Olet täällä

Olen ollut vasta kolme päivää ilman olutta.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Olen ollut vasta kolme päivää ilman olutta.

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 30.7.2021 09:42:06

Ihana kuulla noin positiivisia ajatuksia.
Onnittelut viidestä viikosta. 🌸 🌹 🌺
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ylva » 30.7.2021 14:04:16

JuuliaS kirjoitti:Ihana kuulla noin positiivisia ajatuksia.
Onnittelut viidestä viikosta. 🌸 🌹 🌺

Kiitos JuuliaS :)

Ei mulla kyllä läheskään kokoajan ole positiivinen fiilis, mutta haen sitä tietoisesti. Pieni tyttö mun sisällä on peruspositiivinen, mutta monet todella karut tapahtumat on tehny musta aika pessimistisen aikuisen, joka suunnilleen makaa vielä tulessa ja odottaa seuraavaa iskua. Mutta, jos annan itseni vaipua negatiivisen ajattelun kehään, niin olen vain onnettomampi, enkä keksi syitä pitää itsestäni huolta. Ehkä se on positiivista psykologiaa. Jos hoen jotain itselleni ja muille, se alkaa ollakin niin. Toivottavasti :mrgreen:
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ylva » 30.7.2021 21:32:09

Nyt vituttaa ihan huolella. Mulla on aina ollut sellainen karma, että jos tykkään jostakin tuotteesta, sen valmistus lopetaan. Siis ihan oikeasti. Koskee makeisia, hygieniatuotteita, vaatemalleja, ihan kaikkea. Muumimukeja saa kaupoista, koska mä en keräile niitä.
Nyt aloin juoda tölkkivichyjä. No ne tietty loppu joka paikasta. Sitten loppui pienet pullotkin. Tällä seudulla vesijohtovesi maistuu paskalta. Enkä edes uskaltaisi juoda sitä, koska silloin loppuisi vesi koko paikkakunnalta. Ugh.

Oli pakko lisätä, että onhan mulla kaljaa. Jos kaikki muut asiat mistä pidän, loppuu kaupoista, alan juoda sitten sitä. Ihme, ettei kalja ole loppunut kaupoista, vaikka mä join sitä vuosikausia. Pyysin miestä tuomaan sitten pienen tölkin Redbullia. No, pienet tölkit oli loppu, sain kaksi isoa. Näin yötä vasten sellainen iso auttaa pysymään hyvin hereillä miettimässä, mikä loppuu seuraavaksi ja kuinka monta päivää on siihen, että jäljellä ei ole muuta kuin olutta.

Omnium oleam perdidi.
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Megadth90652 » 30.7.2021 22:56:29

Ei järjesty aiankaan itellä yhtään mikään.
Olin ja ollut isän luona, ja join taas sen viinat. Lantrasin vedellä, ja kävin muka lenkillä, mutta kävin ostaa itelleni viinaa.
Lainaa pyysin en kertomut mihin. Sain 90 e. Juotu jo melkein kaikki.
kaikki on mahdollista, ja kaikki on perseestä!
Megadth90652
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ylva » 30.7.2021 23:54:43

Megadth90652 kirjoitti:Ei järjesty aiankaan itellä yhtään mikään.
Olin ja ollut isän luona, ja join taas sen viinat. Lantrasin vedellä, ja kävin muka lenkillä, mutta kävin ostaa itelleni viinaa.

No se on harmillista, ainakin jos pyrit lopettamaan tai vähentämään tai vaan olemaan selvinpäin. Sinustahan se on kiinni, mitä haluat. Tässä asiassa (sekä alkoholissa että raittiudessa) pätee kyllä aika pitkälle se, että jos jotain oikein paljon haluaa, niin sen kyllä saa. Hyvässä ja pahassa :roll:
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 31.7.2021 10:07:43

Saako kysyä Ylva, miksi sinulla on olutta kotona, ilmeisesti isompikin määrä? Tuliko käytyä naapurimaassa ostoksilla?

Jos on liian henkilökohtainen kysymys niin ei tarvitse vastata. Kiinnostaa kun olet maininnut siitä useamman kerran.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ylva » 31.7.2021 15:01:08

JuuliaS kirjoitti:Saako kysyä Ylva, miksi sinulla on olutta kotona, ilmeisesti isompikin määrä? Tuliko käytyä naapurimaassa ostoksilla?

Jos on liian henkilökohtainen kysymys niin ei tarvitse vastata. Kiinnostaa kun olet maininnut siitä useamman kerran.

Ostin vain lavan jossain välissä. Eipä sen kummempaa. Siellä se nyt on. En aio sitä maahan kaataa, vaikka en itse sitä juokaan. Ainakaan tänään. Täytyy varmaan järjestää juhlat :D Tulis varmasti juhlijoita. Juu ei. En aio maksaa enää kenenkään juomia, mieluummin kaadan maahan. Ei ne tallissa mua vaivaa. Olkoon siellä.
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ylva » 1.8.2021 09:39:49

Huomentapäivää!

Mulla on ollu jotenki älysurkeita fiiliksiä muutaman päivän. Että se siitä positiivisesta ajattelusta. Järjestin kolme päivää vapaata pitkästä aikaa ja nehän meni tietenkin aivan perseelleen kaikilta osin. Flunssan sain ja pari muuta paskajuttua. Tänään sitten koronatestiin, koska pakko. Eilen illalla mietin, et miks en vaan jois, ku millään ei tunnu olevan mitään väliä. Olis jotain tekemistä edes.

En juonu siltikään, koska ei kiinnostanut. Jos kerran muu on pakkoa ni sitä ei oo pakko. Ellei joku tuu väkisin kaatamaan kurkkuun.

Mulla on suuret mietteet. Mietin, että istuisinko sohvalla vai sängyllä. En osaa päättää. Näitä samoja korkeamman tason valintoja oon tehnyt nyt kolme päivää ja tulen tekemään seuraavat päivät siihen hamaan päivään saakka, kun pikkunuha loppuu.

Mukavaa päivää teille muille, joilla toivottavasti on hienompi elämä kuin mulla. Ihan oikeasti.
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 1.8.2021 10:44:42

Ylva kirjoitti:Huomentapäivää!

Mulla on suuret mietteet. Mietin, että istuisinko sohvalla vai sängyllä. En osaa päättää. Näitä samoja korkeamman tason valintoja oon tehnyt nyt kolme päivää ja tulen tekemään seuraavat päivät siihen hamaan päivään saakka, kun pikkunuha loppuu.

Mukavaa päivää teille muille, joilla toivottavasti on hienompi elämä kuin mulla. Ihan oikeasti.

Noohh, turhaan siellä masistellaan... ainoa asia, mitä minä tulen varmasti tänään tekemään, on käydä syömässä lounas noin tunnin kuluttua tuossa kiven heiton päässä sijaitsevassa asumistukiyksikössä ja sen jälkeen istua tv tuolissa katselemassa ikkunasta ulos. Ja ehkä jopa katsella tv:tä, jopa ihan (h)ajatuksen kanssa pitkin päivää, odottaen että ilta saapuu jolloin voi alkaa pohtimaan nukkumaan menoa; sellaista repaleista parin tunnin pätkiin katkottua koomailua jota häiritsevät mukavasti kaikenlaiset pienistäkin mutta äkkinäisistä äänistä aiheutuvat säpsähdykset :?
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ylva » 1.8.2021 11:20:24

t-petsku kirjoitti:
Ylva kirjoitti:Huomentapäivää!

Noohh, turhaan siellä masistellaan... ainoa asia, mitä minä tulen varmasti tänään tekemään, on käydä syömässä lounas noin tunnin kuluttua tuossa kiven heiton päässä sijaitsevassa asumistukiyksikössä ja sen jälkeen istua tv tuolissa katselemassa ikkunasta ulos. Ja ehkä jopa katsella tv:tä, jopa ihan (h)ajatuksen kanssa pitkin päivää, odottaen että ilta saapuu jolloin voi alkaa pohtimaan nukkumaan menoa; sellaista repaleista parin tunnin pätkiin katkottua koomailua jota häiritsevät mukavasti kaikenlaiset pienistäkin mutta äkkinäisistä äänistä aiheutuvat säpsähdykset :?

Toi lounashan kuulostaa ihan hyvältä :D
Mun päivän kohokohta on koronatesti. Aj miten odotankaan, että joku työntää nenään jotakin.
Televisiota en jaksa katsoa, koska sieltä ei tuu ikinä mitään kiinnostavaa. Netflixistä löydän joskus harvoin jotain. Hyviä kirjoja etsin BookBeatilta, mutta tajusin just, et se on pirun kallis ni laitan kyllä pian pannaan.
Parasta viihdettä tähän päivään oli ehdottomasti ukkonen. Meni vain liian nopeasti ohi. Mä nimittäin omaan niin vilkkaan mielikuvituksen, että ajattelen, että taivas itkee ja huutaa mun puolesta ni mun ei tartte vaivautua. Se on puhdistavaa :D
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 1.8.2021 11:34:05

Pienet nuhakuumeet ja masistelupäivät ovat oikeastaan hyvää mielenterveyshoitoa. Saa oikein perinpohjaisesti pyöriä itsesäälissä ja surkeudessa, itkeä ja surkistella elämän raadollisuutta. Puhdistaa sielua ja sydäntä viimeistä sopukkaa myöten. Kunhan vain muistaa ettei olut ole flunssalääke. Se pilaa hyvän masistelun.

Sitten on taas hyvä ja puhdas olo, mieli paljon kevyempi jatkaa. Kun ilmakin taas kulkee eikä tarvitse niistää koko ajan.
Paranemista. :D
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ylva » 1.8.2021 16:35:54

JuuliaS kirjoitti:Pienet nuhakuumeet ja masistelupäivät ovat oikeastaan hyvää mielenterveyshoitoa. Saa oikein perinpohjaisesti pyöriä itsesäälissä ja surkeudessa, itkeä ja surkistella elämän raadollisuutta. Puhdistaa sielua ja sydäntä viimeistä sopukkaa myöten. Kunhan vain muistaa ettei olut ole flunssalääke. Se pilaa hyvän masistelun.

Sitten on taas hyvä ja puhdas olo, mieli paljon kevyempi jatkaa. Kun ilmakin taas kulkee eikä tarvitse niistää koko ajan.
Paranemista. :D

Kiitos :)

Muuten ihan hyvä ajatus, mutta mulle lähes kaikki vapaa-aika on ollu tota. Olin selvinpäin tai en. Johtuen siitä, ettei ole mistä ammentaa. Olen aina yksin. Ei ole ketään kenen kanssa edes käydä kävelyllä tai vaihtaa muutaman sanan. Ei käy vieraita, sukulaisia ei ole. Menneisyydestä ei paljoa löydy mikä kannattelisi. Muistot on niitä mille rakentaa. Ja läheiset. Joku joskus kirjoittaa netissä jotain, mutta ei se ole sama asia. En edes käyttäisi koko nettiä jos olisi muuta tekemistä. Mulla on kyllä muutama läheinen, mutta heitäkin näen vähän. Itsestäni riippumattomista syistä. Arkeen kuuluu työ ja kotityöt, harvoin muuta. Tänä kesänä en ole tehnyt mitään. Siis yhtään mitään muuta kuin jotain töitä. Siinä ei ole kadehdittavaa. Eikä paljoakaan motivaattoreita. Eli, itsesääli on se viimeinen kaveri joka ei todella hylkää. Jos ei kukaan muu sääli ni ite täytyy sekin tehä. Olkoonkin sairautta koko sääli, mutta mitä väliä sillä on? Senkin on keksinyt varmaan joku monikansallisen psykoterapiayhtiön konsultti.

Jos motivaattoreita ei ole, täytyy olla juomatta vain siks ettei juo. Mutta nyt kyllä tuli yksi motivaattori; makuaisti lähti. Ei maistu olutkaan varmaan millekään. Eli olut ja vichy maistuu samalle ei millekään.
Ylva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Megadth90652 » 1.8.2021 23:08:16

Ylva kirjoitti:
Megadth90652 kirjoitti:Ei järjesty aiankaan itellä yhtään mikään.

No se on harmillista, ainakin jos pyrit lopettamaan tai vähentämään tai vaan olemaan selvinpäin. Sinustahan se on kiinni, mitä haluat. Tässä asiassa (sekä alkoholissa että raittiudessa) pätee kyllä aika pitkälle se, että jos jotain oikein paljon haluaa, niin sen kyllä saa. Hyvässä ja pahassa :roll:

On musta kiinni mitä haluun. Tylsää kun sä vaan sanot se niinku se olis tosi helppoa. "että jos jotain oikein paljon haluaa, niin sen kyllä saa."

Juopunut ollut ikuisuuden. Kaks päivääilman menee. Sitten ois jo "kiva" saada joku bisse edes.

Koittaisin kyl lopettaa, mut jostain aina saa rahaa ja sit juo ne.
kaikki on mahdollista, ja kaikki on perseestä!
Megadth90652
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 2.8.2021 10:10:59

Ylva kirjoitti: Johtuen siitä, ettei ole mistä ammentaa. Olen aina yksin. Ei ole ketään kenen kanssa edes käydä kävelyllä tai vaihtaa muutaman sanan. Ei käy vieraita, sukulaisia ei ole. Menneisyydestä ei paljoa löydy mikä kannattelisi. Muistot on niitä mille rakentaa. Ja läheiset. Joku joskus kirjoittaa netissä jotain, mutta ei se ole sama asia. En edes käyttäisi koko nettiä jos olisi muuta tekemistä. Mulla on kyllä muutama läheinen, mutta heitäkin näen vähän.

Aika lailla voisin allekirjoittaa saman; yksinäisyys, ulkopuolisuus.. niin kovin vaikea, yhteensopimaton yhtälö. Niin kovin vaikeaa saada lopputulosta jonka voisi hyväksyä ja jonka kanssa voisi elää. Nyt mulla on vain tällaista kädenlämpöistä olemassaoloa.
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 2.8.2021 10:23:59

Ylva kirjoitti:[

Muuten ihan hyvä ajatus, mutta mulle lähes kaikki vapaa-aika on ollu tota. Olin selvinpäin tai en. Johtuen siitä, ettei ole mistä ammentaa. Olen aina yksin.

Jos motivaattoreita ei ole, täytyy olla juomatta vain siks ettei juo. Mutta nyt kyllä tuli yksi motivaattori; makuaisti lähti. Ei maistu olutkaan varmaan millekään. Eli olut ja vichy maistuu samalle ei millekään.

Makuaisti lähti? :shock: No, kävit koronatestissä, joko sait tuloksen?

Muutoin tuohon yksinäisyyteen; oletko miettinyt mitään harrastusta jossa tapaisit uusia ihmisiä? Jotain sellaista josta pidät mutta jota ei tarvitse harrastaa pakkomielteisesti.
Alkuun pääseminen on vaikeaa, mutta vähän itseään pakottamalla voisi käydä tutustumassa useampaakin juttuun. Jos ei tunnu hyvältä voi jättää homman ilman omantunnon jäkätystä ja kokeilla jotain muuta. Rauhassa ilman kiireitä.

Neuvoo eräs joka ei harrasta mitään. Mutta minä olenkin introvertti ja rakastan omaa rauhaa. Ylläpidän toki yhtä keskustelukerhoa (yhtenä iltana joka toinen viikko). Illan jälkeen on entistä mukavampaa olla kotona kissojen kanssa.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat