Olet täällä

Tämän te teette läheisillenne

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Tämän te teette läheisillenne

ViestiKirjoittaja Piatsa » 26.7.2020 22:32:54

Mä olen subutexia käyttäneiden tai edelleen käyttävien nuorten aikuisten äiti.
Tämä henkinen helevetti vanhempana on sietämätöntä. Vuosien valehtelu päättyi siihen, kun toinen sisaruksista sai päihdepsykoosin kannabiksen, pirin ja subutexin yhteiskäytön seurauksena.
Nyt ovat omien sanojensa mukaan kuivilla, mutta luottamus ei palaa varmaan koskaan. Epäily on jokapäiväistä.
Perhe on yrittänyt tukea aineista irti pääsyssä, mutta se on syönyt henkisesti meistä jokaista.
Kaiken tämän paskan jälkeen olen ollut työkyvyttömänä huhtikuusta, jolloin kaikki paljastui. Nyt on heinäkuun loppu. Joudun tämän helvetin ja bipolarin takia tällä hetkellä käyttämään Lamotriginia maksimiannoksella, triptyliä nukkumiseen sekä Ketipinoria ahdistuksen estoon. Nuorten vanhempi sisar käy psykologilla ja veli veteli ahdistukseen lääkkeitä ja alkoholia reilulla kädellä. Sai psykoosin hänkin. Äskettäin todennäköisesti bentsoista ja alkoholista meni niin huonoon kuntoon, että tarvittiin ensihoitoyksikkö ja elvytys. Lasten isä on kuollut jo vuosia sitten, joten hän ei ole tätä helvettiä elämässä täällä enää. Nuorten mummo joutuu käyttämään sekä masennus- että unilääkkeitä.
Tällaista te teette lähimmille, niille, jotka kaikesta huolimatta jaksavat rakastaa teitä.
Viimeksi muokannut Piatsa päivämäärä 29.7.2020 22:22:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
Piatsa
Miedosti panostava jäsen

Re: Tämän te teette läheisillenne

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 28.7.2020 13:33:24

Yleensä päideongelmaisten lähipiiri joutuu käymään läpi helvetin kun oma rakas käyttää aineita. Eikö omaisille ole jopa perustettu oma AA:n tapainen vertaistukiryhmä, jonka nimeä en nyt muista. Ainakin heinäkuussa ne oli kesälomilla.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.7.2020 17:01:31

^^ Siinä sietää vanhempien TODELLAKIN katsoa peiliin, kun lapsista tulee narkkareita :wink: . Ainakin tällaisissa aloituksen tapauksissa...

Ihan noin yleensäkään lapset eivät ole vanhemmilleen MITÄÄN velkaa. Syyttöminä ja pyytämättään syntyneet tänne kärsimään silkan vanhempiensa pohjattoman itsekkyyden tähden.

Toisekseen; psyykoosi ei tule noista mainitsemistasi, jos mistään muistakaan, aineista alunperin täysin terveeseen päähän, vaan jokin häikkä siellä on jo olemassa, jonka puhkeamista aineet vain nopeuttavat. Jos lapsesi olisi sairastunut psyykkisesti tai miksei somaattisestikin ihan ilman minkään aineiden myötävaikutusta, tuntisitko tuollaista vihaa(Rakkaudellahan ei ole mitään tekemistä tämän avautumisen kanssa) häntä kohtaan silloinkin? Ylipäätään ongelmallisen narkkaamisen taustalla on lähes poikkeuksetta jotakin muutakin problematiikkaa ja totaalinen sekoaminen päihteistä ja kovan luokan addiktio ovat vain seuraus.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 28.7.2020 17:26:19

Kaikki ei ole vanhempien vika. Lukuisia esimerkkejä löytyy ihmisistä jotka ovat saaneet tarvitsemansa rakkauden ja kaiken tuen kotoa mutta silti päätynyt päihdeongelmaisiksi. Se usein kulkee geeneissä.

Eiran hasis ketjun jäsenet olivat kaikki niin sanotuista hyvistä perheistä, mutta istuu tällä hetkellä linnassa.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Plinkin tiimi » 29.7.2020 10:24:49

Hei,

tarpeesi purkaa oloa on ymmärrettävää. Kuitenkin tällä keskustelualueella on parempi keskittyä omien tunteiden käsittelyyn, kuin syyttelyyn. Syyttely ei auta ketään vaan pahimmillaan lisää häpeää ja näin myös nostaa kynnystä kertoa ongelmasta. Täällä Päihdelinkin keskustelualueella toimiva Vilpola on kanava, missä läheiset voivat purkaa omia tunteitaan ja saada vertaistukea. Kannustan sinua tutustumaan Vilpolaan.

Ystävällisin terveisin,

Taru /Plinkin tiimi
Plinkin tiimi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 29.7.2020 11:57:32

Tämä on erittäin arka keskusteluaihe, joka herättää syviä tunteita puolesta ja vastaan etenkin kun lapset ovat kysymyksessä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 29.7.2020 12:59:24

Se ei ole yhtään harvinaista että koko perhe rohmataa henkisesti ja joutuvat syömään ketipinoria kun oma rakas lapsi sairastuu addiktioon. Nää on vakavia asioita. OIen varma siitä että ketjun avaaja rakastaa omia lapsia mutta jossain vaiheessa tulee stoppi vastaan etenkin kun he alkavat kinuamaan rahaa ja käyttäytyvät uhkaavasti kotona.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Piatsa » 29.7.2020 22:15:08

Olen pahoillani tästä avautumisesta. Ajattelin, että en avaa tilannetta enempää, mutta ehkä se on nyt tarpeen. Sen takia, miksi tälle palstalle kirjoitin.

Psykoosit, molemmat, olivat ammattilaisten toimesta diagnosoitu ja hoidettu osastolla. Nuoret aikuiset elävät omillaan, käyvät osa-aika työssä, onneksi. Isänsä kuoli 2015 aivoverenvuotoon,jonka jälkeen eivät suostuneet psyk. puolen apuun. Huumeiden käyttö alkoi silloin. Toki myös olen vanhempana tehnyt virheitä. En tunne ketään virheetöntä. Heidän isänsä sai kaksi kuukautta ennen lasten syntymää
aivoveritulpan takia halvauksen, joka invalidisoi hänet 80%. He eivät siis koskaan nähneet isäänsä terveenä. Isä kuitenkin oli entisenä urheilijana sähköpyörätuoleineen jokaisissa urheilu- ja hiihtokilpailuissa mukana. Ymmärtääkseni, ja heidän kertomansa mukaan, tästä kaikesta huolimatta lapsuusaika oli kutakuinkin onnellinen.
Kirjoitin tämän, koska koen, että käyttäjien on hyvä tietää myös läheisten fiilikset. En ymmärrä, miksi tätä pitäisi hyssytellä. Saati sitä, että kaikki syy kaadetaan vanhempien niskaan. Mm. joissakin päihdehoitolaitoksissa (esim. joissakin Minnesota-hoidoissa) on istunto läheisten kanssa, jossa kohdataan nämä asiat naamakkain ja totuudenmukaisesti. Omiani motivoi lopettamiseen em. mainittu psykoosi ja meidän läheisten tuki. Myös se, että ymmärsivät miten se muihin vaikuttaa.
Ja,btw, toinen näistä nuorista jätti avohoidon, koska siellä tarjottiin jatkuvasti puhtaita värkkejä. Hän kaipasi apua lopettamiseen, ei apuja jatkamista varten. Käyttäjät kyllä tietävät, mistä puhtaat välineet saa.
Olen itse työskennellyt päihdetyössä mm. järjestötasolla sekä valtion virassa. Ammatillisesti vaan ei omia lapsia osaa kohdata. Olen heille kuitenkin ensisijaisesti äiti.
Piatsa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 23.8.2020 09:42:48

Mul on porukoihin ihan hyvät välit ku pitää nykyää päänsä kiinni mun käytöstä, edelleen on hallinnassa käyttö. Ainskaan lapselleni en opeta et kaikki huumeet vie samaan helvettiin ja joskus huumeet jopa parantaa elämänlaatua.. Ikävää toki jos on läheisiä nisteinä mut ne on nistei, tunnut syyllistävän tääl kaikkien päihteiden käytön ja kaikki niitä käyttävät.
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja it was a trap » 1.9.2020 02:16:44

Onneks oma äiti ja muut läheiset tajuaa itsekin sen, että en TAHALLAAN ja vain heitä ärsyttääkseeni ole narkomaani.

Se on se pieni ilo meidän nistien elämässä, kun ei käännetä kelkkaa jos jotakin lapselle sattuu. Ei se äiti tykkää, et oon narkomaani, ei. Mut se elää sen mukaan ja onneksi osaa nauttia omasta elämästänsä samalla täysin.
Haluaa tietty, et oisin "normaali". Toisaalta kehua on tullut myös siitä mulle, etten oo niinku ne "kaikki" muut.

Kansainvälisenä ihmisenä ei hänen kanssaan ole tarvinnut muistakaan joillekin muka tabuista asioista koskaan vääntää peistä jo valmiiksi rikkinäisen ihmisen haavoissa.

Onneks on fiksu äiti ja ne muutamat läheiset. Kiitos heille.
Jos tätillä ois munat, niin se ois setä, paitsi mun tapauksessa.. City: Kokkola, westside
it was a trap
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 2.9.2020 21:33:23

Eihän kysymys ole muusta kuin siitä että Janoamme HYVÄÄ OLOA.. Emme osta itseasiassa huumeita - vaan ostamme sen OLON.. muut eivät sitä tajua koska he ovat saaneet kuin MANULLE_ILLALLINEN sen Onnen ja Autuuden automaattisesti :D :( :(
ei luulisi olevan nykytekniikalla ja tuntemuksella vaikea keksiä sellainen pilleri, jonka ottamalla on Euforian Onnelassa elämänsä lopuun asti..
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 3.9.2020 12:57:41

Semmoista pilleriä ei varmaan tule koskaan keksittyä. Jos haluaa olla eufoorisessa tilassa koko elämän, niin massia pitäisi löytyä loputtoomiin ja joku luotettava diileri joka tulee aina ovelle koputtamaan autolla.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 3.9.2020 13:54:01

it was a trap kirjoitti:Onneks oma äiti ja muut läheiset tajuaa itsekin sen, että en TAHALLAAN ja vain heitä ärsyttääkseeni ole narkomaani.

Se on se pieni ilo meidän nistien elämässä, kun ei käännetä kelkkaa jos jotakin lapselle sattuu. Ei se äiti tykkää, et oon narkomaani, ei. Mut se elää sen mukaan ja onneksi osaa nauttia omasta elämästänsä samalla täysin.
Haluaa tietty, et oisin "normaali". Toisaalta kehua on tullut myös siitä mulle, etten oo niinku ne "kaikki" muut.

Kansainvälisenä ihmisenä ei hänen kanssaan ole tarvinnut muistakaan joillekin muka tabuista asioista koskaan vääntää peistä jo valmiiksi rikkinäisen ihmisen haavoissa.

Onneks on fiksu äiti ja ne muutamat läheiset. Kiitos heille.

Ei se fiksu äiti kato loputtomiin tätä narkkausta ja jossain vaiheessa tulee seinä vastaan, ja läheiset käntää selkänsä. Vaikuttaa siltä että olet hyvin nuori ja juuri löytänyt huumeet.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 3.9.2020 19:06:46

LOBOTOMIA.. se kuulemma tekee rennoks ainakin :D :D
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja it was a trap » 5.9.2020 21:21:03

Varpusemo kirjoitti:
Ei se fiksu äiti kato loputtomiin tätä narkkausta ja jossain vaiheessa tulee seinä vastaan, ja läheiset käntää selkänsä. Vaikuttaa siltä että olet hyvin nuori ja juuri löytänyt huumeet.

Niin. Minun fiksu äitini on pannut välit poikki kanssani sikäli, että on minun kanssani tekemisissä vain kun olen selvänä. Ei mahdollista huumeidenkäyttöäni myöskään, eikä ole sitä mahdollistanutkaan koskaan. Totta kai hän toivoisi, että en olisi narkomaani. Tai vaikka juoppo, kuten sinä.

Tiedän palastaa seuranneena vuodesta 2006 asti, että palsta on kuollut ja täällä on oikeastaan yksi elämäänsä kyllästynyt alkoholisti, joka ei itsekertomansa mukaan uskalla tulla plinkkiin, ellei ole vetänyt alkoholia taikka bentsoja siihen vielä päälle.

Lupaan kantaa foorumilla korteni kekoon ja koska omaan erittäin kroteskin ja kontroversiaalin, roisin, mutta asiallisen vuorovaikutuksen ihmisten kanssa ja pyrin kohtelemaan heitä asiallisesti, niin kuin hekin minua. Piti sanoman, että viihdearvoa on tuleman tällekin haittojavähentävälle foorumin osa-alueelle, jossa haittoja vähennetään mm. siten, ettö jos joku kysyy, miten Concertasta saa mahdollisimman turvalliset i.v. vedot, niin se sensuroidaan vedoten käyttötapojen kertomiseen, vaikka primäärimotiivi pitäisi olla mahd. vähäiset haitat. Sitten Jami-Petterit kiskoos sen konsun sellaisena mikstuurana, että aamulla THL-raportoi nuoren Lieksalaisen kuolleen aivoveritulppaan, kun fiksasi consunsa huonosti, mutta paihdelinkkiä mainostetaan saman uutisen lopussa, jossa huolestuneille käyttäjien vanhemmille tarjotaan keskusteluapua.

Mutta AD/HD -potilaana jätän tämän off topicin nyt tähän. Jotkut paikalliset nistitkin jaksavat valittaa offtopicistani, mutta kaikilla piripäillä ei ole peiliä edes vessassa, sillä se on viety Jakelle, joka tarjosi peilikaapista nollakakkoset töötitt kahdeksanprosenttista amfetamiinia, joka kuulemma saa sukat pyörimään jalassa.

Itse aiheeseen, eli tämän äidin kirjoitukseen. Pumpulissa kasvattamalla ei saada hyviä tuloksia lasten suhteen, sillä lapsi kaipaa kehitttyessään muutakin virikettä, kuin ukulelensoittotunnit viikottain ja kolme kotikonventtia viikossa. Tunsin erään omalla ala-asteluokallani. Kontrolli oli äärimmäisen ankaraa, eikä lapsi saanut käytännössä tehdä mitään mitä itse halusi, siinä ei voi edes rajojansa sitten oikein etsiä. Tappoi itsensä myöhemmin. Ei juonut alkoholia, eikä käyttänyt huumeita.

Onneksi itse en voi tehä tähän sairaaseen ja muutenkin ylikansoitettuun maailmaan jälkeläisiä, vaikka seksiaddikti olen pahimmasta päästä. Ihmetyttää vauva.fi -jengiläiset, jotka pitävät luomunaista itsekkäänä, jos hän ei halua tehdä lapsia. Olen huomannut, että asia on toisin päin. Nuoret äidit yleensä ovat kaikista itsekkäimpiä eläimiä, mitä maailma päällään kantaa. Heistä menee itsekkyydessä ohi vain pahimmanluokan piripäät. :lol:
Jos tätillä ois munat, niin se ois setä, paitsi mun tapauksessa.. City: Kokkola, westside
it was a trap
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna