Rakas hörhöni kirjoitti:Onko tullut tavaksi pestä kädet kauppaan mennessä ja sieltä pois lähtiessä?
En pese nykyään käsiäni sen enempää, kuin aiemminkaan. Yleensä pesen käteni useamman kerran päivässä vedellä ja saippualla ja siis nimenomaan
pesen, en vain läträä vähän saippuaa käsiin ja huuhtaise sitä suorilta pois, kuten jotkut ihmiset "käsipesunsa" hoitavat

. Ennen uloslähtöä en välttämättä pese käsiäni, silloin pesen, jos olen siinä mennessäni käynyt vessassa. Kotiin tullessani pesen kädet usein, en aina, mutta matkalla olen kyllä ehtinyt jo sen verran paljon rääpiä naamaani ja ryystää räkää rystyseen, että eipä se käsipesu mua enää siinä vaiheessa tartunnoilta suojaa. Vähän huvittaa tämä käsidesihomma kaupoissa. Mitä olen porukkaa katsellut, niin monet eivät osaa käyttää sitä oikein, ts. hieroa käsiin kunnolla ja jokapuolelle, kunnes se on kuivunut, vaan sitä otetaan tippa, taputellaan vähän sinnetänne ja hyvässä lykyssä pyyhitään vielä loput housunlahkeisiin häiritsemästä

. Tiedä sitten, kuin hygieenistä se muutenkaan on, että niitä samoja käsidesiputeleita klähmii päivät pitkät tuhat eri asiakasta

. No, lähinnä kai tuosta tulee jengille hyvä mieli ja vähän turvallisempi olo ja kai se on pääasia

. Jos julkisissa tiloissa olisikin sellaiset automaattiset käsidesiannostelijat, kuten sairaaloissa tmv. ja ihmiset osaisivat oikeasti käyttää sitä tököttiä, siitä voisi olla jopa jotakin hyötyä.
Luovutatko/oletko koskaan luovuttanut verta? Jos et jostakin syystä sovellu verenluovuttajaksi, luovuttaisitko, jos se olisi mahdollista?