Chicha kirjoitti:Uusi vuosi on tietysti varsin sopiva paikka puhua tavoitteista, vaikka varsinaisia uudenvuodenlupauksia en olekaan antanut. Kuluvalle vuodelle minulle on oikeastaan kaksi päätavoitetta. Ensimmäinen on jatkaa säästämistä asp-tilille, jolloin vuoden loppupuolella voisin jo alkaa ujosti katselemaan ja haaveilemaan omasta asunnosta. Toinen tavoitteeni on vieläkin tärkeämpi ja se on saada oma lapsi. Rehellisesti sanottuna olen vasta nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa, kun se on ylipäänsä järkevää. Kuten jossain toisessa ketjussa totesinkin, niin peliriippuvuus tai pelivelat eivät ole este hankkia lapsia, mutta hoitamaton peliriippuvuus on. Muistan kun äitini totesi ehkä noin 10-vuotta sitten, että "onneksi sinulla ei ole lapsia". Vaikka tuo kommentti silloin satuttikin, niin tiesin hänen olleen täysin oikeassa. Miten minusta olisi voinut olla isäksi, jos pelikoneet olivat se tärkein asia elämässäni.
Tässä tällainen vuoden aloitusviesti itseltäni ja nyt vaan sitten katsomaan, että kuinka vuoden aikana edistyn

Nyt kun jälleen kerran ollaan siirrytty uuden vuoden puolelle, niin on varmaan aika hetkeksi siirtyä tutkailemaan mennyttä vuotta. Kaiken kaikkiaan mennyt vuosi oli omalla kohdallani erinomainen. Olisi jo aiemmin tehnyt mieli kertoa täälläkin, mutta koska haluan kuitenkin säilyttää jonkinlaisen anonymiteetin, niin en kertonut lapsen syntymästä, koska tiedä vaikka joku tuttu erehtyisi lukemaan ja tajuamaan, että minähän en olekaan täydellinen
Viime vuoden lopulla olin siis asettanut tavoitteekseni säästää rahaa asuntoa varten ja saada oma pieni lapsi, jotka molemmat siis toteutuivat! Rahaa minulla on nyt säästettynä noin 15 000, mutta erinäisten syiden vuoksi, asunnon ostamista lykkään nyt varmaan parilla vuodella ainakin. Itse säästämisprojektia toki jatkan, mutta mitään erillistä tavoitetta en sille aseta. Kunhan vaan joka kuukausi siirtää sinne sen verran kuin taloudellinen tilanne antaa myöten.
Toisen tavoitteeni täyttyminen olikin sitten se kaikista toivotuin ja mikä tärkeintä, vauva voi hyvin ja kasvaa

Vanhempani ovat tietysti iloisia myös uudesta lapsenlapsesta, mutta itseäni hieman ärsyttää isäni huoli ja epäilys omasta kyvystäni hoitaa pienokaista. Ymmärrän kyllä, että oma riippuvuuteni ja vuosikausia jatkunut valehtelu on jättänyt jälkensä, mutta eihän se kivaa ole kuulla, kun innoissasi sairaalasta kotiin ajaessasi soitat vanhemmille ja ensimmäisinä sanoina kuulet, että "nyt sinullekin on tullut elämääsi paljon vastuuta. Sinun pitää antaa lapselle hyvä elämä"

Samantyylinen vastaus oli myös, kun kerroin uusista työkuvioista, jolloin onnittelujen sijaan isäni kehotti kertomaan heti, jos pelaaminen riistäytyy käsistä ja tuntui olevan lähinnä huolissaan, että pelaisin firman rahat tjsp. No, kuten sanottua itsehän minä olen käytökselläni nuo huolet aiheuttanut, mutta varmaan pelurit tunnistavat nämä turhautuneet fiilikset, kun menneisyyteesi et voi kuitenkaan vaikuttaa. Ainoa mitä voisin tehdä, olisi puhua avoimemmin isäni kanssa, mutta kuten aiemmin täällä olen todennutkin, niin en tunne oloani hyväksi ja rennoksi, joten jos jonkun lähimmäisen kanssa haluan puhua pelaamisesta, niin se on silloin vaimoni. Muuten meillä isän kanssa on kyllä hyvät välit, mutta valitettavasti lapsuudesta asti on jäänyt sellainen tunne, että isän kanssa on vaikea puhua omista tunteista tai murheista. Tiedän kuitenkin, että hän haluaa minun parasta ja on vain huolissaan, joten kaikki on sinänsä hyvin.
Tuleva vuosi tulee olemaan erittäin kiireinen ja paljon uutta tulossa työrintamalla, joten tekemisen puutetta tai tylsää ei taatusti tule olemaan. Tietysti pitää muistaa myös oma hyvinvointi ja harrastaa liikuntaa ym., jotta pysyy ns. paketti kasassa ja ei lähde lipsumaan väärille raiteille. Jotain pientä tavoitetta olisi tietysti hyvä keksiä tulevalle vuodelle, joten se voisi olla tupakoinnin vähentäminen. Siitä olen aiemminkin täällä puhunut, mutta vähän huonolla menestyksellä toteuttanut. Peliriippuvaisena minun pitäisi tietysti tietää, että nollalinja on se paras ratkaisu, mutta hakataan nyt päätä vielä kerran seinään ja asetetaan tavoite, että maksimissaan 10 askia tupakka poltan 2023 vuoden aikana. Jos ei tavoite toteudu, niin toivottavasti vedän oikeat johtopäätökset ja tumpaan tupakat lopullisesti
Isoina tavoitteina on tietysti jatkaa pelitöntä elämää ja olla hyvä isä ja aviomies, mutta konkreettisempana tavoitteena tuo tupakoinnin vähentäminen on varmasti hyvä. Tänne kirjoittelu tulee oletettavasti hiipumaan, mikäli pelaamattomuus menee yhtä hienosti kuin tähänkin asti, eikä varsinaisesti mitään akuuttia tilannetta ole päällä. Pyrin nyt kuitenkin aina silloin tällöin kirjoittelemaan ja aktiivisesti täällä muiden kirjoituksia kuitenkin luen, joten siitä kiitos kaikille, jotka viitsivät omia kuulumisiaan tänne palstalle kirjoittaa.
Loppuun ihan lyhyesti voisi mainita vielä sen, että vuodenvaihteen aika on perinteisesti taloudellisesti tiukkaa aikaa ja nytkin on luottokorttia höylätty kiitettävästi, joten seuraava palkka on jo aika hyvin käytettynä etukäteen

Paineita tästä en kuitenkaan tunne, koska siitä se tilanne taas kevättä kohden paranee...kunnes tuleekin taas uusi joulu

Asuntosäästötilillä on nyt se noin 15 000, mutta seuraavat pari kuukautta tulee olemaan nihkeitä ja pystyy ehkä noin 100e/kk säästämään. Opintolainaa puolestaan on se vajaa 3 000 euroa, joten niitä hiljalleen vähennetään pois ja joku päivä niistäkin on sitten päästy, jolloin voisi todeta kuitanneensa kaikki pelivelat.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille pelureille, pidetään pelit kaukana ja keskitytään parempiin juttuihin!