Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 22.10.2020 19:28:07

7 viikkoa raittiina! Isoja mielitekoja ei ole ollut, vain pieniä hetkellisiä joyen tämän asian suhteen menee oikein hyvin edelleen :)

Kun kövin testeissä, olin ollut kuukauden vasta raittiina, joten silläkin on vaikutuksensa. Mun perusruokavalio on ihan ok, mitäön makkaroita en syö juuri koskaan ja syön paljon kasviksia ja mulla on suht säännöllinen rytmi. Mun heikkoutena on nuo epäterveelliset napostelut... Ja liian vähäinen liikunta. Mutta nyt en enää ostanut kaupasta mitään herkkuja tai snacksia!

Viikonloppu koittaa kohta ja lauantaille vuorossa perusteellinen siivous ja sunnuntaille taas päiväretki läheiseen kaupunkiin kaverin kanssa.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 23.10.2020 22:31:50

Jee jee, kiva kuulla että hyvin sujuu😊 Napostelun tarpeeseen voisi ehkä kokeilla porkkana ja muita kasvissiivuja dipattuna johonkin maustettuun kevyeen.
Mulla ei niin hyvin suju😒 Miehellä tänään yhtiökokous pitkän kaavan mukaan. Ja kävin sitten itselleni yksinäiseen iltaan juomista. Puoli litraa viiniä ja kaksi lonkeroa. Ei monenkaan mielestä paljoakaan, enkä minäkään edes humallu tästä määrästä, mutta silti. Ihan tyhmää. Nukun varmaan huonosti ja olen huomenna väsynyt. Enkä tiedä voiko tänne lopettajiin edes kirjoittaa tällaisia juomisjuttuja, tämä pieni juominen on niin tuttua mulle. Mutta ikinä en sorru miehen viinakaapille, siitä olen hieman ylpeä 😊 ja enkä minä edelleenkään tiedä onko tämä edes ongelma, vaikka onhan se ongelma jos minusta siltä tuntuu. Huomenna mulla on kampaajalle aika ja käyn myös tapaamassa iäkästä äitiäini. Maski naamalla. Kivaa viikonloppua🤗
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 24.10.2020 00:51:05

Heips!
Hyvin voit kyllä kirjoitella juomisen määristä. Oli ne sitten vähän tai paljon. Minusta on mukava huomata että sinulla on rajat juomiselle. Pienikin määrä voi olla ahdistava. On niin yksilöllistä, ja elämän tilanne jokaisella omansa.
Minulle 112 annosta viikossa oli normaalia kulutusta vielä muutamia vuosia sitten. Nyt yksikin keskiolut juotuna olisi katastrofi. Ei fyysisesti, mutta psyykkisesti se olisi paha juttu.
Jääkaapissani on kyllä nytkin yksi siideri odottamassa nauttijaansa, enkä se ole minä.
Mukavat vknl.
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 24.10.2020 08:35:49

Sama juttu mulla kuin Putkiksella, tuntuisi katastrofilta jos tällä hetkellä ratkeaisin edes yhteen olueen. Pettäisin itseäni ja kokisin että kaikki mitä olen nyt rakentanut romahtaisi. Henkisesti olisi taas aika raskasta aloittaa tavallaan alusta vaikka niin tulisin kuitenkin tekemään. Olen päättänyt että vaikka ratkeaisin niin heti pitää palata päihteettömyyteen tielle ja hakea apua. En halua enää juoda.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 24.10.2020 14:42:33

Ilman muuta juomisesta ja määristä voi tänne kirjoittaa ja niin moni tekeekin! Itsekin olen siitä paljon avautunut, nyt onneksi avaudun juomattomuudesta :). Mulla tuntui että käänne tapahtui tuossa viime repsahduksessa 7 viikkoa sitten. Se oli määrällisesti repsahduksistani pienin, 2 annosta, mutta sen jälkeen joku mun aivoissani on vaan napsahtanut eri asentoon. Eilen koin taas pienen tiukan hetken, mutta pääsin siitäkin yli.

Tänäön olen viettänyt laiskaa lauantaita, ehkä siirrän siivoamisenkin huomiselle ellen tästä vielä inspiroidu. Ruokaa kuitenkin laitoin, nyt vain katselen töllöstä aurinkoisia ohjelmia.

Marjaterttuleppäkerttu, kirjoita niin paljon kuin haluat juuri siitä miltä sillä hetkellä tuntuu! Toivon sulle tsemppiä ja voimia että saisit myös raittiuden alkuun. Kyllä me pystytään tähän yhdessä :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 29.10.2020 19:50:14

8 viikkoa juomatta! Olen niin ylpeä itsestäni, tämä on jo pitkä aika! Viimeisen viikon aikana on ollut juomishaluja enemmän kuin kuukauden aikana yhteensä, mutta silti retkahtaminen ei ole ollut lähellä. Hallitsen tämän kyllä hyvin vielä tällä hetkellä ainakin. Vajaa viikko niin tulee jo 2 kk mutta en halua ajatella montaa päivää pidemmälle.

Huonona asiana on se että mun cola zero - addiktioni on riistäytynyt! Se pitää hillitä seuraavaksi, kamalan epäterveellistä. On niin ihanaa kun pää ei ole sumeana eikä väsytä koko aikaa, koti on siisti koko ajan, saan (yleensä) kunnon yöunet, töissä kaikki on ok... Tavallista arjen pientä elämää, joka just nyt on mulle hyväksi. Aloitan ensi viikonloppuna myös yhden kielikurssin, kerran viikossa 12 kertaa! Sellaiseenkin on nyt jaksamista.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Miika » 30.10.2020 21:20:00

Hienoa Mirella. Tulen kahden viikon päässä takana :)
Itse vaihdoin sokerittoman jaffan vissyyn, kun sitä upposi kolme litraa päivässä. Vaikka sekin on parempi kuin alkoholi.
Miika
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 1.11.2020 19:22:32

Huippuhienoa Mirella! Tämä plinkki ei ole nyt antanut minun tänne kirjoittaa. Lukkiutuu jotenkin kummasti muutamien lauseiden jälkeen. Lähetän tämän nyt heti, jospa lähtisi matkaan.
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 2.11.2020 13:53:05

Kiitos molemmille, olen itsekin tästä jo ylpeä! Pari pöivää niin tulee jo 2 kk mikä taitaa olla ennätys hyvin hyvin pitkään aikaan. Tuli sitten käytyä koronatestissäkin, negatiivinen kuten odotinkin, ja ihan terveenä täällä ollaan muutenkin.

Pitääkin kokeilla tuota colan vaihtamista kivennäisveteen jos se auttaisi edes vähentämään. Alan olla vähän väsynyt, henkisesti siis, joku kunnon rentoutuminen pitäisi saada tehtyä mutta ei nyt oikein ole varaakaan. Taloudellisesti pärjään kyllä mutta säästöön ei jää juuri mitään. Sitäkin puolta pitäisi suunnitella paremmin. Olisiko jollain kokemusta hyvästä sovelluksesta oman talouden seurantaan?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 2.11.2020 16:15:35

Moi. Kylse raakasti itsellä oli, että kaikki ruokaostoskuitit tarkasteluun kuukauden ajalta ja sitten seurannan kautta eli ihan käsin kirjoittamalla joka kuun käytetty summa ylös ja siten sain summia pienemmäksi ja niin kävi ja 400 € vaihtui kuussa alle kahdensadan lukemaksi. Ihminen ylipäätään ostaa turhaa kamaa, oli se sitten syötävää tai esineellistä romua ja karsimalla saapi ihmeitä aikaiseksi - heti.

Tienestit, kk-tulot ja tilisaldo vaikuttavat ja suurimmalla osalla tyypeistä ei ole pinkka kunnossa tai ei olla miljonäärejä, joten tää toimii.
Mitä sitä köyhimys ees tarvii, kun on kaikki vehkeet ja laitteet, asunto ja vaatteet ja tarvittavat harrastevälineet - safka on suurin kuluerä. Itse tulee tehtyä teollisia määriä safkaa pakkaseen, josta sitä kaapii naamariin ja ottaa työpaikalle, sekin on tonnien säästöä, after all.

Ja tietenkin, kun ei enää dokaa ja luuhaa kapakeissa, jotka tosin eivät ole aukikaan tai en tiiä niiden aikatauluistakaan, enää :D

:arrow:
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja todella vakavasti seurustelevana petterinä vuodesta 2018
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.11.2020 20:35:26

KAKSI KUUKAUTTA RAITTIINA!!

Tuntuu toisaalta mahtavalta että olen pystynyt tähän, toisaalta taas olen niin ankara otselleni että samalla soimaan itseäni etten ole jo pudottanut 10kg ja juokse 10km monta kertaa viikossa.

Tällä viikolla ei ole tehnyt edez tiukkaa, cei ole ollut juomishaluja oikeastaan lainkaan. Tuon talouden seurannan aloitan heti seuraavasta palkasta. Baareissa dokailu ei ole mun juttuni ollut juuri koskaan joten sinne ei rahaa mene, ravintolassa syön joskus mutta harvoin. Haluan vain saada vähän säästöön, siksi haluan taloutta suunnitella tarkemmin.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 4.11.2020 21:43:07

10km juoksemista ennen kannattaa yrittää 5km pikistä eli pikakävelyä, sitten myöhemmin vasta juoksemista :D monet aloittaa liikunnan aikas kovalla rääkillä vaikka pitäisi hitaasto nostattaen aloittaa
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mummeli » 4.11.2020 23:37:19

Hei Mirella. Minä kirjoittelen tuolla vähentäjien puolella, mutta tulin toivottelemaan onnea kahdesta kuukaudesta. Minulla sama mäörä mittarissa. En ole laihtunut yhtään, liikaa menee kaikenlaisia herkkuja. Olen kyllä käynyt lenkillä lähes joka päivä, taitaa sekin johtua tupakan puutteesta, kun alotin lakonkin. Tsempit vielä sulle.
Mummeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.11.2020 07:24:29

Heh, kommentoidaan vielä tähän liikunnalliseenkin osioon. Kolmen tonnin cooper-kuntoon pääseen ihan päivittäisellä rivakalla ja dynaamisella kävelyllä. Olen itse testannut menetelmän monesti elämän aikana juoksematta askeltakaan, sillä en ole juoksumiehiä. Myös lihasta tulee roppaan hyvin helpolla, mutta säännöllisellä ja monipuolisella reenillä "jopa" meikän ikäryhmässä. Jaksaminen, nukkuminen ja kaikki elämän toiminnot on aivan eri tasolla, kun on fyysisesti kondiksessa. Suosittelen kaikille !
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja todella vakavasti seurustelevana petterinä vuodesta 2018
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 5.11.2020 20:49:05

Kiitos Mummeli! :)
Muilta meni sitten ohi niin että heilahti, mutta ei se mitään, sellaista sattuu :D

Tämä on ollut töiden puolesta toooodella pitkä viikko, onneksi huomenna LOPULTAKIN on perjantai. Odotan todella viikonloppua, paljon puuhaa on luvassa muttei mitään pakkotekemistä, paljon kivaa vaan :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat