Olet täällä

Lopullisen selviytymisen alku

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lopullisen selviytymisen alku

ViestiKirjoittaja rafu65 » 1.3.2021 20:55:58

xxx
Viimeksi muokannut rafu65 päivämäärä 18.4.2021 09:18:54, muokattu yhteensä 1 kerran
pakko raitistua
rafu65
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rafu65 » 16.3.2021 20:14:36

xxx
Viimeksi muokannut rafu65 päivämäärä 18.4.2021 09:18:12, muokattu yhteensä 1 kerran
pakko raitistua
rafu65
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Targett » 22.3.2021 18:26:14

rafu65 kirjoitti:Hei Target, sinusta ei ole kuuulunut pitkään aikaan. Miten sinulla nyt menee? Oletko jatkanut raitistelua?
Toiivottavasti kaikki on ok. Jos jaksat ja haluat, kerro kuulumisiasi.

Minulla menee nyt vaihteeksi hyvin. Ylihuomenna torstaina tulle neljä viikkoa raitista aikaa täyteen. Olo on nyt kyllä ihanan hyvä. Ja nyt on uskoa, että pystyn jatkamaankin ilman alkoholia.

Ja onneksi ollaan matkalla kohti kevättä!

Hei rafu, kiitos viestistä. Minun piti kirjoittaa tänne jo aiemmin lisää, mutta en tehnyt sitä. Ajatukset olivat alkoholissa. Nyt on mennyt neljä viikonloppua perätysten alkoholin parissa. Kolme ensimmäistä meni vain lauantaikänneinä, mutta tämä viimeisin meni perjantai- ja lauantaikänneinä ja sunnuntain pienenä korjaussarjana. Toisin sanoen se sama mopo jolla ajoin joulukuussa ojaan on nyt naarattu takaisin käyttöön. Arkisin osaan olla dokaamatta. Viikonloput ovat vaikeita. Nyt olen kuitenkin motivoitunut uudelleen raitistelemaan, sillä pelkotiladarra on kestänyt noin vuorokauden verran. Vasta nyt viimein alkaa helpottaa, mutta on mahdollista että ensikin yö on painajaismainen. Tämä on kaikkinensa todella hajottava olotila, voi hitto kun tämän muistaisin elävästi seuraavan kerran kun tekee mieli tarttua pulloon. Lisäksi unirytmit ovat miten sattuu ja rahaa on mennyt järjettömiä määriä - taas kerran.

On vaikea sanoa, mistä kaikesta retkahtaminen johtui. Kyseessä lienevät samat syyt kuin aiemminkin, tai "syyt" - niitähän piisaa aina. Tyytymättömyys työhön, korona-ajan yksinäisyyys, ikävä humalahakuisuutta... Tällä kerralla myös todella kovat huumehimot yltyivät. Luojan kiitos en tehnyt mitään niiden eteen, vaan pyrin lopulta vain dokaamaan demonini pois mielestä. Osaisipa olla juomatta. Osaisipa nauttia ja iloita pienistä asioista elämässä. Miksi se on niin saakelin vaikeaa?

Ihana kuulla, että sinulla menee hyvin. Neljä viikkoa on hieno saavutus ja siinä ajassa huomaa ehdottomasti jo muutoksen olotilassa. Ehkä minullakin on nyt kausittaisuuden se parempi vaihe alkamassa. Tämän krapulan päälle se kannattaa rakentaa. Millä tavoilla olet pysynyt raittiina? Otan ehdottomasti vinkkejä vastaan. :)
Minä määrään.
Targett
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja rafu65 » 1.4.2021 20:03:54

xxx
Viimeksi muokannut rafu65 päivämäärä 18.4.2021 09:17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
pakko raitistua
rafu65
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rafu65 » 13.4.2021 17:42:54

xxx
Viimeksi muokannut rafu65 päivämäärä 18.4.2021 09:16:26, muokattu yhteensä 3 kertaa
pakko raitistua
rafu65
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Targett » 14.4.2021 18:05:45

rafu65 kirjoitti:Enpä tiedä, Target, mitä ajatella. Ylihuomenna olisi tullut täyteen kaksi kuukautta raittiutta. Tänään juon....Rafu

Hei rafu! Olet kuitenkin selvinnyt todella pitkän ajan. Kaksi kuukautta eli noin 60 päivää vs. noin 58 päivää, aivan upea saavutushan tuokin on. Älä missään nimessä ajattele siten, että tuo aika olisi jollakin tavalla hukkaan heitettyä. Millainen olo sinulle tuli juomisesta? Mikä oli syy juomiseen vai oliko sille syytä? Miltä alkoholi maistui?
Minä määrään.
Targett
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja rafu65 » 14.4.2021 18:51:05

xxx
Viimeksi muokannut rafu65 päivämäärä 18.4.2021 09:14:55, muokattu yhteensä 1 kerran
pakko raitistua
rafu65
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rafu65 » 14.4.2021 19:56:02

xxx
pakko raitistua
rafu65
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Targett » 20.4.2021 10:25:51

Huomenna tulee täyteen 30 vuorokautta. Varsinaista vaikeaa hetkeä ei ole ollut, viime viikolla taisi yhtenä päivänä tulla mieleen että miksipä ei. Kevät ja kesä tuntuu olevan helpompaa aikaa olla selvänä kuin pimeä ja masentava talvi. Jalkakin alkaa olemaan kunnossa *kopkop* joten liikkumiseen voi panostaa taas kunnolla.

Vappu on minun lempparijuhlani. Sitä en ole tainnut viettää selvänä viime vuosina koskaan. Tällä kertaa näin tulee käymään. En välitä juurikaan simasta enkä yleensä normaaleista limsoista, mutta löysin muutamia päiviä sitten Pepsi Max Cherryn eli kirsikanmakuisen kolajuoman. Kilistellään vappuna sitten sillä. :)

Olen kehittänyt mielessäni tavoitteen olla kesän yli juomatta. Uskoisin, ettei sen jälkeen enää oikeasti tee mieli juoda. Menen silti päivä kerrallaan ja varsinkin viikonloppu kerrallaan.
Minä määrään.
Targett
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Targett » 4.5.2021 10:23:53

Likimain puolitoista kuukautta takana. YLEn artikkelissa puhuttiin termistä nimeltä sober-curious, eli kiinnostus alkoholittomaan elämäntapaan ilman varsinaista absolutistiksi ryhtymistä tyyliin "nyt olen absolutisti enkä enää juo". Kaikenlaisia termejä sitä keksitäänkin. Ei tuossa toki mitään vikaa ole, varsinkin jos ihmiset haluavat testata kyseistä elämäntapaa. 8)

Eilen join 0,0% IPA:n. Yllättävän maistuvaa ollakseen alkoholitonta olutta. Oluen makua ei juurikaan ole tehnyt mieli, kuten ei viininkään. Eikä oikeastaan päihtymystilaakaan. Hankkiuduin jopa jääkaapissa olleista, sinne taannoin unohtuneista olusista eroon luovutettuani ne kaverille. Tiedän, että se vaikea hetki (tai ne vaikeat hetket) iskevät vielä, jolloin on hyvä ettei alkoholia ole liian lähellä.

Täällä paljon hehkutettu Annie Gracen Selvin päin on muuten mahtava teos. Olen aivan loppumetreillä äänikirjaversiossa ja täytyy tunnustaa, että tällainen aivopesu on vakuuttanut minut. Suosittelen opusta jokaiselle, olipa alkoholi henkilölle ongelma tai ei.

Näillä kohti lähestyvää kesää. :)
Minä määrään.
Targett
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Targett » 3.6.2021 07:21:59

Pian 2,5 kuukautta takana. Ei varsinaisia vaaranpaikkoja retkahtamiselle, paitsi ehkä eräs suurehko pettymyksen tunne. Ryhdistäydyin kuitenkin melko pian tuon jälkeen ja lohdutin itseäni suklaalla.

Outona mielitekona on kuitenkin ollut salmiakkikossu. Liekö kesähelteellä osuutta asiaan? Voisi yrittää tehdä salmiakkijuotavaa karkeista itse. :D Toisaalta pari kertaa on tullut vastaan röökiä polttava nuori, jonka silmistä ja olemuksesta paistaa läpi suloinen humala, mahdollisesti jopa pieni kannabiksenkäryinen tunnelma. Jokin siinä vetoaa puoleensa, mutta ei magneetin lailla. Enää.

Salaisuutena tähän pisteeseen pääsylle on varmasti kaunis luonto ja siitä nauttiminen, itsensä pitäminen sopivan kiireisenä ja miellyttävä olo, jota ei halua pilata krapulalla. Kyllä tämä palkitsee.

Tsemppiä kaikille taistelussa alkoholia vastaan ja mitä kauneinta kesää.
Minä määrään.
Targett
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat