Olet täällä

Mun IkiOmaOffTobicci..Kysy mitä tahansa seuraavalta..

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mun IkiOmaOffTobicci..Kysy mitä tahansa seuraavalta..

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.3.2021 17:17:23

Tykkään nykyisestä nimestäni, panopetteristä, punttipetteristä ja entisestä pulsupetteristä, eritoten
kaikkeen sopivasti meikään liittyvään petteri-alkavana tai loppuisena nimikkeenä,
kunhan se kantautuu ilmoille rakkaan naiseni lausumana.

John Smith
on valintani sitten, kun olen kulkenut tieni loppuun tällä hegemonian saralla. John-sitä ja tätä ja johnny johnny johnny !

Jos ois mahis aloittaa alusta, mitä jättäisit duunaamatta ja oisko jostain luonteen piirteestä poikkeuksellista jelppiä tulevassa ??
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 27.3.2021 06:11:57

Onhan sitä tullut sössittyä ja kämmittyä vaikka mitä, minkä olisi kernaasti voinut jättää väliin. Eniten kadun väkivaltarikoksiin ja rattijuopumuksiin syyllistymistä. Ihan joka porukkaan ja paikkaan ei olisi myöskään tarvinnut itseään änkeä.

Luonteen piirre/ominaisuus, josta on jo ollut paljon apua ja tullee olemaan tulevaisuudessakin, on optimismi ja siitä poikiva ratkaisukeskeisyys. Jos asiat menevät huonosti jollakin tyylillä ja se aiheuttaa vain mielipahaa ja hankaluuksia, vaihdan taktiikkaa, enkä jää loputtomasti hakkaamaan päätäni seinään. Kun iskee kriisi, en jää kovin pitkäksi aikaa rypemään. Pahimman alkujärkytyksen jälkeen ryhdistäydyn ja ryhdyn miettimään, millä keinoin tästä selvitään kunnialla ja mahdollisimman vähin vaurioin. Tähän mennessä on aina ratkaisu löytynyt ja usein vieläpä hyvin helposti, kun vetää henkeä, laskee kymmeneen ja pistää 2 viimeistä aivosoluaan raksuttamaan.

Jos hyvä haltia nyt ilmestyisi sinulle ja lupaisi toteuttaa yhden toiveesi, mikä tuo toiveesi olisi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 27.3.2021 06:50:42

Terveyttä. Toivon myös, että tämä suhde kestää, mutta siinä ei haltioituminen paina, vaan kahden ihmisen kauppa ja keskinäiset tekemiset.

Minkä roolin haluaisit omia rokkibändissä/lätkäjoukkueessa/poliittisessa puolueessa ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 27.3.2021 08:28:45

1970 kirjoitti:
Minkä roolin haluaisit omia rokkibändissä/lätkäjoukkueessa/poliittisessa puolueessa ??

Bändin manageri/Kanadan jääkiekkomaajoukkueen ylilääkäri/Piraattipuolueen puheenjohtajan vasen nyrkki

Jos paha haltija ilmestyisi sinulle ja vannoisi tuhoavansa tuhkaksi yhden inhoamasi asian niin mikä se olisi?
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 27.3.2021 16:17:54

Kyvyn valehdella kenellekään.

Onko olemassa rikosta, jonka hyväksyt tai jonka tekijänä voisit nähdä itsesikin ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 28.3.2021 04:57:37

Jos puhutaan ihan oikeista rikoksista, niin lähtökohtaisesti en hyväksy, mutta tietyissä olosuhteissa ne voivat olla täysin ymmärrettäviä ja jopa hyväksyttäviä. Esim. henkirikos parantumattomasti sairaan, pahoissa kivuissa kituvan ihmisen kärsimysten lopettamiseksi tämän omasta pyynnöstä(Kun ei sitä eutanasiaa saada varmaan koskaan lailliseksi tässä maassa :evil: ) tai aidosti nälkäänsä varastaminen. Pystyn näkemään itseni monenkinlaisen rikoksen tekijänä niissä tietyissä olosuhteissa, mutta totta kai toivon hartaasti, etten koskaan joudu sellaisiin olosuhteisiin.

Huumausaineen käyttörikoksen hyväksyn ja olenkin sitä mieltä, että se pitäisi poistaa rikoslaista. Olen itse syyllistynyt siihen monta kertaa, enkä pode minkäänlaisia omatunnon tuskia. Toki huumausaineen käyttö itsessään on voinut joskus kaduttaa, mutta ei siis se, että tuli siinä samalla lakiakin rikottua.

Sitten on kaikenlaisia pikkupykäliä ja -säädöksiä, jotka ovat jäänteitä joltakin ajalta, kun maailma oli erilainen ja jotka eivät mitenkään edesauta yhteiskuntarauhan säilymistä tai yksilön oikeuksien toteutumista. Näitä saa minun puolestani rikkoa aivan vapaasti. Eiköhän moni niin teekin asiaa sen enempiä miettimättä.

Pitäisikö tästä kesäaika-talviaika -kääntelystä ja vääntelystä viimein luopua? Kumpi mielestäsi parempi: Kesä- vai talviaika?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.3.2021 07:59:29

^--> Ei sillä oikeestaan ole enää väliä, :lol: Ihan sama, mitä kello näyttää, en välitä. Vien ja vein energiani ja huomioni muualle.
What ever they decide to do, thats´just fine with me, man. I can live my life without a serious opinion about this subject.

Olet kovaa rokkaava tähti. Skulaat mestoja, keräät massit, eikä ruttokaan sinua pidättele. Keikanjärjestäjät ovat valmiina
imemään sinulta mehut poskeen jo eteisessä. Yleisö on hyppysissäsi ja viihdeyhtiön hoviväki nuolee persettäsi.
Olet ns. huipulla ja sun ns. levyt myyvät, vaikka biisit on ilmaiseksi kaikkien kaljujen keijojen saatavilla juutuupissa.
Koet hurmosta ja saat kyntää lihallista autuutta ja käyt paikoissa, joissa et olisi voinut tavispellenä kuvitellakaan käyväsi.
Kaikki tuntee sut ja sinä et ketään. Oot legenda ja vaihdat vain isompaa vaihdetta silmään. Mikään ei ole sinulle pyhää.
Ostat kartanoita ja juoksutat alaisiasi ajankuluksi korttelin ympäri. Käytät kaikkea ja kaikkia. Sytytät aina vaan isomman sikarin
tukolla viissatasia ja vessassa lorottelet pitkin kultaista pyttyä ja piereskelet sponssorikokouksissa kovaäänisesti ja kähmit vähäpukeisia edustushenkilöitä hameen alta. Nukut kehnosti, joten öisin lentelet yksityisellä suihkarilla kokkelipileisiin Alpeille.

Sitten suosiosi romahtaa ja myyntikäyrät laskevat habitusbarometrin tavoin.
Koko karmeus ja kaunistelematon totuus lävähtää vuoden aikana surulliselle naamallasi.
Olet jälleen noupadi ja menneen talven lumiketju. Yleisö alkoi diggailemaan jotain tiktokkia, eikä muista enää palvoa Sinua.

Mitä alat tekemään ? Alatko syvälliseksi guruksi vai bisnes-cheapiksi ? Miljoonat hyrräävät tililläsi ja pihassa bentley.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.3.2021 05:23:21

Eihän mulla olisi hätäpäivääkään, jos tililläni olisi miljoonia ja pihassa Bentley. Siinä voisin ihan kaikessa rauhassa köllötellä miettimässä lähdenkö vapaaehtoistyöhön eläinsuojeluyhdistykselle vai mielenterveysongelmaisten nuorten asialle, opiskelenko tohtoriksi vai luomuporonhoitajaksi sitten, kunhan jaksan. Helpotushan se vain olisi, että jengi kyylää TikTokia mun sijastani, eikä tarvitse enää säätää kokkelipäissään yötä päivää ja ympäri maailmaa. Näin mä ajattelen nyt. Ei ole kokemusta siitä, että kaikki palvovat ja tuntevat. En siis tiedä, millaisen kriisin siitä putoaminen saattaisi aiheuttaa.

Totta maar haluaisin, että mulla olisi vielä joku, joka aidosti rakastaa mua ja jota tietysti rakastaisin yhtä aidosti takaisin. Ei olisi yhtään kivaa ypöyksin liehua kartanossaan ja kurvailla Bentleyllä.

Onko kaikki sallittua, mikä ei ole erikseen kiellettyä?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 29.3.2021 07:19:11

No ei kyl ole. Emmä voi nousta ohitte kulkevan herkkuperseen pitopöytään tai alkaa kähmiä muita kuin omaani ja omiani.
Tietyt kirjoittamattomat (moraali)säännöt meitä ohjailevat ja kun asiaa tarkemmin ja selvinpäin heti aamutuimasta miettii,
se on oikein hyvä ja hienokäytöksinen järjestelmä. Hälläväliämentaalilla voi aikansa "tehdä mitä huvittaa",
mutta sitten on oikeestaan valittava ja alettava elämään todeksi jompaa kumpaa puolta.
On kiva olla kiltti ja olla kiltin kaa, muttei sellasen skåttirätin,
jonka alta näkee ykssilmäisen kassinvartijan.

Määrittele normaali ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.4.2021 02:43:49

Mun on vähän vaikeaa määritellä normaalia, kun se ei ole mulle mikään hirveän tärkeä määre. Olennaisempaa on eettisesti ja moraalisesti oikea tai edes jotakuinkin oikeansuuntainen toiminta. Tokikaan mun eettiset ja moraaliset normini ja periaatteeni eivät ole mitään yleispäteviä maailmantotuuksia. Normaalihan ei ole synonyymi hyvälle(Mitä se taas ikinä tarkoitaakaan?). Monet asiat ovat aivan normaaleja, vaikka ovatkin täysin perseestä.

Yleisesti ja lyhyesti se kai on niin, että normaalin määrittävät kulloisetkin vallitsevat olosuhteet ja mikä niissä on yleistä ja arkipäiväistä. Näin siis sekä makro-, että mikrotasolla.

Jos otetaan tietyin kriteerein määritelty keskivertotyyppi vaikkapa suomalaisessa yhteiskunnassa, niin sille jokin toiminta voi olla tyystin vierasta ja outoa. Jos kyseessä on ihmisryhmä jollakin tapaa tämän keskivertokeijon viiteryhmän ulkopuolella(Esim. narkkarit, mielisairaat, superrikkaat, hihhulilahkolaiset, kehitysmaan katulapset, kuninkaalliset...), niin niillä samainen toiminta voi ollakin aivan normaalia.

Esim. mä kuulen ääniä(Joo, en ole kuuro, mutta tarkoitan sellaisia päänsisäisiä pölisijöitä, jotka kuulen konkreettisesti korvissani :mrgreen: ) ja se on joidenkin sairausluokituskriteereiden mukaan epänormaalia, ts. sairasta. Mulle se on kuitenkin ihan normaalia, koska olen pöpi. Mikään ongelma tuo ei mulle ole. Sitä se lakkasi olemasta, kun tulin siihen tulokseen, että mitä väliä, onko se epänormaalia jollakin mittapuulla, kun se ei mua itseäni häiritse millään tapaa. Ei myöskään heijastu ympäristöön mitenkään häiritsevästi. En tee niin kuin äänet käskee :D .

Määrittele onnellisuus?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.6.2021 15:57:02

=> Lienee subjektiivista. Lienee myös harvinaista, että jatkuu kroonisena, miten sen sitten kukin kokeekin tykönään.

Itselleni se on auttamattomasti vanhan liiton standardi eli hyvä parisuhde. Ja terveys, jolla voi harrastaa. Mukavat hommat.
Päihteetön tila ja etenkin henkinen vapaus kaikesta kemiallisesta myrkystä, on se sitten bentsoja, viunaa, pilveä, opiaatteja tai markkinoiden tymäkintä lennokkiliimaa ja vanhan sukan ja kengän haistelua iltaisin.

En ole vielä kovin onnellista ihmispoloista tavannut päihteiden hoitopaikoissa. Hetkinen, mietin... en yhtäkään niistä sadoista tyypeistä.
Ensimmäinen asia, joka lähtee pois, on tasapaino - ja tyytyväisyys ja juuri siksi jengi valittaa, kun on tyytymätöntä omaan elämäänsä.

Olla onnellinen voi olla muutakin, kuin rakkaudellinen suhde. Että viihtyy hyvin itsensä kanssa olematta koko aikaa kaikkien "tärkeiden" bileiden ja tapahtumien keskipisteenä. Vai oliko se sittenkin jokin ihan eri asia.

Onnellisuus lähtee kyl hyvästä sisäisestä tasapainosta. Ainoa asia, jolla on elämässä merkitystä. Ilman sitä pyörii sitten sieluttomana trollina ikänsä ja käyttää väkivaltaa lähinnä itseään kohtaan. Muuthan eivät halua sellasen kanssa aikaa viettää,
siis ns. terveet ja

määrittele TERVE tavis !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 5.6.2021 05:17:40

Terve tavis ei sairasta mitään vakavaa somaattista tai psyykkistä sairautta. Pikkuflunssia ja -kremppoja tietenkin voi aina tulla ja mennä. Hän ei ole vielä sairastunut mihinkään elintapasairauteen, mutta riski siihen on ihan vakavasti otettava. Ylipainoa terve tavis tuppaa ainakin herkästi kerryttämään. On toki ihan mahdollista, että hän elää koko pitkän elämänsä hoikkana ja hyvinkin terveenä.

Mikään terveyshihhuli tai -guru terve tavis ei ole. Hän tietää kyllä periaatteen tasolla, miten elää terveellisesti ja ainakin pyrkimys siihen on vilpitön. Välillä vain sohvan pohja kutsuu enemmän, kuin lenkkipolku ja pizzan ja suklaan mussutus on niin nannaa, ettei haittaa vaikka vähän överiksi menisikin. Mahdollinen istumatyö ei tietenkään paranna asioita.

Päihteillä terve tavis ei läträä alkoholin kohtuukäyttöä ja satunnaisia pikkujoulu- tai juhannuslärvejä lukuunottamatta. Lärvien vetäminenkin vähenee iän myötä. Nuoremmille taviksille voi satunnainen kannabiksen pössäytys olla ihan yhtä okei, kuin maljan nostaminen, mutta se kuuluu vain satunnaisiin juhlatilanteisiin. Ongelmaa siitä ei koskaan tule, eikä se paljon puhuttu porttiteoria toimi terveen taviksen kohdalla.

Terve tavis voi olla parisuhteessa tai sinkku, lapsellinen tai lapseton joko omasta halustaan tai tahattomasti. Pääasiassa hän on tyytyväinen vallitsevaan asiain tilaan. Jos ja kun tyytymättömyyttä ilmenee, hän uskoo vakaasti asioiden muuttuvan parempaan, joko oman toiminnan tai onnenkantamoisen seurauksena.

Terveellä taviksella on vähintään toisen asteen ammattikoulutus ja hän elättää itsensä työllään. Palkka voi vaihdella suurestikin, mutta mitään miljonäärituloja tavis ei tietenkään tahkoa. Työttömyysjaksoja voi tulla ja mennä, mutta ne eivät koskaan venähdä pitkäaikaistyöttömyydeksi.

Terve tavis voi asua kaupungissa, maalla, kerrostalossa, omakotitalossa, omistusasunnossa tai vuokralla. Pääasia on, että hänellä on säädyllinen asunto ja häätöä hän ei ainakaan kämpästään saa.

Jos terve tavis ei tunne lähipiiristään ketään narkkaria tai muuten elämän laitapuolelle eksynyttä ihmistä, hän vähän vierastaa näitä. Mikään iso ongelma nämä ihmiset eivät tavikselle kuitenkaan ole niin pitkään, kunhan eivät muuta naapuriin melskaamaan. Jokaisen terveen taviksenkin suvusta löytyy kyllä vähintään yksi kylähullu, jonka edesottamuksia sitten päivitellään.

Terveellä taviksellakin on omat murheensa, traumansa ja kipeät asiansa, mutta ne eivät muodostu koko elämää määrittäväksi identiteettiksi.

Melkein tuli hiki tätä analyysiä kirjoittaessa. Toivottavasti en loukannut pahasti jotakuta terveeksi tavikseksi itsensä mieltävää.

Mitä asiakirjaa käytät pääasiassa henkilöllisyystodistuksenasi Suomen rajojen sisällä liikkuessasi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.6.2021 05:46:05

Heh, ei huolta loukkaamisesta. Ei täällä ole yhtään tervettä tavista tai sellaiseksi syntynyttä siis. Muutoinhan nuo asiat toteutuu päihdeuran jälkeen melko monella, jos vaan on enää hengissä.

Ajokorttia ja hyvin on pärjännyt. En omista muuta ID-dokkaria, paitsi kuvattoman kelakortin, kirjastokortin ja kriisinhallintaveteraanikortin :lol:

Sekoaako Suomi sunnuntaina ? Ootko kovakin jääkendofani ? Vai kattooko kukaan perheesi edustaja kisoja ? Miten nää huippuyllätykselliset skabat on näkynyt tähän mennessä katukuvassa ?
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 6.6.2021 04:41:20

En sano että koko Suomi, mutta monet suomalaiset kyllä. Enemmän tai vähemmän. Enemmän sitten, jos Suomi voittaa ja sitä sekoilua saakin seurata taas pitkään, vaikkei niin kiinnostaisikaan. En mä kuitenkaan ajatellut koko vuodeksi kotiini linnoittautua.

En ole jääkendofani ensinkään, eikä ole onneksi kukaan muukaan tässä taloudessa. Kotonani mun ei tarvitse sille altistua, paitsi jos jostakin naapurista kuuluu asiaan liittyvää mölinää. Ei se mikään hirveä kriisi ole. Jos lapsuuden perheeni sotketaan mukaan, niin sieltä löytyy kyllä jokunen, joka on asiasta enemmän innoissaan.

Katukuvassa näkyi eilen paljon iloisia ihmisiä ja päihtyneitä, jotka olivat iloisia tai vähemmän iloisia. Ajattelin sen johtuvan vain lämpimästä ja kauniista kesälauantaista. Ja eivätkös koulutkin loppuneet eilen?

Paras aika vuorokaudesta ja miksi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 6.6.2021 06:25:04

Loppuilta, aamuyö, aikainen aamu, ihan mikä vaa, sillä olen aina valmis. Halusin vastata vuodenajasta ja nyt sen teenkin:

Aiemmin aattelin, että tietenkin elosyysloka eli loppukesä ja alkusyksy. Olen härkä ja oon vasta nyt huomannut, että asiat sujuvat parhaiten nykyisin keväällä. Esteettisesti syksy on valintani ja älyllisesti kevät, unellisesti ehkä talvi, fyysisesti kesä ja henkisesti ja sukupuoliyhteyden kannalta koko kaikki aika. Uskonnollisesti sitten, kun aivosyöpä on vaurioittanut riittävästi.

Päihteellisesti aika on takana, samoin yksinäisen spurgukeijon hukkavuodet, siksi ei tarvitse räkiä ja potkia seinää enää ostarilla tai trollata spedenä interneetterissä tai spämmätä vaalikojulla omaa surullista surkeuttansa. Ne kaikki on yhtä ja samaa runtua.

Lihaksellisesti tulee vielä kertymää ja kokemuksellisesti ei voi koskaan olla valmista kauraa, työn saralla asiat on muhimisvaiheessa. Ja tuli näköjään laajempi vastaus ylitte vuorokauden- ja vuodenaikarajojen.

Mihin koet vetoa. Mikä osuu ytimiin.
Voi olla siis ihan mitä vaan, sillä enhän
minä siitä toisesta voi tietää, ennenkuin
se toinen ottaa asiakseen kertoa.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna