Olet täällä

C-hepatiitti ja lievä kellertäminen

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

C-hepatiitti ja lievä kellertäminen

ViestiKirjoittaja Joohaloo » 8.1.2020 16:01:52

Elikkä mulla on ollu 8vuotta C.
Nyt vuoden on melkein päivittäin tullu ainaki muutama kalja otettu.
Viimeisen kaks viikkoa olen putkeen pirii ja kaljaa juonut.
Nyt musta näyttää että iho vähän kellertäis ja silmissä muutama kohta myös.
Joten kysyn mistä tietää että se oikeasti kellertää? Etten vaan kuvittele. Tai kun en ole syönyt nii oon ollut iha kalpee.
Lekuriin en turhaan mene.
Joohaloo
Miedosti panostava jäsen

Re: C-hepatiitti ja lievä kellertäminen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.1.2020 07:14:01

Joohaloo kirjoitti:Lekuriin en turhaan mene.

Tämä nauratti mua ihan hitosti :lol: .

P.S. Kuva ois kiva. Vaikka tällä foorumilla olisikin paikalla lääkäri tahi muu vastaava asiantuntija, niin ei kai sekään näkemättä ja pelkän kirjoituksen perusteella voi tietää kellerretäänkö siellä oikeasti ja vakavasti vaiko ei. No, tämä on tätä nykyaikaa, että kysellään netistä epämääräisten oireiden perusteella, onko mulla mahdollisesti jokin vakavakin tauti ja pitäisikö mennä lääkäriin vaikka olisi pää kainalossa :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Harhailija » 13.1.2020 17:06:11

Noh, turha kait sinne lääkäriin on mennä, varsinkin jos on jo pari metriä mullan alla.
Vakavasti puhuen kyllä itse ainakin menisin jos edes epäilisin mitään kellertävyyttä.
Harhailija
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.1.2020 07:41:23

^ Jep, keltaisuus on kyllä jo sellainen oire, että silloin on parempi mennä lekuriin ensitilassa, ellei sitten välttämättä halua kuolla kotonaan kituen :roll: . Jos kyseessä onkin väärä hälytys, niin sittenpä voikin olla sitäkin iloisempi, että selvisi pelkällä säikähdyksellä.

Mä olen itse sellainen tyypillinen suomalainen mies(Vaikka olenkin nainen :D ), etten "turhaan" lääkäriin mene, vaikka olisikin erinäisiä, suht hälyyttäviäkin oireita, mutta silloin, kun luulin muuttuneeni keltaiseksi, lähdin kyllä päivystykseen siltä istumalta. No, en mä sitten oikeasti ollutkaan keltainen. Kuvittelin vain niin hädissäni ja peloissani, koska mulla olivat maksa-arvot tuolloin pahasti koholla. Ne laskivat kyllä sitten tuota pikaa, kun olin lopettanut erään maksatoksisen lääkityksen, joka yhdessä viinanläträämisen kera aiheutti maksa-arvojen kohoamisen ja sen jälkeen ovat pysyneet jo vuosia nätisti viitearvoissa, vaikken dokaamista olekaan lopettanut. Ainakin viimemittauksella, josta ei kauankaan ole, maksa-arvoni näyttivät edelleen varsin näteiltä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna