Olet täällä

Vilmatsonin juttuja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vilmatsonin juttuja

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.1.2022 09:45:25

Hyvää plinkkisyntymäpäivää mulle 8)
Loppiainen on mulle edelleen se juttu tän alkoholin kanssa. En jaksa kaivella vanhoja ketjujani esille, mutta loppiainen se oli jokunen vuosi sitten kun tänne krapuloissani kirjauduin. Tipaton tammikuu tuntui silloin ihan järkyttävän pitkältä matkalta. Mutta siitä se sitten lähti.
Olin ihan tavallinen keski-ikäinen nainen, perheessä ei suurempia ongelmia, työasiat hoidossa, talous tasapainossa, asuinolotkin järjestyksessä. Ulkoiset puitteet oli ihan okei. Omat ongelmansa ja surunsa nyt tietysti oli olemassa, mutta kun hei se plinkkisuodatin!
Mutta se todellisuushan oli sitä, että kannoin niitä näppäriä pönttöviinejä kaappiin ja elämäni suunnittelin niin, että sitä juopotteluaikaa löytyi. Tursottelu se taisi olla se mun homman nimi sillin. Piilottelin tyhjiä tölkkejä aamulla ettei mies niitä näkisi, järkevää kyllä sen takia kun näkihän mies ne aina täytenä kaapissa. En mä mitään krapularyyppyjä aamusta ottanut kun odotin aina siihen iltapäivään. Peruin menojani ja suunnittelin tosiaan elämääni vapaalle niin ettei vaan kukaan häirinnyt mun laatuaikaa. Puhelin oli vapaailtoina äänettömällä ettei vaan tarvinut vastata siihen. Plinkkiinkin tutustuin kun etsin laskuria millä laskea annoksia, että olisko aamulla ajokunnossa vai ei.
Töissä aikoinaan olin krapulassa, mutta pelkäsin kuollakseni, että jään siitä kiinni. Sitä hommaa en kuitenkaan ole enää ikuisuuksiin harrastanut kunnes alkoi lipsumaan siihen, että yövuoroja edeltävänä iltana vähän relasin viinini kanssa ja yövuorot aloitin sitten tosi paskalla ololla.
Ja paljon muuta.
Siinä sitten kun muutaman kerran katsoin omaa pelikuvaani tuumaten, että olet sinä sitten juoppo akka. Siitä se sitten vaan lähti.
Kyllä plinkki mun pelastaja on. Löyhässä hirressä roikun edelleenkin alkoholin suhteen, mutta se on mun valintani se. On tämä nyt kuitenkin parempi asia kuin se lähtökohta. Tavoite oli ettei joka vapaalla saa juoda ja se on onnistunut se. En osta enää viinipönttöjä enkä piilottele hylsyjä. Kyllä edelleen juon, mutta määrät on huimasti vähentynyt. Ja juomakerrat. Välillä ajatus karkailee enempäänkin, mutta sitten otan käyttöön mun sisäisen plinkin ja keskustelen siellä itseni kanssa jonkun kuvitteellisen näppäimistön kera.
Aina olen tilaisuuteni hyödyntänyt siihen yhteen lasilliseen. Jos nyt juhlissa se yksi lasillinen skumppaa tai se yksi tölkki sihisevää saunan päälle. Mutta nyt lopetin sen. Tai tajusin lopettaneeni jo aikoja sitten. Se on se mun juustohöylä joka leikkelee viina-annoksia sieltä ja täältä pois.
Edelleenkään en tiedä mihin tämä tämmöinen käytäntö johtaa ja sopii kelle sopii. En jaksa nyt miettiä sitä, että miten olisi jos olisin lopettanut kokonaan. Olen onnellinen siitä, että asiat on kuitenkin nyt näin.

En osaa ajatella, että mun juomisen taustalla olisi jotain selvittämättömiä tunteita. Minä olen vain perso viinalle ja tottunut, että sitä virtaa ympärillä. Olen entinen ravintola-alan ammattilainen niin se vain on kuulunut normaaliin elämänmenoon. Unohdin sen ettei niitten kuulu virrata mun suusta sisään.

Nätsy tuossa hyvin kirjoittaa munkin fiiliksiä :lol: vaikka en minä ole nolla-linjalla ollutkaan. Sitä vaan jää aikaa enemmän muulle kun juo vähemmän.
Nyt mullon menossa pitkä viikonloppuvapaa. Semmoista herkkua ei ole ollutkaan aikoihin. Ennen vanhaan se olis tarkoittanut, että olisin käytännön asiat hoidellut jo torstaina, että oisin sitten varmistanut sitä sohva-aikaa kunnolla. Sitten oisin somettanut kivoja tarkasti rajattuja kuvia siitä yhdestä viinilasillisesta 8) Mutta todellakaan en halunnut nyt tuhlata aikaani siihen. Eilen illalla oli ilo vanhan ystävän kanssa puhua puhelimessa pitkään ja aamulla aikaisin heräsin kahvimukini kanssa hengailemaan ja tuijottelemaan keittiön ikkunasta ulos. Pitkästä aikaa oli kiva istahtaa koneelle kirjoittamaan tänne miettien samalla omaa elämää. Se on mun tapa se, istun koneella ja katson tuossa ikkunan takana heiluvaa Sylvia-lyhtyä ja tuijottelen samalla mun puita..tietäjät tietää.
Kolottaa luita ja on olemassa hankalia asioita edelleen, mutta se ettei koko ajan tarvi juoda niin se helpottaa. Jonain päivänä se voi olla ettei tarvi juoda enää ollenkaan, mutta vielä en osaa ajatella niin.

Vähentäjä-Vilmasto taitaakin suunnata auton tänään kohti kaupunkia. Menen johonkin kahvilaan juomaan leivoskahvit ja skoolaan sillä synttäreitteni kunniaksi :lol:

Tsemppiä kaikille tavoitteissanne <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 8.1.2022 10:31:38

No mutta hyvää eilistä plinkkisynttäriä, Vilmasto! Toivottavasti voin jonakin vuonna juhlia omaani samaan tapaan. Ehkei ultimaattisen onnellisuuden saavuttaneena, mutta niin, että voin todeta ainakin tämän asian olevan aivan hyvin. Näköjään sinulla oli hyvin samanlainen alkutilanne. Päällisin puolin homma hallussa, mutta pinnan alla kunnon mätäpaise muhimassa ja tykyttelemässä siihen malliin, että on vain ajan kysymys, koska se pullahtaa näkyviin.

Hyvää työtä olet tehnyt. Ja kiitos samoin, tsemppiä jatkoonkin!
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 9.1.2022 10:13:46

Loppiainen olikin jo torstaina, mutta vuorotyöläisenä olen tottunut ettei se nyt niin päivän päälle ole :lol:
Se on ollut hyvä tekosyy myös juomiseen. Vappuakin esimerkiksi on voinut juhlia niin ennen tai/ja jälkeen sen varjolla.

Mutta tosiaan mulla on ollut tosi hankala viime vuosi, varsinkin loppuvuosi. Monenlaista muutakin koronan lisäksi. Mutta ne muut jutut jää nyt sitten sen tarkemmin selvittämättä tässä. Mutta huomasin pikkuhiljaa meneväni kohti vanhaa eli vapaapäivät muutaman kerran meni sinne sohvan pohjalle jonkun pullon kanssa. En mä siinä vauhtiin kunnolla päässy onneksi kun oli niin paha olla sen fiiliksen kanssa. Join vaikka yhden siiderin eikä maistunut. Join sitten viinilasin vaan kun sekään ei maistunut. No kokeilin jotain muuta väkevämpää vaan ei sekään maistunut. Parempi oli mennä vaan nukkumaan typerien yritysten jälkeen.
Etsin sitä vanhaa tuttua helpotusta väsymykseen vaan en mä enää halunnutkaan sitä. Mutta kokeilin kuitenkin. Ja yritin useamman kerran. Ja jos olisin yrittänyt vielä niin olishan siitä tullut taas rutiini.
Sitten tuli joku kiukkukausi ja tännekin möykkäsin sitä oloani. Sitten tuli jonkinlainen romahdus ja pakko oli nousta ylös.
Jos kompuroit niin nouse ylös ja jatka matkaa. Niinhän minä aina sanon.
Hemmetin pitkä matka tässä vähentämisessä. Mutta enhän minä periksi anna.

Että jos joku uusi tän lukee niin ei tämä aina ole helppoa vaan sen arvoista se on. Ja jos joku pitempään mukana ollut lukee niin älkää antako periksi. Mulle tämä ainakin on ollut matka muutenkin kuin viinan osalta.

Ja kiitos kehuista Elohiiri! pitää muistaa näköjään itsekin välillä taputtaa itseään olkapäälle.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 9.1.2022 18:54:55

Olit vähän aikaa sitten maininnut jotain hoitoalan työpaikoista, joissa on hankaluuksia. Tiedän tunteen, tämä on nyt ihan omanlaistaan showta koko työelämä. Jotenkin todella erikoista. Ylen nettisivulla oli eilen juttuakin nimenomaan sote-alan ihmisten päihdeongelmiin liittyen. Kyllähän sieltä itseään tunnisti. Kuormittava tilanne ja iso kynnys edes nähdä, saati myöntää, omia ongelmiaan. Tosi hyvä, että huomasit alkoholista avun etsimisen turhaksi ennen kuin pääsit vauhtiin. Minä en uskalla ottaa ollenkaan ainakaan vielä. Liikakäyttö kun vaanii vielä ihan tuossa kantapäillä, melkein eilisessä. Mutta tosi paljon tsemppiä huolien suhteen, mihin ikinä liittyvätkään!
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 10.1.2022 12:13:34

Elohiiri..hoitoalallahan se minäkin olen ja kyllä! yhtä showta ja sirkusta tämä työ on viime aikoina ollut. Jos on ollut aikasemminkin niin se on ollut vain lämmittelyä. Tuplavuorot ja muutenkin pitkiksi venyneet päivät sekä ylimääräiset työvuorot on tullut erittäin tutuksi :roll:
Moni ala kärsii nyt työvoiman puutteesta ja sekin toisaalta kun suljetaan ja avataan paikkoja niin on siinä yrittäjilläkin vaikeaa.
Alkaahan todellakin tottumaan, mutta kyllä minä suljen paljon korviani kun ihmiset riitelee asioista. Esim rokotekeskustelut kun käy kuumana niin en vaan enää kuuntele.

Ja kiitos tuosta vinkkauksesta Ylelle. Kävin lukemassa sen heti. Herättävä juttu ja niin totta. Se on vaan niin helppo hoitaa muita eikä ajatella omia ongelmia.
Mulla taisi sitten käydä tuuri kun heräsin ajoissa. Aikoinaan kun aloitin nykyisessä työpaikassa niin menin muutaman kerran krapulassa aamuvuoroon, mutta pelkäsin niin paljon sitä kiinnijäämistä asiasta, että se tapa karsiutui pois onneksi alkumetreillä. Mutta eipä se nyt niin kummempaa ole mennä yövuoroon kun tissuttelun takia edellisen yön unet jäi joskus huonoksi. Muutenkin yövuorot on raskaita niin saati sitten huonoilla unilla. Mutta onneksi sen tavan myös sain kitkettyä pois.
Ja onneksi en enää päässyt vanhaan vauhtiin, en sinne päinkään. Ja nyt minun pitää vaan muistaa etten enää yritäkään sitä.

Ja se on vaan tämä plinkkisuodatin joka estää tarkemmin kertomasta asioista. Mikä olisikaan parempaa kun saada aivan huoletta kertoa kaikki murheensa tänne. Mutta tähänkin tottuu :lol: Mennään sillä mitä meillä täällä on <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 26.3.2022 15:24:10

Piti ihan jo kaivella omaakin ketjua esille, että mitäs olen viimeksi täällä tuumaillut. Muutama kuukausihan tässä onkin edellisen kerran jälkeen mennyt, mutta muistin vielä salasanan :lol:
Niin.. oikeestaan ei kuulu mitään uutta ja toisaalta kuuluu vaikka mitä, mutta kun en voi sen enempiä kertoa.
Viinan suhteen sama tilanne eli ei suurempia kompastuksia, mutta välillä olen juopotellutkin tai voihan sen nätimmin sanoa, että tissutellut vaikkei se muuksi sillä muutu. Mutta edelleen ei siis joka vapaalla eikä ennen yövuoroa edeltävänä iltana eikä heti yövuoron jälkeisenä tokkurapäivänä. Ulkomaillakin kävin pidennetyn viikonlopun ja siellä kyllä niitä lasillisia meni joka päivä, mutta kummasti se reissussa jää vaan vähäksi se juomien määrä. Varsinkin tämmösillä kaupunkireissuilla.
Olen tällä hetkellä tyytynyt tilanteeseni, että hyvä näin kun nyt on. Ehkä tuo tyytynyt voi kuulostaa vähän negatiiviselta sanalta, mutta jotenkin tämän kaiken muun keskellä olen tyytyväinen tähän vähentelyn tulokseen vaikka edelleen se teetättää välillä töitä, mutta jos/kun niitä taisteluja viinapirun kanssa tulee niin voitan ne suht helposti sisäisen plinkki-keskustelun avulla 8)
Pitkäänhän olen tuskaillut, että pitäisi tehdä vielä enemmän asian suhteen, mutta en vaan taida just nyt jaksaa tai haluta tai jotain semmoista.

Olen tässä viime aikoina joutunut käymään työpsykologin juttusilla. Tai hyvähän se on vaikka sinne joutuikin. Töissä on tosi raskasta koronan takia. Ja työtaistelut sekä henkilöstön puute. Ja sitten mun vanhemmat kumpikin on sairastunut niin se tähän lisäksi. Vanhempiini luonnollisesti saan kyllä apua ulkopuolelta.
Ehkä nyt hoksasin, että en minä kerkiäiskään enää juomaan niin paljon kuin ennen :lol:

Ei oikein nyt juttu luista enempäänsä, mutta sainpa vähän päivitettyä tähän ketjuun tilannettani.

Tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 27.3.2022 14:55:55

Voimaa Sinulle työhön ja vapaa-aikaan.

Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 27.3.2022 15:04:01

Kiitos kun päivittelet välillä. Ihan mukavasti olet tainnut pysyä tavoitteissasi, hieno juttu! Tsemppiä haasteiden kanssa, tutulta kuulostavat.
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 29.3.2022 08:04:12

Kiitos Putkis ja Elohiiri tsempeistä :D

Mun ekan ketjun nimi oli jotain tyyliin "jostain ja joskus se vähentäminenkin on aloitettava" ja sitten oli "vähentäminen jatkuu".
Ei mulla ole ollut koskaan muuta selkeää tavoitetta kuin vähentää juomista. Siinä olen kyllä onnistunut, mutta riittääkö se minulle..sitä en tiedä. Minun valintani tämä on.
Paljon niitä ajatuksia virtaa Vilmaston päässä, mutta kaikkea en tänne kirjoita. Jossakin välissä kirjoitinkin, mutta en nykyään.
Mutta jos joku uusi siellä nyt lukee tätä niin kyllä tästä palstasta hyötyä on kun vaan antaa mahdollisuuden. Ei tämä ole mikään salamannopea some missä joku vastailee ja juttelee sun kanssa samantien. Mun plinkki on tietokone ikkunan ääressä mistä tuijottelen kahvikuppini kanssa ulos kun kirjoitan. Tuijotan välillä ulos ja mietin.

Sitä tuossa yks aamu mietin kun ajelin yövuoroputken jälkeen kotiin väsyneenä. Siinä kuuntelin jotakin radiokanavaa ja vähän rallattelin mielessäni musiikin tahtiin kun oli kuitenkin hyvä fiilis vapaitten alkaessa. No sitten vilahti mieleen, ETTÄ OLISPA KIVA! mutta vastasin sille ETTEIHÄN OLE! ja jatkoin musiikin rallattelua 8) se vanha fiilis siitä, että olispa kiva tissutella illalla sohvalla muutama lasi punkkua nousi jostakin esille, mutta äkkiä minä sen vaimensin. Se oli semmonen fiilis kun kaupassa tekisi mieli mennä ostamaan suklaapatukka, mutta tiedät ettei se ole oikein hyvä idea joka kauppareissulla ostaa sitä suklaata :cry:

vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 30.4.2022 10:15:06

Sehän on tämäkin kuukausi aika lopuillaan eli se on sitten vappuaatto. Perinteinen kolea vappusääkin sopivasti :)

Tuossa viikolla huomasin, että S/Cn ketju oli lukittu. Ymmärrettävää, mutta surullista kuitenkin. Liekkö hällä muita paikkoja minne avautua? vaikka toisaalta se välillä oli kännisen örvellystä ja uhoilua sekä muitten haukkumista.
Aikoinaan tosiaan tulin lueskelemaan tätä palstaa ja eksyin S/Cn ketjuun ja siinä oli niitä hänen juomismääriä yms niin ihan säikähdin ja lähdin palstalta pois :shock: mutta todistetusti kirjauduin kuitenkin tänne ja olen vuosia nyt täällä roikkunut mukana :lol:
Toivottavasti tämä S/C nyt kuitenkin jostakin sen avun hakee ennen kuin on liian myöhäistä.

Eli siis vappuviikonloppu. Hyvä syy sitä skumppaa lipitellä muutama päivä 8) meillä on ollut tapana serkkulauman kanssa kokoontua vappua juhlistamaan jos minulla on ollut vapaata. Mutta aika kuluu ja asiat muuttuu. Lapsetkin kasvaa niin ei niitä teinejä enää helpolla raahata kyläilemään..ja jos ne lapset kasvaa niin sitten me vanhemmatkin vanhetaan ja varsinkin korona muutti asioita ja omaakin asennetta. Kiva on katsella kuvia ja muistella niitä äänekkäitä ja lämpimiä yms tapaamisia. Ehkä aika kultaa muistoja, mutta väliäkö sillä.
Edelleen minä serkkujani tapaan, mutta viime vuosina emme ole enää kokoontuneet jonkun kotiin isolla porukalla useaksi päiväksi.
Ehkä jonain päivänä vielä, mutta jollakin tapaa tähän on nyt tullut muutos.
Mutta niinhän asioitten pitääkin muuttua kun ei se muutos ole aina pahasta.

On kyllä ollut erikoinen kevät työtaisteluineen ja sotauutisineen. Kummastakaan en sen kummemin jaksa kirjoitaa kun kyllä ihan varmasti muuten tulee kuulkaa jauhettua sillai suullisesti 8)
Sen vain totean, että onneksi se mun "joka vapaalla ei saa juoda" sääntö toimii ja on nykyään ihan tapa. Ei tätä sontaa muuten jaksais :)
Kuitenkin elämä on ihan hyvää kaiken keskellä. Niinkuin Vilmakin totes niin sama fiilis mulla.
Kenties joku tasapaino on löytynyt vaikka kaikki onkin ihan keskeneräistä edelleen.

Tsemppiä tavoitteisiinne ja viettäkää semmoinen vappu kuin hyvältä tuntuu, mutta sellainen ettei kuitenkaan maanantaina kaduta!
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ameeba (poistunut käyttäjä) » 5.5.2022 08:37:09

Heippa vilmasto, joskus aikoinaan kirjoittelin jonkin verrankin sun ketjuun. Vaan en pariin vuoteen ole nyt jaksanut täällä kirjoitella. Olen kuitenkin käynyt lukemassa esimerkiksi sun juttuja. Kiva kun jaksat kirjoittaa ja olen tosi iloinen, kuulostaa, että sulla menee hyvin kuitenkin! Nyt palailen itse tänne taas ja halusin tulla sinua tsemppaamaan tänne. Mukavaa loppuviikkoa sinulle!
Ameeba (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vilmasto » 6.5.2022 07:35:19

Ameeba kirjoitti:Heippa vilmasto, joskus aikoinaan kirjoittelin jonkin verrankin sun ketjuun. Vaan en pariin vuoteen ole nyt jaksanut täällä kirjoitella. Olen kuitenkin käynyt lukemassa esimerkiksi sun juttuja. Kiva kun jaksat kirjoittaa ja olen tosi iloinen, kuulostaa, että sulla menee hyvin kuitenkin! Nyt palailen itse tänne taas ja halusin tulla sinua tsemppaamaan tänne. Mukavaa loppuviikkoa sinulle!

Hei Ameeba ja tervetuloa takaisin <3 ollaanhan me juteltu paljonkin aikoinaan.
Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan aina.
Omalla tavallaan menee hyvin. Kun alkoholista puhutaan niin se on edelleen elämässä mukana. Teetättää välillä ja välillä ei teetätä.
Ehkä se mun asenne asioihin on muuttunut tässä matkan varrella, on pakko ollut oppia armollisemmaksi monessa asiassa.
Ja se, että siitä levosta on tullut tärkeämpää iän myötä niin ne vapaailtojen törpöttelyt on jäänyt väehmmälle.
Pitkää vääntämistä asian kanssa olen siis harrastanut 8)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ameeba (poistunut käyttäjä) » 6.5.2022 18:56:45

No se, vuodet vierii ja jumppa jatkuu. Armollisuus on kyllä tosi tärkeä sana tässä kaikessa. Itseään piiskaamalla ei pääse sitten yhtään mihinkään, se on ollut pakko todeta. Tai ainakaan rankaisemalla. Se kai se uupumisessakin on usein taustalla, että vaatii itseltään mahdottomia tilanteissa, joissa vain ihan muutama asia on mahdollista. Mun ystävä joskus sanoi lukeneensa lauseen, että ei itseään kannata ottaa niskasta vaan kädestä kiinni. Sen yritän muistaa itse kun tunnen syyllisyyttä jostain tekemättömästä tai tehdystä tai mistä ikinä sitä nyt tunteekin syyllisyyttä monta kertaa päivässä.

Kiva, että sinäkin olet päässyt juttelemaan ammattilaisen kanssa. Jatketaan harjoituksia. Hyvää viikonloppua kaikille! Minä yritän pysyä selvinpäin koko viikonlopun.
Ameeba (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vilmasto » 13.8.2022 05:56:31

Sainpas aikaseksi kaiveltua tämän ketjuni esille. Monta kertaa olen aikonut jotakin kirjoittaa vaan aikeeksi se on jäänyt.
Tuolla kyseltiinkin, että kuoleeko tämä foorumi kokonaan? kyllä tämä minun kohdallani jollakin tapaa on tullut tiensä päähän.
Valtavan tärkeä ja rakas paikka tämä yhdessä välissä kyllä oli. Ilman tätä en tiedä miten olisi käynyt.

Harmikseni huomasin, että Ameeba on poistunut käyttäjä :( ymmärrän, mutta harmittelen kuitenkin. Välillä kaipaan muitakin vanhoja kavereita. Uusiin en valitetttavasti ole jaksanut täällä panostaa mitenkään kummemmin.
Mutta jos nyt Ameeba kuitenkin käyt täällä lukemassa niin kiitos tuosta "itseään ei kannata ottaa niskasta vaan kädestä kiinni".
Se on just näin <3 sitä olen tässä yrittänyt harrastaa :)

Viinan suhteen mulla menee mun mittapuulla hyvin. Nyt piti ihan kalenterista katsoa, että milloin olen viimeksi jotain juonut. No ei siitä ole kuin kolme viikkoa, mutta kun en muistanut sitä.
Mulla on uusi sääntö, että yhden päivän vapaillakaan en enää availe viinipulloa. Se alkuperäinen sääntöhän oli ettei jokaisena vapaapäivänä saa juoda eikä yövuoroja edeltävänä iltana. Eikä myöskään yövuoron jälkeen heti ekana vapaa iltana. Mutta tuosta viimeisestä olen kyllä välillä lipsunut.

Kesäkin loppusuoralla. Töitten suhteen ollut tosi raskas kesä, sen nyt tietää ihan uutisten perusteella kummemmin selittelemättä kuinka raskas hoitoala on. Olen tehnyt paljon yövuoroja. Alanvaihto käy välillä mielessä, mutta en oikein tiedä käykö se tosissaan :roll:
Kesälomankin luonnollisesti olen viettänyt kuitenkin. Tässä nyt ynnäilen sen viinasaldoa, mutta en minä nyt muista kummempia ylilyöntejä ainakaan tapahtuneen. Lomaan mahtui niin ulkomaita kuin kotimaatakin. Kyllä join viiniä ja siideriä ihan säännöllisesti lomalla, mutta sen suhteen on fiilis "se siitä".

Minä koen onnistuneeni tavoitteissani ja monesta tavoitteesta on nyt tullut tapa. Mutta tiedän kyllä senkin, että vanhat tavat voi tulla takaisinkin. Miten tämä minun matka tämän asian kanssa jatkuu niin sitä en tiedä.

vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 15.8.2022 10:29:48

Ihanaa kuulla Vilmasto, että sinä olet selkeästi onnistunut Vähentäjä! :D :!: :!: Olisipa täällä jokin mitali tai vastaava, jonka voisi ojentaa.

Sinä olet päässyt siihen missä haluaisin olla, ei edes muistaisi milloin on viimeksi juonut, koska sillä ei ole mitään merkitystä. En usko, että itse tuohon koskaan pääsen, mutta ei se mitään, olen kohtalaisen tyytyväinen nykyiseen tilaan. Ja meillä ehkä oli hieman erilaiset lähtökohdat.

Voin tosiaan kuvitella, että työpaineita sinulla riittää, joten on sitäkin upeampaa, että olet pystynyt pysymään erossa alkosta. Me kaikki tiedetään, että se ei todellakaan työstressiä oikeasti jeesaa, mutta on se vaan niin helppo pikahelpoitus. Hatun nosto, että et siihen ole sortunut.

Ymmärrän hyvin, että et enää täällä notku. Miksi niin tekisit, kun ei ole tarvetta. Itse taidan olla vaan vähän addiktoitunut tähän kanavaan. Luin tuossa eräänä päivänä keskustelujamme siltä ajalta, kun Puh-metsä eli kukoistustaan ja täytyy sanoa, että sillä oli kyllä iso merkitys siihen, että en vaipunut epätoivoon omien ongelmieni kanssa. Kiitos siitä ajasta. Ihanaa jatkoa, mutta olepa edelleen tarkkana, ettei tarvitse palata tänne :wink:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät