Siitä puolestaan olen samaa mieltä pokerin_ja_ruletin kanssa, että ei ole mitään yksittäistä taikakeinoa, jolla peliriippuvuus poistuisi. Usein ne syyt pelata on hyvin moninaiset, eikä itsekään ymmärrä miksi niin toimii.
Valvoja: Päihdelinkin toimitus
Kirjoittaja Chicha » 15.3.2021 21:24:27
Kirjoittaja gamban » 19.3.2021 16:08:01
Chicha kirjoitti:Tsemppiä kovasti! Itse olen pokerin_ja_ruletin kanssa erimieltä siitä, että ei kannattaisi pohtia pelaamisen syitä. Omalla kohdalla juuri itseeni ja pelaamisen syihin tutustuminen on ollut iso osa toipumistani. Harvan mielenlaatu on niin vahva, että vain pelaamisen haitallisuuden tiedostamalla ja päättämällä lopettaa, pysyy kuivilla. Jos se olisi niin helppoa, niin ei tavitsisi kuin ottaa ala-asteen matematiikan kirja ja katsoa, että 96% palautuksella et voi jäädä voitollaUsein se vaatii töitä ja avun hakemista, mitä olet tehnytkin
![]()
Siitä puolestaan olen samaa mieltä pokerin_ja_ruletin kanssa, että ei ole mitään yksittäistä taikakeinoa, jolla peliriippuvuus poistuisi. Usein ne syyt pelata on hyvin moninaiset, eikä itsekään ymmärrä miksi niin toimii.
Kirjoittaja gamban » 27.3.2021 17:22:34
Kirjoittaja gamban » 30.3.2021 14:35:56
Kirjoittaja Viola82 (poistunut käyttäjä) » 30.3.2021 15:13:13
Kirjoittaja Chicha » 30.3.2021 21:06:57
Kirjoittaja gamban » 31.3.2021 15:49:11
Kirjoittaja gamban » 6.4.2021 02:51:17
Kirjoittaja Mävaan » 6.4.2021 17:24:49
Kirjoittaja gamban » 6.4.2021 20:51:34
Mävaan kirjoitti:On eri asia olla riippuvainen, kuin pettävä kusipää. Se kun on ihan oma valinta, jätätkö ensin, vai petätkö ja jätätkö. Mutta riippuvuutta ei meistä ole kukaan valinnut. Tottakai se tuo suhteeseen haasteensa ja ymmärrän, että toiset ei sellaisessa suhteessa kestä olla, varsinkin jos toinen ei edes yritä hakea apua ongelmiinsa. Mutta silti, tapoja erota on monenlaisia...
Mulle on osunut omassa elämässä sen verran paljon paskaa kohdalle ihan ilman pelejäkin, että on ollut pakko opetella etsimään asioista aina niitä hyviä puolia ja sulkemaan huonot asiat pois. Muuten tuskin olisin tässä, tai ainakaan järjissäni. Se on joskus ihan helvetin vaikeeta löytää niitä hyviä asioita, joista olla onnellinen ja iloita, kun kaikki kaatuu niskaan. Mutta siihen voi opetella. Mä joskus luen uutisia, ihan vaan muistuttaakseni itseäni siitä, että pitää taas olla helvetin onnellinen siitä että olen elossa ja terve![]()
Kyllä niitä hyviäkin päiviä vielä tulee, usko pois
Kirjoittaja Chicha » 7.4.2021 05:23:22
Kirjoittaja gamban » 11.4.2021 00:33:29
Chicha kirjoitti:Vaikka se tuskalliselta nyt tuntuukin niin on hyvä, että et pakene niitä tunteita peleihin. Se, että kohtaa nuo paskat tunteet kuin mies (tai nainen), auttaa varmasti myös jatkossa siinä, että arvostaa itseään ja ei hyväksy huonoa käytöstä itseään kohtaan. Itselleni on nyt pelaamattomuuden aikana palannut mieleen tapahtumia, joissa itseäni on kohdeltu huonosti, mutta en niitä käsitellyt, vaan riensin pelaamaan. Vaikka ne eivät elämää suurempia olleetkaan ja niistä on vuosia aikaa, niin välillä ne ärsyttävät, koska en niitä silloin käsitellyt. Eiköhän ne tästä hetken pureskeltua ohi mene ja ainakaan tulevaisuudessa en vastaavia lakaise pelikoneen alle
![]()
Tsemppiä sinne ja kuten Mävaan totesikin, niin kyllä se aurinkokin sinne vielä paistaa!
Kirjoittaja gamban » 15.4.2021 02:16:40
Kirjoittaja levotonuhkapeluri » 15.4.2021 10:19:30
Kirjoittaja gamban » 15.4.2021 21:05:41