Olet täällä

Poikaystävän huumeiden käyttö

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Poikaystävän huumeiden käyttö

ViestiKirjoittaja HuolestunutK » 24.1.2021 20:33:02

Suhteemme on varsin alussa poikaystäväni kanssa ja haluan purkaa ajatuksia tänne. Hän on avoimesti kertonut minulle että on joskus käyttänyt huumeita. (mm. Amfetamiinia, ekstaasia,sienet)
En tiedä miten minun tulisi suhtautua poikaystäväni huumeiden käyttöön. Itse olen joskus polttanut kannabista, mutta olen pääsyt eroon polttelusta. Alkoholia käytän, mutta harvoin.
Viime iltana poikaystäväni oli ystäviensä luona. Kotiin tullessaan kertoi minulle, että oli ajatellut ottavansa amfetamiinia ystäviensä kanssa. Koska ainetta ei ollut kellään, ei ollut käyttänyt. Samoin oli viikolla syönyt sieniä ja juonut 4päivää putkeen.

Hän kysyi miltä minusta tuntuisi jos hän käyttäisi amfetamiinia silloin tällöin. (mikä herättää minussa ajatuksen että aikoo tulevaisuudessa ainetta käyttää) ilmaisin että en pitäisi siitä.

ymmärrän että hänellä voi olla riippuvuus ja arvostan että hän puhuu asioista avoimesti. Välillä tuntuu että häntä on vaikea ymmärtää, koska haluaa tuoda huumeet elämäänsä. (muutama kk sitten kysyi saako käyttää ekstaasia) tuntuu että haluaa minulla hyväksynnän huumeiden käytölle.

Osittain mietityttää myös suhteemme tulevaisuus tämän myötä. Rakastan häntä mutta päihteitä en näe elämässäni.
HuolestunutK

Re: Poikaystävän huumeiden käyttö

ViestiKirjoittaja Heikkopää » 24.1.2021 23:00:19

Kannattaa etsiä uusi poikaystävä heti alkuunsa. Kuulostaa kaikin puolin siltä, että ainut suunta tuossa suhteessa on alaspäin.
Heikkopää
Miedosti panostava jäsen

Re: Poikaystävän huumeiden käyttö

ViestiKirjoittaja Johanna » 26.1.2021 20:02:41

Hei, HuolestunutK!

Kerrot poikaystäväsi halusta käyttää huumeita. Jos suhteenne on alkutaipaleella niin kannattaa ensimmäiseksi nostaa ns kissa pöydälle ja keskustella aiheesta. Jos sinusta tuntuu, että hän hakee sinulta hyväksyntää huumeiden käytölleen ja sinä näet huumeettoman tulevaisuuden, ovat näkemyksenne kovin kaukana toisistaan.

Kerrot myös, että poikaystäväsi on avoimesti kertonut huumeiden käytöstään. Mieleeni tuli, että kuinka kauan hän on ollut käyttämättä huumeita, vai ovatko huumeet jossain muodossa olleet hänellä elämässä mukana koko ajan.

Mieti valmiiksi kysymykset, mitä haluat tietää, ja rauhallisella hetkellä keskustelemaan. Hän on varmasti halukas asiasta keskustelemaan, koska selkeästi hyväksyntääsi huumeiden käytölle haluaa. Ei varmasti tule olemaan helppo keskustelu, mutta voi avata silmiäsi monella eri tasolla. Tule jatkossakin kertomaan mitä sinulle kuuluu.

Tsemppiä!

Terveisin
Johanna
Johanna
Vertaiskeskustelija

Paluu Vilpola