Olet täällä

Tavoitteena 365 päivää

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Tavoitteena 365 päivää

ViestiKirjoittaja Hope2021 » 1.11.2021 13:57:39

Hei kaikille palstalla!
Aloitin tänään ja tavoitteena on olla juomatta kokonainen vuosi, varmaankin yritän jatkaa jos koen että elämä on parempilaatuista ilman alkoholia. Vuoden raittius ei tule olemaan ihan helppoa, mutta jos arttuwiskarit siihen pystyy niin miksi en minäkin? Alkoholin käyttöni on satunnaista, välillä voi mennä monta viikkoa ilman. Varmaan alkoholi on itselle jonkinlainen lääke ahdistukseen ja hankalien asioiden lieventäjä, ei esimerkiksi välttämätöntä sosiaalisissa tilaisuuksissa. Voin hyvin olla juhlissa autolla liikenteessä ja baareissa käyn ehkä pari kertaa vuodessa, mieluiten juon ihan vaan kotona. Määrät ei ole kovin isoja, joskus voi mennä koko viinipullo mutta ei sen enempää. Olen tehnyt ainakin sata ”ei koskaan enää” päätöstä ja tilanne on nykyään se ettei viini oikeastaan enää rentouta yhtään vaan aiheuttaa mielialan huononemista seuraaviksi päiviksi.
T Saaga
Hope2021
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Tavoitteena 365 päivää

ViestiKirjoittaja Hope2021 » 25.11.2021 21:49:45

Tänään on taas 1. päivä. Näin se menee kerrasta toiseen.
Hope2021
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Puuhapete » 26.11.2021 17:31:14

Moi Hope.

Itse olen lähtenyt etenemään vastaavasta tilanteesta seuraavilla ajatuksilla.

1. Turha murehtia epäonnistumista
2. Uuden tipattomalla alkaessa korotan panosta = joku uusi keino auttamaan. Tähän mennessä esim

- työterveydessä puhuminen
- verenpainemittarin osto
- kirjoittaminen tänne
- läheiselle avautuminen omasta tilanteesta
- kirjan / kirjojen lukeminen
- keskustelut ammattilaisen kanssa

Tsemppiä ja hyvää viikonloppua. T. Puuhapete
Puuhapete
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hope2021 » 27.11.2021 20:07:51

Moi Puuhapete!
Kiitti vastauksesta. 3. päivä täällä ja jo tänään oli hetki jolloin teki mieli edes yhtä juomaa. Jotenkin kaipaan myös alkoholin makua ja sitä humahdusta mikä tulee juurikin siitä yhdestä-kahdesta ”ensimmäinen maistuu parhaalle”. Lähdin pururadalle, imuroin ja join 2 pulloa vitamin welliä. Himo selätetty, enää 362 päivää tavoitteeseen. Hyvää viikonloppua!
Hope2021
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hope2021 » 2.12.2021 09:56:17

Viikko ilman alkoholia takana. Huomioita:
-minulle on maistunut aina, hyvin nuoresta pitäen, paino sanalla maistunut todella
-alkoholia meni eniten 25-35 vuotiaana eli sen käyttömäärät ja kerrat ovat vähentyneet mutta eivät todellakaan loppuneet
-nuorena en mitään lakkoja pitänyt
-viimeisinä vuosina olen ollut välillä juomatta useamman kuukauden mutta se ei ole tapahtunut ”vahingossa” vaan olen sanan mukaisesti ollut lakossa joka on erikseen pitänyt päättää ja tehdä töitä päätöksessä pysymiseen
-alkoholi hiipii useimpina päivinä ajatuksiin jossain muodossa, tällä hetkellä enemmän yleisenä pohdintana kuin taisteluna hakea vaiko ei
-näen joskus unia juomisesta kun olen juomatta, viime yönä unessa jonotin tiskille ja muistan hyvin miten paljon teki mieli sanoa yksi punaviini kiitos mutta päätin juuri ennen vuoroani päätyä kokikseen. Mitä tästä pitäisi päätellä? Oikealla tiellä.
-normaali ihminen jolle alkoholi ei ole minkäänlainen ongelma ei mieti sitä alkoholia melkein joka päivä tai joudu erikseen päättämään että on juomatta saatikka näe unia juomisesta. Mitä tästä pitäisi päätellä? Itsellä alkoholi on ongelma.
-enää 358 päivää tavoitteeseen
-jos tavoite täyttyy niin teen päätöksen jatkosta. Toivottavasti viina ei tee sitä päätöstä ennen.
Hope2021
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hope2021 » 3.12.2021 17:44:52

Nyt on paha. En ollut kertonut kenellekään tästä vuoden haasteesta ja puoliso oli tietämättään ostanut jääkaapin sekä viinikaapin ”täyteen” minun lempijuomia. Sen verran runsaasti ettei niitä voi poiskaan alkaa kaataa eli täytyy vaan pysyä lujana. Jos asuisin yksin niin kaapeissa ei olisi mitään. Vasta 9 päivää takana :roll:
Hope2021
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MrsKoo » 15.2.2022 20:56:40

Hei!

Iso tavoite heti alkuun sulla! Mutta niinhän se kai on koko loppuelämä yksi tavoite, jos haluaa pyrkiä kokonaan eroon alkosta.

Mun mies saattaa myös tuoda spontaanisti juomista kaupasta, koska itse ottaa. Olenkin tehnyt niin, että erikseen maininnut, että "minulle ei sitten tarvitse tuoda" tai olen pyytänyt erikseen jotakin makuvettä tai vichyä ja tästä hän yleensä tietää, että mulla on tipaton.

Itsellä nyt neljäs päivä menossa. Tsempataanko toisiamme?

Tekemällä oppii.
Virheitä tekemällä oppii enemmän.

MrsKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Lopettajat