Olet täällä

Nyt Se Loppuu

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Nyt Se Loppuu

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 1.8.2020 13:41:24

Se on se sama tuttu kuvio eli lääkitsen itseäni alkoholilla masennuksen hoitoon. Se tuo hetkellistä helpotusta mutta pahentaa oloa kuten kaikki tiedämme kun krapula iskee. Tänään kun heräsin mulla oli aivan tyhjä fiilis ja mikään ei kiinostanut. Otin heti aamusta 60 mg Optiparia ja kolme Peratsiinia ja sitten lähdin kaljakauppaan.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 1.8.2020 15:22:49

madtrue kirjoitti:Tukeahan täältä palstalta

En ole huommanut että mitään erityistä tukea saa ainakaan Saunan puolelta, noi varsinaiset alkoholi foorumit ovat eri asia. Ihme että olet saanut jopa kaksi vastausta toisilta täältä Saunasta.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 1.8.2020 17:06:25

Itä tukea kutsutaan vertaistueksi etänä tai näin ainakin itsellä, helpottaa oloa kun ei ole yksin ongelmansa kanssa.
Ja tuohon vielä lisään että silloin kun itsekkin vielä ryyppäsin (10.7.2020 asti) ni vuosien aikana ahdistus masennus vain paheni ei niitä saa loputtomiin asti kuromalla huuhdottua mielestä. Minusta asiat on helpompi käsitellä selvinpäin eikä humalassa/krapulassa. On olemassa kaiken maailman avohoidot yms kannattaa vain ottaa kaikki tuki mitä on saatavilla vastaan niin minä itsekkin lopulta tein tai no olen ollut päihteiden takia avohoidossa viimeiset 3 vuotta , sieltäkin olen saanut apua tähän omaan päätökseen lopettaa juominen kokonaan, koska minusta ainakaan ei ole ottamaan minkään valtakunna päihdettä , ei sitä ensimmäistäkään se on joko ON-OFF asento ei ole sitä väliä ei jos on tuhonnut päihteillä yli puolet elämästään. Mutta minä päätin taistella, ei ihmistä luotu sitä varten että siitä tulee joku saatanan sekakäyttäjä kuten minusta tuli.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 1.8.2020 18:22:45

Kiitos vastauksesta, mutta se ei ole kovinkaan rakentavaa keskustella henkilön kanssa joka on jatkuvasti jurrissa. Selvinpäin en edes uskaltaisi kirjoittaa tälle foorumille. Kiitos silti tuesta.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 2.8.2020 07:51:20

Niin et välttämättä kirjoittaisi "selvänä" ollessa, mutta saattaisit silti lueskella :). Koskaan ei voi tietää.
Itselle täältä löytyy "monenlaista" ketjua ja itsekkin nuita omia vanhoja ketjuja käyn välillä lukemassa.
Jotenkin tuntuu että jo kirjoittaminen ja kertominen rehellisesti auttaa jonkun verran.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 2.8.2020 12:08:24

Täytyy sanoa että tämä ketju on kannustanut minua myöskin alkon lopettamiseen. Tänään vielä kittaan olutta mutta huomenna alkaen olisi tarkoitus olla koko viikon ilman. Nyt tietysti joku sanoo että ei siitä mitään tule senkin spurgu mutta mulla on rahat loppu enkä käy puistonpenkeillä ottamassa huikkaa.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 2.8.2020 13:03:10

Saatte nähdä että mun lupaus pitää. Pidän viikon alko taukoa ja en kirjoittele sinä aikana tälle foorumille. Kuten sanoin en edes uskaltaisi tulla tänne selvinpäin. Mua on potkittu päähän niin rankasti elämäni aikana joka on jättänyt syvät jäljet ja traumat minun sieluun.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lumikulkuri » 2.8.2020 16:33:48

Varpusemo kirjoitti:Saatte nähdä että mun lupaus pitää. Pidän viikon alko taukoa ja en kirjoittele sinä aikana tälle foorumille. Kuten sanoin en edes uskaltaisi tulla tänne selvinpäin. Mua on potkittu päähän niin rankasti elämäni aikana joka on jättänyt syvät jäljet ja traumat minun sieluun.

Ei sinun tarvitse luvata kovin suuria tai yhtään mitään. Pääasia, ettet pety itseesi lupauksissa. Se riitää, että astut askeleesi ihan itse, riittävän pieniä ja konkreettisia.
Mielummin kahavia, ku kalijaa!
Lumikulkuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 3.8.2020 10:56:19

Joo pienin askelein se lähtee liikenteeseen tämä "päihteetön elämäntapa" , itsekkin olen monesti ottanut liian isoja askeleita tyyliin nyt olen kuukauden alkuun raittiina ja katson miten menee, onneksi kun ikää on tullut on tajunnut sen että pitää tosiaan elää päivä kerrallaan, ja kun kunto alkaa sallia niin tehdä ihan jotain muuta, mistä nauttii tai palauttaa asioita pikkuhilljaa elämään mistä on nauttinut.
Itse olen ruennut taas paljon liikkumaan, olen oikeasti aika "superaktiivinen" (paikatkin alkaa siltä tuntumaan). Minulla itselläni on harrastuksena ollut frisbeegolf , siinä pääsen luontoon mistä pidän erityisen paljon , lisäksi minun on helpompi ajatella saan ajatuksiini jotain selkeyttä tuona aikana. Huomenna menen taas avohoidossa käymään missä saan puhua avoimesti nyt kun vihdoin olen sen oppinut. Kuntosali tulee myös kuvioihin heti kuhan solisluu sen sallii. Varpusemolle ja itsekullekkin kovasti tsemppiä ja voimia.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 4.8.2020 21:00:01

Jep avohoidossa kävin tänään 45min rupattelemassa. Harmi kun ensiviikon aika siirtyikin pidemmälle mutta ei siinä.
Minulle tarjottiin sellaista päihde/mielenterveys kuntoutujien uimahalli/salikorttia ja ajattelin todellakin hyödyntää sen hintaa 10€ 6kk / 2 viikkoon saa käydä.
Jep huomenna lähetään kaverin kaa käymään kuopiossa ajateltiin käydä heittää frisbeetä "peikkometsässä" .
Pienin askelin mutta on kyllä ollut todella nautinnoltista aikaa olla ihan streittinä jo 25vrk. Päivä päivältä paremmalta maistuu.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 5.8.2020 20:34:40

Oli kyllä mahtava reissu tänään kuopiossa, käytiin ikeassa / xxl_ssä / burgerkingissä ja lopulta frisbeetä heittää peikkometsässä. Mutta siis ennen osannut tuollaisesta nauttia kunnolla.
Mites varpusemolla menee?. Palaa kirjoittamaan rohkeasti. Täällä ei kukaan ketään arvostele, me kaikki olemme aina kuitenkin tasan tarkkaan samalla viivalla oli se sitten presidentti , tai koditon jorma sillan alla.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 6.8.2020 11:59:11

Päivää taas että pätkähti. Pian näen poikaa ni ihan mahtava fiilis taas, lähdössä reissuun loppuviikoksi ni ihan hyvään väliin kerkeän nähdä, sitä kuitenkin kaipaa todella TODELLA paljon.
Hyvä olo on jatkunut/mieli korkeemmalla ku aikoihin. Ainut "ihmetys" viime yönä tuli ensimmäinen "päihde uni" joka oli aika hämmentävää että jo näin alussa (vajaa kuukausi) raittiutta takana. Mutta siitä aamusta kun heräsi, niin onneksi se oli vain unta. Taitaa alitajunta tehdä jo kepposia näin alkuvaiheessa, toki en ole ollut näin kauan selvinpäin aikoihin.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 6.8.2020 19:19:51

Tulevana viikonloppuna on Tanpereella ne jotkut NA-päivät? menossa kenties?
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 7.8.2020 00:04:57

madtrue kirjoitti: Varpusemo tuolla tarinat osiossa ja alkoholi valoitan asiaani ja kerron menneisyydestä niin ehkä ymmärtäisit vielä.paremmin, tarinan otsikko on hei kuningas alkoholi hirveä myrkky on metanoli. Jos jaksaa itse kukin ni lukekaa☺.

Jaa, nytkö se on jo metanolia :lol: ? No, ovathan jotkut sitäkin juoneet ja hirveää myrkkyä on kuulemma ollut ja seuraukset sen mukaiset. No niin, se siitä. Luin stoorisi. Hyvin kirjoitettu ja kieltämättä kyllä karua kertomaa :shock: . Sulla menee kuitenkin näemmä nykyään hyvin, joten anna mennä samalla linjalla ja paljon tsemppiä jatkoon :) .

Noista unista vielä: Näin itse paljon vetounia, kun olin lopettanut oppareiden käytön ja nykyäänkin vielä joskus, vaikka harvinaisiksi ovat käyneet. Nuo unet eivät herättäneet mussa mitään haluja ja himoja vetää hereillä ollessani, mutta kieltämättä olivat joskus vähän hämmentäviä ja jäivät vaivaamaan, että onko mulla nyt jokin hirveä alitajuinen vimma vetää. No, näemmä ei ollut, kun tähänkin asti olen päässyt ilman retkahdusta(reilu 4 vuotta ilman). Nykyään suhtaudunkin noihin niin, että näenhän mä unia muistakin asioista menneisyydessäni, joita en mitenkään haikaile(Esim. kouluajat, tyhmä eksä, jotkin ikävät muistot lapsuudesta), joten miksen yhtälailla tuostakin hommasta, joka sentään oli hyvin suuri osa elämääni ja identiteettiäni.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 7.8.2020 05:50:10

No joo kirjoitusvirhe tullut. Mutta se siitä, toki on ollut varmaan tuotakin välissä kun maistellut liian aikaisin :).
Jep siinä unessa nyt oli kaikkea mahdollista(piikittämisestä/poltteluun/ ja juomiseen. Savujakin poltin tuossa säännöllisesti vuoden päivät jos ei ylikin. Ja samalla humalatila / bentso möllyissä oltua. Onhan se alitajunta varmaan , ei se itsellekkään mitään "kitkuja" saanut päälle tässä ollaan selvinpäin valmistautumassa vk loppuun, hyvää ruokaa ja jos sitä kävis vähän kauempana frisbeetä heittämässä. Kyllä sitä aina jotain keksii. Ens perjantaina käyn hoitopaikassa keskustelemassa miten on mennyt viimeiset kaks viikkoa himassa ja sellasta.
Jatkan linjaani eli täysin ilman minkään valtakunnan päihdettä. Syö kun pakolliset verenpaine/epilepsia lääkkeet of course :)
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna