Olet täällä

Kortit lyöty pöytään

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kortit lyöty pöytään

ViestiKirjoittaja Chicha » 8.3.2021 11:49:52

Moi!

Onhan 400 pariin kuukauteen tosiaan säästöä kuitenkin ja jos en aikaisemmin ollut saanut tehtyä kuin velkaa, niin ei pitäisi valittaa. Ajattelin vaan alunperin, että saisin säästettyä vähintään 400 joka kuu :roll: No näihin laskelmiin en tietysti laskenut autoa ym., joten hieman on joutunut tavoitteita laskemaan. Yritän nyt sitten joka kuukausi edes hieman laittamaan rahaa sivuun.

Rajoitteet tietysti kiristää hieman mieltä, kun omakin harrastus yli puoli vuotta jo tauolla. Onneksi täällä ei kuntosalit ainakaan toistaiseksi ole menneet kiinni, koska sitten ottaisi kupoliin isomminkin :twisted: Urheilu on kuitenkin sellainen asia mihin olen hyvällä tavalla koukussa ja siitä saa pirteyttä ja voimaa arkiaskareihin. Täytyy kyllä tunnustaa, että äsken sain jopa rajoituksista hieman mielihyvää, kun ostin vaimolle naistenpäiväksi pienen kukkakimpun ja villaneuleen, jonka jälkeen tilille jäi taas huimat 5e. Hetken harmittelin, että olisi ollut kiva viedä hänet syömään ulos, mutta sitten välähti, että eihän täällä edes taida päästä nyt minnekkään, joten no worries :lol:

Hyvää naistenpäivää palstan naisille!
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 9.3.2021 11:17:00

Tänään tuli nähtyä taas pienen tauon jälkeen peliunta. Laitoin 20 senttiä johonkin kenomaiseen pelikoneeseen ja painoin nappia. Osumia alkoi tulla ihan uskomaton määrä ja yhtäkkiä tajusin voittaneeni 35 000 euroa. Painoin voitonmaksua ja tunsin itseni onnelliseksi, samalla kahmien tipahdelleita kolikoita ties minne. Mietin kuinka taloudellinen tilanteeni parani hetkessä, mutta samalla aloin pohtimaan, että kerronko tästä muille. Tunsin häpeää siitä, että olin jälleen pelannut ja samalla pelihimon tunnekin alkoi vahvistua. Aloin suunnittelemaan kuinka jätän osan voittamistani rahoista pelaamista varten, koska nythän minulla on paljon rahaa ja voin osan siitä pelata. Samalla päätin, että en kerro tästä kenellekään...

Tuntui lopulta helpottavalta herätä. Tajusin, että olen se sama köyhä jätkä, jolla on vitonen rahaa tilillä, mutta jonka omatunto on puhdas. Eikä minulla todellisuudessa edes mikään katastrofitilanne rahojen suhteen ole, koska muutama satanen tulee ihan lähiaikoina. Tiedä vaikka olisi jo tänään tullut, nettipankkiinhan en pääse yksikseni tsekkaamaan :) . Pelurit vain monesti hakee sitä helppoa reittiä. Unelmaa jostain isosta voitosta, joka pyyhkisi kaikki ongelmat ja tekisi elämästä yhtä tanssia. Enköhän minä kuitenkin ole nämä unelmat unelmoinut, rakastan nykyisin enemmän tätä raakaa todellisuutta 8)

Hyvää pelaamattomuutta ja pirujen kanssa painimista kaikille :mrgreen:
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 14.3.2021 14:25:12

Huomenna on taas sitten palkkapäivä. Tänään tuli lyhenneltyä hieman luottokorttivelkaa ja sitä jäi maksettavaksi 133 euroa. Ei nyt hirveästi, mutta tietysti vähän harmittaa, että joutuu palkasta heti maksamaan edellisen kuun menoja ja siten aloittamaan seuraavat 30 päivää "miinukselta". Toivottavasti säästöön saisi laitettua enemmän kuin 200 euroa, niin saisi oma koti-projektia eteenpäin :) Opintolainaan tein ylimääräisen 34 euron lyhennyksen, joten hitaasti viedään sitäkin nollaa kohden. Pelaamattomuus on tällä hetkellä melko vaivatonta ja hyvä niin. Ainoa mikä hieman harmittaa on, että työt sotkevat GA-ryhmään osallistumista. Useaan viikkoon en ole nyt päässyt ja taitaa kaksi seuraavaakin jäädä välistä. Ennen pääsiäistä kuitenkin pääsee, joten onpahan mitä odotella.

Hyvää pelitöntä sunnuntaita kaikille!
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 17.3.2021 18:37:33

Lyhyt päivitys omaan rahatilanteeseen. Luottokortti maksettu nollille ja opintolainan saldo näyttää 5 067,72 euroa. Seuraava lyhennys viekin summan alle viiden tonnin ja kyllähän se 4 990 näyttää heti huomattavasti pienemmälle :D Sitä seuraava tonnia sitten maksetaankin koko loppuvuosi. Säästötilille puolestaan laitoin 500, joten nyt siellä on yhteensä 900 euroa. Loppujen rahojen pitäisi riittää ihan hyvin seuraavaan palkkapäivään.

Hyvää pelitöntä päivää kaikille!
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 25.3.2021 12:05:55

Eräs päivä mietin, että en ole pitkään aikaan nähnyt mitään muita unia kuin unia pelaamisesta. Nyt yöllä sitten uniin tuli kaksimetrinen iilimato, joka vilisti ympäri asuntoani :lol: Ei nyt ehkä kaikkein mieluisin ollut, mutta toisaalta kiva havaita, että siellä omassa pääkopassa on muitakin ajatuksia yöllä kuin pelikoneet. Ehkäpä tämä oli pieni merkki paranemisen edistymisestä :)

Rahatilanne näyttää tällä hetkellä siltä, että tilillä on vajaa 200 euroa. Tiedossa on tulevan yli 200 euron lasku ja lisäksi kuun ensimmäinen päivä lähtee taas opintolainen lyhennys, joten kummoista laskutoimitusta ei tarvita päättelemään, että miinuksella ollaan. Toki saan vielä tuloja jonkin verran ennen seuraavaa palkkaa, joten tuo isompi lasku pitää hoitaa pois luoton puolelta ja maksaa sitten sinne, kun saan rahaa. Lisäksi olen maksanut tässä kuussa lähes koko perheen menot (viimeisimpänä vaimon melkein 300 euron lääkärilaskun), joten ei sinänsä ihme ole, että eurot on loppumaan päin.

Kerrotaanpa loppuun vielä tarina lähimenneisyydestä:

PorcoRosson ketjussa puhuinkin jo hieman valehtelusta. Olen valehdellut elämässäni paljon, ihan helvetin paljon. Koko elämäni on mennyt siihen, että mietin mistä saada rahaa pelaamiseen ja miten peittelen omaa pelaamistani. Tämän seurauksena olen valehdellut ihan kaikille läheisille ihmisilleni. Peliriippuvuuden ikävin puoli varmaankin on, että peluri huijaa siinä useimmiten eniten juuri niitä ihmisiä, jotka ovat kaikkein lähimpänä.

Ilman tippakaan ylpeyttä voin sanoa olevani helvetin hyvä valehtelemaan. Vuosikausia koko elämäni oli sen varassa ja sitä oppi valehtelemaan ihan mitättömistäkin asioista, jotta saisi luotua kokonaiskuvan itsestään "tavallisena" ihmisenä. Ihminen on tietysti sopeutuvainen eläin, mutta välillä sitä itsekin ihmettelee, että miten minä onnistuin oppimaan elämään sen kaiken ympärillä. Yhtäkkiä se kaikki kaaos, tekoselitysten keksiminen ja valheiden pinoaminen toistensa päälle oli ihan normaalia. En edes pahemmin ajatellut sitä, ihan kuin kaikki eläisivät niin. Näin jälkikäteen ajateltuna, tuon "valhepyramidin" sortuminen oli kuitenkin vain ajan kysymys. Ei se yksinkertaisesti voinut enää kestää. Niin suureksi se oli jo vuosia sitten kasvanut.

Viime syksynä olimme vaimoni kanssa kiertämässä kauppoja. En edelleenkään tykkää siitä, mutta silloin inhosin sitä. Ensinnäkään rahaa minulla ei koskaan ollut ja jos oli niin ne olivat korvamerkittyjä pelaamiseen. Päivä oli aivan tavallisen harmaa, niin kuin se pienessä suomalaisessa kaupungissa usein tuppaa olemaan. En siis millään voinut aavistaa, että juuri tuona tylsänä päivänä eläisin elämäni viimeisiä päiviä pelurina.

10 000 euroa. Tämä oli se summa mitä yleensä toistelin, kun vaimo uteli paljonko minulla on rahaa. En tiedä mistä minä tuon summan sain päähäni, mutta jotainhan sitä oli keksittävä. Jos on ollut työelämässä kymmenen vuotta eikä omista autoa, asuntoa tai oikeastaan yhtikäs mitään, niin pakkohan sitä rahaa on tilillä edes hieman olla. Ne keskustelut olivat todella ahdistavia ja usein yritinkin sivuuttaa ne mutisemmalla nopeasti jotain noin kympistä ja sitten pohdinkin jo keinoja yrittää vaihtaa puheenaihetta. 10 000 kuulosti korvaani juuri sopivalta summalta. Ei liian isolta, mutta kuitenkin sellaiselta, että hän ei välttämättä ihmettelisi, että minne minun rahani ovat menneet. Ehkä minä itsekin uskoin siihen, että voisin vähentää pelaamistani ja saada säästettyä tuon summan ja silloin valhe muuttuisi totuudeksi.

Sinä harmaana päivänä minulla oli kuitenkin rahaa 70 euroa. Tai oikeastaan ei ollut, mutta sen verran minulla oli luottokortilla katetta jäljellä. Peliaikoinahan sitä katetta käsitteli aivan kuin se olisi omaa rahaa. Tilillä minulla oli korkeintaan pari euroa ja sitten tietysti ne velat, joista ei tiennyt muut kuin minä ja velkojat.

Kävelimme ja kiertelimme kauppoja ilman sen suurempia suunnitelmia. Toki hän kyseli, että tarvitsenko jotain, mutta enhän minä tietenkään tarvinnut. Erään kaupan kohdalla hänen silmänsä sitten kiinnittyivät kenkiin, jotka maksoivat 90 euroa. Näin heti hänen silmistään, että hän piti niistä. Samalla näin heti tilaisuuden pinota taas yhden valheen pyramidini huipulle. Näihin tilanteisiin olin harjaantunut, vaikka en varsinaisesti edes etsinyt niitä. Ne tulivat vaan selkärangasta, vuosien kokemuksella. Tiesin, ettei hän raaski niitä ostaa, mutta vielä vähemmän hän raaskii niitä minulta pyytää. Sen vuoksi tarjouduinkin ne ostamaan. Vain sen vuoksi, että saisin taas yhden pienen tilaisuuden osoittaa omistavani tuon "noin kympin". Pahalta se tietysti tuntui. Jos minulla olisi ollut hieman enemmän katetta kortilla, niin olisin napannut kengät ja marssinut tiskille. Kukapa mies ei haluaisi tehdä omaa naistaan onnelliseksi lahjoilla. Minulla oli kuitenkin salaisuus, jota piti varjella ja se salaisuus oli tärkeämpi kuin mikään muu. Tärkeämpi kuin yksikään läheiseni ihminen. Jatkoin "suostutteluani" varmaan jonkun 5-10 minuuttia, kunnes hän lopulta tokaisi, että ei oteta niitä ja jatkoimme matkaa. Omatuntoni oli ottanut jälleen pienen kolauksen, mutta samalla olin vienyt tilanteen juuri siihen pisteeseen kuin sen olin suunnitellutkin menevän. Ainoa mitä en tiennyt oli, että tuo valhe oli saanut jo pyramidini heilumaan niin uhkaavasti, että pienikin tuulenvire saisi sen romahtamaan.

Ei mennyt montaa päivää, kun se hetki sitten koitti. Siitä päivästä olen jo tämän ketjun alussa kertonut, joten en nyt kirjoita siitä sen enempää. Minua tuo sinänsä mitätön tapahtuma kauppakeskuksessa jäi kuitenkin vaivaamaan. En oikeastaan edes tiedä miksi, koska ei se kuitenkaan ollut kuin yksi valhe lukuisten muiden joukossa. Jostain syystä se kuitenkin oli jäänyt kummittelemaan mieleeni. Noin reilu viikko sitten kävimme jälleen pyörimässä kauppakeskuksessa ja vaikka en edelleenkään siitä suuremmin välitä, niin tällä kertaa minulla sentään oli rahaa, sekä puhdas omatunto. Aikamme kierreltyämme ne samat kengät osuivat eteemme. Hinta oli tosin puolessa vuodessa tippunut 65 euroon, mutta samaa arvonlaskua ei näkynyt vaimoni silmissä. Tällä kertaa en jäänyt suostuttelemaan, vaan käskin sovittaa kenkiä ja marssin kassalle ne ostamaan. En minä tietysti sillä teolla hyvittänyt vuosien valehtelua, mutta tunsin tehneeni jotain oikein. Vaimolleni en asiaa selittänyt, ei hän sitä kuitenkaan ymmärtäisi.

Hyvää pelaamatonta päivää kaikille!
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja ytrewq » 25.3.2021 22:36:31

Rakkaus on sokea.

En halua yllyttää ketään valehtelemaan, mutta voin laittaa oman mielipiteen mihin luottamuksen saaminen valheiden verkossa perustuu. Sillon kun tarpeeksi valehtelee alkaa elää mukana siinä omassa tarinassa. Tuo valheiden tarina on täysin totta niissä omissa valheissa ja, jollain tavalla tai jopa aivan täysin alkaa itsekin uskomaan niitä.

Yksi vanha telkkariohjelma vielä rakkauspetoksista https://youtu.be/6upFr7Vagrw
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chicha » 27.3.2021 21:05:32

Viikonloppu menee töissä. Varsin stressaavat ja pitkät päivät nyt edessä. Tänään en saanut tehtyä ihan niin paljon hommia kuin olisin halunnut, joten huomenna herään tuntia aikaisemmin tekemään töitä. Varsinaisesti en laiskotellut tänään, mutta en vain saanut tehtyä niin paljoa kuin olisin halunnut. Mikään suorittaja en sinänsä ole, mutta en täysin välinpitämättömästikään voi suhtautua, minkä takia sitten teen huomenna vähän omaan piikkiin. Pitkällä tähtäimellä ei tietysti ole järkevää, mutta menköön tämän kerran.

Jos tarkemmin ajattelee, niin osittain se varmasti johtuu omasta epävarmuudesta ja halusta todistella muille työyhteisössä pystyvänsä hoitamaan tehtävät. Onneksi voi tuudittautua sillä, että pian tulee pääsiäislomat ja pääsee tapaamaan läheisiä :) Toinen mukava juttu on, että pääsiäisen jälkeen pääsee todella pitkästä aikaa GA:han. Juuri töiden vuoksi on jäänyt monen monta viikkoa välistä.

Pelaamattomuus on mennyt aika kivuttomasti viime aikoina. Edes työstressi ei ole nostanut pelihimoja. Ylityörahoja on tulossa kuunvaihteessa, joten rahatilanne on ihan ok. Aikaisemmin puhumani isompi lasku tuli maksettua luotolta, mutta nyt saa sen saman tien kuitattua ja jää vielä ylimääräistä käyttöön. Menoerät sillekin ylimääräiselle toki löytyy, mutta siinä ei mitään uutta ole :lol: Sen verran voi itseään hemmotella, että ostan itselleni juoksukengät. Edelliset on ehkä jotain 5 vuotta vanhat ja ihan kirjaimellisesti varpaat tulee kengistä ulos. Ei ollut pelihimon ollessa valloillaan rahaa tuommoisiin hankintoihin :roll: Talvitakkikin on samoilta ajoilta, joten ehkä voisi katsella uutta, kun tähän vuodenaikaan voisi edullisesti löytyä.
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 1.4.2021 11:33:39

Ylityörahat tuli ja luottokortti on taas maksettuna. Samalla laitoin säästötilille satasen ja nyt siellä on tasan 1000 euroa. Käyttöönkin jäi rahaa, joten voi olla, että ennen palkkapäivää voisi hieman laittaa sinne lisää, mutta katsotaan lähempänä sitten mikä on maksukyky. Ostin myös ne uudet lenkkarit, joista puhuin, joten hyviin kohteisiin on rahat uponneet. Nyt onkin hieman normaalia enemmän ollut rahaa käytössä, joten ihan hyvä, että sai tuota säästämistä nopeutettua, kun se vähän yskähdellen lähti käyntiin.

Kuun ensimmäinen päivä sitten lähtee opintolainan automaattiset lyhennykset ja niiden lisäksi laitoin ylimääräisen kympin sinne, joten velkasumma on nyt 4988 euroa. Hyvältähän tuo näyttää, kuun alle vitosen tiputtiin, mutta merkitsee myös sitä, että nyt pysytään piiiitkä aika nelosessa (sitä kun ei ikinä voi olla tyytyväinen :lol: )

Pelaaminen on edelleen hyvin hanskassa. Eilen tosin ennen nukahtamista pyöri pelikoneet hieman ajatuksissa ja sitä mietti, miten mukava oli istahtaa pelikoneen ääreen :roll: Vastapainona sitten jokunen päivä takaperin heräsin siihen kauhun tunteeseen, kun olin unissa pelannut kaikki rahat ja tehnyt valtavat velat. Pieniä kiusauksia siis välillä tulee, mutta eivät nyt sentään jatkuvasti ole päällä, joten tilanne on sen suhteen hyvä.

Hyvää pelaamatonta viikkoa kaikille!
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Taco » 3.4.2021 14:02:59

Olen ihailevasti näinä viime kuukausina seurannut ketjuasi. Itsellä puoli vuotta siitä kun tunnustin vaimolle ja aloitin puhtaalta pöydältä. Vähän jopa saanut maksettua velkoja pois. Harrastukset alkanut taas kiinnostaa sekä ollut huomattavasti paremmin läsnä perheen arjessa. Siltikin murtunut useammin kuin kerran tai kaksi. Nyt kolme päivää pelaamattomuutta takana pisimmän ajan ollessa 3 viikkoa. Itse pelaaminen on tässä vaiheessa täysin mekaaninen toiminto mikä ei anna enää mitään. Tylsistyn puolessa tunnissa ja rituaalin omaisesti uhraan "voitetut" loppurahat rulettiin kun haluan lopettaa eikä kotiuttaminen ole edes vaihtoehto kun pelaaminen vain siirtyisi. Isoja summia en ole enää pelannut kun tulotkin niin pienet ja pelaamiseen käytetyn ajan olen vähentänyt melkein nolliin. Vaikka ajatukset ei ole enää peleissä 24/7 niin siltikään en vaan ole pystynyt päästämään täysin irti.
Taco
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 5.4.2021 08:35:59

Kiitokset Taco! Kieltämättä hyvinhän tämä on lähtenyt käyntiin, mitä sitä nyt kainostelemaan :D Hyvä, että olet saanut kuitenkin pelaamista vähennettyä. Lapsiesi kannaltakin tärkeää, että isä on arjessa mukana. Olikos sinulla muuten jo ne häät?

Täällä on pääsiäinen mennyt sukuloidessa ja enon roolissa. Isoisääni kävin katsomassa ja tuli hyvä mieli siitä. Liian harvoin tulee sielläkin käytyä kun olevinaan on jotenkin kiireinen ja välimatka on iso jne. Ainahan sitä ihminen itsekkyydessään keksii jotain tekoselityksiä ja sitten katuu jälkikäteen, että miksei tullut enempää käytyä, kun se vielä oli mahdollista. Hyvässä kunnossa hän vielä on, mutta auttamatta se tiimalasin hiekka on valumassa loppuun, sellaista se elämä vain on.

Muistan kun ehkä noin parikymppisenä olin vanhemmillani (niin kuin siihen aikaan monesti olin, kun samassa kaupungissa asuin) ja tätini tuli käymään. Vietin lähes koko ajan eri huoneessa itsekseni ja hävisin useamman tonnin peleihin. Väkinäinen hymy kasvoilla kävin sitten nopeasti vain pyörähtämässä heidän luonaan. Olipa siinäkin taas hienosti käytetty arvokasta aikaa elämässä.

Nautitaan siis kaikki pelaamattomasta ajasta ja yritetään antaa enemmän aikaa lähimmäisille. Jos ei aina paikan päälle pääse niin ainakin soittaa aina voi.
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 24.4.2021 16:10:46

Miten menee Chicha? :) Luen tätä ketjua aktiivisesti ja nyt odotan kuulumisia 😁
Joka päivä on uusi mahdollisuus
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 27.4.2021 23:47:35

Moi lihanna ja kaikki muut!

Vaikka tämä tietysti enimmäkseen päiväkirjamaista ajatusten purkamista onkin niin totta kai lämmittää mieltä, että joku jaksaa omia sepustuksiani lukeakin :D

Kuuluu sekä hyvää että huonoa. Läheiseni nukkui pois, mikä tietysti painaa mieltä. Sellaista elämä tietysti on ja jokaisella meillä on täällä rajallinen aikamme, mutta aikansa se aina ottaa ennen kuin suru vaihtuu lämpimiksi muistoiksi. Hän on kuitenkin nyt paremmassa paikassa ja kyyneleet kertovat yksinkertaisesti siitä, että häntä rakastettiin.

Olen lomaillut, joten palstan lukeminen on ollut hieman tauolla. Olen ollut pelaamatta, mistä iso taputus omalle olkapäälleni. Onko sitten tehnyt mieli pelata? Melko harvoin, mutta välillä. Viimeksi tänään eri paikkakunnalla ollessani kävi mielessä, että täällähän taitaisi pelikoneet olla avoinna. Peliestot koneille olen toki asettanut, mutta ei se ajatusrikoksiin auta. Lähellä ratkeamista en ole ollut, mutta hetkittäin mieli vetää pelejä kohden. Toisaalta, jos on pelannut koko elämänsä, niin olisihan se melko erikoista olla lainkaan miettimättä asiaa.

En ole varma, olenko maininnut tätä aikaisemmin, mutta vaimoni on sanonut minun tulleen aiempaa hermoherkemmäksi :lol: Tunnistan tämän osittain itsessäni, mutta väitän sen johtuvan yksistään siitä, että olen alkanut ylipäätänsä tuntea tunteita. En siis mielestäni ole mitenkään hermostunut siitä etten saa pelata, vaan ne kaikki tunteet mitkä oli pitkään piilotettu pelikoneen alle alkavat tulla esille. Ja vaimoni ei tätä haukkuna tarkoittanut, on kaiketi lähinnä tyytyväinen, että olen löytänyt sisältäni pienen italialaiseni.

Mitäpä olisi loppuun peliriippuvaisen tilannepäivitys ilman raha-asioita. Opintolainaa on jäljellä 4 978,12 ja parin päivän päästä lähtee taas automaattinen lyhennys. Pienen perheeni raha-asioita olen pyrkinyt hoitamaan parhaani mukaan ja pyrin maksamaan enimmäkseen kaiken, mutta koska rikas en ole, enkä sellaiseksi tule, niin se asettaa tietysti omat rajoituksensa. Rahaa ei tuhlattavaksi asti ole, mutta onni ei täysin siitäkään kiinni ole. Asuntotilille olen säästänyt nyt 1 700. Ei ihan vielä, mutta joku päivä minä vielä sen talon perheelleni ostan 8)

Pitemmän tauon jälkeen olisi ollut ehkä jotain muutakin kerrottavaa, mutta jätetään ne lähipäiville. Hyvää pelaamatonta viikkoa kaikille!
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 28.4.2021 10:29:50

Otan osaa läheisen poismenon johdosta.

Kiva oli lukea kuulumisia ja todeta että pelitön elämä jatkuu kuitenkin.
Olen itsekin huomannut tunteiden tulevan esiin ja toisaalta pelihimot tulevat usein jonkun tunteen aikana, kun haluaisi paeta sen esiin tuomista.

Kevät ja tuleva kesä antaa voimaa tällä hetkellä. Rahasta ei tosiaan onnea saa, sitä peliaikana jotenkin luuli niin. Että kun rahaa saisi tarpeeksi/paljon niin olisi onnellinen. Siihen tähtäsi, siihen isoon pottiin. Sitten kuvitteli kaiken olevan hyvin.
Nyt vaikka rahaa säästössä vähän ja elämä suhteellisen tasapainossa, niin huomaa että onneen vaaditaan ihan muita asioita❤️

Mukavaa pelitöntä viikkoa sinulle Chicha ja kaikille muille.
Joka päivä on uusi mahdollisuus
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 30.4.2021 09:44:45

Iihanna kirjoitti:Otan osaa läheisen poismenon johdosta.

Kiva oli lukea kuulumisia ja todeta että pelitön elämä jatkuu kuitenkin.
Olen itsekin huomannut tunteiden tulevan esiin ja toisaalta pelihimot tulevat usein jonkun tunteen aikana, kun haluaisi paeta sen esiin tuomista.

Kevät ja tuleva kesä antaa voimaa tällä hetkellä. Rahasta ei tosiaan onnea saa, sitä peliaikana jotenkin luuli niin. Että kun rahaa saisi tarpeeksi/paljon niin olisi onnellinen. Siihen tähtäsi, siihen isoon pottiin. Sitten kuvitteli kaiken olevan hyvin.
Nyt vaikka rahaa säästössä vähän ja elämä suhteellisen tasapainossa, niin huomaa että onneen vaaditaan ihan muita asioita❤️

Mukavaa pelitöntä viikkoa sinulle Chicha ja kaikille muille.

Kiitos lihanna! Tunteita tosiaan monet meistä pelureista ovat pelänneet ja paenneet peleihin. Pahimpina peliaikoina pelasin ihan minkä tahansa tunteen kohdalla, oli se sitten iloa tai surua. Hyi että, ei enää siihen maailmaan kiitos :evil:

Olen tässä nyt ollut muutaman päivän itsekseni, kun vaimoni on vanhemmillaan. Nettipankin tunnarit ovat siis taas väliaikaisesti itsellä ja vaimolle vakuuteltu, että hoidan homman. Tällä hetkellä ei kyllä tee edes tiukkaa ja auttaa tietysti tieto myös siitä, että parin päivän päästä se tili syynätään tarkastajan saapuessa :lol:

Eilen tosin teki mieli pelata! Kävin nauttimassa hetkellisestä vapaudesta ja menin oluelle kuppilaan. Eiköhän siinä pilkun aikoihin tullut jonkun miehen kanssa juteltua, joka valitteli nykyisistä aikaisista aukioloajoista ja sanoi, että pitää varmaan vaan mennä tekemään pitkävedot ja jännittää niitä hotellissa. Myönnetään, että siinä saman tien välähti mielessä, että nythän olisi täydellinen paikka pelata: hieman rohkaisua jo alla, ei mitään tekemistä ja yksin kotona. Lyhyen ajan siinä jo mietin, että jos nostaisi 20 euroa ja löisi siitä vähän pitkävetoja niin eihän kukaan saisi tietää :roll: No, onneksi sitä järkeä kuitenkin sen verran päässä oli, että hylkäsin tämän suunnitelman, ennen kuin se kasvoi liian houkuttelevaksi. Kävin sitten vain ruokakaupassa, otin päiväunet ja selvitin pääni :D

Tänään onkin sitten paluu kunnolliseen elämään ja pitäisi siivota asuntoa, tehdä ruokaa ja urheilla. Lomaillessa on elämäntavat hieman olleet mitä sattuu, joten pitää varovasti palailla taas kuntokuurille :mrgreen:
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 3.5.2021 09:25:48

Kuukausi vaihtunut ja opintolainaa taas lyhennetty. Tein taas pienen ylimääräisen lyhennyksen ja velkasumma on 4 890,48 euroa. Maksettavaa siis useammalle vuodelle vielä on, mutta yritän olla miettimättä. Aiemmin en tuota niinkään edes ajatellut, mutta nyt kun niitä muita velkoja ei enää ole, niin välillä tekisi mieli maksaa tuo nopeasti pois. Siinä tapauksessa tosin jäisi säästötili kerryttämättä, joten pidetään maltti päässä :) Korkohan tuossa on onneksi pieni, joten ei senkään suhteen kiire ole.

Tänään vaimokin saapuu kotiin, joten omien raha-asioiden hoito taas loppuu lyhyeen. Ihan hyvinhän minä ne hoidinkin ja pelit pysyivät visusti poissa mielistä suurimman osan ajasta. Onhan tässä aikaa tullut mentyä jo ilman pelejä, mutta en tiedä onnistuisinko siltikään olemaan ilman niitä, jos kukaan ei kontrolloisi. Voisihan se olla, että löytyisi omastakin takaa jo riittävästi selkärankaa, mutta toisaalta kerta on mahdollisuus tuollaiseen järjestelyyn niin kannattaahan se hyödyntää. Vaimo on kyllä luonteeltaan semmoinen, että taisi tämän miehen itsenäinen raha-asioiden hoito loppua ihan loppuiäksi :lol: Tuskin edes avioero auttaisi.

Raha-asiat ovat sinänsä kohdillaan, että kovin tiukkaa ei ole tehnyt ja sitä säästämistäkin on saanut nyt hieman nopeutettua. Rahaahan siellä on se 1 700, joten seuraavan palkan saapuessa pääsee sitten uudelle tuhannelle. Tämän enempää minulla ei tässä vaiheessa oikein asiaa ole. Pidetäänhän uhkapelit poissa kuvioista ja silloin se elämäkin maistuu.
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti