Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 1.7.2020 08:45:55

Onnea Helistin.
Kuusi vuotta, eikä suotta. Elämä hymyilee. :D
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Kuusvuotissynttäripäivänä......

ViestiKirjoittaja helistin » 1.7.2020 09:07:32

Kuva

Kiitos onnitteluista!

Kuvassa silmäniloa tiukkapeppuisen hemmon merkeissä. Tiukkapeppuisen hemmon kuvaa oli vaikea löytää, löysin vain pari patsaan kuvaa. Liekkö heitä olleskaan olemassa muualla kuin antiikin Kreikassa ja Eduskuntatalon istuntosalin seinällä. MTT64 kyllä väittää sellaisen omaavansa, mutta asiasta ei ole olemassa visuaalisia todisteita. Liekkö äijä valehtelee?

Mutta pidemmittä höpinöittä keskityn nauttimaan tästä raittiista päivästä, jonka järjestysnumero on 2193.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Torstai toinen pvä.....

ViestiKirjoittaja helistin » 2.7.2020 10:09:46

Ihanaa! - Putinrakas sai perustuslakiuudistukselleen hyväksynnän ja voi niin ollen asettua ehdolle päämiehen virkaan jatkossakin. Siellä ainakin on ymmärretty, että suurvallan päämiehen tehtävä on pidempiaikainen homma ja että mahdollinen seuraajakin tarvitsee tuekseen vanhempaa tietämystä sekä tuntemusta hommasta.

Usassa kun valitaan pressa, niin jo alkaa pähkäily seuraavista vaaleista. Viimeinen vuosi onkin sitten täyttä vaalisirkustelua. Hölmöjen hommia moiset. USAa on nykyisin kuin joku maailman suurin saippuasarja.

Edellisestä kanipoikueestahan jätin lemmikiksi kaksi pahnan pohjimmaista, mutta seurailtuani niitä annoin luvan lopettaa ne. Mustalla oli epämuodostumia sisäelimissä ja sillä oli suolistossa kasvain. Harmaalla oli joku muu häikkä ruoansulatuksessa, sillä se söi reippaasti, mutta oli aivan luuta ja nahkaa pullean turkin alla. - Onneks ymmärsin nyt sit tässä vaiheessa tehdä päätöksen niiden kohtalosta.

Mä lähden nyt kerään heinää puppeleille. Raittiina sekä krapulatta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 2.7.2020 11:25:25

Seida Sohrabin kolumni tämän päivän Ilta-Sanomissa on kyllä erittäin hyvä. Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä.

Olen edelleenkin maahanmuuttokriittiseksi luokiteltava henkilö. Olen sitä mieltä, että vika ei ole näissä maahantulijoissa, vaan politikoissa, jotka hoitavat asian todella huonosti.

Olen sitä mieltä, että pakolaisista tänne otetaan tasapuolisesti kaikenlaisia ihmisiä: lapsia, naisia, miehiä, vanhuksia ja sairaita. Heitä elää leireillä aivan varmasti ja odottavat siellä pääsyä johonkin maahan. En millään muotoa hyväksy nuorten "röyhkeiden" miesten lauman invaasiota tänne.

Tässä eräs päivä kaupassa törmäsin teiniin, nuoreen tummaihoiseen naiseen, kaupassa. Hän siellä samoili jotenkin eksyneen näköisenä ja muutenkin vaikutti todella aralta ihmiseltä. Lopulta näytti käynnykästä maustepussin kuvaa mausteesta jota hän oli siellä etsiskelemässä. No löysinhän minä lopulta maustepussin hänelle. Niin täällä meilläpäin toimitaan automaattisesti ihmisen kuin ihmisen kohdalla ja jelpitään mikäli ymmärretään mistä on kysymys.

Olen myös kyllä törmännyt eritäinkin ilkeisiin nuoriin tummiin miehiin. Mikäli katse vois tappaa, niin olisin jo varmasti kuollut ajat sitten.

Eihän tää nyt taas alkoholismiin millään tapaa kuulu, mutta tuo Seidan kirjoitus osui mielestäni nappiin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Perjantai...

ViestiKirjoittaja helistin » 3.7.2020 16:01:37

Ikivanhassa omenapuussa on raakileita! - Jees, mä saan vihdoinkin omppuja kenties.

Kaneilla on jälleen uusi tarha. Puppelit ei enää millään ilveellä pysyneet vanhassa tarhassaan, vaan kiipeilivät reippaasti verkkovirityksiä pitkin ylös. Tarha oli niille aivan liian matala. No nyt on korkea uusi verkko pienillä silmillä ja pressu vielä kattona. Ovat nyt toista päivää siellä, eikä kukaan ole päässyt vielä karkuun.

Koko päivä on kulunut mietiskellessä siivoaisiko sisällä vaiko ulkona. Tarkkaan selvyyteen en ole päivän aikana päässyt, vaan olen rampannut edestakaisin jotain pientä näpräämässä kummassakin pisteessä. Ehkä huomenna kirkastuu kuvio paremmin.

Keitämpä kaffit ja syön reippaan annoksen jäätelöä.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Lauantai...

ViestiKirjoittaja helistin » 4.7.2020 09:32:59

Kuva

Todisteena tässä kuva ompunraakileista. Kävin niitä ihailemassa ja huomasin kaikissa kolmessa puussa olevan runsaasti raakileita. Mä olen sanomattoman onnellinen tästä omenamäärästä. Ajatella mitä kaikkee niistä saa tehtyä! Karviaisia ja viinimarjojakin näyttää tulevan. Saapi niitä sitten pakasteeseen. Kaupasta ei ole varaa ostaa juurikaan mitään enää nykyisin. Kaikki hinnat ovat nousseet. Ei enää halpuutusta?

Näin uudisasukkaana tarvii tunnustaa, että ostin kaupasta sähkölevyn näin kesäistä safkaa ajatellen. Maksoi kokonaista 16 euroa. Siinnä puuhellin vieressä on edelleen myyntipakkauksessa sähköliesi. Sen voimavirtajohdon mysteerin selvittäminen on edelleenkin kesken. Kyllä tarvii sanova, että moisilla helteillä ei kyllä puuhellan kanssa "tarkene" operoida.

Kuten jutuista huomaa, alkaa nälkä vaivaamaan pahan kerran ja taidan vetäytyä keittiöön.....
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 4.7.2020 09:38:22

Komeita omppuja tulossa, onko maku (tai lajike) tiedossa?
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 4.7.2020 11:45:19

Omppujen laiji on täysin epäselvä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 4.7.2020 15:38:42

Toivottavasti syötäviä ja säilöttäviä kuitenkin.
Meillä oli kotipihassa kaksi runsassatoista omppupuuta. Saivat olla rauhassa kun omput maistuivat kitkeriltä, vähän kuin lepältä. Mikä lie luonnon jalostama lajike. Nyt ne on jossain vaiheessa kadnneet siitä saunapolun varrelta. Tainnut velipojan saha suihkia.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 4.7.2020 16:07:40

Sanos muuta. Toi yks puuhan on varmaan yhtä vanha kun tää talokin. Minäkin olen syönyt sellaista lepältä maistuvaa omenaa. Se puu tuotti kanssa runsasta satoa, mutta ei niitä voinut syödä. - No, mä elän toivossa, että ne maistuis ihan omenalle! Sitä pettymyksen määrää ei voi sanoin kuvata mikäli ne osoittautuvat joka puussa syömäkelvottomaksi.

Täällä sataa ja tuulee kovasti.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

sunnuntai...

ViestiKirjoittaja helistin » 5.7.2020 10:05:24

Kuva

Tuolla seassa kasvaa viinimarjapensaita. Mä en ymmärrä miten toi kasvusto humahtaa keväällä niin nopeasti tuollaiseksi. Keväällä suunniteltiin näitä pihatöitä, mutta lopputulos on niityn osalta tämä.

Olen tässä lukenut säätiedoituksia sekä hykerrellyt tyytyväisenä, sillä sateita on luvassa jatkossakin. Kun sataapi saatetaan saada parin viikon päästä jopa vettä molempiin kaivoihin. Tänään olis vedenhaku yhdeltä järveltä iltaista saunomista silmällä pitäen. Pyykinpesu sujui käsinkin suht käppärästi kun laittoi ne sitten linkoukseen pesukoneeseen. Pesukoneessa näyttää myös olevan sellainen daily load-lyhytohjelma, jolla näytti puhdistuvan osa pyykistä.

Aurinko paistelee lämpimästi eikä tuule lainkaan. Taidan mennä ihmettelemään pihalle kesää....
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Maanantai...

ViestiKirjoittaja helistin » 6.7.2020 07:18:08

Jos huomenna olis sen verran kuivaa, että joku niittäis esiin noi marjapuskat. Sangen vaihtelevaa keliä näyttää ulkona pitelevän ja tuuleekin kovasti. Jah, taidan mennä juomaan lisää kahvia....

Raittiinna myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Tiistai...

ViestiKirjoittaja helistin » 7.7.2020 11:37:05

Kuva

In The Mood For Love - Song Yumeji's theme Shigeru Umebayashi

Mood of Rain...

Rutto on muuttunut entistäkin tarttuvammaksi. Barcelonassa ruttoa löytyi jo maaliskuun yhdestä jätevesinäytteestä vuodelta 2019.

Mät menen laittaan ruokaa...

Raittiinna
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Keskiviikko...

ViestiKirjoittaja helistin » 8.7.2020 09:09:25

Dead Can Dance Anabasis

Upeaa musiikkia!

Vähiin käy immeiset palstalla ennekuin kokonaan loppuvat. Mihin lie kadonnut Lomapuistokin?

Tyräkin, Juulian ja Putkiksen kans täällä sitkutellaan ja välillä käy joku piipahtamassa. Ilmeisesti alkoholiongelmia ei enää esiinny ja suomalaiset ovat parantuneet alkoholismin kurimuksesta.

Ja onhan se kyllä niinkin, että sitä on sit juotava niin kauan kuin juotattaa! - Eihän se raitistuminen väkisin onnistu.

Aurinkoinen ja lämmin aamu tänään. Taidan siirtyä tutkimaan sääkarttoja.....

Raittiina myös tänään....
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 8.7.2020 10:21:26

Samaa kattelin eilen minäkin. Lienevätkö kaikki muut jo raitistuneet ja katsoneet tämän kirjoittelun tarpeettomaksi?
Vai onko koronan hoito vienyt mennessään?
Tulevaisuus näyttää.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat