Olet täällä

Putka Häiriköille

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Putka Häiriköille

ViestiKirjoittaja 0132 » 13.3.2020 12:44:17

Tänään kuljin työssäni siihen risteykseen, josta aikaisemmin mainitsin. On ollutkin oikein mukava tehdä työtä ihmisten kanssa, jotka antavat arvon minulle, joka on vain: "VUOKRA KOLMONEN" . Tuon lempinimen otin kellokortti koneen näytöltä. Hyvillä mielin kuljin aamulla palaveriin, jossa sopimus vakituisesta työsuhteesta piti solmia.
Niin, piti.
Ehtoni olivat kuitenkin liikaa, joten sopimukseen emme päässeet. Kiitin kaikesta kokemastani hyvästä tuossa työpaikassa ja poistuin hymyillen jatkamaan työpäivääni. Työkaverit olivat aidon pettyneitä tapahtuneeseen. He olisivat halunneet vuokra kolmosen joukkoonsa.
Niin pahoillani lopulta olin työkavereiden puolesta, että kesken päivän lähdin kotiin.

Istun nyt bupissa ja mietin tulevaa.
Kuun loppuun asti vielä työtä teen, sitten otan rinkan selkään ja menen kalastamaan.

Ps.
Vaikka pubissa istun ilman Antabuksen suojaa, ei minulla ole mitään ajatustakaan ottaa alkoholia.

Se ei nyt vaan enää merkitse mitään.

Putkis 0132, tyhjällä tiellä.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 13.3.2020 14:49:35

Hei, muistathan pitää kännykkäsi auki! Soittavat pian ja pyytävät uudelleen neuvottelemaan tai vuokrafirma haluaa jatkaa sopimustaan.
P.S Eikö kylällänne ole kahvilaa, josta saisi makeita ja hienoja leivonnaisia?

Hiljaa hyvä tulee
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 13.3.2020 16:04:36

Voishan se olla, että vuokrafirman kautta haluaisvat sopimusta jatkaa. On näetsen firmoilla pirun vaikeat ajat edessä, eivät uskalla palkata ketään ja linja on kova, ilmatteeks sais kyllä töitä tehdä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 13.3.2020 16:31:25

Semmottista.
Sinulla on kuitenkin takataskussa jokin yllätys. Neuvottelut toisen firman kanssa?
Oma arvonsa työmarkkinoilla pitää tietää, ei sinua muuten osaa arvostaa työnantajakaan. :)
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 13.3.2020 19:48:59

Kännykkä on auki ja mieli avoinna. Kyllähän tuolla työpaikalla syntyi aikamoinen härdelli. Surullista sille ihmiselle, joka minut koulutti ja sai jo uuden tehtävän oppiakseen. Näin hänestä kuinka kovaa iski tuo asia häneen. Hänen kasvonsa valahti kalpeaksi ja näin epäuskoisen ilmeen, tuskaisenkin. Hän joutunee palaamaan takaisin vanhaan työhönsä ja aloittamaan uuden kaverin kanssa koulutuksen.
Syyhän ei ole minun. Tein kyllä työni innolla ja olin kaikille ystävällinen. Opin hymyilemään ja jakamaan hyvää yhteishenkeä yli osastorajojen. Sillä oletuksella tekivät päätöksiä, että jään ilman muuta vakituiseksi.

Pubissa olen elänyt monet tunteet ja tilanteet. En koe mitään vaaraa käydä siellä. Luulenpa ettei minulle ihan helpolla edes myytäisi alkoholia. On eräänlainen henkinen voitto istuskella kahvilla ja jutustella ihmisten kanssa. Ilman alkoholin tuskaa. Monet kerrat olen puhunut omasta, alkoholin kastelemasta ajastani. Joskus olen täällä onnistunut kertomaan tarinoita, jotka ovat koskettaneet ihmisten sisintä. Niin on tapahtunut myös pubissa. Ehkä jotkut on alkaneet pohtimaan omaa juomistaan, kuunnellessaan minun onnistunutta matkaani.

Juulia.
Minä vielä Sinulle yhden "pommin" lähetän. Sen verran tunnut lukevan ajatusmaailmaani. Aikaa siihen menee, ethän siis katoa plinkistä vielä tänä vuonna.

Putkis 0132. :wink:
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 13.3.2020 20:35:42

^tuon viestin jälkeen pysyn varmasti kuulolla. :)

Oli minulla toinenkin vaihtoehto tulevaisuudellesi mutta en sano sitä ääneen. Saapas näkee mitä kenkä tekee. 8)
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 18.3.2020 20:15:56

Heips.
Työtä vielä teen. Yhdeksän päivää enää, sitten trukkikuski vapauttaa paikkansa. Muutamia ihmisiä jää hetkeksi ikävä.

Pienet Jalat muutti luokseni väliaikaisesti, kun koulut meni kiinni. Laitettiin yhdessä tietsikka oppivälineeksi. Saa sitten läksyt tehdä etänä. Jotain uutta siis tulee elämääni työn loputtua. Läksyjen kuulustelua ja arkipäivän läsnäoloa. Sitä en olekaan pitkään aikaan hoitanut. No, elämä on vaan ollut siltä osin vajaata. Nyt on siis tilaisuus korjata tuokin asia.
Poikkeusolot ja karanteenit tuovat siis yllättäen iloa elämääni.

Putkis ja Pienet jalat, yhdessä taas.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 21.3.2020 20:46:24

Moro.
Nyt tuli Putkikselle ongelma. Olen etsinyt ja kysellyt hengityssuojainta p3. Eipä tunnu löytyvän trukkikuskille. Teen sellaisia työvaiheita, joissa työparin kanssa rymytään suljetussa tilassa. Puran siis laivakontteja, kaukoidästä tulleita. Mielenkiinnolla odotan rekryfirman vastausta / vastuun ottamista työturvallisuudessa.
Kysynkin arvoisalta ja korkean luottamuksen saaneelta Plinkin väeltä:

Tekisitkö töitä kyseisessä tilanteessa, jos asianmukaista suojainta ei löydy?

Putkis 0132, rekrytoitu.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 21.3.2020 22:04:50

Todellakin tekisin työni. Jos oletat että niissä tavaroissa on viirus niin hengityssuojain ei suojaa sinua millään tavalla koska ne eivät (kai) pärski.
Jos taas pelkäät työkaverisi tarttuttavan sinulle taudin niin pyydä häntä pitämämään vaikks huivia suunss edessä. Sinun suojain tuskin auttaisi.
Kannattaa lukea esim THLn sivuja että saa fakta tietoa .
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 21.3.2020 22:22:52

Kiitti Vilma.
Tavarat eivät tietenkään ole huolestettuvia, vaan juurikin me ihmiset. Etenkin ne ajattelemattomat, sekä välinpitämättömät.
Olen myös huomannut kuinka arka puheenaihe tuo virus on. Kaikesta huolimatta, suhtaudun tilanteeseen hyvin vakavasti ja haluan tehdä osaltani kaiken sen, minkä kohtuudella voin.

Piipahdanpa Thl sivuilla.

Putkis, huolestunut tiedonkerääjä.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 22.3.2020 15:23:39

Olen pikkasen eri mieltä Vilman kanssa. Kyllä työnantajalta pitää saada asialliset suojaimet, ja tuommoisessa työssä ne pitäisi olla ilman koronaepidemiaakin.
Koko ajan toitotetaan ettei tiedetä kuinka tämä virus elää tavaroissa ja erilaisilla pinnoilla. Taloyhtiön saunat kielletään, pintoja desinfioidaan kaupoissa, rappukäytävissä yms. Kun seuraa näitä valtiovallan ohjeita ja säännöksiä, en pidä Putkiksen huolta ollenkaan aiheettomana.

Mitä jos kysyisit suoraan pääministeri Marinilta tai presidentti Niinistöltä? Saisit arvovaltaisen vastauksen.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 22.3.2020 16:09:23

Tarkennan omaa kommenttiani sen verran että tarkoitin että mikään hengitys suojain ei suojaa kosketustartunnalta mistä kuvittelin Putkiksen puhuvan.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 22.3.2020 17:00:43

Kiitos myös Juulialle.
Tuollainen teräksinen laivakontti on 2,4m leveä ja 2,4m korkea. Pituutta 8-14 m. Vain perältä avautuvat ovet. Kontit puretaan käsityönä. 2-3 henkilöä punnertaa tuotteiden parissa kontissa. Raskaampien purkutöiden aikana osa purkajista vaihtuu.
Kädestä toiseen siirtyy tavarat. Ilmastointia kontissa ei ole, vaan hengitämme samaa pölyistä ilmaa. Kontin purkuun menee 2-5 h. Tuossa ajassa kyllä yskitään ja aivastellaan, kerran jos toisenkin.

Asiaa tarkoin mietittyäni olen tullut siihen tulokseen, että lomalle pyrin pääsemään mitä pikimmin.
Joskus ihmisen on vain oltava rohkea tekemään omat päätöksensä. Jos päätökseni onkin nyt väärä, en usko sen olevan katastrofi.
En voi myöskään olla ottamatta huomioon maailmanlaajuista hätätilaa ja rajojen sulkemista.

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 22.3.2020 17:45:02

Nuo naaman päälle vedettävät paperimaskit eivät muuten ole ihan ongelmattomia nekään. Isommissa rakennusliikkeissä on jo ennen mitään virusongelmia rajattu niiden käyttö muutamaan tuntiin. Ne kun alkavat rasittaa keuhkoja. Jos on pidempi työrupeama jossa on suojaimia käytettävä, niin sitten otetaan koko naaman peittävä maski johon vyöllä roikkuva akkukäyttäinen kone puhkuu suodattimen läpi otettua ilmaa. Semmoista olen minäkin käyttänyt esimerkiksi puhallusvillaa talojen yläpohjiin puhaltaessani. Kun joskus hitsaushommia varten sellaisen hankin niin siitä sen käyttö on minullakin laajentunut.

En nyt vielä sen kanssa kauppaan lähde, eikä se trukkikuskillakaan ihan käytännöllisin taida olla. Enkä myöskään tiedä ovatko kaikki käytössä olevat vaihdettavat suodattimetkaan viruksenpysäyttäviä? Muta, ainakin naama on turvassa roiskeilta eikä tule myöskään nokkaa hipelöityä kun ikkuna on välissä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 22.3.2020 18:00:50

Suojainluokitukset menee käsittääkseni P1, P2 ja P3. Toi P3 vasta suojaa viruksilta. Käytin P2 suojainta perjantain. Sellainen malli, jossa on venttiili uloshengityksen helpottamiseksi. Kyllä sillä jaksoin hyvin työni tehdä. On ilmeisesti totta, että ihmiset koskettelevat kasvojaan ja siis nenäänsäkin useita kertoja tunnissa. Kasvomaski estänee tuotakin rituaalia. :roll:

Piiparisen sanoin:
Alkoholia vain ulkoisesti, tällä kertaa.

Putkis 0132
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat