Olet täällä

Lääkäreistä..

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä LÄÄKÄRIT ovat sinulle?

Voit valita vain 1 vaihtoehdon

Näytä tulokset

Re: Lääkäreistä..

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 23.7.2020 17:09:11

Mä en sano muuta kuin että lääkäreitä on kahta koulukuntaa, ne jotka uskovat siihen että pieni bentso lääkitys parantaa ahdistusta ja lisää mahdollisuuksia pärjätä normaalielämässä ja ne jotka ovat täysin sitä vastaan. Mun mielestä se on naurettavaa että terveysaseman nuori naiskandi kirjoitti mulle lähetteen Järvenpään Sossusairalaan koska syön 5 mg-10 mg pamia päivässä. Eks se ole sitäpaitsi alko hoitola?
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 23.7.2020 18:13:02

NeuroKipu kirjoitti:Ei osu mikään vaihtoehto, aikaisemmassa vaiheessa olisi osunut. Mutta löytyihän sieltä sitten ihmisiä ja hengestäni saan kiittää.

Hengestäni saan myös kiittää lekureita. Erityiset kiitokset lähtevät Meilahden teho-osaston henkilökunnalle. Kyllä fyysisiä vaivoja hoidetaan Suomessa mutta se on vähän eri juttu kun yrität pyytää hoitoa mielenterveysongelmiin. Silloin etenkin omalla terveyasemalla psyykisiin ongelmiin suhtaudutaan ilkeällä tavalla.
Viimeksi muokannut Varpusemo päivämäärä 23.7.2020 18:41:16, muokattu yhteensä 2 kertaa
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 23.7.2020 18:34:47

Joker kirjoitti:Miksi otit juuri lääkärit hampaisiisi? He ovat kunniallisia ihmisiä, jotka maksavat paljon veroja, joilla sinunkin napit maksetaan. Mikset tehnyt samaa kyselyä esim. junan konduktööreistä? Valkotakit ovat lukeneet monta vuotta ja pääosin hallitsevat ammattinsa.

Jokeri

Täyttä paskapuhetta.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.7.2020 02:53:58

Heh, mielenkiintoiset vaihtoehdot Kale laittanut tähän :lol: .

Jos noista pitää valita(En äänestänyt), niin idiootteihin, jotka eivät tajua mistään mitään olen joskus törmännyt, mutta en voi mitenkään yleistää koko ammattikuntaan. Kakkos- ja nelosvaihtoehdoissa voi sikäli olla hieman perää, että jotkut ihmiset ajattelevat noin, mutta sekin on varmasti nykyään vähentynyt paljon.

Ei sitä kaikkien lekureiden kanssa synkkaa, kuten ei yleensäkään kaikkien ihmisten ja välillä joku lääkäri on kiireessä tai työhönsä kyllästyneenä voinut olla vähän tahditon, mutta somaattisiin vaivoihin olen pääasiassa saanut asiallista hoitoa ja kohtelua. Shrinkkien kanssa on lähinnä tullut jouduttua törmäyskurssille. Myönnän, että omassakin asenteessa olisi joskus ollut parantamisen varaa, mutta silti olen yhä sitä mieltä, että jotkut psykiatrit ovat aivan pihalla ja asennevammaisia. MUTTA on niitä sitten hiton hyviäkin, kuten tämä nykyiseni, joten eipä voi heidänkään kohdallaan koko porukkaa leimata.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.7.2020 04:55:39

Kalevi_Kalsari kirjoitti:Jokainen meistä on varmaan kuullut sen kehun jonkun suusta.. "poika luki lääkäriks" .."serkku luki lääkäriks".. "mun isi on lääkäri"...=)

Joo, olen tietenkin kuullut, mutta ihan yhtälailla olen kuullut "poika luki agrologiksi" ja "tyttö luki teologiksi" ja "serkku pääsi kansanedustajaksi" jne., enkä osaa tehdä mitään merkittävää eroa näillä tuohon lääkäri"leveilyyn".

Hyviä ajatuksia porukalla kyllä ollut tässä vanhassa ketjussa. Toki on olemassa aivan paskoja lääkäreitä, mutta joidenkin ihmisten mielestä lääkäri on paska siksi, että se on kertonut jonkin lääketieteellisen faktan, joka ei miellytä potilasta ja sovi hänen suunnitelmiinsa. Esim. selkäkipu ja verenpainetauti eivät parane mihinkään, jos et pudota painoa tai tätä lääkettä ei saa missään tapauksessa käyttää yhdessä alkoholin kera, en määrää sitä, jollei korkki mene kiinni(Tietysti nämäkin asiat voi kertoa vittuilematta ja töksäyttelemättä ja sitten pitää tarjota potilaalle jotakin apua siihen painonpudotukseen tai dokaamisen lopettamiseen, jos se ei potilaan omin voimin onnistu). Käsitykseni mukaan lääkäriin mennään yleensä sen vuoksi, että jokin vaivaa ja halutaan siihen vaivaan parannusta. Jos ei halua tehdä vaivalleen mitään, niin miksi mennä lääkäriin lainkaan? Joskus se apu vaivaan X vaatii sitä itsensä aktiivista hoitamista, eikä läheskään kaikkeen löydy jotakin taikapilleriä. Jos haluaa itselleen symppailijan ja komppailijan, joka ymmärtää ja kehuu loputtomasti, vaikka tekisi mitä tyhmää, niin ei siihen lääkäriä tarvita. Eiköhän sellaisen saa palkattua kenestä tahansa ihan ammattiin katsomatta :roll: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varpusemo » 24.7.2020 11:47:51

Kuulin juuri jutun että potilas oli kuollut tunnin lääkärinkäynnin jälkeen. Oli mustasukkainen mies ampunut päähän. Eikä HUS:in lääkäritkään voineet enään mitään. Kaikenlaisia puoskareita ja valelääkäreitä löytyy.
Varpusemo
Vahvasti panostava jäsen

Drobbeja päihdetaustalla..

ViestiKirjoittaja vasa » 30.3.2022 23:47:18

On se perseestä kun on päihdetaustaa ja kärsin rajuista pelkotiloista ainakin 3-5 kertaa viikossa, niin määrätään esim. Truxalia, jota söin 2 viikkoa kunnes kusin housuun nukkuessa, ja vielä kylässä, siihen loppui sen ikivanhan neuroleptin syönti. No,sen jälkeen kokeiltu mm. Anksilonia, Soliania, Olantzapiinia, Rcultia ja muita mutta eihän ne auta, saan katukaupasta bentsoja jotka kyllä auttavat, eli nyt mulla menee sertraliinia, abilyfaita ja leponexia joka onkin kunnon hullunlääke psykoosin estoon, mut ne pelko/ahdistustilat ei noilla drobeilla lähde, eli kun en saa bentsorespaa nii käytän sitten piriä jonka vaikutuksen alaisena ei ahdistaa tai pelota, siis niin usein kuin vaan on rahaa, väitän kyllä että jos bentsoja saisin niin yletön narkkaaminen jäisi tai ainakin huomattavasti vähenisi...
Equasym katukaupassa
vasa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 5.4.2022 18:21:20

^ Rajut pelkotilat ja ahdistukset voisivat helpottaa kummasti, jos lopettaisit sen pirin vetämisen :wink: :mrgreen: . Et tosin ole ensimmäinen, etkä viimeinen, joka ajattelee, että sillä se lähtee, millä on tullutkin.

Jos niitä benzoja niin kovasti tarvitset, etkä mitenkään saa niitä laillisesti, niin mikset hommaa niitä sieltä kadulta? Eihän se pirinkään katukaupasta ostaminen sulle mikään ongelma tunnu olevan. Tämä ei ole rikokseen yllyttämistä. Tulipahan vain mieleen, että pienemmällä pahalla pääsisit tuossa tilanteessa benzojen kanssa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 23.4.2022 14:32:11

Koitin kannan kautta uusia diapam respan, ei käynyt vaan ota yhteyttä terveyden huoltoon. Kannassa pyysin että diadetes hoitola uusii. Merkillistä ku mulle määrättiin 20mg kipulaastarit kahdeksi vuodeksi, no koitan soittaa kun liikuntakykyni on huono. Diapamia olen syönyt 13V ja sielä lääkäri sanoi et pitää vähentää, no olen vähentänyt 15mg kymmeneen jo pari vuotta. Kyllä ihmettelen kun kipulaastari nostettiin 5-20mg ja kahdeksi vuodeksi, aivan sairarta hommaa.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 30.4.2022 01:12:07

Ennenku kerkesin soittaa mulle soitti uusi diabeteslääkäri ja kysyi kauanko olen pameja syönyt, no 13V. Kauhistui ettenhän voi niitä lopettaa ja pani respaan virtaa ja katotaan loppuvuoden tarkistuksessa. Autoa sais ajaa 60mg kipulaastarin kanssa+gapapentiinit ja nyt pari pikku pamia on paha, sanoin ettei teillä ole lääkettä joka sekoittais mun päätä ku ei ole lääkettä joka poistais kivun.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 3mmaus » 18.5.2022 14:41:01

No kai se on pakko osallistua keskusteluun, kun täällä tuntuu olevan näkökulmaa vain siitä potilaan roolista. Totuus on se että lääkärit on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin; on kusipäitä ja on hyviä tyyppejä. Itse olen työskennellyt useammassa isossa sairaalassa + tunnen monta lääkäriä. Jos joku ammattiryhmä pitäisi heittää roviolle, niin sairaanhoitajat. Joo, osa tosi ihania, mutta voi helvetti jos tietäisitte miten paljon ne puhuu paskaa potilaista, potilaiden omaisista ja työkavereista. Siihen se aika menee. Ja toki toktok-videoihin. En ole itse kumpikaan, toki lääkiksessä on pyörähdetty, mutta ei ole mun juttu. Hengaan enemmin koneiden kans.
3mmaus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.5.2022 05:37:22

^ Minä en olisi heittämässä mitään ammattiryhmää roviolle. Toki ihan jokaisesta löytyy mädät omenansa ja alalle soveltumattomat tapaukset. Siitä en tiedä, mitä paskaa sairaanhoitajat jauhavat potilaista selän takana ja mitä videoita tsiigailevat, mutta eipä tuolla mulle mitään väliä olekaan, kunhan hommat hoituvat. Ja nehän yleensä hoituvat. Jos hoitajien aika tosiaan menisi vain juoruiluun ja somen kyttäämiseen, niin eipä tässä maassa monikaan selviäisi sairaalasta/muusta terveydenhuollosta hengissä ulos. Oma kokemukseni hoitajista ja hoidosta on pääasiassa hyvä. Tämä siis somaattisten sairauksien puolella. MT-hoito onkin tässä maassa varsin heikoissa kantimissa, joskaan en minä siitäkään syyttäisi yksin hoitajien asennevammaa. Omien, suht vähäisten somaattisen puolen kokemusteni lisäksi olen seurannut läheltä useammankin ihmisen varsin tiivistä asiointia terveydenhuollossa ja 90 %:sti hoito on ollut hyvää ja hoitajat asiallisia.

Tässä maassa julkisen terveydenhuollon ongelma on tietynlainen tehottomuus ja järjestelmälähtöisyys ja nuo voivat toki saada potilaan+läheiset vittuuntumaan silloin, kun on oikein kipeä tai esim. kovasti huolissaan siitä, mikä vaivaa. Hoito itsessään on kyllä järjestäen hyvätasoista ja sitä saavat kaikki sosioekonomiseen asemaan ym. katsomatta.

Noin yleisesti: Suomessa tuntuu olevan kovasti muotia haukkua julkista terveydenhuoltoa, mutta todellisuudessa jengi ei ajattele niin. Luin hiljan tutkimuksen siitä, että suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä julkiseen terveydenhuoltoon ja luottaa siihen enemmän, kuin yksityiseen. Tämä siis ihan riippumatta siitä, onko rikas vai köyhä ja onko mahdollisuus asioida yksityisellä. En nyt muista prosenttilukuja, mutta todella isot ne olivat julkisen terveydenhuollon puolesta. Eipä täällä tosin yksityisestä mitään hyötyä olekaan siinä vaiheessa, jos sairastuu oikeasti vakavasti. Yksityisillä on myös melko huono maine rahannyhtäjinä ja turhien tutkimusten ja operaatioiden tekijöinä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Re: Drobbeja päihdetaustalla..

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 9.6.2022 18:05:55

vasa kirjoitti:eli kun en saa bentsorespaa nii käytän sitten piriä jonka vaikutuksen alaisena ei ahdistaa tai pelota, siis niin usein kuin vaan on rahaa, väitän kyllä että jos bentsoja saisin niin yletön narkkaaminen jäisi tai ainakin huomattavasti vähenisi...

MUTTA bentsojen reflat ovatkin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä-aikaisemmat kuin The Poreen lyhyet laskusuhdanteet
KÄNNISSÄ olet PÄÄLLIKKÖ - NETISSÄ olet ÄÄLIÖ!
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Sauna