Suhdetta kuitenkin tietyllä tapaa varjostaa mieheni alkoholinkäyttö. Isän puolen suvusta on hänellä ollut alkoholismia ja miehellänikin on kuulemma joskus ollut jonkin sortin rahapeliriippuvuus ja myös juonut nuorempana enemmän kuin nyt. Mieheni ei juo usein (ehkä 1-2 kertaa kuussa) ja usein määrät pysyvät kohtuullisina (esim. pari saunakaljaa tai lasillinen viiniä ravintolassa). Jos kuitenkin lähdemme yhdessä viihteelle, mies juo löhes aina liikaa. Joudun siis katsomaan hänen peräänsä, loppuillasta meinaa sammua esim. bussimatkalla kotiin, huutaa kovaan ääneen omis typeriä juttujaan, jne. Ei ole koskaan minun nähteni ainakaan käyttäytynyt väkivaltaisesti tai uhkaavasti humalassa. Selvin päin on etenkin todella huomaavainen ja kiltti mies.
Miehellä on käynyt muutama isompi ylilyönti elämänsä aikana alkoholin kanssa. Yksi oli jo ennen kuik tavattiin, oli kuulemma kostean illan jälkeen herännyt tuntemattomasta autosta paskat housussa

Mies on aina tosi katuvainen ja pyytelee anteeksi, jos on tullut ylilyöntejä. Lupasi eilen pitää nyt taukoa juomisesta ja että jatkossa ei juo niin paljoa. Tiedostaa sukurasitteen ja alkoholismin riskit kyllä. Sanoo, että hän ei halua meidän suhdetta pilata alkoholin takia. Toivon niin, että nyt asia olisi mennyt perille enkä joutuisi enää pettymään. Sanoin myös, että en tiedä annanko enää yhtään mahdollisuutta jos sama meno jatkuu. En oikein tiedä mitä ajatella koko tilanteesta. Onko mun miehellä alkoholiongelma ja mitä mun pitäis oikein tehdä? Olinko tyhmä kun annoin uuden mahdollisuuden ja luotan miehen sanaan?