Irvikissalle - ehkä näistä kirjoituksista myös itse näet, että ongelmasi tuskin on salassa. Äiti näkee kyllä, vaikka haluaisikin hyssytellä. Tulen itse perheestä, jossa ikäviä asioita ei puhuttu, näytetty. Sellaisia todella kipeitä. "Ettei vaan äidille tule paha mieli." Kun avasin suuni muutama vuosi sitten, sain syyllistyksen. Mutta mitä sitten. Tiedän, miten asiat ovat olleet. Tiedän, mistä saan itselleni apua.
Varmasti olisi helpompaa hakea apua, jos läheiset tietäisivät totuuden, mutta toivon, että teet sen itsesi takia.
Voimia meille kaikille

Kiitos tähtityttö kauniista sanoistasi, mutta valittettavasti omassa perheessäni ei oikeasti tiedetä mitään. Kun kaikki on päällisin puolin hyvin. Mulla on kaunis koti, töitä, töitä tekevä ja ammattikorkeassa opiskeleva avopuoliso (joka kyllä käyttää myös) ja olen aina viimeisen päälle huoliteltu ja laitettu. Täsmällinen ja sanani mittainen nainen. Äidillä ei oikeastaan ole syytä epäillä. Tai olisi, esimerkiksi miksi en kesähelteilläkään ole lyhythihaisella paidalla, mutta ei sen pieneen maailmaaan mahdu tuollaiset asiat
Minullekin sanottiin että varmasti vanhempani tietävät ym. Ja kerro. Mutta, joskus tietää itse paremmin onko viisasta kertoa vai ei. Minun tapauksessani kulissit piti ja en sitä kadu. Mutta se oli raskasta. Käyttö itsestään tuhoa ja tappaa. Saati rinnalle jatkuvat salaisuudet. Mutta tiedän, jos olisin kertonut..... En usko, että asiani olisi paremmaksi mennyt.
Mutta tämä oli minun kohdallani, eikä tarkoita että tämä olisi Irvikissan kohdalla
Mutta näin se on myös minun kohdalla, tämä taistelu on taisteltava yksin. Kun joskus sen vaan tietää itse paremmin, olin narkki tai en. Raskasta tämä ainainen salailu on, mutta toistaiseksi en itsekään sitä ole tosissani katunut kertaakaan.
Ja kiitos nezumi, kohtalontoveri. Vaikka olet jo kuivilla, mikä on mahtavaa, on lohdullista tietää että joku on käynyt samaa läpi. Ja etenkin, päässyt kuiville. Mahtavaa ! Kiitos myös sulle ihanista sanoistasi, sain hymyillä tänäkin aamuna. En ole vielä täysin hukannut uskoa itseeni, ja haluan uskoa että vielä saan voimia parantua !