Olet täällä

Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

ViestiKirjoittaja kirkas » 19.5.2021 21:45:36

Morjesta. Hei onko Tamperelaisilla(lähikuntalaisilla) tietoa nykytoiminnasta miten korvaushoitoon haetaan täälläpäin? ITsellä nyt tässä 13-14vuotta päivittäiskäyttöö bupren kanssa. Sain 2011-2015 korvaushoidossa melkein nolliin (2vko 1mg sulatuksella) ja homman nimi oli et saisin puolivuotta aikaa tiputtaa 4mg:sta omaan tahtiin ja temgeillä loput vielä. Mutta samoihin aikoihin seulottiin paljon ja THC:ta iltasin uneen en viittinyt olla ilman, kun ainoa miten sain unta ilman mitään bentsoja jne mitä ei tietysti saanut kh:n aikana.. no se aiheutti sen et mun annos ajettuun turbovauhtia alas ja hoito lopetettiin..

No siitä se lähti taas pienen ajan jälkeen meneen hihaan tää tavara ja nyt taas aamuin illoin (20h teen töitä viikossa, 2vuotta nyt ollut putkeen töissä 10v tauon jälkeen). Elämä on muuten kunnossa, mutten halua tätä tikkausta enään, iljettää ja snorttaaminen ei onnistu kun nenä niin surkeessa kunnossa muutenkin, sulattaminen liian kallista (kun on tää muutenkin kallista).

Eli ajattelin vielä ~38v uusiks hakea apua, eli mistä Tampereella sitä nopeiten sais (kh ja toi uusi buvidal todellakin kiinnostaa, sais kerran viikossa dosen ja ei tarvis alkuun ravata tuolla päivittäin (töidenkin takia hankalaa) ja entiedä haluasinko pitää tämän salassa, luultavasti kun tähänkin asti olen ollut. Pistämisestä en pidä enään ja eipä suonet mitenkään hyvässä kunnossa olekaan. Onkohan kuinka pitkät jonot päästä tolle buvidalille? Ens maanantaina vapaapäivänä mentävä nerviin vissiin puhuun, kun en tiedä mitään muuta paikkaa.

Kiitos vaan jos joku tiedää ja viittii jakaa tietoonsa nykykorvaushoidosta ja jos tampereen suunnilta aina plussaa.
thats it!
kirkas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 20.5.2021 08:58:44

https://www.tampere.fi/sosiaali-ja-terv ... hoito.html

Tuossa osoitteessa on tietoja Tampereen korvaushoitoon hakeutumisesta. Eli ensin arviodaan opiattiriippuvuus ja sen jälkeen varsinainen kh aloitetaan.
Mutta jos Tampereen suunnalta olisi jollain kommenteja, asiakaskokemusta hoitoon hakemisesta ja pääsemisestä.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Työmies » 4.6.2021 23:07:08

Shaman666 kirjoitti:
Tuomo Seppänen kirjoitti:Shaman. Mikä tilaneesi nyt? Oletko pystynyt olemaan töissä? Olo parempaan päin?

Tässähän tämä, ei ole asia muuttunut vielä suuntaan eikä toiseen. Ens viikolla olis lääkäriaika, ni jospa asia paranisi. Vähän ristiriitaiset odotukset, tapahtuuko asialle mitään. Edelleen viimenen viikko on vaikee. Tosi paljon vaihtelee olo, välillä ihan ok mutta sitten taas vatsaa vääntää ja kokoajan sellanen tukkoinen olo. Oon mä napsinu muita verenpainelääkkeitä ja kyennyt töissäkin käymää. On vähän pakko, ni meneehän ne päivät jotenkin. Vetohaluja on ja se mua tässä eniten pelottaa, että millon se retkahdus sitten tulee. Tai siis savuja tulee kyllä poltettua silloin tällöin, mutta muuten ei mitään retkahduksia oo tullu. Mutta nyt ihan jees olo, ku oli lääkepäivä, ehkäpä se tästä.

Muoks. Tulevaisuudessa saan injektion 3 viikon välein, tänään oli aika lääkärin kanssa. Sain puhelinajan niin olikin jo tällä viikolla. Nyt on hieman helpompi hengittää ja eikä tarvitse pelätä sitä viimeistä viikkoa enää.

itsellä aloitettiin kans tolleen että tolla viikko annoksella mentiin hetki ja sitten lähdettiin siihen kuukausi annokseen kun oli saatu viikko annoksilla kulkemaan tasaisesti.
3viikkoa oli itsellä alussa se pistoväli. Sen jälkeen se on nyt nostettu melkein siihen 4 viikkoon eli muutamaa päivää vajaa... Pitkään oli käytössä se 128mg mutta nyt muutaman viime kerralla pistettiin 96mg. Pari vuottahan tässä on jo ilman repsahduksia oltu niin kaippa sitä voi yrittää pikku hiljaa pienennellä. Itsellä ainaki toiminut erittäin hyvin tuon hoitajan kanssa yhteistyö. Alussa ei tarvinut kuin laittaa viestiä tai soittaa että ei oikein meinaa kantaa niin sain lisäannoksen / viikko annoksen joskus hieman etukäteen. Tässä hoidossa tarvii olla hoitajalla malttia ja luottoa potilaaseen että potilas puhuu totta jos lääke ei alussa meinaa kantaa. Ja sitten varmaan ei ole mitään yhteistä tekijää että mitenkä tuo lähtee toimimaan. Itsellä nasaalikäyttöä ainoastaan niin sekin voi edes auttaa tuota käyntiin lähtöä.
Työmies
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Psykonautti » 6.6.2021 15:11:08

Mie käytin kamaa n. 10 vuotta, subua aktiivisesti siitä viimeiset 3 vuotta. Pääsin sitten korvaushoitoon ja aloitin päivittäisen suboxone lääkityksen, mutta siirryin siitä buvidalille noin 3 kuukaudessa.. Erona huomasin että ei nuokuttanut, eikä kerennyt tulemaan kipeäksi missään vaiheessa. Nyt olen ollut vuoden kuukausi injektiolla ja pystyn käymään normaalisti töissä. Kyl mie ain pari päivää ennen seuraavaa pistosta rupeen tulee vähän viekkareita, mutta muuten aivan loistava lääke! :lol:
Olen mitä olen, en mitä olin.
Psykonautti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja redmoon » 9.6.2021 18:43:32

Itellä KH lääkityksenä Buvidal 24mg/vko. Reilu 1,5 vuotta ollu korvaushoidossa. Lääkkeeseen olen ihan tyytyväinen kyllä. Omalla kohdalla on kantanut hyvin eikä juurikaan ole tullut vieroitusoireita. Joskus saattaa 6. päivänä tulla kitkut tms. Varmaan viekkareiden ihan ensimmäisiä vaiheita, luulisin. Mutta aika harvoin kuitenkin. Joskus mulla tulee sitten sellanen kuumeinen olo injektion jälkeen illalla tai seuraavana päivänä, mutta se häviää sitten kuitenkin suht pian. Hyvin tasainen on mun kohalla tää buvidal. Lääkepäivänä saattaa tulla ns. ”nousut” tai seuraavana päivänä mutta muuten on hyvin tasaista. Ja tosi iso plussa on se että ei tarvitse juossa päivittäin klinikalla joka helpottaa elämää huomattavasti luonnollisesti. Tätä lääkitystä on kyllä helppo suositella, mutta kuten tiedämme kaikille ei tämäkään sovi. Ja siksi onkin vaihtoehtoja.
redmoon
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 11.6.2021 09:41:52

Työmies kirjoitti:
Shaman666 kirjoitti:
Tuomo Seppänen kirjoitti:Shaman. Mikä tilaneesi nyt? Oletko pystynyt olemaan töissä? Olo parempaan päin?

Tässähän tämä, ei ole asia muuttunut vielä suuntaan eikä toiseen. Ens viikolla olis lääkäriaika, ni jospa asia paranisi. Vähän ristiriitaiset odotukset, tapahtuuko asialle mitään. Edelleen viimenen viikko on vaikee. Tosi paljon vaihtelee olo, välillä ihan ok mutta sitten taas vatsaa vääntää ja kokoajan sellanen tukkoinen olo. Oon mä napsinu muita verenpainelääkkeitä ja kyennyt töissäkin käymää. On vähän pakko, ni meneehän ne päivät jotenkin. Vetohaluja on ja se mua tässä eniten pelottaa, että millon se retkahdus sitten tulee. Tai siis savuja tulee kyllä poltettua silloin tällöin, mutta muuten ei mitään retkahduksia oo tullu. Mutta nyt ihan jees olo, ku oli lääkepäivä, ehkäpä se tästä.

Muoks. Tulevaisuudessa saan injektion 3 viikon välein, tänään oli aika lääkärin kanssa. Sain puhelinajan niin olikin jo tällä viikolla. Nyt on hieman helpompi hengittää ja eikä tarvitse pelätä sitä viimeistä viikkoa enää.

Kiitos viestistäsi. Hyvä juttu, että lekurin kanssa tapaaminen meni hyvin ja suunta vaan eteen päin.

itsellä aloitettiin kans tolleen että tolla viikko annoksella mentiin hetki ja sitten lähdettiin siihen kuukausi annokseen kun oli saatu viikko annoksilla kulkemaan tasaisesti.
3viikkoa oli itsellä alussa se pistoväli. Sen jälkeen se on nyt nostettu melkein siihen 4 viikkoon eli muutamaa päivää vajaa... Pitkään oli käytössä se 128mg mutta nyt muutaman viime kerralla pistettiin 96mg. Pari vuottahan tässä on jo ilman repsahduksia oltu niin kaippa sitä voi yrittää pikku hiljaa pienennellä. Itsellä ainaki toiminut erittäin hyvin tuon hoitajan kanssa yhteistyö. Alussa ei tarvinut kuin laittaa viestiä tai soittaa että ei oikein meinaa kantaa niin sain lisäannoksen / viikko annoksen joskus hieman etukäteen. Tässä hoidossa tarvii olla hoitajalla malttia ja luottoa potilaaseen että potilas puhuu totta jos lääke ei alussa meinaa kantaa. Ja sitten varmaan ei ole mitään yhteistä tekijää että mitenkä tuo lähtee toimimaan. Itsellä nasaalikäyttöä ainoastaan niin sekin voi edes auttaa tuota käyntiin lähtöä.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Kissi29 » 11.6.2021 22:07:24

Oon ollut kolmisen vuotta k-hoidossa, alusta asti ilman mitään retkahduksia tai väärinkäytöksiä. Eräänlainen hikipinko siis. Klinikkaa on aikanani ollut vetämässä kolme eri toimijaa, viimeisimmän, eli tämänhetkisen, toiminta on inhottavaa ja kaikkea muuta kuin potilaslähtöistä. Diktatuurinomaisesti ilmoitetaan että näin tehdään - hälläväliä onko se oikeasti potilaita vai budjettia palveleva vaihtoehto. Pandemian aikana sain erikoispitkiä "vapaita", muutoin oon käynyt kerran viikossa. Aina on ollut lääkkeet tallessa kun on pyydetty näyttämään.
Nyt kun tämä helvetin buvidal on tullut yleisemmin käyttöön, yritetään sitä väkipakolla saada kaikki buprenorfiini-potilaat ottamaan. Mä en halua! Miksi pitää sorkkia toimivaa lääkitystä toiseksi? En tahdo itseeni injektoitavan mitään, edes rasvanahkaan. Kaikki joiden kanssa olen keskustellut buvidalista, on kironnut sen kantamattomuutta ja sitä, ettei heitä kuunneltu tai otettu tosissaan kun sanoivat olevansa refloissa. Lisäksi kun lukee listaa yleisistä haittavaikutuksista niin no thanks. Resoribletillä ei oo ikinä ollut satunnaista päänsärkyä kummempaa.
Olen myös sanonut sitä, että koen itselleni tärkeäksi että lääkkeen saa ottaa päivittäin ja että sen vaikutus nousee ja laskee. Se riittää mulle, ei kamanhimoja, ei kitkuja, ei väärinkäytöksiä. Kuntoutuminen on kaikin puolin hyvällä mallilla.

Nyt toimijan vaihduttua mulle ilmoitettiin omahoitajani toimesta, että:
A) resoriblettejä ei tule enää saamaan, ne vaihtuu filmeiksi tai buvidaliin ja että
B)buprenorfiini-kotiannoksia tulee jatkossa saamaan _vain ihonalaisena_=buvidalina
Ja että
C)Apteekkisopimuksiakaan ei enää tehdä(tämä oli vastaus kun kuulin a ja b-osat ja sanoin että sitten siirretään mut apteekkijakeluun). Eli jos en suostu buvidaliin, joutuisin tulevaisuudessa käymään päivittäin klinikalla, heippa työlle ja suunnitellulle koulutukselle.
Eihän tää nyt perkele näin mene! Kyllä meilläkin on oikeuksia, eikä ketään voida pakottaa ottamaan injektioina korvaushoito-valmistettaan kun toimiva, hyväksi todettu vaihtoehtokin on olemassa. Kaikille samassa tilanteessa oleville kehotan ottamaan yhteyttä päihdeasiamieheen. Kysykää neuvoja. Tehkää muistutuksia kohtelusta klinikalle.
Jos on hoitanut korvaushoitoon liittyvät velvoitteet, pitää olla myös oikeus vaikuttaa itseään koskeviin päätöksiin. Niihin kuuluu myös korvaushoidossa käytettävä valmiste. Olkaa vahvoja ja puolustakaa oikeuksianne!
UGH. 8)
Kissi29
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja thequickening » 10.7.2021 23:44:13

Kissi29 kirjoitti:Oon ollut kolmisen vuotta k-hoidossa, alusta asti ilman mitään retkahduksia tai väärinkäytöksiä. Eräänlainen hikipinko siis. Klinikkaa on aikanani ollut vetämässä kolme eri toimijaa, viimeisimmän, eli tämänhetkisen, toiminta on inhottavaa ja kaikkea muuta kuin potilaslähtöistä. Diktatuurinomaisesti ilmoitetaan että näin tehdään - hälläväliä onko se oikeasti potilaita vai budjettia palveleva vaihtoehto. Pandemian aikana sain erikoispitkiä "vapaita", muutoin oon käynyt kerran viikossa. Aina on ollut lääkkeet tallessa kun on pyydetty näyttämään.
Nyt kun tämä helvetin buvidal on tullut yleisemmin käyttöön, yritetään sitä väkipakolla saada kaikki buprenorfiini-potilaat ottamaan. Mä en halua! Miksi pitää sorkkia toimivaa lääkitystä toiseksi? En tahdo itseeni injektoitavan mitään, edes rasvanahkaan. Kaikki joiden kanssa olen keskustellut buvidalista, on kironnut sen kantamattomuutta ja sitä, ettei heitä kuunneltu tai otettu tosissaan kun sanoivat olevansa refloissa. Lisäksi kun lukee listaa yleisistä haittavaikutuksista niin no thanks. Resoribletillä ei oo ikinä ollut satunnaista päänsärkyä kummempaa.
Olen myös sanonut sitä, että koen itselleni tärkeäksi että lääkkeen saa ottaa päivittäin ja että sen vaikutus nousee ja laskee. Se riittää mulle, ei kamanhimoja, ei kitkuja, ei väärinkäytöksiä. Kuntoutuminen on kaikin puolin hyvällä mallilla.

Nyt toimijan vaihduttua mulle ilmoitettiin omahoitajani toimesta, että:
A) resoriblettejä ei tule enää saamaan, ne vaihtuu filmeiksi tai buvidaliin ja että
B)buprenorfiini-kotiannoksia tulee jatkossa saamaan _vain ihonalaisena_=buvidalina
Ja että
C)Apteekkisopimuksiakaan ei enää tehdä(tämä oli vastaus kun kuulin a ja b-osat ja sanoin että sitten siirretään mut apteekkijakeluun). Eli jos en suostu buvidaliin, joutuisin tulevaisuudessa käymään päivittäin klinikalla, heippa työlle ja suunnitellulle koulutukselle.
Eihän tää nyt perkele näin mene! Kyllä meilläkin on oikeuksia, eikä ketään voida pakottaa ottamaan injektioina korvaushoito-valmistettaan kun toimiva, hyväksi todettu vaihtoehtokin on olemassa. Kaikille samassa tilanteessa oleville kehotan ottamaan yhteyttä päihdeasiamieheen. Kysykää neuvoja. Tehkää muistutuksia kohtelusta klinikalle.
Jos on hoitanut korvaushoitoon liittyvät velvoitteet, pitää olla myös oikeus vaikuttaa itseään koskeviin päätöksiin. Niihin kuuluu myös korvaushoidossa käytettävä valmiste. Olkaa vahvoja ja puolustakaa oikeuksianne!
UGH. 8)

Hei, oon samalla klinikalla melko 100% varmasti. Oon aivan VITUN kyrpiintyny toho nykyiseen klinikkaan, oon ollu päihdeasiamieheen yhteydes ja mietinkin et toi potilasasiamies pitää varmaa myös koettaa saada kiinni. Oon ollu myös sen n. 3v hoidossa. Nää muutoksen tuli niin puun takaa ku olla voi, mulle aluksi luvattii apteekkia, ja olisinkin päässy sinne jos lääkäri ei ois melkein vuotta viivytelly lausuntoaan! Tuli perkele jopa uusi Kela-kortti, ja sit vaan sanotaa klinikalla et juu kukaan ei enää pääse apteekkiin ☺️. Ja mulle omahoitaja myös puhu sillon ennen ku tää diktatuuri tuli, et juu ei tule mitää muutoksia et hoitosuunnitelmat pysyy samana. Mä en myöskään toho Buvidaliin ala, en mistää hinnasta. Mä voin kuvitella mitä se mulle tekisi, tulisi todnäk ihan vitun iso riski retkahtaa (mitä ei oo koko hoidon aikana käyny kertaakaan). Toivon niin et nää asiat saatas järjestyy, meil kaikilla on kumminki paljon tässä pelissä.
thequickening
Miedosti panostava jäsen

Ollut savuton

ViestiKirjoittaja kukkeli » 17.8.2021 03:47:58

Sain ensimmäisen injektion helmikuussa 2020. Vähän sen jälkeen alkoikin korona-pandemia, joten ehdin totutella viikkoinjektioon vain kuukauden ajan, kun aloitettiin 4viikon injektio annoksella 96mg(?), koska koko injektiohoito oli lähtenyt hyvin käyntiin. Vuoden päivät jatkui tuo sama 4vko välein saatava injektio, mutta tämän vuoden alkupuolella alkoi tuntua että nyt ei ole enää omasta pääkopasta kiinni, kun injektio ei tunnu kantavan. Labroista selvisi liian vähäinen pitoisuus kehossa joten injektio nostettiin tappiin. Nyt kesällä uudet labrat näyttivät edelleen liian alhaista pitoisuutta, ja tänään(tai no, eilen) sitten sainkin viimeisen buvidal-injektion. 3vko päästä aloitetaan uudehko Sublocade-injektio, jota odotan kovasti. Jos nyt sitten alkaisi injektiokin kantamaan! Täällä joku mainitsi miten kokee painostusta injektiolle siirtymistä, miksi? Itse olen nauttinut niin paljon siitä, etteivät joka päiväiset pillerit muistuta addiktiosta ja voin vain tohottaa menemään, ja elää elämää missä riippuvuus ei pyöri jatkuvasti mielessä. Se on mahdollistanut matkailun ilman pelkoa siitä että luvasta huolimatta lääkkeet takavarikoidaan, hampaat säilyy paremmin suussa ja ei tarvitse sitä typerää naloksonia nauttia. Yritän muistaa raportoida Sublocaden vaikutuksista muutaman viikon päästä, siitä kun ei juuri tietoa(varsinkaan suomeksi) löydy. Ainiin ja jos nyt jotakuta kiinnostaa tietää, olin aiemmin Suboxone-hoidossa 14mg/vrk. Hoito on alkanut kesällä 2019.
kukkeli
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 6.9.2021 12:57:36

Kiitos viesteistänne. Budival kun on tosiaan uusi lääkehoitomuoto, niin on hyvä kuulla erilaisia kokemuksia asian tiimoilta. Ei toimivia ja toimivia juttuja.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja gabriel_safari » 28.11.2021 01:25:37

Moi, mulla on muutama vuos takana subu ongelmaa. Alussa lähti ihan harmittomalla, kunnes muuttu päivittäiseks ja määrät alko nousemaa. Sellai kolmee milliä päivässä korkeimmillaa menny. Haluun korvaushoitoon, oon yrittäny lopettaa tosissaan muutamia kertoja ja vähemmän tosissaan semi useasti. Keho ei vain palaudu normaaliks vaikka oon puol vuottaki ollu ilman. Riittääkö mun kriteerit korvaushoitoon, millä perustein sinne pääsee että miten paha riippuvuuden tulee olla. Oon kaks vuotta yrittäny eroon ilman onnistumista, eikö sen pitäs riittää? Eiks sen ajatus ole se että jos tarpeeks kauan on käyttäny ei keho enää palaudu ja siks kh on tarpeen. Miten kh sta pääsee sitte eroon, miten kauan siinä ollaan ja miten kehoo totutetaan olemaan ilman jotta vois joskus olla kokonaan erossa?

Tulee olemaan pitkä matka, vain tuleeko? Koska saisin olla raitis ja mitä kh vaihtoehtoja on. Mikä mulle sopis parhaiten äsken kuvailemani perusteella. Tiedän että Buvidal on uusi, mitä muita vaihtoehtoja kh hoidossa on ja mitä pitää lääkäreille osata sanoa että ymmärtäis että tarvin apua ja perus lopettaminen ei vaan onnistu. Ehkä onnistuis jos saisin olla vuoden lomalla ja saisin valtavasti itsekuria jostain. Työelämässä kun on niin kuukauden taukokaan ei auta vielä mihinkään, mulla kestää reflat yleensä kaks kuukautta jonka jälkeen oon vaan jatkuvasti edelleen väsynyy, levoton, ahdistunut ja vähän murheellinen ja elämä ei tunnu hyvältä.

Kiitos jos joku vois auttaa mun kysymyksiin :)
gabriel_safari
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 6.12.2021 18:57:36

Hei!
Korvaushoitoon pääseminen arvioidaan aina erikseen. Tärkein kriteeri on, että todetaan opiaattiriippuvuus.
Nykyään arvioon pyritään henkilö ohjaamaan ns. matalalla kynnyksellä. Hoito kestää yksilöllisen ajan ja hoidon päättäminen tehdään hallitusti annostusta vähitellen laskemalla.
Esimerkikiksi mielenterveystalon sivuilla on hyvin kuvattu korvaushoidon arvioita ja prosessia.

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuis ... sivu1.aspx
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

Metadonista bubreen kokemuksia??

ViestiKirjoittaja Jozzie82 » 2.3.2022 11:25:16

Oon 39v nainen ja oon ollut 2v metadoni lääkkeellä annos nykyään 60mg, aamulla huono olo ja nyt on asiat niin hyvin et kk päästä pääsen vaihtaan bubreen. Nyt minua jännittää tuo vaihto et millainen kokemus se on teillä jotka ootte vaihtanut metiksestä bubreen?? Mua pelottaa se alku vaihe eli lääkäri kysyi haluunkopitkän vai lyhyen metadoni laskun ja pyysin lyhyen, noh siinä lähtee 20mg/pv ja kun oon 20mg kohdalla niin osastolle- mua ahdistaa ja pelottaa jo valmiiksi nuo lääkkeettömät päivät aivan hirveästi . Mulla on tosiaan 60mg ja aamulla olo on kauhea mut en ole lisääntyvien haittavaikuikutuksien takii voinu nostaa sitä. Onneksi pian bubreen 😀
Sellainenkin juttukin mietityttää että kuin kauan menee et kroppa tottuu uuteen lääkkeeseen( vanhan metis jäämien poistuminen myös varmaan on kamalaa??)
Oon kuullut tarinoita mut nyt haluaisin oikeaa kokemus tietoutta. Arvostaisin kokemuksia aiheesta että miten on mennyt tuo vaihto ja kauan on oireita/mikkaisia oireita ollut ennenkuin kroppa tottunut 😀
Mua tosiaan jännittää aika paljon mulla oli ennen metistä bubre annos 8mg - paljonkohan se tulee vaihdon jälkeen oleen? Ei ainakaan 8mg ( mitä oon kuulostellut parin frendin kokemuksia) et 14-16 mg kuulostaa hurjalta määrältä ku mulla on ollut max 12mg aikoinaan mut tää nyt ei silleen huoleta koska sitähän voi laskee ajan myötä vähän alemmas 😀
Tää piikkilääke kiinnostaa myös, millaisia kokemuksia teillä on? Eli nyt on varmaan kuukausi et ollaan xonella ja sit pitäis vaihtaa siihen piikkiin?? Eli kertokaa kokemuksianne , oisin tosi kiitollinen 😀
Näillä korteilla mennään
Jozzie82
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 14.3.2022 08:39:49

Hei!
Niin nyt kaivattisiin nimimerkille Jazzie82 kokemustietoa.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja NeMoN » 21.3.2022 21:41:58

Olen ollut nyt Buvidal hoidossa 6kk joista 2 ensimmäisistä olin viikko injektiolle 24mg joka riitti hienosti! Siirryttäessä kuukausi annokseen 96mg alkoi "outo" olo reilun 2viikon jälkeen, mutta seuraavalla injektiolla ei ollut kyseistä ongelmaa.
Mutta 96mg ei kantanut 4vk, joten annosta nostettiin 2kk sitten 128milligrammaan, joka on kantanut melkein sen 4vk. Viimeiset pari päivää on aina hiukan vaikeampia, mutta pystyy töissä käymään ja hoitamaan asiat yhtälailla.
Kaikin puolin hyvä lääke kunhan annostus löytyy sopivaksi! Itselläni meni 4kk että sopiva annostus löytyi!
Oheiskäyttö jäänyt olemattomaksi.
Mutta kaipaisin rauhoittavan tähän vakavaan masennukseen/yleiseen ahdistuneisuuteen joka on todettu jo vuosia ennen lääkkeen aloittamista!
Mutta tällä paikkakunnalla eivät kirjoita kuin 15mg oxamin joka lähinnä kasvattaa ahdistuneisuutta ainakin itselläni!
Diapam 5mg kahdesti päivässä olisi hyvä, mutta ei niin ei

Suosittelen!!
NeMoN
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone