Olet täällä

Lempparisanontoja, ja sanoja jotka tuovat hyvän tuulen?

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lempparisanontoja, ja sanoja jotka tuovat hyvän tuulen?

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.2.2020 07:16:34

Ei tarvi avautua!

Tämä lausuttuna sellaisella päihtyneellä paatoksella. En edes mitenkään erityisesti avautunut, kunhan vain pikaisena small talkina ilmoitin, että ollaan tässä tulossa yhdeltä kaverilta ja ajateltiin matkalla poiketa kaljalla täällä(baarissa). Kai sekin sitten oli liikaa informaatiota tälle eräälle puolitutulle :lol: .

Sitten tietenkin vanha kunnon: Soittakaa Paranoid!
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 11.3.2020 14:35:32

Laiska se on, joka töitään laskee.

Näin tapaan nykyään tokaista sellaisille ihmisille, jotka alvariinsa innostuvat luettelemaan, mitä kaikkea ovat niin kovin reippaina taas saaneet aikaan. Ihme kuinka ehtivätkin siltä luetteloiden löpinältään :D .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 22.3.2020 07:03:10

Saattohoitopotilaiden henki tai terveys saattoi vaarantua.

En muista menikö se aivan sanatarkasti noin, mutta suunnilleen. Tämän lauseen luin uutisesta, joka kertoi siitä Turun tapauksesta, jossa olivat tehneet varsin kyseenalaista bisnestä saattohoidon ostopalvelussa voittojen maksimointi tärkeimpänä mielessä. Se homma oli aivan perseestä, enkä mä suinkaan näille rikoksille naureskele tai niitä vähättele, mutta onhan tuo nyt aika hiton huvittavasti sanottu. Yleensä saattohoidosta ei kai ole tarkoitus selvitä hengissä ja terveyskin taitaa olla aikalailla mennyttä siinä vaiheessa, kun kyseiseen hoitoon päätyy :mrgreen: :lol: .

Ehtoo

Se on kaunis, vanhanaikainen sana, jota itseni ei valitettavasti tule juurikaan käytettyä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 22.3.2020 17:56:01

Winston-84 kirjoitti:Huvittaa, kun mulla menevät välillä sekaisin tällaiset samankaltaiset, mutta tyystin eri asiaa tarkoittavat kirjainlyhenteet, kuten KRP ja rkp., JNS ja JSN, PMS ja SMP, PKV ja PVK, VM ja MV jne. Liekö jotakin lievää lukihäiriötä tai sitten vain "kiireessä" oikomista.

Myös kirjainlyhenteet BDSM ja NSBM menevät mulla usein iloisesti sekaisen, vaikkeivat kirjaimet noissa edes ole täysin samoja. No, eipä sillä kait niin suurta väliä ole, samanlaista friikkisirkustuohua molemmat :mrgreen: :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 13.4.2020 06:14:08

Jätä pahvit.

Teininä sangen usein kuultu lause oli: Jätä jämät/pätkät/pienet, mutta sitten kun joku halusi vielä niistä jämistäkin jämät, niin sanoi "jätä pahvit". Pahveilla tarkoitettiin siis sitä vajaan sentin mittaista pätkää kevytsavukkeissa juuri ennen filtteriä(En tiedä mikä virka sillä on, mutta liittyy olletikin juuri siihen miedompaan makuun. Nk. full flavour -tupakoissahan sitä pahvia ei ole). Ymmärrän toki, ettei teineillä ole aina tupakkaa mielinmäärin omasta takaa, mutta vähän epätoivoista nyt kuitenkin hiisailla pari imaisua joistakin pahveista, jotka kaiken kukkuraksi maistuivat ihan saakelin pahalle, sikäli, kun tupakka nyt koskaan hyvälle maistuu :roll: . Itse muistan polttaneeni pahvit kerran tai pari, mutta en mä muutenkaan mikään ihan hirveä jämien pummija ollut, vaan onnistuin kyllä yleensä hankkimaan omaa tupakkaa tarpeeksi.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.4.2020 07:31:02

[Tähän henkilön nimi] kääntyisi haudassaan, jos tietäisi.

Huvittanut aina tämä, kun miten se henkilö X voisi tietää siitä pöyristyttävästä asiasta Y, jos se kerran makaa haudassa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.4.2020 06:05:03

Jyrähtää

Nykyään mediat kirjoittavat alvariinsa, kuinka joku poliitikko tai asiantuntija jyrähti jostakin asiasta. Veikkaanpa, etteivät yleensä edes mitenkään erityisesti jyrähtäneet, kuten minä jyrähtämisen ymmärrän, kunhan vain sanoivat.

Hauskin oli tässä hiljan se, kun Sauli Niinistö oli jyrähtänyt, että:"Tätä minä en halua ollenkaan hyväksyä"(Liittyi näihin koronajuttuihin ja koski kai jotakin porukan maakuntamatkailua ihan huvikseen tai ravintoloissa käyntiä silloin, kun niitä ei ollut vielä laitettu sulki ihan valtiovallan toimesta). A) Mitä nyt Sauli Niinistön puhetta olen kuunnellut(Tämän kyseisen jutun luin), niin harvemmin hän jyrähtelee ja B), tuollainen "tätä minä en halua hyväksyä" kuulostaa ennemmin sellaiselta etsä viitsisitsä, mutta ei tarvitse, jos ei huvita -kainolta pyytelyltä, kuin jyrähtämiseltä :lol: . Eihän sitä tarvitse haluta yhtään mitään, mutta jos meinaa vakuuttavasti käskyttää, niin kannattaisi valita sanansa tosiaan vähän jämäkämmin ja jättää tuollaiset haluta-verbit siitä välistä pois :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 12.5.2020 05:57:55

Me and my wife were happy for twenty years. Then we met.

Tällaisen vitsin luin pullonkorkista.

Naama numero kahdeksan

Tämä oli sisäpiirin tilannekomiikkaa, joten ei maksa vaivaa selittää, mutta nauratti mua kyllä siinä tilanteessa niin pirusti :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 18.5.2020 08:17:51

Jyrähtämisestä tuli minulle mieleen heti Suomikiekon grand old godfather Kalervo Kummola, jonka kaikkia sanomisia toimittajat kuvaavat jyrähtämiseksi.

Minua on alkanut miellyttää vanha ja melkein loppuunkulunut latteus "Jokainen taaplaa tyylillään".
Vaikka hokema on kaljakuppiloiden kantapeikkojenkin taajassa käytössä, siihen liittyy ajaton, suvaitsevainen ja avarakatseinen ajatus.

Enkä vieläkään muista mitä se taaplaaminen oikeastaan on, vaikka se on minulle joskus selitetty.
Yksi lempilauseistani on myös allekirjoituksessani.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 20.5.2020 16:04:14

Kait se tunnetuin on se maailman vanhimpaan motivaattoriin liittyvä toteamus,
jonka edesmennyt Virtasen Jukka möläytti 1988 Ruisrockin avajaisiksi ja meitsi sattui
sen tåkaisun "livenä" radiosta tuolloin kuulemaan ollessani suvun syntysijoilla Kainuussa:

Hellurei on pillu ruottiksi !!

ja siinähän on sitä jotakin.

noniin
Bentsoitta 2013 - 2015, ja 22.2.2017 alkaen,
selkeenä sulhasena since 8.1.2019, aye !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 3.9.2020 19:57:10

Sana "SALETISTI" tuo mieleen hauskoja muistoja siloin kun ei olut vielä Facepöökin Pätijöitä-..

"Uin eli oon SALETISTI hot.."

ja paljon muita vastaavia SALETISTI :D :D :D
Vääjämättömän 3-Askeleen Mies
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vieraspieras » 21.9.2020 13:20:38

ajoin joen yli.

joe kuoli.
Vieraspieras

Edellinen

Paluu Olohuone