Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.10.2020 22:33:09

Kiitos kaikille, lämmitti vanhan sydäntä :D
Viikonloppu on sujunut ihan hyvin, tänään oli tosin ihan järkky mielihalu kaikkeen epäterveelliseen ruokaan, sipseihin ja pizzaan tmv, ja vähän annoin periksi (Burger Kingin ranskalaiset). Huomenna mulla on verikokeet ja testit ja seuraavalla viikolla sitten tulokset ja tarkastus, ja influenssarokotus. Onneksi työnantaja tarjoaa nämä!

Hyvä mieli ja olo mulla on, töissäkin kaikki hyvin, mitä nyt yksi työkaveri on rasittava mutta ei se onneksi pahasti haittaa. Itsehän tietysti koskaan en ärsytä ketään varmasti :lol:. Uusi viikko ja vanhat kujeet, tylsyyttä tihkuvaa arkea, mikä on just nyt parasta mulle.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 8.10.2020 19:06:20

Viisi viikkoa raittiina! Ihanaa kun voi lalea viikkoja eikä enää päiviä :D
Tällä viikolla ei ole edes tehnyt tiukkaa, enemmän niitä mielihaluja tulee viikonloppuisin. Ja olen 5 kiloa laihtunutkin. Just nyt ei ole valittamista, suunta on hyvä.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 9.10.2020 06:22:06

Hienosti menee! Tsemppiä vaan ja kyllä se rohkaisee kun tuloksia alkaa tulla kaikilla mittareilla ja mieli on virkeä🙂
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 11.10.2020 12:50:46

Nyt mennään pöivää 38 eikä ongelmia juomishalujen kanssa! Eilen vietin ihan jörkyttävän sipsien mässäilypäivän, en taida viikkoon mennä vaa'alle... :D Tänään olen ahkeroinut; kävin kaupassa, siivosin, kävin suihkussa, tein lihapullataikinan, laitoin pyykit koneeseen, ja nyt juon teetä ja katselen dokumenttia. Töitä pitää hetki tehdä myöhemmin, nyt vain rentoudun hetken. Huomenna taas uusi viikko, todella outoa että mennään jo pitkälle lokakuuta!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 15.10.2020 19:30:49

No niin, 6 viikkoa raittiina ja edelleen menee yllättävän vahvasti :). Irwinhän totesi ettei tippa tapa, mutta Irwinin oma elämä taas todisti käytännössä toisin. Ei mulle (vielä) ole tullut ajatusta että mitäs se pari lasillista, helpostihan mä nytkin raittiutta jatkoin, mähän olen taas jo ihan kohtuukäyttäjö, mutta olen varma ettö jossain vaiheessa näitäkin ajatuksia alkaa tulla.

Mun yks kaveri, toinen joille kerroin heti etten juo, on nyt alkanut enemmän puhua myös omasta juomisestaan ja kuinka hänen pitäisi myös olla juomatta. Ja totta se on, hänellä kuluu viiniä ja olutta reippaasti tällä hetkellä. Olen omalta osaltani alkanut tsempata höntö myös siihen suuntaan.

Tällä viikolla on ollut huonot ulkoiluilmat kun vettä satanut joka pöivä, mutta onneksi viikonlopun ennuste on parempi niin pääsen kunnolla ulkoilemaan ja nauttimaan kauniista syksystä. Toivottavasti ennuste myös säilyy sellaisena! Tsemppiä kaikille tähän loppuviikkoon, jatketaan raittiina!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 16.10.2020 13:58:07

Kiitos kirjoituksestasi. Toisten ajatuksista saa voimia omaankin taapertamiseen. Mukavaa viikonloppua :)
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 17.10.2020 16:48:06

^ Kiitos! Ja näinhän se on, joissain asioissa muista saa voimaa. Eilen teki mieli viiniä jonkin aikaa, mutta se onneksi meni ohi ja sen jälkeen kaupassa ei enää tuottanut ongelmaa kävellä viinipullojen ohi. Hirveä mässäily kyllä ollut päällä eilisestä lähtien, parempi tietysti kuim juominen mutta silti ei hyvä! Nyt kerään energiaa jotra saisin nostettua persaukseni sohvalta ja siivoaisin.

Huomenna tapaan kaverin, tiedossa museo ja kävelyä puistossa joen rannalla.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 17.10.2020 23:22:41

Hei. Hienoa että et ostanut viiniä 🤗 On niin tuttu tunne tuo, kun tekee mieli, vaikka tietää kuinka se sitten menee.

Olen vasta ihan alussa tai ehkä lopussa, en tiedä. Olen kyllä ihan alkoholisti, mutta sitä ei vielä kukaan tiedä. Ja miten tämä on Suomessa mahdollista? Hoidan työni hyvin. Yrittäjä mieheni on aina töissä, ei huomaa mitään. Isäni on hiekkahoidossa (haudattu alkoholisti), äitini asuu hoivakodilla (sairastaa masennusta). Veljeni on samanmoinen kuin minä, tai juo kyllä enemmän, mutta hänkin hoitaa työnsä mallikelpoisesti. Olen vaan jatkuvasti kovin väsynyt. Tytär 17 v on alkanut nyt huomaamaan äitin huonot olot. Taloustilanne on hyvä. Olen vaan niin pohjattoman väsynyt. Mietin usein haenko apua vai jaksanko vaaa eihän mulla edes ole ongelmaa. Juon joka päivä jotain jotta jaksan taas. Oliko tyhmää kirjoittaa tänne. En tiedä, olenko alussa vai lopussa. Laskin juuri
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 19.10.2020 14:17:34

Kuulostas tutulta, itse onnistuin kaikilta salaamaan juomiseni ja hoidin aina työni. Se väsymys on aivan kamalaa, ja eron huomaa jo viikossa, nopeamminkin. Mulla on jo päivä 46 ja ero on jo kuin yö ja päivä. Ainahan joskus väsyttää, mutta se on erilaista, juodessa se väsymys on niin totaalista ettei itselläni ainakaan mikään muu aiheuta sellaista.

Kirjoita niin paljon kuin sinusta tuntuu, välillä on itsekin suoltanut vain sanoja joissa ei ole mitään järkeä, mutta se auttaa. Olen itsekin vasta raittiuden alussa mutta toivon pystyväni tsemppaamaan muitakin alkuun. Taaperretaan yhdessä :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 19.10.2020 19:32:33

Taaperrusta eteenpäin. Olin ilmoittautunut eräänlaiselle käsityökurssille, joka alkoi tänään. Ma iltana, tsiisus sentään. Väsytti lähteä, mutta niin vain menin. Kivaa oli. Kyllä tämä tästä ♥
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 20.10.2020 19:41:11

^ Hienoa! Itsellänikin monesti lähteminen vaikeaa, ja asioiden aloittaminen samoin. Se tunne kun saa aikaiseksi on hieno, ja voi olla itsestään ylpeä kun on tehnyt jotain. Joskus se että saa tiskattua tuntui alussa jo voitolta. Huomenna menen kuulemaan terveystarkastukseni tulokset, hieman jännittääkin jopa vaikka aina mulla kaikki arvot ollut ok, painoa lukuunottamatta.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 21.10.2020 10:54:57

Minunkin pitäisi käydä kokeissa, olen sitä lykännyt. Arvot olleet suht ok, ei sillä, mutta inhoan verikokeita. Varmaan lähetekin mennyt vanhaksi, pitäisi pyytää uusi. Ylipainoa on jonkin verran, vaikkakin olen noin vuodessa saanut 10 kiloa pois. Koronan myötä saliharrastus keväällä hiipui ja sitä myötä olen huomannut tissuttelun lisääntyneen. Ei hyvä. Ja tyhmää tissutella. Oikeasti tosi tyhmää. Liikuntaa lisää😅
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 21.10.2020 19:32:39

Kolesteroli ja verenpaine on siinä rajoilla, joten puolen vuoden päästä on niiden osalta uudet testit. Yllättäen maksa-arvot edelleen hyvät, 10 vuoden juominen ei niitä koskaan nostanut... Ja kaikki muut testit ok. Mulla on ylipainon lisäksi myös perintötekijät korkeaan verenpaineeseen ja kolesteroliin ja lääkörin mukaan se tarkoittaa keskitason riskiä. Sipsin mässyttäminen ja alkoholi pois, näillä pääsee jo pitkälle! Ja painoa alas, vaikka kuinka hitaasti, eiköhän arvot parane näillä ohjeilla. Ylipainoahan mulla on vähintäön 25 kg, mielelläön 30-35 kg pois, mutta mennään nyt kilo kerrallaan tai vaikka gramma kerrallaan!

Kannattaa käydä terveys tarkistuttamassa, ja ehdottomasti kertoa totuus lääkärille jotta saa kaiken avun mitä tarvitsee.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 21.10.2020 20:25:16

Hienoa! Hyvät tulokset sinulla kokeista. Nyt vaan tosiaan vähitellen painoa pois niin kolesteroli peikkokin pienenee, samoin verenpaine. Mulla on todettu diabetes 2. Vahva perimä siihen. Lääkkeellä pysyy hyvin tasapainossa. Todettu jo 16 v sitten. Toivon saavani vielä toiset 10 kg painoa pois, niin saattaisin ehkä päästä lääkkeestä eroon. Verenpaine mulla yleensä aina vähän alhainen. Mutta tosiaan, olisi mun syytä käydä kokeissa. Sain kyllä viimeksi lääkkeen uusittua ilman kokeita, luulin ettei onnistuisi. Mukavaa talven tuloa! Pysytään raittiina♥️ ja kirjoittelehan kuulumisia, mukava lueskella😊
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 22.10.2020 06:02:31

Mulla paino lähtee rajuun laskuun kun muutan kolme asiaa:

1. Rasvat n. 10 % tai alle kokonaiskulutuksesta
2. Kaikki turhat ja lisätyt sokerit pois
3. Säännöllinen ruokailu

En tajua kaikkea sitä dieetti hömppää mitä joka paikasta saa lukea. Noilla saa nopeasti tuloksia ja saa syödä paljon ja terveellisesti. Eli esim. kanaa, kalaa, tofua, kasviksia, riisiä, perunoita jne. Tasapainoiset ateriat hiilihydraattien ja proteiinin suhteen joka kerta niin pitää nälkää. Ei tarvitse olla nälissään kun tuolla ruokavaliolla saa syödä aika paljon. Itse en laske kaloreita lainkaan vaan pidän vain noista säännöistä kiinni. Reilusta ylipainosta kärsivillä, uskon että paino tippuu useita kiloja kuukaudessa.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat