymään täytyy maksaa vakuusmaksu JOS haluat palvelunumerot käyttöön ja tavaraa ei saa osamaksulla. Lisää lainoja ei luonnollisesti saa. Minnekkään pankkialan töihin ei tietenkään ole asiaa ennenkuin merkintä poistuu, mutta sulla ei taida olla(korjaa jos olen väärässä) sellaiseen suunnitelmia muutenkaan lähivuosina.

En tiedä rauhoittaako tää sua, mutta halusin nyt kumminkin kertoa tämän. Kovasti tsemppiä sulle. Ja ole ihmeessä yhteydessä ulosottomieheen, jos saisit esimerkiksi maksueriä pienemmiksi. Joku päivä nuo velat on maksettu kuitenkin kokonaan, ja se fiilis mahtaa olla helvetin hieno!
Siinä kaikki.
recklessroad
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Särkynyt Lasienkeli » 7.11.2019 13:40:34

Joulu lähestyy.
Särkynyt Lasienkeli
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 12.11.2019 03:58:18

Olen taas mielisairaalassa. :( Psykoosi uusiutui sitten oikein rajusti; mulla oli tosi hidastunut, unenomainen olo, ja kuulin ääniä. Menin päivystykseen siinä uskossa, että nostaisivat lääkkeitä, mutta tekivätkin M1:sen.

Niin ja kiitti, recklessroad, mä sain sovittua lainojeni eriä pienemmiksi kertomalla, että olen ne psykoosissa ottanut, rauhoittelivat siellä, etten minä luottotietojani menetä.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 12.11.2019 14:37:50

^ Tosi kurjaa, että sulla meni homma mielenterveytesi kanssa taas noin :( . En mä edelleenkään osaa muuta sanoa, kuin nämä peruslatteudet, eli toivotella voimia ja toivoa, että joskus vointisi paranisi. Hyvä juttu kuitenkin tuo, että sait asioita sovittua ulosoton kanssa ja ovat ymmärtäväisiä sairautesi suhteen.

Mua ei vituta nyt muu, kuin tietenkin kroonisesti marraskuu+se, että pitäisi soittaa tässä yksi ärsyttävä puhelu. Eiköhän jälkimmäinen vitutus tästä helposti hoidu pois päiväjärjestyksestä, kunhan vain otan luurin kauniiseen käteen NYT.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.11.2019 07:08:59

Kurkku kipeä ja nyt kuumottelen iskeekö se flunssa viimein minuunkin supervastustuskyvystäni huolimatta :| . Muita oireita ei tosin ole, eikä tuo kurkkukipukaan mitenkään äärimmäisen paha ole, joten elättelen toiveita ja koputtelen puupäätäni, että tämäkin "flunssa" menee taas ohitse ennen kun ehtii alkaakaan, kuten ne mulla yleensä tuppaavat tehdä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.11.2019 18:04:31

Helvetin marraskuu :evil: ! Sitä Miljoonasateen biisiä onkin tullut tässä luukutettua ja nyt se lähinnä vain masentaa, vaikka noin muuten pidänkin paljon bändistä ja kyseisestä kappaleesta. Aivan kaamea ilma ollut tänään koko päivän, vettä satanut ja keskellä päivääkin oli niin perkeleen pimeää ja synkkää. Kyllä mä ulkoilemaan silti lähdin, koska oli sää millainen hyvänsä, niin se on pienempi paha, kuin jäädä neljän seinän sisään mökkihöperöitymään ja sekoamaan lopullisesti. En mä sokerista ole tehty ja mulla on kyllä hyvät ulkoilukamppeet, mutta aika masentavaa tuolla pihalla oli silti tallustella. Edes se ei lämmitä sen enempää kroppaa, kuin mieltäkään, että lämpötila on plussan puolella, eikä tarvitse ihan niin pahasti olla jäässä, kuin pakkasella.

Jaa'a, ja ignorekin pitää ottaa käyttöön JÄLLEEN, kun ei tuosta yhdestä trollista pääse eroon kirveelläkään :roll: :x .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 13.11.2019 20:52:32

Tämä kuuluisi Positiivista tänään -osioon, mutta mainostan silti Michelin-akalle, että tämä juoppo karkaa taas joulukuussa vuoden pimeimpänä aikana pariksi viikoksi kauas pois lämpimään. 8)

Passin uusimisestakin ennätin jo vähän stressata, mutta uusi passi oli noudettavissa jo 3 päivän päästä hakemuksen lähettämisestä, ja KELA korvaa kaikki kulut passikuvaa myöten. 8)
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.11.2019 07:54:40

^ Oikein hyvää matkaa sitten vain :) . En mä sentään niin katkera ämmä ole, että vittuuntuisin toisen ilon aiheista.

Minäkin käyn ulkomailla vähintään kerran vuodessa, mutta mun reissaamiseni ajoittuvat aina kesään. Jotenkin sitä ei vain talvella/loppusyksyllä saa itsestään irti, kun muutenkin on mälsää. Kesäaikaan energiaa ja intoa tuollaiseen on sitten ihan eri tavalla. Toisekseen; mä en harrasta mitään aurinkorantalomia, vaan matkani ovat pääasiassa kaupunkilomia tai joitakin festarireissuja Keski- tai Itä-Eurooppaan, eikä niissäkään mestoissa talvella kesä ole. Toki kaamos ja pimeys vähenee heti, kun siirtyy vähänkin etelämmäs.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tohtori Sykerö » 20.11.2019 11:15:17

Krapula, kurkkukipu, keuhkoputkentulehdus ja kuume.
Tohtori Sykerö
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hilbert » 21.11.2019 19:23:17

Nnaana kirjoitti:Mutta pakkohan se on soitella. Jos luottotiedot menee, hirtän itseni.

Tuossa tilanteessa on yleensä melkein varmaa että ne luottotiedot menee ennemmin tai myöhemmin. Kysymys on vain siitä, osaatko olla säätämättä mitään sellaista mikä suurentaa sen velan vielä moninkertaiseksi ennen sitä luottotietojen menoa. Ja tekemättä mitään mistä tulee mahdollisesti vielä petossyyte päälle. Jos näet ettei rahat riitä mitenkään niiden velkojen maksamiseen, tee niin että maksat pienimmät pois jotta saat oikeudenkäyntikulut minimoitua ja sitten annat loppujen mennä "paskaks vaan" asenteella. Ei ne mitään motoristijengiläisiä lähetä perääsi niiden velkojen takia, oikeustalolta joutuu hakemaan jotain papereita allekirjoitettavaksi mutta ei sielläkään aleta moralisoimaan kun niillä on muutakin mietittävää. Pahinta mitä tuollaisessa tilanteessa voi käydä on että päätyy joidenkin paritus/ihmiskauppa tyyppien hyväksikäytettäväksi, mutta sellaista ei tapahdu ellei toimi hölmösti ja kerro veloistaan sellaisille tyypeille jotka ei ole oikeita kavereita.
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna