Olet täällä

Alkoholi(smi)

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Alkoholi(smi)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.8.2020 06:13:24

^^ Tuohon ylempään juoppoavautumiseeni vielä se lisäys, että ajattelen, että mikäli saisin maksakirroosin tahi muun vakavan alkoholisairauden, niin pahinta siinä olisi se, etten voisi enää koskaan ryypätä :roll: . Tuossa aletaan olla jo aikalailla alkoholismin ytimessä :mrgreen: . Tai eihän mua mikään tai kukaan siinäkään vaiheessa dokaamasta estäisi. Kyllä niitä juoppoja riittää, jotka vain sitkeästi jatkavat, vaikka elimistö olisi kuinka kaameassa jamassa ja lääkäri sanoisi, että juomisen jatkamisella lähtee kohta henki ja erittäin rumalla tavalla lähteekin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Projekti 0 » 26.8.2020 14:22:58

@Winston, sä oot kyllä kiehtova tapaus. En edes muista milloin, ehkä pari vuotta takaperin, törmäsin sun teksteihin ensimmäistä kertaa. En tainnut lukea ajatuksella, koska pidin sua ärsyttävänä miehenä. Ilmeisesti sukupuoli ei ainakaan osunut. Ja jos -84 viittaa syntymävuoteen, se yhdistää meitä.

Oli varmaan joku pointtikin tässä. Tykkään lukea sun tekstejä ja kommentteja. Provokatiivinen, mutta epäilemättä älykäs. Ja asenne ihanan inhorealistinen. Itse kirjoittanut aikaisemmin valtin puolella, mutta multi-addiktina lienee hyvä laajentaa maailmankuvaa.
Projekti 0
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.8.2020 05:15:01

^ Kiitoksia sanoistasi. Ne ihan aidosti lämmittivät mieltä <3.

Joo'o... Kyllä sitä usein miettii, pitäisikö olla vähän vähemmän provosoiva ja provosoituva(Siis ihan sellaisista asioista, joita ei ole tarkoitettu mun ärsyttämisekseni) ja vähemmän piikikäs, vähemmän besserwisser ja vähemmän nussia pilkkua, mutta joojoo-tyyppi en ole, enkä halua olla, joten mieluummin sitten ärsyttävä. Sikäli kun tämä ylipäätään on mikään joko-tai -asia :? . Joojoo-tyyppejä en oikein tahdo sietää muissakaan ihmisissä. Siksipä niin kovasti arvostankin palautettasi, joka ei ollut täynnä tyhjää lässytystä ja hempeilyä. Asialinjalla pyrin pysymään silloin, kun katson, että mulla on jotakin annettavaa sillä saralla.

Nainen olen. Syntynyt vuonna -80. Tuo -84 on tulee siitä Orwellin romaanista, josta aikoinaan nimimerkkini otin.

Vähän huvitti tuo, että pidit mua ärsyttävänä, kun luulit mua mieheksi, mutta kun hoksasit mun olevan nainen, musta tuli vähemmän ärsyttävä tai ainakin ärsyttävyyteni muuttui viehättävämmäksi piirteeksi. Näin siis tulkitsin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 29.8.2020 11:22:20

Mä luulin kymmenen vuotta että Winston on mies.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 29.8.2020 13:03:15

Projekti 0 kirjoitti:@Winston, sä oot kyllä kiehtova tapaus. En edes muista milloin, ehkä pari vuotta takaperin, törmäsin sun teksteihin ensimmäistä kertaa. En tainnut lukea ajatuksella, koska pidin sua ärsyttävänä miehenä. Ilmeisesti sukupuoli ei ainakaan osunut. Ja jos -84 viittaa syntymävuoteen, se yhdistää meitä.

Oli varmaan joku pointtikin tässä. Tykkään lukea sun tekstejä ja kommentteja. Provokatiivinen, mutta epäilemättä älykäs. Ja asenne ihanan inhorealistinen. Itse kirjoittanut aikaisemmin valtin puolella, mutta multi-addiktina lienee hyvä laajentaa maailmankuvaa.

Itse luulin kymmenen vuoden aijan että Winston on mies KOIVUKYLÄSTÄ joka on syntynyt vuonna 1984. Enhän mä tajunnut että viitaus oli Orwellin romaaniin.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 29.8.2020 13:35:26

Projekti 0 kirjoitti:@Winston, sä oot kyllä kiehtova tapaus. En edes muista milloin, ehkä pari vuotta takaperin, törmäsin sun teksteihin ensimmäistä kertaa. En tainnut lukea ajatuksella, koska pidin sua ärsyttävänä miehenä. Ilmeisesti sukupuoli ei ainakaan osunut. Ja jos -84 viittaa syntymävuoteen, se yhdistää meitä.

Sukupoli osui aivan oikein. Winston on syntynyt miehenä mutta käyttä transvestiitti vaattetusta kuten pitkiä mekkoja ja peruukkeja kun hän käy ihmisten ilmoilla hakemassa peräpukamasalvaa tai kuiva papana ruokaa kissoille.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Projekti 0 » 29.8.2020 21:12:35

Joo maailmassa on ihan tarpeeksi myötäkarvaan silittelijöitä. Ja allekirjolla tökkii myös kaikenlainen tekopirteys, keinotekoinen ryhmähenki ja ylipäätään oletus, että aina pitäisi olla mukavaa ja positiivista. Melankolia ja vitutus on aliarvostettua.

Mun mielestä on hyvä vaan, jos jengi kyseenalaistaa ja kritisoi asioita. Mutta vielä parempi, jos sen tekee perustellen. Mutun sijaan dataa mielipiteen taustalta. Ja kunnioitan kaikkien meidän kanssaolijoiden erilaisuutta, enkä todellakaan toivo, että ihmiskunta olisi omia kloonejani täynnä. Seurani ja reaktioni valitsen silti itse, jos ei täydy joustaa empaattisista tai taktisista syistä.
Projekti 0
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 30.8.2020 13:05:30

Myöskin nämä typerät mies jutut Winstonista voisi pyyhkiä pois. Ennen kyllä luulin että hän oli mies kuten monet muutkin mutta sitä luuloa kesti vain noin kaksi kuukautta.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 30.8.2020 14:57:59

Täytyy myöntää että alussa luulin että Nnaana on mies sama juttu vanamon kanssa. Se voi olla joskus vaikeata määritellä rivien välistä että mitä sukupuolta tietty henkilö edustaa. Saunassa on aika vähän naispuolisia narkkareita, mutta Me Vähentäjät ketjussa suurin osa on doku naisia jotka yrittävät taas löytää tien takaisin elämään.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 31.8.2020 11:56:11

Projekti 0 kirjoitti:Joo maailmassa on ihan tarpeeksi myötäkarvaan silittelijöitä. Ja allekirjolla tökkii myös kaikenlainen tekopirteys, keinotekoinen ryhmähenki ja ylipäätään oletus, että aina pitäisi olla mukavaa ja positiivista. Melankolia ja vitutus on aliarvostettua.

Mun mielestä on hyvä vaan, jos jengi kyseenalaistaa ja kritisoi asioita. Mutta vielä parempi, jos sen tekee perustellen. Mutun sijaan dataa mielipiteen taustalta. Ja kunnioitan kaikkien meidän kanssaolijoiden erilaisuutta, enkä todellakaan toivo, että ihmiskunta olisi omia kloonejani täynnä. Seurani ja reaktioni valitsen silti itse, jos ei täydy joustaa empaattisista tai taktisista syistä.

Tää on ihan höpö ajatusmailmaa happopää skeidaa ilman päätä tai häntää. Tule "elämän tarkoitus" ketjuun jos haluat keskustella viisasti.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 31.8.2020 12:44:06

Olen ollut yli kymmenen vuotta tällä seko foorumilla, mutta toi projekti nollan heittämä analyysi on sairain kirjoitus mitä olen koskaan lukenut. Onneksi olkoon pääset samaan maakusaliin muiden skitsofrenia potilaiden kanssa. Tsemppiä.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 1.9.2020 13:01:08

No joo, täytyy pyytää anteeksi projekti nollallta näistä ikävistä sanoista. Mutta sinun viestisi oli totaalisen off-topic tässä ketjussa. Tule vain rohkeasti juttelemaan taas Winskin kanssa josta olet alkanut pitämään, etenkin kun huomasit että hän on älykäs nainen Kouvolan kaupungista.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 1.9.2020 14:46:55

Anteeksi pyyntö toimii ehkä kaksi tai kolme kertaa, sitten läheiset ei enään jaksa tätä sekoilua. Seinä tulee vastaan, mutta positiivista on että olen jälleen hyvissä väleissä mun siskoni kanssa kaikista öisistä seko puheluista huolimatta. Ne jotka rakastaa sinua oikeasti ei jätä sinua koskaan.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 5.9.2020 10:54:01

Toinen päivä ihan selvinpäin. Ou jee... tästä se lähtee. :D
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 8.10.2020 02:00:06

https://yle.fi/uutiset/3-11580586

Suomalaisten alkoholin kokonaiskulutus kääntyikin sitten laskuun korona-ajan myötä toisin, kuin jotkut tuomiopäivän julistajat povasivat. Povasin itsekin alkoholin käytön lisääntymistä, mutta se johtui lähinnä henkilökohtaisesta vitutuksestani koronarajoitusten vuoksi. Joillain alkoholin kulutus lisääntyi, mutta nämä lienevät suurimmalta osin niitä, joiden alkoholin kulutus lisääntyy aina, kun siihen tulee jokin ah, ihana tekosyy.

Sosiaalisten juojien kohdalla täysin ymmärrettävää, että juominen jää, kun ei ole niitä sosiaalisia tilanteita. Taloustilanteen heikentyessä on myös helppo karsia menolistalta ensimmäisten joukossa alkoholi, mikäli se ei ole kovin tärkeää ollutkaan. Ne, joille se on tärkeää/tärkeintä elämässä, kyllä tunnetusti repivät rahat siihen jostain ja näkevät sitten mieluummin vaikka nälkää. Tuota selitystä ulkomaantuonnin estymisestä en oikein niele. Olen aina ajatellut, että ne Baltian viinarallin vetäjät ovat enimmäkseen juuri niitä suurkuluttajia/alkoholisteja, jotka kyllä hankkivat juomansa keinolla, millä hyvänsä. Paska homma, jos halpa ulkomaan viina jää saamatta, mutta saa etanolia jostain onneksi kuitenkin. Voi olla, että mulla on vain varsin asenteellinen käsitys alkoholia ulkomailta rahtaavista :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna