Hei!
Haluaisin saada kokemuksia ja vastauksia siihen voiko peliriippuvaisen ihmisen kanssa elää normaalissa, terveessä parisuhteessa? Meillä tilanne on kärjistynyt ja olen miettinyt avioeroa.
Itselleni puolison ilmeinen peliriippuvuus paljastui syksyllä. Olen aina tiennyt hänen kiinnostuksensa vedonlyöntiä kohtaan, mutta en ole koskaan ajatellut sen olevat näin suuri ongelma. Rahan kanssa hänellä on aina ollut jonkinlainen ongelma, tai lähinnä ongelma on ollut hänen mukaansa siinä kun sitä ei ole! Mieheni on hoitanut meillä talouden, maksanut laskut ym. Sanonut aina että meillä on vaan niin paljon laskuja ja velkaa, osannut aina kertoa asian niin että en ole osannut sitä epäillä. Olen todennut vaan joka kerta että meidän pitää elää tiukemmin, ja itse sitä yrittänyt.
Pitkään olen epäillyt mieheni salaavan minulta asioita. Asiasta kysyessäni hän on kieltänyt kaiken. Syksyllä avasin ajatuksissani hänelle osoitetun kirjeen, josta paljastui että hän on ottanut velkaa salassa minulta. Asiasta puhuttiin, ja mies katui tekoaan ja antoi suuria lupauksia. Annoin anteeksi, mutta koin että mikään ei muuttunut hänen käytöksessään. Joulun alla huomasin että hän oli käyttänyt tililtäni kaikki minun rahani, ja lisäksi lasten lahjoihin tarkoitetut rahat, jotka isovanhemmat oli antaneet. Riitelimme asista rajusti ja taas sain niitä lupauksia. Tapahtuneen jälkeen hänellä ei ole ollut enää oikeutta minun tililleni. Joulun jälkeen tilanne on ollut rauhallisempi kunnes tänään huomasin että hän on vienyt minulta ja lapsilta 100€.
Raivostuttaa ihan kamalasti! Olen niin loukkaantunut ja vihainen puolisoni käyttäytymisestä. En voi luottaa häneen enää millään tavalla. Olen ehdottanut että hän hakisi itselleen apua, mutta hän kieltäytyy kaikesta. Velkaneuvontaan on ottanut yhteyttä, mikä kuullostaa hyvältä. En tiedä mitä tekisin. Rakastan miestäni mutta voinko elää enää hänen kanssaan?? Voiko peliriippuvaiseen ihmiseen koskaan luottaa?