Olet täällä

Päivä 0, uutta kohti

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päivä 0, uutta kohti

ViestiKirjoittaja Iihanna » 15.8.2020 19:51:25

Kiitos 67anne67 viestistä.
Tutustun esto-ohjelmaan, sille varmasti tulee käyttöä kun rahaa alkaa jäämään säästöön asti :oops:

Omia pohdintoja, tänään mietin epätoivoisia hetkiä mitä olen kokenut peliurani aikana.
Kaksi kertaa parin vuoden säteellä olen miettinyt etten tule enää töistä kotiin, en edes tiedä mitä suunnittelin mutta ajattelin että nyt on kaikki loppu.
En koskaan voisi tehdä itselleni mitään mutta olo oli hyvin epätoivoinen. Ajatukset tuli suuren hävityn summan jälkeen.
Se kun herää pelisessiosta miettien, kuka juuri pelasi. Ja ymmärtäen hävitty summa ja aika mitä siihen kului. Se on jotain mitä en halua koskaan kokea.

Ennen tätä koitosta olen kokenut hyvin pahan pohjakosketuksen, josta kärsin hyvin pahasti fyysisesti ja henkisesti. Keho ei toiminut enää ja olo oli kaikinpuolin huono. Jälkeenpäin ihmettelen millä tahdonvoimalla olen saanut itseni liikkumaan eteenpäin. :cry:

Tämä riippuvuus vie ihmisen pohjalle hyvin monella tavalla.

Voimia kaikille tulevaan, taistellaan riippuvuutta vastaan
Joka päivä on uusi mahdollisuus
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 15.8.2020 19:56:37

Vielä lisäyksenä mietin kunpa olisin kirjoitellut tänne aiemmin.
Te kaikki muut annatte minulle inspiraatiota ja voimaa.

Jos romahdetaan niin muistetaan nousta aina ylös ❤️
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 16.8.2020 14:28:38

Viime yönä pelasin, unessa! :shock:

Se tunne välittyi niin selvästi, olin pyörittämässä viimeisiä rahoja ja vajosin siihen kuoppaan... Heräsin ja helpotuksen tunne valtasi, etten pelannut oikeasti.

Mukavaa sunnuntaita jokaiselle, vietetään se pelittä!

Täällä menossa päivä 11
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja 67anne67 » 17.8.2020 05:46:12

Hei lihanna!
Onneksi oli vain uni! Pelipiru on ovela. Se tulee myös uniin ja välillä ihan päiväaikaan istuu olkapäällä vaatimassa toimintaa. Tehokkaimpia tapoja mitä tiedän pelipirun hävittämiseksi on esim käydä selailemassa tiliotettaan. Siinä kun edes katsoo niitä talletuksia rivi toisensa jälkeen, niin tulee järkevämpiä ajatuksia päähän. Vielä tehokkaampaa on laskea esim jonkun huonomman kuukauden talletukset yhteen ja miettiä mitä kaikkea muuta niillä rahoilla olisi voinut (ja pitänyt) tehdä. Sulla on kuitenkin loistava tsemppi päällä nyt. Ja hyvä että helpotus siitä ei-pelaamisesta on ensimmäinen tunne heräämisen jälkeen. Pelit vaan ei ole enää meitä varten. Me noustaan täältä tuhkasta fenix-linnun lailla! Tsemppiä ja voimia myös sun sunnuntaihin!
67anne67
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 22.8.2020 10:36:37

16 päivää näyttää laskuri.

Velat ärsyttää ja tulevaan pariin kuukauteen ei laskelmien mukaan jää laskujen jälkeen yhtään ylimääräistä.
Pääasia että saa kaikki maksettua ja ruokaa kaappiin.

Jossain vaiheessa ehkä säästöön asti kunhan vaan olen pelaamatta.

Aurinkoista viikonloppua teille!🌞
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 28.8.2020 17:11:53

Päivä 23 ja pelaamattomuus jatkuu.

Olen minimoinut pelaamisen mahdollisuuden, samalla yritän työstää pelitöntä loppuelämää, koska jossain vaiheessa rahaa on oltava tilillä ilman että pelaan sen :roll:
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja 67anne67 » 28.8.2020 18:20:41

23 päivää on jo saavutus sekin, hyvä Sinä! Täällä tullaan perässä, päivä 17 jos osaan laskea. Ennen täällä oli laskuri joka näytti suoraan kauanko olet jo sinnitellyt, en tiedä miksi on poistettu? Mä sain, ihme kyllä, tällä kertaa liinat kiinni tilipäivänä ilman että saldo ehti nollaan asti. Hävisin silloin "vain" 300 e (tasan, laskin). Tänään katsoin ihan muuta asiaa tililtäni ja kyllä sitä nyt kelpaakin katsella kun ei lue yhtään kertaa "Trustly" viimeisessä jo yli 2 viikossa. Mutta tohon tilijuttuun. Mulla on pelkkä s-pankki käytössä. Ja ainakin sillo pari vuotta sitten pystyi ihan netissä avaamaan lisätilejä omilla pankkitunnuksillaan (ilmaisia ja ilmaiseksi). Toki niitä kaikkia voi operoida jatkossakin samoilla tunnuksilla ja kaikki näkyvät myös mobiilipankissa. Mua kuitenkin jeesaa jo kun mun tän hetkinen 200 e on hajoitettu kolmelle eri tilille. Jotkut tekee myös niin että siirtää rahaa johonkin toisen pankin tilille mihin EI ole pankkitunnuksia. Niihin rahoihin ei sit pääse käsiksi kuin arkipäivinä pankkiaikaan. Mulla toimii jo tuokin kun mun käyttötilin saldo pysyy matalana (sekä Gamban :lol: ku ei voi pelata niin ei voi pelata). Tsemppiä myös sun viikonloppuusi!
67anne67
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 30.8.2020 09:25:44

Kiitos Anne, tsemppiä myös sinulle!
Kohta kuukausi täynnä, se on saavutus kyllä.

Pikkuhiljaa alkaa tulla halu panostamaan itseensä, hyvää ruokaa ja liikuntaa. Se kun kadottaa merkityksensä pelatessa.
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja 67anne67 » 30.8.2020 21:11:18

Hei lihanna! Tuo on niin totta. Elämää katsoo ihan eri silmin joka suunnasta kun on pelaamatta. Pikkuhiljaa alkaa nähdä kotinsa ja koko ympäristönsä eri silmin ja jaksaa kiinostua asioista. Ja toivottavasti saa myös vanhat kaverisuhteet palautettua. Ne kun yleensä myös pelipiru vieroittaa. Ei ole aikaa kun pelaa ja sitten kun on aikaa (=tili tyhjä) niin ei ole rahaa bensaan eikä edes kahviin. Pelurin elämä on kovin yksinäistä.

Mutta täältä me noustaan takaisin. Tsemppiä myös sulle ensi viikkoon, mikä päivä sun 1 kuukausi täyttyy?
67anne67
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 1.9.2020 06:37:32

5.9. tulisi kuukausi täyteen. Varmaan kakkukahvit sen kunniaksi täytyy ottaa 😁

Ihana lukea 67anne67 sinun viestejä, käyn lukemassa viestiketjuasi. Niistä paistaa päättäväisyys ja löydän itseäni samoja piirteitä. Tykkään budjetoida, laskea ja suunnitella. Ihmettelenkin tätä kun monella tuntuu olevan, että on oltu raha-asioissa tarkkoja ja laskut maksettu ajallaan jne. Mutta pelaamisessa se häviää täysin... :shock:

Minulla on velkaa vajaa puolet enemmän kun sinulla, yritän olla ajattelematta asiaa.
Kyllä ne ajallaan hoituu ja pääasia että jää elämiseen rahaa ja pystyy nauttimaan muutenkin arkipäiväisistä asioista.
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja 67anne67 » 2.9.2020 18:01:25

5.9. TULEE kuukausi täyteen, ei "tulisi" :wink: Me ei nyt horjuta eikä huojuta. Mä oon 5 päivää sua jäljessä ja niinpäin me se pidetäänkin eli pysyt siellä edellä. Mun viestit kuulostaakin varmaan päättäväisiltä, mutta nyt ei ole vaihtoehtoja. Mulle se kevään lomautus pe*saukisena oli niin jäätävä herätys etten yksinkertaisesti edes uskalla miettiä pelaamista. Nyt on prioriteetti nro 1 tuo kuukausittaisten kulujen vähentäminen ja siihen keskityn hampaat irvessä.

Numeroiden pyörittely on tosiaan jopa kivaa ja kunhan tästä alusta pääsee vauhtiin, niin sit on jo kiva seurata kun luvut lähtee tippumaankin. Silloin edellisellä kerralla juttelin täällä varmaan eniten yhden myös uo:ssa olevan kanssa. Hänellä on blogi jossa seuraa ja kertoo siitä uo:sta ja jo katsoin että oli edelleen olemassa. Linkkaan sen vielä tähän erikseen perään. Nyt en muista hänen lähtölukujaan, mutta on maksanut lisälyhennyksiä vissiin koko ajan. Käyn sen linkin nyt etsimässä..
67anne67
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja 67anne67 » 2.9.2020 18:08:29

ulosotostaeroon.blogspot.com
67anne67
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 4.9.2020 15:57:28

Pelitön päivä 30.

Pelihimot kovat, se perinteinen ajatus mielessä, jos saisi lisää rahaa kokeilemalla vähän..... :roll:

Mutta unohdan sen ja jatkan sinnikkäästi eteenpäin ilman pelejä.

Rahahuolet helpottaa, kun malttaa odotella.

Kiitos 67anne67 blogista, tutustun siihen mielelläni! 😊
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 5.9.2020 16:25:11

Tasan kuukausi sitten aloitin tämän pelittömän elämän🥳

Pelaamisesta tullut ahdistus on hävinnyt, jopa niin että tekee mieli pelata.

Tässä kuussa menen ensimmäistä kertaa vertaistukiryhmään, katsotaan mitä ajatuksia sieltä saa 👍

Nyt lyhyt teksti ja näin jatketaan!
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 5.9.2020 18:34:55

Vielä pitää sanoa, että tänne kirjoittelusta on ollut yllättävän paljon hyötyä👍
Luen myös paljon muiden viestiketjuja, olen vähän koukussa nyt sitten tänne :D
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen