Ärsyttää, kun aamu-uniset ihmiset valittelevat, että yhteiskunta on tehty aamuvirkkujen kellon mukaan toimivaksi. No, höpöhöpö. Okei, jos nyt menee nukkumaan aamulla 8.00 ja herää iltapäivällä 16.00, niin silloin on toki vaikeaa päästä kiinni ainakaan mihinkään päivätyöläisen arkeen ja elämään, mutta kun miettii kaikenlaisia harrastuksia ja kulttuuririentoja, niin kyllä ne usein järjestetään sellaiseen aikaan, kun iltauninen olisi jo mielellään nukkumassa tai ainakin iltatoimissaan valmistautumassa petiin. Tietenkin eläkeläisenä voin joustaa tosi paljon ja tehdä ja mennä siihen aikaan, kun mua huvittaa, kun useimpien mestojen aukioloajatkin ovat varsin laajat. Mulla on kuitenkin eräs harrastus, joka ei ole mikään yksilölaji ja josta tykkään niin paljon, etten siitä luovu, vaikka muulle porukalle sopiikin paremmin myöhäisempi ajankohta tulla harkkoihin. Myöskään bändikeikoilla käymisestä en halua tinkiä, vaikka ne minun mittapuullani alkavatkin keskellä yötä. Nykyään kun vielä käyn keikoilla pääasiassa selvinpäin. Kännätessä sillä ei tietenkään ole mitään väliä, mikä vuorokauden aika on, koska en silloin nuku muutenkaan, mutta eipä siinä sitten saa kyllä livemusiikkielämyksestäkään kaikkea irti, kun ympäripäissään koheltaa ja mahdollisesti hukkaa muistinsakin.
En mä sitä tarkoita, että harrastelijateatteritouhun pitäisi alkaa klo. 12.00 ja musakeikkojen klo. 15.00, koska ne on tarkoitettu myös niille päivätöissä käyville tai muille normaaleille ihmisille, eikä pelkästään minulle, mutta tuo hiton aamuvirkkujen maailma -valitus ärsyttää.