Olet täällä

Siivoustopic ( Malibun idea )

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

ViestiKirjoittaja Susitar » 28.2.2008 14:14:48

Tiskasin, pyyhkisin pölyt ja putsasin akvaarion pumpun. Ja sitten tietty imuroin, mitä vihaan eniten siivouksessa. Mutta nyt on ihana mennä töistä kotiin kun on siistiä.
Ei ole naaman vika jos peili on vino.
Susitar
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Notkea rotta » 20.3.2008 16:27:27

Imuroin, pyyhin (enimmät..) pölyt, siivosin wc:n, tiskikoneen tyhjennys + täyttö, helpottaa mukavasti kotitöitä :)
Puhtaat pyyhkeet & poitsulle sänkyyn puhtaat lakanat ym. Pestyt vaatteet kaappiin, ja uudet pyykit koneeseen. Nii ja sit tietty pääsiäiskoristeita. Rauhallista pääsiäistä kaikille :!:
Hiki virtas, mut kiva olla kun ei oo kämppä täynnä pölyä & kissojen karvoja.
Notkea rotta
Vahvasti panostava jäsen

Re: Siivoustopic ( Malibun idea )

ViestiKirjoittaja Benzopää » 3.5.2008 20:46:18

Pitää sit prkl kotiin palattua siivota - ilman lääkkeitä. Risolid 25 mg ei auta asiassa mittää, ja parempi, ettei sitäkään minimaalista ota ennen siivousta, ettei tee mieli ottaa koko purkkia, jotta se siivous sit sujuis h e l p o m m i n. (miks sen pitäis olla helppoa??? rakastaako koko muu maailma kotitöitä???) Ja pestä ne prkln ikkunat. Voiskohan tästä palkita itsensä jälkeenpäin jotenkin... Ostaa vaikka jonkun tosi hyvän levyn.... Tai vaik jonku nätin vaatteen....(Kun mul on kyl aika karseita kuteita.)
Benzopää

ViestiKirjoittaja malibu » 4.10.2008 12:19:14

Tultii kotii porukoilt päiväks siivoo ja mies käy asentaas koneen äitillee. Mä nyt oon jo tänää ottan aamust parit savut ja join kupin opateetä ja jotenkii oon aika sekasin jo aamust, en siis savuu oo kauheest poltellu joten ei oo tolee ja se tekee mut muutenkii enemmän aikaansaavaks. Siivouslista on pitkä ja se täytyy tehä, joten koko päivä aikaa. Sit pääsee grillaa ja saunaa + ammeesee jos tahtoo. Ja on viäl yhet savut sit loppu.

Pitäis
*tiskata
*pessä pyykkiä
*siivoilla marsui
*imuroida
*kastella kukat
*viedä pullot ja roskikset
*siivota jääkaappi
*pessä lattia

Kahta vikaa lukuunottamatta teen ainakii kaiken, et pitää alkaa hommii prkl :D Ei nois kauheest aikaa mee eikä mikää oo järkyttävän kamala homma, paitsi lattioiden pesu joka varmaa jää :mrgreen:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 4.10.2008 14:34:00

Ei hemmetti minkä urakan alotin. Koko makkari verhoi lukuunottamatta on siistitty piirustus/maalaus-tarvikkeit ja helmii myöten. Jopa kaikki on kierrätyksee valmiin, en jättän mitää ylimääräst. Pyykkii oon koneellisen saanu pestyä, ei oo viäl tiskattu vast kierrätys-pussit alkaa olla valmiin ees osittain. Siivosin myös parvekkeen, et aika ohi aiheen on päässy menee.. Ois niinku jälel viäl keittokomero kokonaa, eteinen ja olkkari ja sit vaatehuone, ei prkl :twisted: Jos tollee saan ne siivottuu ni tää kämppä hohtais suorastaan :lol: . Luuttusin joka hemmetin huonekalunkin :mrgreen: . Taidan pitää kahvitauon ku on vihreetä teetä, siis teetauon. Enkä ottan ees tupakkaa mukaa, vaa niksapurkkaa :lol: Voi hemmetti! Onneks aurinko paistaa :D
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 4.10.2008 16:36:57

Kyl mä täst palkinnoks hyvät ruuat ja juomat tarviin. Toista koneellist pyykkii, eka jo levitetty. Koko makkari tosiaa siivottu niin hyvin ku pystyy melkee (okei pitäis siält tietsikka-pöytä viiä pois ja pessä lattia & imuroida takanta). Oon imuroida koko kämpän, tosin ku marsun häkkiä siivosin, ni joudun imuroimaa viäl uudestaa koska osa puruist on päätyn siit huoimatta et imuroin myös vaatteet ja sukat; ni pitkin lattioit. Viäl ku jaksais tiskata, puhistaa pöydät kunnol (suurin osa pyyhitty ja siistitty kyl jo :mrgreen: ) ni alkais koht olla valmist. Saa kyl lattioiden pesu (mitä nyt tuos huonekalujen vaihtelus pesi) jäädä... Ja jääkaappii en koske tänää. Verhotkii pitää joku päivä vaihtaa mut hyvin oon kyl tänää vetän siivoomisen suhtee :D

Kerrankii Lauantai jolle on kunnon tavoitteet. Nyt meen tiskaa :D
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sinikoo » 7.10.2008 22:15:12

Tää täti on ihan surkee siivoo :? nojoo, nykyään oon yrittäny pitää suht siistii vaik väkisinki.... ennen tullu bunkattuu vaik missä läävässä :evil: tietty on paljon parempi fiilis ku on siistii,kuhan sitä vaa jaksas siivota....ja nyt on tosi jees ku on peruskorjattu kämppä!! Tää oiski mulle hyvä tulla tänne skrivaileen miten on siivous sujunu :) -SINILLÄ SIIVOUS SUJUU!!- :D heh....se mainos.... :lol: mutt jep, tavotetta tässäkin....ja tosiaan saahan sitä päivät kuluu vaik siivomalla mutt vittu ku ei jaksa tai ei vaa inspaa.... oon mä tosin ihan oikeesti ollu siivoojanaki duunis joskus pari kk! :D
sinikoo

ViestiKirjoittaja Benzopää » 8.10.2008 12:46:49

Mä tulin tosi hyvällle mielelle, kun sain eilen siivottua. Mullon imuri rikki, mut menee se harjallakin ja sit mopilla. On se kivempi olla siistimmässä kämpäks. Emmä mitään viikkosiivuouksia jaksa tehdä, kun rikkalapiolla ja harjalla siivous käy vähän hermoille. Tosin se pitää sit tehä vähän useammin. Yks kiva juttu on kans se, että mä olen alkanut laittaan enemmän safkaa ja se o kiljoona kertaa parempaa, kuin joku valmisruoka, jossa on rasvaa varmaan 70 prossaa (arvaus), ja sen lisäksi sen on p a h a a. Välillä käyn myös ruokalas syömäs. Mut nyt jotenkin tuntuu omista asioista ja kodista huolehtiminen vähemmän rasittavalta. Mukavampihan se mulle ittelle on. Et ei ne mitään kansalaisvelvollisuuksia niinqu ole.... :wink: Että ihka omia asoita :D On mukavampi olla omassa kodissa, kun se on paermmas kunnos :idea: !
Benzopää

ViestiKirjoittaja malibu » 16.10.2008 10:14:55

Mä taas laitan tällee siivouspäivän tavoitteet ylös ja katon paljon oon sit saanu aikaan... :D Tää jeesii mua ;) ...

Pitäis:

*tiskata (ei paha, kattila, pari lasia ja muutama kissankippo)
*pestä eteisen matot (ei pitäis olla paha tääkään)
*järjestää paperit eri kansioihin (jos pääsee vauhtii ni onnistuu, kategoriat on vaa vielä hiukan epäselvät)
*edelleen pestä jääkaappi ja sulattaa pakastin, on kyl pakkases aika paljo tavaraa; talvel?.. (hmm, katotaa)
*siistiä marsut (onnistuu)
*ehkä imuroida, ku marsujen purut leviää (ei paha)
*silittää verhot ja muutama vaate ja vaihtaa verhot (ihan jees jos pääsee vauhtii)
*viedä marsujen muut häkit ja tietsikkapöydän yläosa varastoon (hope so, sais tilaa)
*viedä roskikset ja ottaa samal marsuille pihalta ruokaa (tää luulis onnistuvan)
*pestä lattiat (tuskin onnistuu, makkarista oon pessy viimeks kyl, voishan sen nopeest vaa vetästä)
*pyyhkiä pölyt (???, mä oon kyl pari pv sit pyyhkin suurimman osan)
*kastella kukat (tää menee)
*siivota vaatehuonetta (no kaikki vaatteet on kääritty siistiks, pitäis vaa osa lakanoist yms. siirtää ylähyllylle)
*laittaa ruokaa ja siistiä keittiö sen jälkeen (jos on nlkä ni mikä ettei, ja aina ku ruokaa laitan, siistin keittiön samal, et piece of cake, onkohan se noin, hmm)

Ja laitetaan väri kuvaamaan tän päivän mielialaa. Pyykkiäkin vois pestä. Nyt vaa pitää miettii mielekäs järjestys mistä alottaa (tää on adhd:lle tärkeetä) sit kirjotan sen A4:selle et ekana tuo jne. Se on sit olkkarin pöydäl et voin vetää yli ne mitä on tehty. Nii ja olkkarin päytäkii pitää siivota ja korit sen alla... Siäl on aina luontaistuotteit mitkä kuuluis lääkekaappiin=vaatehuonees olevaan pahvilootaan tms. ku ei mul raukal oo lääkekaappia :?
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 16.10.2008 12:00:22

Voi LOL :lol: . Mä sit siivosin näin alkuun lääke"kaapin". Oli kyl kieltämättä paljon kaikkea vanhaa mitä sit laitoin laukkuu D-vitsku-purkkii ja palautan apteekkii... No täst on hyvä lähtee liikkeelle kuitenkii :D . Onhan se vaatehuoneen siivoomista :P
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Benzopää » 17.10.2008 10:56:31

Mä olen ollut töissä siivoojaana aika paljonkin ja se oli ihan jees, kun näki kättensä jäljen. Mut parin tunnin päästä ihmiset oli taas sotanneet kaiken, voi että harmitti. Ja aamulla kuudelta taas kaikki uudestaan. Puoli viideltä vielä piti herätä,huh. Mut kyl mä jotenkin viihdyin, silti. Se oli vain muutaman kuukauden lomitus. Kyl mä samaan aikaan tein oman alan töitäkin välillä. Ja kävin tolkuttomal määräl tanssitunteja. Ja myöhemmin yks työkaveri nähdessään mut kadul sano, että kun sinä näytit silloin aina niin masentuneelta, huh huh. Mä kun luulin olevani niin hyväs kunnos... Ja mitä väliä sillä on näyttääkö masentuneelta. Reipas pittää ihmisen olla juu. Pääasia kai se on, mitä jaksaa tehdä, eikä se, miltä näyttää...
Benzopää

ViestiKirjoittaja nimetön » 17.10.2008 16:20:54

Kukaha tulis tänneki siivoomaan.. Muuttolaatikoita vieläki nurkissa vaikka jo vuoden jo tässä asunu :roll:
Aina löytyy jokin selitys, miks ei jaksa perusteellisesti siivota kaikkea turhaa pois :( Kerran pari viikossa saan sentään aikaseks muuten siivota, pestä pyykit jne. Edistymisen varaa olis joo joka suhteessa..
nimetön
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 17.10.2008 18:30:21

Ei siitä tosiaa niin kannata stressata siitä siivoomisesta kuten BP:kin sanoi; joskus jaksaa joskus ei. Mul on vaan tosi paha tapa, et jotenkii arvioin itteeni sen siivoomisen perusteel.

Mul on jääkaapis pilaantunutta ruokaa, kaapis homeista leipää ja silti mä eilee siivosin koko vaatehuoneen ja olkkarinkii ilman lattioiden pesua ja imurointia lukuunottamatta. Ja sit nuo mun paperit joista osa on kansiois ja osa ei, lojuu tuos olkkarin nurkassa :mrgreen: . Mul on sellanen addeille tyypillinen tapa tehdä kasoja johonkin, nytkii on eteises kolmet housut ja takki kasassa... :roll: Pääasia et on puhdatta vaatetta päälle ja et ite kestää asuu. Ja mulle tärkee on et on niin hyväs kunnos et jaksaa pessä hiukset ja muutenkii huolehtii hygieniasta; jos on liian masentunu, se tuppaa jäämää :? . Onneks en oo vähää aikaa niin masentunu ollu. Et jos mä jaksan näitten pilaantuneiden ruokien keskel ni kait säkii nimetön jaksat parin muuttolaatikon kans.. ;)
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 17.11.2008 17:06:43

Tavoitteita tälle päivälle, kaikki ei tule toteutumaan, mut edes suurin osa :mrgreen: .

1) Vaihda ja pese lakanat; ne on tuolla koneessa ja petivaatteet pihalla joten tää homma on hanskassa ;) . Taidan vielä imuroida sängyn; mä kun RAKASTAN niit imurin lisäosia :lol: :lol: Silti niit tulee käytettyy liian harvoin verrattuna kuinka ihania ne on :lol: ... Ja mä tahon uuden mopin... Pakko saada!

2) Kastele kukat ja kiinnitä muratti. Mä kastelen kukat ainakin, en tiedä tuosta muratista, ennenku mies tulee. Ei oo kattokoukkua ja mul ei oo lupaa kiipeillä kattoa kohti, ku voin tippua.. Pitäis viäl käyttää poraa ja oon tosi lyhyt et eiköhän tää jää miehelle.

3) Pese vessa ja toinen eteisen matto. Eka on helppo, kuten aiemmist mun tääl olevist siivous-listoist huomaa jos kukaa niit ees jaksaa kattoo, ni nuo matot on olleet aika kauan pesemättä; tosin se toinen on jo varmaa viikon kuivun ala-kerras :lol: . Toivottavast kukaa ei oo sitä pölliny :o . Pitäis VARMAA hakee se siält tai ees käydä kattoos et onks se siäl, heh.

4) Siivoa marsut ja juoksuta ne. Tää on helppo ja ne juoksee ilman juoksuttamistakin, joten iisipiisi! Tosin se et mä niit juoksutan tarvii toisen häkin, muutaman suojan, jumppamaton, mielellää pyykkikorin, vessapaperia ja koko eteisen lattialle piilotettuja herkkuja kuten kurkkua ja paprikaa, et ei se silti aivan niin yksinkertasta oo ku vois luulla...

5) Tiskaa ja imuroi. Taidan miehelle lykätä tuon imuroinnin tai toisaalt, en tiiä. Kattoo miten jaksaa/ jää siivous päälle. Mä kyl tiskaan vaik mies lupas; nykyää hanskat kädes tiskaan ja sitäpaitsi pitää ottaa jääkaapist kattila jos on ne pastat; tää on mun juttu vaik ei lempi-hommia ookkaan.

6) Tee makuuhuoneeseen Feng Shui energia-puhdistus :lol: Taputtelua, kellon kilistelyä ja suolaa nurkkiin :D :D :lol: . Sitä ennen tosin koko huone pitää siivota hyvin, eli pitää myös pestä lattia. Mun on nyt paljastettava yks asia musta, mikä on must aika nolo. :oops: Mä kerään lääkepurkkeja ja ne on sängyn alla; tyhjiä siis. Enkä raatti heittää pois. Aikoinaa vaa meinasin et näkee paljo mulle on lääkkeit syötetty, mut nyt ne on esimerkiks näyttelyiden rekvisiittaa. Ne kuitenkii pitäis heittää pois. En tiiä mitä asialle tehdä :? Sit viäl pyyhi pölyt, se on aina ja aina mä pyyhin ne vaik huomen, mut listassa lukee niin, SILITÄ kaitaliinat keittiön pöydälle ja olkkarin pöydälle joku pöytäliina. Arkistoi paperit! Nää on ne vakiot, mut enää ne vaihda verhoja, koska vaihan n. puolentoist viikon pääst jouluverhot. Nää nykyiset on PALJON vaikeemmat; tosi leveet ja miljoona verhonipsua pitää kiinnittää; Jouluverhot keittiöö on iisit ja olkkarii tulee pelkät paneeli-jouluverhot. Helppoa :D

Ja en ehtiny vaihtaa syys-verhoja, mut se ei haittaa mua; USKOMATONTA! Mä aion kyl vaihtaa makkarii olkkarin verhot, en siis niit mitkä siäl nyt on, mut kokeilla, ku makkaris on aika itämainen tyyli. Tällast tekemist tänää olis tiedos ja sit pitäis värjätä hiukset, lakata kynnet (palkinnoks) ja käydä lenkil; enpä taida kaikkee ehtiä, etenkää jos täs koneel oon, mut tuun päivittää mitä oon tehny :D
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 17.11.2008 19:58:44

Ei mee siivous hyvin. Oon pessy lakanat ja nyt vaihan toiset, mut ainoostaa osan tiskan ja kukat kastellu. Sit oon värjän hiukset ja jotaa pientä. Nyt pitää kyl vähä tsempata...
malibu
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone