Töissä tuli yhtenä päivänä puheeksi, että jotkut olivat sitä mieltä että tilillä on nyt rahaa/säästöjä paljon enemmän kuin ennen kun korona aikana ei ole päässyt kuluttamaan. Itse en ole vastaavaa huomannut eikä oma tili pursuile liiasta rahasta. Siksi päässä on kypsynyt ajatus, että ottaisin Sylvian lanseeraaman säästöpossun taas käyttöön. Minulla on siis pankissa tili, jonka nimi on possu ja jossa eilen aamulla oli rahaa 237 euroa.
Eilen olisi taas ollut äärimmäisen perinteiden juomispäivä kun kahden yövuoron jälkeen jäin vapaalle. Tein kuitenkin jo hyvissä ajoin päätöksen että tällä vapaalla en juo. Siirsin possuun 30 euroa. Päivä meni normaalisti väsymyksen sumussa, vähän sain hyödyllisiäkin harrastuksiin liittyviä asioita tehtyä. Illalla kömmein yhdeksältä rättiväsyneenä nukkumaan ja hetken torkahtamisen jälkeen olin bling hereillä. Sydän hakkasi, huohotin hengästyneenä ja vaati todella paljon tahdonvoimaa jäädä sänkyyn makoilemaan eikä lähteä juoksemaan maratonia. Nämä oireet siis johtuvat vuorotyön rasituksesta, ei alkoholista.
Makasin sängyssä ja mietin kuinka ihanaa olisi jos olisin illalla huitaissut pullon tai pari viiniä, silloin olisin jo ihanasti pikkupöhnässä unten mailla. Mieskin tuli tavallista aikaisemmin nukkumaan ja silloin mieleen hiipi ajatus, että voisin nousta, hiippailla alakertaan, avata viinipullon ja nauttia siitä unilääkettä ihan yksin omassa rauhassa eikä kukaan saisi tietää. Pieni ääni päässä sanoi, että oot jo siirtänny rahaa possuun, et voi pilata hyvää suunnitelmaa. Ja niin sitten onneksi uni voitti ja sain muutaman tunnin nukuttua.
Kun aamulla heräsin, lähdin (sateessa) koiran kanssa pienelle lenkille eikä yhtään harmittanut että viini tällä kertaa säästyi.
Pari päivää sitten sain kuvia, että mun uuden kisun silmät ovat avautuneet

Possusta vielä sen verran, että sinne siirretään ne rahat jotka säästyy kun jättää viinat ostamatta.