Siskollani huomattiin riippuvuus vahvoihin huumeisiin noin viikko sitten. Hän on nyt 22-vuotias ja asuu yhdessä tyttöystävänsä kanssa, jolla on pitkä tausta huumeiden käytössä ja joka käyttää aineita myös tällä hetkellä.
Siskollani on ollut jo pitkään diaknosoitu masennus ja hän on padaloginen valehtelija. Lisäksi skitsofrenisiä läpilyöntejä on ollut menneisyydessä jokunen.
Itse olen pian 20-vuotias ja siskoni on ollut minulle hyvin läheinen. Ennen tiesin kaiken hänen menoistansa, mutta yhteyden pito harventui harventumistaan kun muutin Helsingistä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Nykyisin en tiedä hänestä juuri mitään, enkä ole aikoihin voinut täysin luottaa sisareni puheisiin. Nyt en enää jaksa luottaa lainkaan.
Sisko häippäs katkolta sinne hakeuduttuaan heti seuraavana päivänä.. Mahdollisesti menossa uudestaan parin viikon kuluttua.. Kuitenkin, en usko että Sisareni pääsee huumeista eroon ennen kun jättää tyttökaverinsa. Tyttökaveri on oikein mukava ihminen muuten, mutta he ovat toisissaan aivan liian kiinni. Jos toinen ei pääse huumeista eroon, niin en usko että pääsee toinenkaan..
Äitini kuvaili viroitusoireita, joita joutu viime viikonloppuna kattelee ku kävi Siskoni luona. Olis tehny mieli tukkii korvat, ahdisti niin pirusti.. Viimesen kuuden vuoden aikana mun sisko ei oo tuottanu mulle juuri muuta kun tuskaa. Mä oon yrittäny ymmärtää, olla tukena, kuunnella, puhua ja ennen kaikkea kestää. Aina oon antanu anteeksi, koska mä rakastan sitä paskiaista.. Se tekee kipeää.. Aluksi vallinneen tunnottomuuden jälkeen en oo oikeen osannu muuta kun itkeä. En syytä asiasta ketään, paitsi tietysti siskoa itseään. Mä vaan en oikeen osaa enää muuta, kun odottaa päivää, jona kuulen hänen kuolleen..