Olet täällä

Nyt on aika minun lopettaa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Nyt on aika minun lopettaa

ViestiKirjoittaja Elinalopettaa » 10.1.2022 14:31:17

Hei olen parikymppinen nainen joka ei enää halua päihteisiin koskea. Olin raskaana ja menetin juuri lapseni. Raskauden aikana en juonut ja tunsin oloni hyväksi. Heti kun keskenmeno tapahtui vedin parin päivän päästä kännit. Meno riistäytyi käsistä niinkuin ennenkin,nolasin itseni totaallisesti. En edes ymmärrä miksi aloitin juomaan, olin hyvävointinen eikä mieleni tehnyt mieli edes. Olen tänään menossa ensimmäiseen AA kokoukseen ja huomenna varaan ajan päihdepolille. Raitistumistani varjostaa mieheni päihteiden käyttö sillä hän käyttää satunnaisesti kovia huumausaineita ja polttaa päivittäin 1-3 kannabissavuketta. Hän ei nää omassa toiminnassaan mitään väärää ja syylistää minua alkoholin käytöstäni. Hän sanoo että jos käyttäisimme vain huumeita niin meillä menisi paremmin. Käytimme jossain kohtaa ekstaasia joka viikonloppu ja voitte varmasti arvata että se pilasi tunnesäätelyni ja mielenterveyteni täysin. Alkoholiongelmani on kuitenkin se joka pilaa minun elämäni. Olen ilman alkoholia välittävä ja hyvä ihminen. Alkoholia nauttiessani minusta muuttuu lähes aina kamala ihminen ja en pysty hallitsemaan käytöstäni. En ole sellainen joka juo joka päivä mutta silloin kun juon niin en pysty lopettamaan. Tämän takia vähentäminen ei tule kyseeseen vaan minun pitää lopettaa.
Elinalopettaa
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Nyt on aika minun lopettaa

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 21.1.2022 15:28:26

Moi Elina.
Hyvä, että olet lähtenyt yrittämään.
Tsemppiä.

Tuo on vaikea yhtälö kun miehesi käyttää ja aika harva tuossa tilanteessa onnistuu.
Pitäisi pystyä tarvittaessa jättämään puoliso joka käyttää, sillä se on ainoa mahdollisuus monella onnistua.

Kai on poikkeuksia ja en tiedä tosiaan kaikkea.
Onnea yritykselle. :)
tpi (poistunut käyttäjä)

Paluu Me Lopettajat