Kirjoittaja S-korppi-oni » 27.11.2021 06:38:24
Kun liityin tänne, laitoin neuvontaan kysymystä. Onneksi en toiminut sen mukaan. Mua kehotettiin mielenterveyspalveluiden piiriin. Joiden piirissä olin liian kauan ja sain vain väärää "apua" liudan mielenterveysdiagnooseja, kaikki vääriä. Ehkä masennus oli oikea, mutta senkin syyt muualla.
Nyt oon ollu täysin juomatta kohta 2kk. Omin avuin, pitkän oman mietiskelyn avulla. Luin kyllä sen Selvin päin kirjan. Oli muuten hyvä, käännäs oli hyvä. Moni ulkomaalainen kirja ei käänny hyvin suomeksi. Tuo kirja sopivasti antoi faktaa ja tuki mun käsitystä, joka mulla oli jo. Tämä alkoholikeskeinen kulttuuri. Joka paikassa ota yksi, juhlitaan, saunakalja, mökkipullo, kaikkialla viestitään, että ilman alkoa sä et kuulu joukkoon ja et voi olla edes iloinen. Nimitän sitä joukkohypnoosiksi.
Sama muuten koskee esim ruokaa, roskaruokaa, karkkia, herkkuja,, avatkaa silmät ja katsokaa ympärillenne. Tuossa lähi abcn seinässä on valtava mainos, meillä on nyt pitsabuffet syö pitsaa ja juo limonaadia niin paljon kuin jaksat. Ja tuo on joukkohypnotisointia. Samalla tavalla tuputetaan alkoa ja muita herkkuja. Arnoldsin pullamainokset, sä et voi olla onnellinen ellet syö tätä sokerikuorruettua hirveää vehnäpommia. Et voi olla onnellinen jos juot vain kahvin tai vain lasin vettä.
Ja mitä seuraa? Sairastumme elintasosairauksiin. Mainonnassa ja joukkohypnoosissa syy. Me emme ole heikkoja, vaikka niin usein luulemme. Jos sua aivopestään heti kun avaat läppärin, menet ulos, avaat tvn.. harva meistä kykenee näkemään noiden läpi. Minä näin jo aiemminkin ja tiesin en halua elää niin. Nyt olen niin vahva että irtauduin.
Arvatkaa muuttuiko elämä? En tunne mitään ajatuksiakaan enää, että aah ihanaa olutta, kaupassa kävelen vaan oluthyllyn ohi, ulkona syödessä otan kannun vettä ja tarjoilija pettyy kun ei saa myytyä mulle viinaa,, olen käynyt tapahtumissa missä ennen aina join enemmän tai vähemmän, nyt juon kahvia tai vettä.
Olen ollut todella köyhä, 2e ollut iso raha. Nykyään olen onnekas ja mulla on varaa käyttää Terveystalon palveluita ja käydä yksityisellä terapeutilla tarvittaessa. Olin kauan miettinyt neurologia ja monen kuukauden jonottamisen jälkeen kävin.
Kaiken takana oli adhd tai add. Aloitin lääkityksen, ensimmäinen päivä kun otin ensimmäisen lääkkeen, loppui mieliteot kokonaan. Tuli viikonloppu, meni viikko jos toinenkin. Mitä, alkoholi ei tule edes ajatuksiin. En petaa, että käynpä lenkillä ja sitten illalla syön sipsejä ja juon. Ei. Mun itsevarmuus nousi, lähdin kuntosalille, mitä olin suunnitellut neljä vuotta, että en mä voi,, Mut valtasi semmonen tyyneys, se ajatusten rumba jota pidin mun persoonana olikin add tai adhd. Turha ajattelu väheni, asioiden vatkaaminen ja miettiminen tuhanteen kertaan, yllä kun heräilen niin ei heti ala joku ajatushautomo pyöriä. Ei mene tuntikausia jonkun asian murehtimiseen. Vaan annan sen olla ja jatkan päivääni.
Olen hoikka muutenkin, tosin syömishäiriö on ollut aina, sekin varmaan tätä samaa. Kun alko jäi pois ostin kerran pari irtokarkkeja viikonloppuna,, sitten niistäkin meni halu, aloin ostaa pähkinöitä. Pähkinäpussin kokokin pieneni. On jäänyt pois alkon tuomat kalorit ja sipsien ja karkin kalorit, eilen söin "vain" sata gramaa pähkinöitä. En ole laihtunut yhtään, annoin itselleni luvan syödä ruokaa. Olen vältellyt hiilareita koska se auttoi syömishäiriöön selvästi. Nyt oon saattanut vetää kokonaisen ruisleivän 300gr runsaalla voilla,, kaurapuuroa kerran tai kaksi päivässä. Enkä ole lihonut. Salitreeni on vielä kevyttä se ei tätä selitä, koska mulla on lukuisia vammoja ja rajotteita.
Hakekaa apua, älkää uskoko kun teille sanotaan sulla on bipolaari, epävakaa persoona, masennus. Menkää neurologille jos teillä vaan on varaa. Ei julkiselle jonot on pitkät eikä teitä uskota.
Tämä on mulle paras asia mitä on tapahtunut. Olen kohta eläkeiässä ja koko aikuisiän kärsinyt ruokariippuvuudesta ja viime vuosina alkoholista niin, että halusin eroon noista tapajuomisista ja jos olen parisuhteessa en halua taas sitä samaa, että mies houkuttelee mut juomaan ja tai olettaa minäkin juon. Mulla on uusi miessuhdekkin nyt, hän ottaa oluen pari, minä en yhtään. En uskonut voin tällaisen suhteen enää löytää tällä iällä. Näköjään voin. Osa syy on varmaan mun olemus, musta huokuu sopiva rauha ja itsevarmuus, läsnäolo.